• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

РЕНТГЕНІВСЬКІ ПЛІВКИ, 3 (три) найменування

Завершена

1 221 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 107.50 UAH
Період оскарження: 15.05.2021 15:02 - 27.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Наявні дискримінаційні умови та вимоги

Номер: c0c96e0853994b13ab32f6e0e3effedc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-15-000053-c.b1
Назва: Наявні дискримінаційні умови та вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Однак Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі. Відповідно до Тендерної документації предметом закупівлі за позицією №1 є Плівка термографічна медична 35 см. х 43 см. х 100 аркушів (для медичного принтеру DRYSTAR 5302). Слід зазначити, що позиції №№2-3 відносяться до медичних систем традиційного «мокрого» відтворення зображення, зокрема, рентгенівські системи «екран/плівка». При цьому однією з характерних рис таких систем традиційного «мокрого» відтворення зображення є те, що як плівка, так і фотохімікати в ній є взаємозамінними, тобто на візуалізаційному обладнанні одного виробника може використовуватись плівка іншого виробника, а хімікати навіть від третього. В той же час, медичні системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення, до яких відноситься продукція, визначена в позиції №1, є принципово іншими системами відтворення зображення, а відтак є системами закритого типу, тобто в таких системах для належної роботи відповідного обладнання, зокрема, принтерів (камер), слід використовувати лише і тільки плівку, що спеціально розроблена для таких принтерів. Зокрема, шар такої спеціальної плівки, в якому формується зображення, сформований на основі солей срібла та реагента-відновника, та чутливий саме до тепла (нагріву), а не до світла, що якісно відрізняє такі системи від загаданих традиційних. При цьому згідно законів фізики, тепло передається трьома способами: конвекцією, ІЧ-випромінюванням та через механічний контакт між нагрітим та холодним тілами. Відтак, кожен з виробників закритих систем сухого друку, обравши певний метод теплопередачі, вдосконалює свою власну технологію візуалізації зображень, надаючи таким технологіям та продукції унікальних рис та характеристик, які якісно відрізняють продукцію одного виробника від продукції іншого в даному сегменті ринку. Враховуючи зазначене, принтер (камера) для цифрового друку сухих плівок та плівка, що використовуються в ньому, належать до єдиної закритої системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення та, відповідно, випускаються одним і тим же виробником, який впровадив свою унікальну технологію сухого друку (під однією і тією ж торгівельною маркою/ фірмовим позначенням/ брендом). Однак, Ви напевно добре знаєте про все вищевикладене, оскільки згідно інструкцій з експлуатації термічних принтерів сухого друку AGFA Drystar, які вочевидь у Вас є, чітко передбачено, що в даних принтерах слід використовувати лише плівку відповідної торгівельної марки. Тому об’єднання Вами в один предмет закупівлі продукції за позицією №1 - яка є «ексклюзивною», та за №№2-3, яка є замінною, є або свідомим маніпулюванням у вигляді штучного розширення предмету закупівлі з метою організації закупівлі у заздалегідь визначеного постачальника (чи обмеженого кола постачальників), або ж простою необачністю, яка в будь-якому разі призводить до дискримінації потенційних учасників та фактичного обмеження кола учасників в даній процедурі. Адже за позицією №1 не існує ні аналогів, ні еквівалентів в принципі, а отже учасники фактично можуть запропонувати за даними позиціями лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників. А підсиленням неможливості участі будь-яких інших потенційних учасників виступає вимога Документації (п. 6.3.3), згідно якої учасник повинен надати Оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією учасника торгів. Залишаючи наразі осторонь питання практичної необхідності встановлення вимоги про надання документа від виробника, слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) такий документ може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, заздалегідь визначено та обмежено. Отже, знов-таки, завдяки «вдалому» поєднанню штучного розширення предмету закупівлі, шляхом включення «ексклюзивної» позиції з вимогою про надання «дилерського документа», вирішується завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників). Отже, дана процедура при такій редакції Документації наразі може бути сприйнята не інакше як «завуальований» намір Замовника закупити конкретну продукцію у конкретного кола суб’єктів господарювання без будь-якої конкуренції, прозорості, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання. З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення Документації у відповідність до приписів чинного законодавства та усунення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, задля уникнення зайвого обтяження даної закупівлі процедурами оскарження, просимо: - виключити вищезгадану товарну позицію №1 з даної процедури закупівлі та закупити її окремою процедурою (або, щонайменше, виділити в окремий лот в даній процедурі); - виключити п. 6.3.3 з Тендерної документації, що містить вимогу про надання документа від виробника виробу. У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний учасник процедури закупівлі UA-2021-05-15-000053-c! За результатами розгляду Вашої вимоги номер UA-2021-05-15-000053-c.b1 від 19 травня 2021 року, Уповноважена особа з питань проведення публічних закупівель повідомляє про наступне. Під час здійснення дослідження українського ринку рентгенографічної (термографічної) продукції, встановлено, що товарні позиції, зазначені у Тендерній документації, можуть бути представлені, продукцією різних виробників, зокрема торгівельної марки Agfa N.V. (Агфа НВ), а також іншими виробниками рентгенографічної (термографічної) продукції, що здійснюють свою діяльність на території України. Слід зазначити, що коло виробників плівки термографічної медичної для медичного принтеру DRYSTAR 5302 не обмежено одним господарюючим суб'єктом. З інструкції по експлуатації медичних принтерів DRYSTAR 5302 відомо, що одним з виробників такої плівки є сам виробник принтерів, компанія Agfa N.V. (Агфа НВ), яка реалізує зазначений товар через її уповноважених представники в Україні. Поряд з цим виробником плівки термографічної медичної для медичного принтеру DRYSTAR 5302 в Україні є Приватне підприємство "Фірма "ОНІКО", код ЄДРПОУ 30281150. Крім того, Ваше твердження щодо «вдалого» поєднання штучного розширення предмету даної закупівлі, шляхом включення «ексклюзивних» позицій, з вимогою про надання «гарантійного листа», з метою вирішення завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників) також є не правдивим і носить характер припущення, або навіть умисного викривлення ситуації, з огляду на відсутність будь-яких фактичних доказів нашої неконкурентної поведінки чи наявності ознак неконкурентних, узгоджених дій з будь-яким потенційним учасником процедури закупівлі. Додатково повідомляємо, що аналогічні вимоги були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та викладена у рішенні № 4826 -р/пк-пз від 13.03.2020 року. Отже, наведені вище обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено