• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

«Охоронні послуги» (ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги)

Завершена

66 959.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 334.79 UAH
Період оскарження: 17.05.2021 13:17 - 21.05.2021 17:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 8169c8f04a054bc5beedb6ed54e134e7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-17-007068-b.c1
Назва: Вимога
Вимога:
17 травня 2021 року Вами, як Змовником було оголошено спрощену публічну закупівлю за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації ), оголошення № UA-2021-05-17-007068-b. Я, Сазонов Володимир Володимирович, являюся власником авторських прав на Охоронну систему «Аресконт» на підставі патенту на корисну модель номер 118627 – «Охоронну систему «Аресконт» від 10.08.2017, виданого Державним підприємством «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент). У 2018 році між мною, як винахідником і власником патенту та Навчально-виховним комплексом школою І ступеня-гімназією «Гроно» в особі директора Сомик Наталії Петрівни укладено Ліцензійний договір №15 на користування ліцензійними правами на Патент №118627 та Свідоцтво про реєстрацію авторського права №71159 на науковий твір «проект Сазонова В.В.» на термін дії до 31 грудня 2038 року(копія ліцензійного договору додається). Пунктом 2.2. Ліцензійного договору передбачено, що використання запатентованої Охоронної системи «Аресконт» здійснюється за умови, коли послуги охорони надаються організацією, що має відповідний дозвіл (ліцензійний договір) наданий (укладений) між такою організацією (охоронною службою) та Винахідником, виключне право якого закріплене чинним законодавством України. Пунктом 3.3. Ліцензійного договору передбачено, що у випадку проведення Користувачем ліцензійних послуг, процедури закупівель (Послуги з охорони території і приміщень), Користувач зобов’язується при підготовці тендерної документації зазначити вимогу для учасників публічних закупівель, надати документи (ліцензійний договір), що підтверджують право учасника тендерних торгів на використання патенту на корисну модель № 118627, що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель від 10.08.2017р., та Свідоцтва про реєстрацію авторського права № 71159 від 27.03.2017р. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогах до предмета закупівлі Гімназією «Гроно» Львівської міської ради, які розміщені в системі електронних закупівель «Prozorro» в порушення п.3.3 Ліцензійного договору не враховано обов’язкової вимоги для учасників публічних закупівель, надати документи (ліцензійний договір), що підтверджують право учасника тендерних торгів на використання патенту на корисну модель № 118627. Згідно з ч.5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Така вимога не є дискримінаційною вимогою по відношенню до інших суб’єктів надання охоронних послуг, оскільки всі зацікавлені особи мають можливість отримати дозвіл на використання корисної моделі за патентом №118627, оскільки така заява перебуває у відкритому доступі за посиланням: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=e0788492-986e-4333-bcd7-29bca82a88e2&title=OfitsiiniiBiuletenpromislovaVlasnist. Так, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України в листі від 07.10.2019 №2311-12/41018-09 надано роз’яснення щодо законності використання патенту при здійснення публічних закупівель. Зокрема Міністерством акцентовано увагу на тому, що відповідно до статті 28 Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» використанням винаходу (корисної моделі) визнається: - застосування процесу, що охороняється патентом, або пропонування його для застосування в Україні, якщо особа, яка пропонує цей процес, знає про те, що його застосування забороняється без згоди власника патенту або, виходячи з обставин, це і так є очевидним Таким чином, при підготовці Гімназією «Гроно» Львівської міської ради тендерної документації має місце порушення умов Ліцензійного договору та авторських прав. Згідно із Законом України «Про авторське право і суміжні права» використання(відтворення) форми надання послуг, яка виражена у цьому науковому творі, без відому власника авторських прав та його згоди є грубим порушенням статті 13 п.8 Ліцензійних умов охоронної діяльності. (Заборонено: вчиняти дії, що посягають на права, свободи та власність фізичних осіб, а також ставлять під загрозу їх життя та здоров’я, честь, гідність і ділову репутацію). Вважаю необхідним вказати, що в 2021 році аналогічні закупівлі здійснювалися Відділом освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради, оголошення UA-2021-03-03-002172-b та Департаментом освіти та науки Івано-Франківської міської ради, оголошення UA-2021-04-05-007326-с, предмет яких (детальний опис відображено в Технічних вимогах до Тендерної документації) тотожний корисній моделі «Охоронна система «Аресконт»© та предмету закупівлі, що оскаржується. Вказані закупівлі були оскаржені мною з підстав невідображення в тендерній документації посилання на патент та порушення правил ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі». Рішенням Постійно діючої адміністративної комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України №7054-р/пк-пз від 06.04.2021 та №10632-р/пк-пз від 14.05.2021 скарги задоволено та зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації, що стосуються посилання на патент №118627. Відповідно до статті 177 Кримінального кодексу України, незаконне використання винаходу, корисної моделі, промислового зразка, топографії інтегральної мікросхеми, сорту рослин, раціоналізаторської пропозиції, привласнення авторства на них, або інше умисне порушення права на ці об'єкти, якщо це завдало матеріальної шкоди у значному розмірі, вчинені службовою особою з використанням службового становища караються штрафом від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого. Таким чином, ви маєте всі правові підстави та зобов’язані внести зміни в тендерну документацію стосовно обов’язкової вимоги для учасників надати документи (ліцензійний договір), що підтверджують право на використання патенту на корисну модель № 118627. У разі неврахування в тендерній документації вимоги для учасників надати документи (ліцензійний договір), що підтверджують право на використання патенту на корисну модель № 118627 виникають всі підстави звертатися до правоохоронних органів та до суду з вимогою захисту авторських прав, притягнення винних осіб (уповноважену особу замовника) до кримінальної та цивільно-правової відповідальності, відшкодування завданих збитків. До відповідальності за незаконне використання винаходу, корисної моделі притягатиметься посадова особа, яка підписувала відповідний ліцензійний договір, тобто керівник навчального закладу. Підсумовуючи вищенаведене, вимагаю внести зміни в тендерну документацію на закупівлю послуг охорони за ДК 021:2015: (СPV): Охоронні послуги (79710000-4) (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації ) оголошення № UA-2021-05-17-007068-b, врахувавши в Технічних вимогах для учасників обов’язок надати документи (ліцензійний договір), що підтверджують право на використання патенту на корисну модель № 118627. Додатки: - копія Патенту на корисну модель №118627 «Охоронна система «Аресконт». - копія свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір № 75800 від 10.01.2018р; - копія ліцензійного договору №15; - копії рішень Постійно діючої адміністративної комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України №7054-р/пк-пз від 06.04.2021 та №10632-р/пк-пз від 14.05.2021
Вирішення: Шановний Володимир Володимирович! За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне. Відповідно до ч.1 ст.13 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) процедури закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Частиною 2 ст.13 Закону, як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником, як виняток у разі, якщо, зокрема, існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності (абз.5 п.2 ч.2 ст.40 Закону). Ліцей «Гроно» Львівської міської ради, в розумінні ст.2 Закону, як юридична особа, є замовником закупівлі як установа, яка забезпечує потреби територіальної громади. Засновником ліцею є Львівська міська рада і у своїй діяльності він керується, зокрема, актами Міністерства освіти і науки України, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету, розпорядженнями Львівського міського голови та Статутом. Разом з тим, в розрізі вимог Закону (стаття 11) Ліцей, як замовник закупівель при організації закупівельної діяльності в особі його уповноваженої особи самостійно здійснює вибір процедури закупівель, однак, з урахуванням вимог, встановлених Засновником. З метою забезпечення безпечних умов функціонування структурних підрозділів Львівської міської ради, а також комунальних підприємств, установ, організацій, Рішенням від 13.03.2020 року №249 «Про закупівлю охоронних послуг, у тому числі послуг з моніторингу сигналів тривоги, послуг з охорони об’єктів, послуг зі спостереження, встановлення систем пожежної та/або охоронної сигналізації тощо» (рішення виконкому загальнодоступне на офіційному веб-порталі ЛМР) виконавчий комітет ЛМР вирішив наступне: 1. Встановити, що структурні підрозділи, виконавчі органи Львівської міської ради, комунальні підприємства, установи, організації укладають договори з надання охоронних послуг, у тому числі послуг з моніторингу сигналів тривоги, послуг з охорони об’єктів, послуг зі спостереження, встановлення систем пожежної та/або охоронної сигналізації тощо, виключно на конкурсних засадах із застосуванням системи електронних державних закупівель ProZorro. 2. Зобов’язати структурні підрозділи, виконавчі органи Львівської міської ради, комунальні підприємства, установи, організації погоджувати тендерну документацію на здійснення закупівель охоронних послуг з юридичним департаментом Львівської міської ради. Вищевикладене свідчить, що закупівля Ліцеєм охоронних послуг можлива лише на конкурсних засадах та за умови погодження тендерної документації юридичним департаментом ЛМР. Перед розміщенням в системі Оголошення про проведення спрощеної закупівлю за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації ), оголошення №UA-2021-05-17-007068-b, у встановленому порядку відбулося його погодження у ЛМР. Як альтернативний варіант, також Ліцей звертався до ЛМР з клопотанням про надання, як виняток, погодження на проведення публічної закупівлі охоронних послуг у формі переговорної процедури після проведення відповідних переговорів з ПП «Аресконт-Інвест», однак в задоволенні клопотання було відмовлено, що свідчить про необхідність, у разі згоди учасника (ПП «Аресконт-Інвест»), прийняття участі у спрощеній закупівлі на загальних умовах, оскільки предмет закупівлі не містить ознак запатентованої Вами корисної моделі. Щодо Вашого твердження про порушення Замовником умов Ліцензійного договору №15 у звʼязку із відсутністю у тендерній документації посилання на Патент на корисну модель №118627, що зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель від 10.08.2017 року та Свідоцтво про реєстрацію авторського права № 71159 від 27.03.2017 року, то звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ч.4 ст.23 Закону, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва; у разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обгрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Враховуючи вищевикладене, правові підстави для внесення змін в тендерну документацію на закупівлю послуг охорони за ДК 021:2015: (СPV): Охоронні послуги (79710000-4) (послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації ) оголошення №UA-2021-05-17-007068-b, шляхом врахування в Технічних вимогах для учасників обов’язок надати документи (ліцензійний договір), що підтверджують право на використання патенту на корисну модель №118627 відсутні. Крім того, згідно з нормою ч.7 ст.28 Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі», Володілець Патенту має право, на підставі ліцензійного договору, надати будь-якій особі дозвіл (видати ліцензію) на використання Корисної моделі (винаходу), проте Ліцей не здійснює і не може здійснювати використання Корисної моделі, так як отримує охоронні послуги від суб`єктів (переможців у процедурі публічних закупівель), які використовують (для надання послуг) власне охоронне обладнання. Таким чином, правові підстави укладення між Ліцеєм та Володільцем Патенту Ліцензійного договору №15 – не підтверджені. Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ч.7 ст.14 Закону у період уточнення інформації ВИКЛЮЧНО учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено