-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021-2015 – 50220000-3 «Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги» / Середній ремонт ДГКу №4362.
Середній ремонт ДГКу №4362 - згідно додатку №4 тендерної документації
Завершена
3 120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 600.00 UAH
Період оскарження:
14.05.2021 14:38 - 04.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дії замовника щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним та кваліфікаційним вимогам
Номер:
afc63eef952145fa9b0716b4720acbe4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-14-002106-a.b1
Назва:
СКАРГА на дії замовника щодо розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним та кваліфікаційним вимогам
Скарга:
РЕГІОНАЛЬНОЮ ФІЛІЄЮ "ДОНЕЦЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (далі - Замовник) було оголошено процедуру закупівлі: ДК 021-2015 – 50220000-3 «Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги» / Середній ремонт ДГКу №4362, очікувана вартість 3 120 000,00 грн. з ПДВ.
Відповідно до рішення Тендерного Комітету, оформлене Протоколом від 15.06.2021 року, ТОВ “ЛОКОТЕХСЕРВІС” було дискваліфліковано та оголошено переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «Аерлайн».
З такими діями Замовника ТОВ “ЛОКОТЕХСЕРВІС” не згодне з наступних підстав:
1. Відповідно до протоколу, Замовник відхилив пропозицію ТОВ “ЛОКОТЕХСЕРВІС” на підставі того, що останній надав копії надав копії сертифікату відповідності на проведення середнього ремонту дрезини ДГКу, атестату виробництва на проведення середнього ремонту дрезини ДГКу, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: ремонт устаткування підвищеної небезпеки – вантажопідіймальних кранів не завірені ні натурною ні електронною печаткою.
Відповідно до п.2.1 ТД Замовника помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, у разі якщо такий документ за своїм змістом відповідає вимогам цієї документації вважаються несутєвими.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу у сфері закупівель є розроблення та затвердження переліку формальних помилок. На виконання зазначеної норми Закону Мінекономрозвитку, як Уповноваженим органом у сфері закупівель, було розроблено перелік формальних помилок та затверджено наказом Міністерства від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження переліку формальних помилок», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998. Затверджений Перелік формальних помилок не є примірним, а отже є вичерпний. То ж Замовнику під час складання та затвердження тендерної документації відповідно до статті 22 Закону слід враховувати положення наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 року № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок».
Відповідно до п. 8 Наказу Мінекономрозвитку “Про затвердження Переліку формальних помилок від 15.04.2020 № 710” подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа вважається формальною помилкою.
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення пропозиції з наданням сканованих копій оригіналів документів впливає на її зміст. Зважаючи на наведене, а також визначення формальних помилок, наведене в документації та Законі, пропозиція скаржника була неправомірно відхилена.
Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, що є порушенням вимог статті 3 Закону.
Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
В практиці АМКУ вже існували подібні неправомірні дії Замовника та були прийняті рішення про скасування рішень про відхилення учасників. Наприклад, у закупівлі АМКУ прийняв рішення № 15504-р/пк-пз від 28.10.2019, в якому замовник вважав, що надання сканованих копій з оригіналів документів є підставою для відхилення учасника, чим порушив вимоги статті 30 Закону, та, як наслідок, неправомірно визначивши іншого учасника переможцем Процедури закупівлі.
Також, Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, який міститься у файлі «Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки.pdf» можна офіційно перевірити за посиланням http://dozvil.ndiop.kiev.ua/dozvil/search. Атестат виробництва, який міститься у файлі «Аттестат .pdf» та Сертифікат Відповідності, якій міститься у файлі «Сертифікат .pdf» можна офіційно перевірити в базі даних органу з оцінкі відповідності, що розміщена на sertasu.com, або за телефоном +380577631257.
Відповідно до частини 5 статті 22 Закону передбачено "5. Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису."
Оскільки, відповідно до положень Закону всі тендерні пропозиції (в т.ч. документи у їх складі) подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель,в тому числі, у вигляді сканованих копій оригіналів документів складених учасником (наприклад копія статуту), то відповідно до вищезазначеного положення (частина 5 статті 22 Закону) мається на увазі що замовнику забороняється вимагати засвідчення підписом та печаткою учасника документів у складі тендерної пропозиції, що надані через електронну систему закупівель з накладанням КЕП на всю тендерну пропозицію (підписання КЕП тендерної пропозиції учасника).
2. Щодо рішення Замовника стосовно визначення переможцем учасника ТОВ «Аерлайн».
1) На вимогу п. 2 Додатку 5 тендерної документації учасник повинен був надати Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: ремонт устаткування підвищеної небезпеки – вантажопідіймальних кранів.
ТОВ «Аерлайн» в свої тендерній пропозиції надає декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що не відповідає вимогам п. 2 Додатку 5 тендерної документації.
2) Якщо брати до уваги аргументацію відхилення тендерної пропозиції Скаржника («документи не завірені ні натурною ні електронною печаткою», як передбачено пунктом 1 Додатку 5 до тендерної документації), то тендерна пропозиція ТОВ «Аерлайн» також повинна бути відхилена через аналогічні порушення.
Документи «14 Атестати ТОВ Аерлайн 2021 рухомий склад, двигуни та гідропередачі.pdf»; «24 Серт_ТОВ АЕРЛАЙН_9001-2015_СУЯ.087-20.PDF»; «24 Серт НААУ_ТОВ АЕРЛАЙН_9001-2015_8О108.СУЯ.131-20.PDF» також не завірені ні натурною ні електронною печаткою.
Пункт 1 Додатку 5 до тендерної документації передбачає наявність саме печатки, а не підпису учасника/уповноваженої особи учасника. Тому умова пункту 1.3. Розділу ІІІ тендерної документації «Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію)» не може бути застосована.
Тобто пропозиція ТОВ «Аерлайн» повинна бути відхилена.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі, а саме – відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, але не відхиливши пропозицію ТОВ «Аерлайн», яка не відповідала умовам Документації, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
З урахуванням викладеного, відповідно до вимог статті 18 Закону, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛОКОТЕХСЕРВІС» та визначення переможцем закупівлі Товариства з обмеженою відповідальністю «Аерлайн».
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення від 15 червня 2021 оформлене Протоколом засідання тендерного комітету № 21078-2КВ про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛОКОТЕХСЕРВІС».
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення від 15 червня 2021 оформлене Протоколом засідання тендерного комітету № 21078-3/КВ про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Аерлайн» переможцем процедури закупівлі та про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником.
Додатки:
1. Наказ МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження переліку формальних помилок»;
2. Рішення АМКУ № 15504-р/пк-пз від 28.10.2019.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ UA-2021-05-14-002106-a.pdf 22.06.2021 11:56
- Рішення від 28.10.2019 _15504 Додаток до Скарги ЛОКОТЕХСЕРВІС(1).pdf 22.06.2021 11:56
- Про затвердження Переліку формал... _ від 15.04.2020 _ 710 (Текст для друку)(1).pdf 22.06.2021 11:56
- рішення від 24.06.2021 №14222 (+лист Замовнику).pdf 25.06.2021 12:13
- інформація про перенесення розгляду скарги від 06.07.2021 №13139.pdf 07.07.2021 11:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.07.2021 № 16203.pdf 16.07.2021 14:36
- Рішення від 15.07.2021 №16203.pdf 20.07.2021 19:44
- Відповідь сер.ремонт ДГКу №4362.pdf 01.07.2021 16:33
- по суті скарги середній ремонт ДГКУ.doc 01.07.2021 16:33
- 21078-4 АМКУ.docx 30.07.2021 14:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.06.2021 12:38
Дата розгляду скарги:
06.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.06.2021 12:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.07.2021 19:44
Дата виконання рішення Замовником:
30.07.2021 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення № 16203р/пк-пз від 15.07.2021 р. постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “ЛОКОТЕХСЕРВІС” та рішення про визначення ТОВ “Аерлайн” переможцем за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015 – 50220000-3 «Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги» / Середній ремонт ДГКу №4362.