-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з готування їжі код ДК 021:2015 – 55321000-6 Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області
Послуги з готування їжі код ДК 021:2015 – 55321000-6 Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області
Торги відмінено
27 105 501.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 135 527.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 135 527.51 UAH
Період оскарження:
13.05.2017 12:32 - 25.06.2017 00:00
Скарга
Очікує розгляду
Скарга на дії Замовника
Номер:
f1357b34a26e4330be659ad1a2e612b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-13-000870-b.c7
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
Відминити закупівлю послуг
Пов'язані документи:
Учасник
- платіжне доручення 12.07.2017 12:10
- Скарга на дії Замовника 12.07.2017 12:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.07.2017 12:11
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
98149e2a7b0448ff9f49126b4a31c67a
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-13-000870-b.b6
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Ознайомившись із змістом тендерної документації замовника встановлено, що в ній містяться вимоги, які суперечать чинному законодавству, а відтак тендерна документація на закупівлю Послуг з готування їжі код ДК 021:2015 – 55321000-6 (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокинівського району Рівненської області), UA-2017-05-13-000870-b, потребує внесення змін з огляду на наступне.
Частиною 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ч. 3 ст. 5 Закону).
Встановлення замовником у тендерній кваліфікаційних критеріїв та способи підтвердження відповідності учасників таким критеріям здійснюється у відповідності до ст.ст. 16-17 Закону.
Статтею 22 Закону закріплено вимоги до тендерної документації, дотримання яких є обов’язковими для учасників торгів.
Крім того, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону).
Ігноруючи норми чинного законодавства тендерний комітет у тендерній документації передбачив у п.2 Кваліфікаційних критеріїв до Учасників та вимог установлених статтею 16 Закону (Розділ ІІІ ТД) надання:
«2.7. Підтвердження виконання Учасником вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють (статті 20,21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР; наказ Мінагрополітики України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 №590), а саме: копії документів, які підтверджують, що Учасник розробив, ввів в дію та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках.».
Дані вимоги про надання учасником вказаних вище документів є дискримінаційними та такими, що порушують вимоги статей 16, 22 Закону з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 81 ст.1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) - система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.
Пунктом 2 частини 2 статті 20 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено, що оператори ринку зобов’язані розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Однак, встановлюючи у тендерній документації вимоги про надання копії документів, які підтверджують, що Учасник розробив, ввів в дію та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, тендерним комітетом замовника не враховано вимоги чинного законодавства у комплексі, а відтак залишено поза увагою імперативні приписи Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів від 22.07.2014 № 1602-VII, який набрав законної сили 20.09.2015 року.
Так, відповідно до п. 1 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» вказаного Закону, останній набирає чинності через один рік з дня, наступного за днем його опублікування, крім:
1) пункту 2 частини другої статті 20, статті 21, пункту 4 частини першої статті 64 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", які набирають чинності для:
- потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через три роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2017 року);
потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких відсутні необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей), - через чотири роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2018 року);
малих потужностей - через п’ять років з дня, наступного за днем опублікування цього Закону (з 20.09.2019 року).
2) розділу VII Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", який набирає чинності через два роки з дня, наступного за днем опублікування цього Закону;
3) частини першої статті 36 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", яка набирає чинності через п’ять років з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.
На підставі викладеного, в тендерній документації безпідставно та нормативно необґрунтовано було включено вимоги про надання копії документів, які підтверджують, що Учасник розробив, ввів в дію та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, оскільки на момент затвердження тендерної документації (протокол від № 8 від 11 травня 2017 року), вказані норми Закону не набрали законної сили.
Додатково слід зазначити, що у відповідності до ст. 23 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Зазначений обов’язок також не поширюється на потужності, які здійснюють виробництво харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження. Достатнім є проходження лише простої процедури реєстрації для отримання особистого реєстраційного номера.
Крім того, харчові продукти, які знаходяться в обігу на території України, повинні відповідати вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Сертифікація харчових продуктів необов’язкова. Зазначене не стосується процедури видачі міжнародного сертифіката, передбаченого цим Законом. Під час виробництва харчових продуктів оператор ринку може користуватися технічними умовами, державна реєстрація яких є необов’язковою (ст. 32 вказаного Закону).
