-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вироби медичного призначення різні
Завершена
298 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 490.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 490.00 UAH
Період оскарження:
17.05.2021 15:59 - 30.05.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
dc14a5df823c4a56a24b4ff275b88f66
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-17-012121-b.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
17 травня 2021 року Замовник опублікував торги на закупівлю «Виробів медичного призначення різних» згідно оголошення про проведення закупівлі № UA-2021-05-17-012121-b.
Уважно вивчивши тендерну документацію, а саме Додаток №4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за кодом CPV за ДК 021:2015 – «3319 0000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» звернула на себе увагу поз №7 «Тримач для пробірок» Ретельно вивчивши вимоги до «Тримача для пробірок» було з’ясовано, що тримачі, які б відповідали медико-технічним вимогам: «Стерильний одноразовий тримач для пробірок зі зміщеною від центру пластикової канюлей нагорі тримача і голкою з нержавіючої сталі на нижньому боці тримача. Призначений для використання при звичайному витяганні зразків з ємності для збору зразків або флакона через порти безголкової канюлі. Виготовлений з поліпропілену (ПП). Конструкція забезпечує простий і безпечний збір зразків із збірних ємностей, які мають безголковий отвір доступу, за допомогою вакуумних пробірок, Індивідуально упакований.» оскільки такі тримачі відповідають лише тримачі, які виробляються лише ОДНИМ виробником (Грайнер Біо-Уан ГмбХ, (Бад халер штрассе, 4550, Кремсмюнстер, Австрія), який має в Україні ОДНОГО уповноваженого представника (НВФ СИМЕСТА ВААЛ У ФОРМИ ТОВ, ЄДРПОУ 20933811) та дозволений для використання в Україні як медичний виріб (https://simesta.com/products/trimachi-dlya-probirok).
В той самий час Додаток 4 містив поз №6 «Пробірки , 6 мл» з медико-технічними вимогами: «Повинна бути вакуумна; Повинна бути з активатором згортання; Повинна бути - об'ємом 6 мл; Повинна бути 13 х 100 мм; Повинна бути з червоною кришкою; Повинна бути 100 шт/уп». Цим вимогам задовольняють ВСІ пробірки з активатором згортання на 6 мл, що дозволені для використання в Україні.
21.05.2021 року була розміщена Вимога вилучити в окремий лот або в окрему закупівлю «монопольну» продукцію «Тримач для пробірок» який відповідав би вимогам: (поз №7 Додатку 4 першої редакції тендерної документації від 17.05.2021 року).
У відповідь на Вимогу 26.05.2021 року Замовник вніс Зміни в Додаток 4 та вилучив «монопольну» продукцію «Тримач для пробірок».
В той же час, вніс зміни в медико-технічні вимоги до «пробірки 6 мл», замінивши узагальнені медико-теничні вимоги для цієї пробірки, яким відповідали пробірки близько 10 представлених в Україні виробників, на такі, що відповідають лише пробіркам, які виготовляє ОДИН виробник. Додаток 4 тендерної документації в редакції від 26.05.21 року містить такі вимоги до пробірки 6 мл: «Вакуумні стерильні пробірки виготовлені з поліетиленового терефталата (ПET) з активатором утворення згустків (Serum Clot Activator) для досліджень сироватки. Безпечна кришка, яка закручується, виготовлена з поліетилену (ПЕ) та забарвлена пігментами червоного кольору. Гумовий компонент кришки виготовляється з бромбутилового каучуку та має стабілізаційне кільце виготовлене з ПП (поліпропілену) чорного кольору. Номінальна місткість - 6,0 мл. Розмір пробірки 13х100мм. Реактив – САТ Відповідність вимогам ISO 6710. Тип етикетки – паперова Пакування: 1200 (24х50) штук » виробляється лише ОДНИМ виробником – Грайнер Біо-Уан ГмбХ, (Бад халер штрассе, 4550, Кремсмюнстер, Австрія), який має в Україні ОДНОГО уповноваженого представника (НВФ СИМЕСТА ВААЛ У ФОРМІ ТОВ, ЄДРПОУ 20933811) та дозволений для використання в Україні як медичний виріб (https://simesta.com/products/probirki-dlya-prob-na-sumisnist).
Таким чином, «монопольная» позиція «Тримач для пробірок» була замінена на іншу «монопольну» продукцію – пробірка, 6 мл з відповідними медико-технічними вимогами.
Згідно ч. 4 статті 22 Закона України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Виокремлення товару «Пробірка, 6мл» з описом «Вакуумні стерильні пробірки виготовлені з поліетиленового терефталата (ПET) з активатором утворення згустків (Serum Clot Activator) для досліджень сироватки. Безпечна кришка, яка закручується, виготовлена з поліетилену (ПЕ) та забарвлена пігментами червоного кольору. Гумовий компонент кришки виготовляється з бромбутилового каучуку та має стабілізаційне кільце виготовлене з ПП (поліпропілену) чорного кольору. Номінальна місткість - 6,0 мл. Розмір пробірки 13х100мм. Реактив – САТ Відповідність вимогам ISO 6710. Тип етикетки – паперова Пакування: 1200 (24х50) штук.» в окремий лот, або окрему закупівлю дозволить значно розширити конкуренцію на торгах, що усуне порушення Законодавства про публічні закупівлі, та має призвести до економії бюджетних коштів.
У відповідності до Статті 18 Закона України «Про публічні закупівлі» прошу:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме: виокремити в окремий лот або окрему закупівлю «Пробірка, 6мл» з описом «Вакуумні стерильні пробірки виготовлені з поліетиленового терефталата (ПET) з активатором утворення згустків (Serum Clot Activator) для досліджень сироватки. Безпечна кришка, яка закручується, виготовлена з поліетилену (ПЕ) та забарвлена пігментами червоного кольору. Гумовий компонент кришки виготовляється з бромбутилового каучуку та має стабілізаційне кільце виготовлене з ПП (поліпропілену) чорного кольору. Номінальна місткість - 6,0 мл. Розмір пробірки 13х100мм. Реактив – САТ Відповідність вимогам ISO 6710. Тип етикетки – паперова Пакування: 1200 (24х50) штук.»
Додатки:
1. Скан-копія авторизаційного листа виробника Грайнер Біо-Уан ГмбХ, (Австрія)з перекладом.
2. Скан-копія Декларації відповідності №UA-GBO-001 від 15.09.2020 року (редакція 1).
Пов'язані документи:
Учасник
- Авторизаційний лист виробника.pdf 27.05.2021 16:21
- Декларація відповідності пробірки.pdf 27.05.2021 16:21
- Скарга.pdf 27.05.2021 16:21
- рішення від 31.05.2021 №11957.pdf 01.06.2021 12:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2021 16:29
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.06.2021 12:31
Вимога
Відхилено
Вимога виключення монопольної продукції з перечня
Номер:
de34062c86464eb5a45c0d9404211245
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-17-012121-b.b1
Назва:
Вимога виключення монопольної продукції з перечня
Вимога:
Уважно вивчивши Додаток 4 (В шапці документа – Додаток1) Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за кодом CPV за ДК 021:2015 – «3319 0000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» ми виявили , що «Тримач для пробірок» який відповідав би вимогам: «Стерильний одноразовий тримач для пробірок зі зміщеною від центру пластикової канюлей нагорі тримача і голкою з нержавіючої сталі на нижньому боці тримача. Призначений для використання при звичайному витяганні зразків з ємності для збору зразків або флакона через порти безголкової канюлі. Виготовлений з поліпропілену (ПП). Конструкція забезпечує простий і безпечний збір зразків із збірних ємностей, які мають безголковий отвір доступу, за допомогою вакуумних пробірок, Індивідуально упакований.» виробляється лише одним виробником, який має в Україні одного уповноваженого представника в той самий час, як тримачі для пробірок з іншим описом виробляються багатьма виробниками та широко представлені в Україні.
Згідно багаторічній практиці розгляду подібних питань АМКУ, об'єднання "монопольної" продукції з іншими товарами в одному тендері, або лоті є однозначним порушенням Законодавства про публічні закупівлі. Одним із способів уникнення такого порушення є виокремлення такої продукції в окремий лот, або в окремі торги.
Враховуючи вищезазначене, прошу внести зміни в тендерну документацію та виокремити вищезазначену позицію в окремий лот. Звертаємо Вашу увагу на те, що розгляд скарг в АМКУ суттєво затримує закупівлю, тому, з метою уникнення таких затримок, просимо внести вищезазначені зміни в тендерну документацію.
Якщо зазначені зміни не будуть внесені ми будемо вимушені звернутися зі скаргою до АМКУ
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.05.2021 14:26
Вирішення:
Відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону частина предмета
закупівлі (лот) – визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах
єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або
пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Мінекономрозвитку від
17.03.2016 N 454 (далі – Порядок).
Згідно з пунктом 1 Розділу II “Визначення предмета закупівлі товарів і послуг”
Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами
17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України
ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства
економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749 (далі – Єдиний
закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із
зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за
показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а
також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або
надання послуг (абзац четвертий пункту 1 розділу II Порядку).
Разом з тим зазначаємо, що у розумінні Закону обсяг та кількість є тотожними поняттями.
Таким чином, за обсягом, номенклатурою та місцем замовник може визначити окремі
частини (лоти) предмета закупівлі як товарів, так і послуг або робіт.
Ураховуючи викладене, визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах
єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись
вимогами Закону та розділу II Порядку та є правом, а не обов’язком замовника.
Враховуючи викладене, Замовник не вбачив порушень при проведенні процедури
закупівлі та вирішив, що підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено