• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія)

Виникнення додаткової потреби у товарах/роботах/послугах, якщо замовник не міг передбачити дані витрати на закупівлю товарів/робіт/послуг, та відносно них скласти річний план закупівлі на початок фінансового (бюджетного) року, оскільки не передбачалось таке інтенсивне використання товарів/робіт/послуг, та враховуючи обставини: виділення додаткових коштів та необхідності здійснення нової закупівлі. Обґрунтування: правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлюються також Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ (далі – Закон) набрав чинності 20.10.2019 та введений в дію з 19.04.2020. Згідно із п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі − товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Разом з тим відповідно до ч. 10 ст. 3 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень ч. 3 ст. 10 цього Закону. Поряд з цим п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону визначено, що спрощеною закупівлею є придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у п. п. 1 і 2 ч. 1 ст. 3 цього Закону. Таким чином, в залежності від предмета закупівлі товарів, робіт або послуг, визначених у порядку, встановленому Уповноваженим органом, замовник здійснює таке придбання з дотриманням вартісних меж, визначених п. 28 ч. 1 ст. 1, п. п. 1 і 2 ч. 1 ст. 3 та ч. 3 ст. 3 Закону. У свою чергу, згідно з ч. 1 ст. 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Водночас ч. 1 ст. 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені. Таким чином, замовник може вносити зміни до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі в залежності від конкретних випадків. Висновок: враховуючи, що законом встановлено порядок придбання товарів/робіт/послуг у разі: 1) виникнення додаткової потреб у товарах/роботах/послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедури закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених ч. 1 ст. 4 вказаного Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у ч. 1 ст. 3 цього Закону, оскільки, виходячи зі змісту п. 22 ч. 1 ст. 1 цього Закону та з урахуванням БК України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Отже: - у разі перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель, та необхідності здійснення нової закупівлі, така закупівля можлива після вчинення замовником дій, передбачених ч. 1 ст. 4 Закону, тобто затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель, керуючись вартісними межами, оскільки такий предмет закупівлі у вищевказаному випадку вважатиметься новим предметом договору. - у разі виділення додаткових коштів, які замовник об’єктивно не міг передбачити на момент здійснення первинної закупівлі та необхідності здійснення нової закупівлі, така закупівля можлива після вчинення замовником дій, передбачених ч. 1 ст. 4 Закону, тобто затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель, керуючись вартісними межами, оскільки такий предмет закупівлі у вищевказаному випадку вважатиметься новим предметом договору. - у разі необхідності здійснення закупівель замовником у випадку виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах (аварії, відновні/поточні ремонти, невідкладні заходи направлені на ліквідацію наслідків стихійних лих, інших випадках додаткових потреб), яку він не міг передбачити на початку року або на момент здійснення первинної закупівлі, така закупівля можлива після вчинення замовником дій, передбачених ч. 1 ст. 4 Закону, тобто затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель, оскільки такий предмет закупівлі у вищевказаному випадку вважатиметься новим предметом договору. Таким чином, Ураховуючи те що Законом передбачено право замовників використовувати електронну систему закупівель у зазначеному випадку, та беручи до уваги викладене вище, замовник самостійно приймає рішення про використання електронної системи закупівель під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких встановлена ч. 2 ст. 3 цього Закону. Аналогічна правова позиція викладена у роз’ясненнях (листі) Мінекономрозвитку України від 03.09.2020 року за вих. № 3304-04/54160-06.

Завершена

108 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 540.00 UAH
Період оскарження: 16.05.2021 19:02 - 20.05.2021 12:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога на незаконні дії тендерного комітету

Номер: 362972168c624938a951c1135c239f79
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-16-000325-b.b1
Назва: Вимога на незаконні дії тендерного комітету
Вимога:
Голові тендерного комітету Золотниківської сільської ради Код ЄДРПОУ: 04394585 тел.380977727102 електронна пошта uo.zolotnyky@gmail.com Відповідно до оголошення № UA-2021-05-16-000325-b, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 16 травня 2021 року (UA-2021-05-16-000325-b) Золотниківською сільською радою було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю газового палива (природного газу). Протоколом Тендерного комітету від 27 травня 2021 року було прийнято рішення визначити переможцем процедури закупівлі товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільелектропостач" . Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівгаз збут» вважає, що замовником при прийнятті рішення про намір укласти договір з ТОВ порушено ст. 3 Закону України «Про Публічні закупівлі» принципи здійснення закупівель, а саме «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», «недискримінація учасників» та «об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій». Згідно Дод. 1 “Цінова пропозиція” Замовником вимагалося надати інформацію про загальну вартість товару без ПДВ, вартість ПДВ, вартість послуг з передачі електричної енергії та загальну вартість пропозиції. Внаслідок простих арифметичних дій можемо здійснити підрахунок: 1.) 45000 кВт/год (кількість) * 1,44 грн (вартість без ПДВ) = 64800 грн.(вартість товару без ПДВ) 2) 45000 кВт/год (кількість) * 1,73 грн (вартість з ПДВ) = 77850 грн.( загальна вартість товару з ПДВ) 3). 77850 грн.( загальна вартість товару з ПДВ) / 20 % (сума ПДВ) = 12975 грн ( вартість ПДВ) ТОВ  "Тернопільелектропостач" у своїїй тендерній пропозиції надає неправильні підрахунки вартості своєї тендерної пропозиції, а саме: 1.) 45000 кВт/год (кількість) * 1,44 грн (вартість без ПДВ) = 64976, 85 грн.(вартість товару без ПДВ) 2) 45000 кВт/год (кількість) * 1,73 грн (вартість з ПДВ) = 77972,22 грн.( загальна вартість товару з ПДВ) 3). 77850 грн.( загальна вартість товару з ПДВ) / 20 % (сума ПДВ) = 12995, 37 грн ( вартість ПДВ) Отже, ТОВ "Тернопільелектропостач" надає свою цінову пропозицію не з достовірними даними, що є вагомою підставою для відхилення. Враховуючи вищевикладене, пропозиція ТОВ  "Тернопільелектропостач" має бути відхилена. Таким чином, вважаємо, що Замовником було незаконно визнано переможцем учасника ТОВ  "Тернопільелектропостач", та, як наслідок, порушено принципи здійснення закупівель, обмежено добросовісну конкуренцію, чим порушено Закон України «Про публічні закупівлі». На підставі вищезазначеного просимо: 1. Невідкладно розглянути цю вимогу на засіданні Тендерного комітету Золотниківської сільської ради. Винести рішення тендерного комітету, яким скасувати визнання переможцем ТОВ "Тернопільелектропостач" . 2. Повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції ТОВ "Тернопільелектропостач" з урахуванням зауважень викладених даною вимогою. 3. Надати відповідь на дану вимогу у відповідності із нормами визначеними ЗУ «Про публічні закупівлі». 4. Завершити процедуру закупівлі у встановленому Законом порядку. ТОВ «Львівгаз збут» додатково повідомляє, що залишає за собою право оскаржити рішення в Антимонопольному комітеті України. Директор Майк П.Р.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши вимогу UA-2021-05-16-000325-b.b1 до закупівлі UA-2021-05-16-000325-b від ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ", щодо незаконних дій тендерного комітету, уповноважена особа Золотниківської сільської (далі - Уповноважена особа) ради повідомляє наступне: 1) Відповідно до ст. 3, ст.4, ст. 11, ст. 14, інших статтей Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) рішення щодо планування, затвердження вимог та проекту договору, обрання переможця закупівлі UA-2021-05-16-000325-b за предметом ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія) приймалися Уповноваженою особою а не Тендерним комітетом як стверджує скаржник. Тендерний комітет, відповідно до положення про нього не може розглядати зазначену вимогу. Плануванням, та організацією спрощених закупівель, відповідно до Положення про Уповноважену особу, що затверджене розпорядженням сільського голови № 85-1 від 21.04.2020 р., в Золотниківській сільській раді займається Уповноважена особа. Отже, на думку Уповноваженої особи, на вимогу UA-2021-05-16-000325-b.b1 до закупівлі UA-2021-05-16-000325-b відповідь повинна давати саме уповноважена особа; 2) Враховуючи факт зміни цінової пропозиції під час проходження аукціону закупівлі UA-2021-05-16-000325-b Уповноважена особа не може брати до уваги стартову пропозицію учасника ТОВ "Тернопільелектропостач". Тому, відповідно до частини 11 ст. 14 Закону, Уповноважена особа розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону визначена найбільш економічно вигідною. За результатом аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію учасника ТОВ "Тернопільелектропостач" з пропозицією 77432,22 гривень з ПДВ. Отже, враховуючи вище наведене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), Положення про уповноважену особу, що затверджене розпорядженням сільського голови № 85-1 від 21.04.2020 р., Уповноважена особа ВИРІШИЛА: 1. Відхилити вимогу UA-2021-05-16-000325-b.b1 до закупівлі UA-2021-05-16-000325-b від ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ". 2. Протягом трьох робочих днів з дня ухвалення цього рішення оприлюднити через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, відповідь на вимогу.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 31.05.2021 16:10