Таким чином, суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність з виробництва та/або обігу харчових продуктів (зокрема, переміщення, транспортування, або зберігання) повинні отримати відповідні експлуатаційні дозволи та застосовувати санітарні заходи, належну практику виробництва, системи НАССР та/або інші системи забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів – лише тоді, коли це передбачено чинним законодавством.
Враховуючи викладене, встановивши у тендерній документації зазначені вище вимоги, Замовник порушив вимоги Закону в цій частині.
При цьому у ч.4 ст.16 Закону зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Замовник
- Тендерний комітет прот. 12.doc 13.06.2017 12:51
Дата подачі:
08.06.2017 16:09
Вирішення:
Відповідь надана в протоколі №12
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Скасування дискримінаційних вимог
Номер:
403d37c1b2da4418bdf10be89ff5c82d
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-13-000870-b.b5
Назва:
Скасування дискримінаційних вимог
Вимога:
Посилання Замовника на те, що ним встановлено вимоги щодо надання
копії документів, які підтверджують, що Учасник розробив, ввів в дію та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках,
Сертифікат* на систему управління якістю стосовно предмета закупівлі, відповідно до ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008, IDT) щодо можливості надання послуг з харчування, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації,
Сертифікат* на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно предмета закупівлі, відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005,IDT) щодо можливості надання послуг з харчування, виданого Учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації. (*Примітка:1.Сертифікати повинні бути дійсними не менше ніж до 31 грудня 2017 року; 2. Орган з сертифікації, що видав сертифікат, повинен бути внесений до Реєстру органів із сертифікації призначених на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації.)
на Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоровя України від 24.03.2016 № 563/28693) є АБСУРДНИМ, з огляду на наступне:
оголошена процедура закупівлі на закупівлю товару: послуги з готування їжі код дк 021:2015 – 55321000-6 послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області, а місцем надання послуг, згідно тендерної документації (Розділ І Загальні положення) є: навчальні заклади, розташовані на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області, визначені у Додатку № 2 до цієї Документації.Обсяг надання послуги: визначається кількістю дітей по кожній віковій категорії (6-10 років, 10-14 років, 14-18 років) та визначений у Додатку №1 до цієї Документації. Тобто закупівля не стосується дошкільних навчальних заходів, а надання послуг буде здійснюватись в загальноосвітніх навчальних закладах.
Крім того, пунктом 5 розділу ІХ. Вимоги до організації харчування Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоровя України від 24.03.2016 № 563/28693), встановлено, що тільки за відсутності харчоблоку у дошкільному навчальному закладі допускається постачання готової продукції операторами ринку харчових продуктів за умови впровадження постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР), та дотримання вимог Закону України«Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Таким чином, чітке відстоювання Замовником дискримінаційних вимог, встановлених тендерною документацією та небажання вносити зміни до тендерної документації в цій частині мають на меті зменшити максимальну ефективність та економне використання коштів при проведенні процедури закупівлі шляхом обмеження кількості Учасників, які можуть відповідати кваліфікаційним вимогам, встановлених Замовником.
Пов'язані документи:
Замовник
- Тендерний комітет прот. 12.doc 13.06.2017 12:50
Дата подачі:
08.06.2017 13:06
Вирішення:
Відповідь надана в протоколі №12
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
97477b3a9ae34398aec53b0d82824532
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-13-000870-b.a4
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимагаємо скасувати вимогу, яка встановлена Пунктом 5 розділу ІІІ тендерної документації на закупівлю товару: послуги з готування їжі код дк 021:2015 – 55321000-6 послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області, а саме:
копії документів, які підтверджують, що Учасник розробив, ввів в дію та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках,
Сертифікат* на систему управління якістю стосовно предмета закупівлі, відповідно до ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008, IDT) щодо можливості надання послуг з харчування, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації,
Сертифікат* на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно предмета закупівлі, відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005,IDT) щодо можливості надання послуг з харчування, виданого Учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації. (*Примітка:1.Сертифікати повинні бути дійсними не менше ніж до 31 грудня 2017 року; 2. Орган з сертифікації, що видав сертифікат, повинен бути внесений до Реєстру органів із сертифікації призначених на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації.), як таку що суперечить вимогам пункту 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР, яка встановлює, що Сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою.
Крім того, дане питання було розглянуто Постійно діючею адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг щодо порушення законодавства в сфері державних закупівель (рішення № 357-р/пк-ск від 15.03.2013 року), згідно з яким винесене рішення, що Відповідно Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001 вимоги до систем управління якістю, установлені в цьому стандарті, доповнюють вимоги до продукції.
Згідно з розділом “НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП” національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2009 “Системи управління якістю.Вимоги” цей стандарт рекомендовано застосовувати до сертифікування систем управління якістю.
Отже, застосування стандарту ДСТУ ISO 9001 для сертифікування систем управління якістю носить рекомендаційний характер, а його отримання не є обов'язковим.
Таким чином, Замовник встановивши вищевказані кваліфікаційні вимоги порушив основний принцип здійснення закупівель, а саме недискримінація учасників, а тому повинен внести зміни в цій частині до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Тендерний комітет прот. 12.doc 13.06.2017 12:50
Дата подачі:
08.06.2017 12:27
Вирішення:
Відповідь надана в протоколі №12
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги до Учасників
Номер:
c2f4428b83b9415da40096f878a2b864
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-13-000870-b.c3
Назва:
Дискримінаційні вимоги до Учасників
Вимога:
2.Пунктом 2 розділу ІІІ тендерної документації на закупівлю товару: послуги з готування їжі код дк 021:2015 – 55321000-6 послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області Замовником встановлено забезпечення тендерної пропозиції у вигляді гарантії: у формі безумовної безвідзивної (безвідкличної) банківської гарантії у розмірі, 542110 (п’ятсот сорок дві тисячі сто десять гривень, 00 коп), на строк не менший ніж строк дії забезпечення тендерної пропозиції. (не менше 90 календарних днів).Замовником вимагається надання Учасником на підтвердження забезпечення тендерної пропозиції електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3 пункту 3 цього ж Розділу, відшкодувати на не бюджетний рахунок Замовника у Державній казначейській службі України зазначений у підпункті 4 пункту 3 Розділу ІІІ. При видачі електронної банківської гарантії банк-гарант стягує комісійну винагороду, яка, враховуючи суму гарантії, є значною. Пп 4 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації встановлює, що Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення пропозиції конкурсних торгів, несе Учасник. Абзацем 2 підпункту 4 пункту 2 розділу V тендерної документації Замовником встановлено, що до кінцевої вартості тендерної пропозиції включаються усі витрати Учасника, в тому числі, прямі витрати, накладні витрати тощо. Таким чином Замовник зобов'язує Учасників включати у цінову пропозицію суму комісійної винагороди банка-гаранта, що автоматично збільшує кінцеву суму цінової пропозиції. Таким чином вимога Замовника щодо надання Учасниками електронної банківської гарантії порушує основний принцип здійснення закупівель, а саме недискримінація учасників та максимальна економія та ефективність, а тому повинна бути скасована шляхом внесення змін в цій частині до тендерної документації.
3.Пп 2.4 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлена вимога до Учасника про надання довідки у довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (за бажанням) з інформацією про виконані аналогічні договори забезпечення харчуванням за контрактом та або харчування (не менше 2-х договорів) за 2015 (код ДК 016:2010) та/або за 2016 (код ДК 016:2010 та/або ДК 021:2015), із зазначенням предмету договору, дати укладання договору, інформації про замовників, їх контактних осіб (прізвище та контактний телефон). На підтвердження інформації надати:
- нотаріально завірені копії вищезазначених договорів (з додатками), що включають надання послуг;
- оригінали відгуків, що видані Замовниками з якими були укладені договори, із зазначенням дати і номеру договору, інформації щодо якості, кількості, строків виконання договору та відсутності чи наявності претензій.
Нотаріусами при посвідченні договорів стягується плата, яку Учасник змушений буде включити до кінцевої вартості цінової пропозиції. Для підтвердження виконання аналогічних договорів досить оригіналів відгуків, що видані Замовниками з якими були укладені договори, із зазначенням дати і номеру договору, інформації щодо якості, кількості, строків виконання договору та відсутності чи наявності претензій. Таким чином вимога Замовника щодо нотаріального посвідчення аналогічних договорів Учасниками порушує основний принцип здійснення закупівель, а саме недискримінація учасників та максимальна економія та ефективність, а тому повинна бути скасована шляхом внесення змін в цій частині до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Тендерний комітет прот. 11.doc 09.06.2017 13:05
Дата подачі:
06.06.2017 21:29
Вирішення:
Відповідь надана в протоколі №11
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги до Учасників
Номер:
8710ab4960614e6b8fd71a1042ccee9e
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-13-000870-b.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги до Учасників
Вимога:
1.Пунктом 5 розділу ІІІ тендерної документації на закупівлю товару: послуги з готування їжі код дк 021:2015 – 55321000-6 послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокитнівського району Рівненської області Замовником встановлено, для документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством необхідно подати, в тому числі копії документів, які підтверджують, що Учасник розробив, ввів в дію та застосовує постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках,Сертифікат* на систему управління якістю стосовно предмета закупівлі, відповідно до ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008, IDT) щодо можливості надання послуг з харчування, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації, Сертифікат* на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно предмета закупівлі, відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005,IDT) щодо можливості надання послуг з харчування, виданого Учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації. (*Примітка:1.Сертифікати повинні бути дійсними не менше ніж до 31 грудня 2017 року; 2. Орган з сертифікації, що видав сертифікат, повинен бути внесений до Реєстру органів із сертифікації призначених на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації.).
Слід зазначити, що пунктом 81 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) - система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.Статтею 21 даного Закону передбачено, що Оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках.
Згідно розділу ІІ Наказу Мінагрополітики України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 №590) програми-передумови є обов’язковими та призначені для ефективного функціонування системи безпечності харчових продуктів та контролю за небезпечними факторами і повинні бути розроблені, задокументовані і повністю впроваджені операторами ринку перед застосуванням системи НАССР. Сфера застосування програм-передумов повинна охоплювати усі потенційні загрози безпечності.Оператори ринку мають запровадити програми-передумови з урахуванням асортименту харчових продуктів, технологічних процесів та специфіки окремої потужності. Програми-передумови системи НАССР мають охоплювати такі процеси:
Належне планування виробничих, допоміжних та побутових приміщень для уникнення перехресного забруднення; вимоги до стану приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання, калібрування тощо, а також заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок; вимоги до планування та стану комунікацій - вентиляції, водопроводів, електро- та газопостачання, освітлення тощо;безпечність води, льоду, пари, допоміжних матеріалів для переробки (обробки) харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами;чистота поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень та інших поверхонь); здоров’я та гігієна персоналу;захист продуктів від сторонніх домішок; поводження з відходами виробництва та сміттям, їх збір та видалення з потужності; контроль за шкідниками, визначення виду, запобігання їх появі, засоби профілактики та боротьби; зберігання та використання токсичних сполук і речовин; специфікації (вимоги) до сировини та контроль за постачальниками; зберігання та транспортування; контроль за технологічними процесами; маркування харчових продуктів та поінформованість споживачів.
Таким чином розробити систему НАССР можливо лише маючи в користуванні кожну окрему потужність, в якій буде здійснюватись харчування дітей. На даний момент жоден Учасник не має правової можливості доступу до навчальних закладів Рокитнівського району Рівненської області та таким чином не може розробити Програми-передумови системи НАССР.
Крім того, пунктом 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР передбачено, що Сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою.
Відповідно Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001 вимоги до систем управління якістю, установлені в цьому стандарті, доповнюють вимоги до продукції.
Згідно з розділом “НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП” національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2009 “Системи управління якістю.Вимоги” цей стандарт рекомендовано застосовувати до сертифікування систем управління якістю.
Отже, застосування стандарту ДСТУ ISO 9001 для сертифікування систем управління якістю носить рекомендаційний характер, а його отримання не є обов'язковим.
Таким чином, Замовник встановивши вищевказані кваліфікаційні вимоги порушив основний принцип здійснення закупівель, а саме недискримінація учасників, а тому повинен внести зміни в цій частині до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Тендерний комітет прот. 10.doc 08.06.2017 12:27
Дата подачі:
02.06.2017 17:09
Вирішення:
Відповідь надана в протоколі №10
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі (в порядку ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
84390333f95948b490379312ba7a8c76
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-05-13-000870-b.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі (в порядку ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
Під час оголошення процедури відкритих торгів щодо закупівлі Послуг з готування їжі код ДК 021:2015 – 55321000-6 (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокинівського району Рівненської області) UA-2017-05-13-000870-b, замовником встановлено дискримінаційні вимоги в тендерній документації, що підтверджується наступним.
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством.
Ураховуючи викладене, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Зокрема, замовником в тендерній документації, у п.5. Кваліфікаційні критерії до Учасників та вимоги установлені статтею 16 Закону, зазначено, що для документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством необхідно подати: Довідка у довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (за бажанням) з інформацією про виконані аналогічні договори забезпечення харчуванням за контрактом та або харчування (не менше 2-х договорів) за 2015 (код ДК 016:2010) та/або за 2016 (код ДК 016:2010 та/або ДК 021:2015), із зазначенням предмету договору, дати укладання договору, інформації про замовників, їх контактних осіб (прізвище та контактний телефон).
Зазначення в тендерній документації вимоги про надання інформації щодо не менше як 2-х аналогічних договорів суперечить вимогам чинного законодавства, зокрема: абзацу 4 ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», адже в Законі передбачено кваліфікаційний критерій «наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору».
Тобто зміст коментованої норми Закону України «Про публічні закупівлі» дає підстави стверджувати, що для підтвердження досвіду достатньо наявності одного аналогічного договору виходячи зі специфіки предмету закупівлі.
Поряд з цим, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Натомість замовник в тендерній документації передбачив, що для документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством необхідно надати:
«2.8. Сертифікат* на систему управління якістю стосовно предмета закупівлі, відповідно до ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008, IDT) щодо можливості надання послуг з харчування, виданого учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації.
2.9. Сертифікат* на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно предмета закупівлі, відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005,IDT) щодо можливості надання послуг з харчування, виданого Учаснику органом із сертифікації, призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління в державній системі сертифікації.».
Звертаємо увагу замовника, що абзацом 9 ст.1 Закону України «Про стандартизацію» визначено, що стандарт – документ, розроблений на основі консенсусу та затверджений уповноваженим органом, що встановлює призначені для загального і багаторазового використання правила, інструкції або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, включаючи продукцію, процеси або послуги, дотримання яких є необов'язковим. Стандарт може містити вимоги до термінології, позначок, пакування, маркування чи етикетування, які застосовуються до певної продукції, процесу чи послуги;
Відповідно до абзацу 11 ст.1 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти – державні стандарти України, прийняті центральним органом виконавчої влади з питань стандартизації та доступні для широкого кола користувачів.
Абзацом 5 ст.11 Закону України «Про стандартизацію» встановлено, що стандарти застосовуються на добровільній основі, за винятком випадків, коли застосування цих стандартів вимагають технічні регламенти.
Згідно з абзацу 1 ст.5 Закону України «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності» національні стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності розробляються у такий спосіб, щоб не створювати або не призводити до створення зайвих перешкод у торгівлі.
Відповідно ч.2 ст.23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 4 травня 2005 р. за № 466/10746. Відповідно цей Перелік не містить вказівки про обов’язковість сертифікації продуктів харчування.
Отже, передбачення замовником надання сертифікатів якості на товар, який згідно чинного законодавства України не підлягає сертифікації призводить до порушення принципів здійснення закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та ефективності закупівлі.
Виходячи з підстав наведених вище, з метою усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, слід внести зміни до тендерної документації на закупівлю послуг з готування їжі код ДК 021:2015 – 55321000-6 (послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Рокинівського району Рівненської області) UA-2017-05-13-000870-b.
Пов'язані документи:
Замовник
- Тендерний комітет прот. 9.doc 02.06.2017 11:35
Дата подачі:
30.05.2017 18:16
Вирішення:
Відповідь надана в протоколі №9
Статус вимоги:
Відхилено