-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Технічне обслуговування та ремонт офісної техніки, заправка та відновлення (регенерація) картриджів.
Технічне обслуговування та ремонт офісної техніки, заправка та відновлення (регенерація) картриджів.
Завершена
49 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 249.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 249.50 UAH
Період оскарження:
12.05.2021 18:41 - 18.05.2021 18:36
Вимога
Вирішена
- У додатку 1,3 Ви зазначаєте, що система менеджменту якості Учасника повинна бути сертифікована відповідно до ISO 9001:2015; - Територіальна обмеженість місця знаходження сервісного центру.
Номер:
5b3c96a727474f41aa1e83afbe02113a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-12-013958-b.c1
Назва:
- У додатку 1,3 Ви зазначаєте, що система менеджменту якості Учасника повинна бути сертифікована відповідно до ISO 9001:2015;
- Територіальна обмеженість місця знаходження сервісного центру.
Вимога:
Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо сертифікованої системи менеджменту якості Учасника відповідно до ISO 9001:2015 Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-який Учасник може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю для підтвердження вимогам Тендерної документації та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею. 3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на:
а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає;
b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції.
Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав.
Територіальна обмеженість місця знаходження сервісного центру.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) звертаємо Вашу увагу про внесення змін та усунення дискримінаційних умов, які містяться у тендерній документації.
Тендерна документація замовника містить вимогу, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить частині четвертій статті 22 Закону. Дискримінаційні умови встановлені замовником у технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації, та полягають у наступному: територіальна обмеженість місця знаходження сервісного центру. Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань.
Зважаючи на вищевикладене, просимо замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови для проведення закупівлі з дотриманням вимог згідно статті 3 Закону.
Просимо видалити строку про територіальність з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.05.2021 16:52
Вирішення:
Шановний автор вимоги! Згідно ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданого на виробника (або учасника, якщо він не є виробником), що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Таким чином, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є дискримінаційною, що також підтверджується рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.09.2018 № 9528-р/пк-пз.
Відповідно до пункту 28 Закону України "Про публічні закупівлі"(далі - Закон), спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. В своїй вимозі Ви посилаєтесь на статті 22 та 23 Закону, що врегульовують питання здійснення процедур закупівель, а саме - відкритих торгів. Наголошую, що Замовником здійснюється закупівля шляхом застосування спрощеної закупівлі, яка в розумінні Закону не вважається процедурою закупівель (перелік яких вказано в статті 13 Закону), а здійснюється у визначеному статтею 14 Закону порядку проведення таких закупівель. В статті 14 Закону зазначається, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників (але це не є обов'язком Замовника). Замовник здійснює свою діяльність за адресою: м.Покровськ, вул. Шевченка,90, картриджі, які потребують заправки (відновлення), а в додатку 3 пункті 1.6 вказано що виконавець повинен мати можливість оперативно та в короткий час (протягом 2 (двох) робочих годин) вирішити питання невідкладного відновлення / заправки обладнання. Ремонт офісної техніки проводиться строком до 3 робочих днів в залежності від складності. Учасники мають надати гарантійний лист щодо можливості виконання строків робіт. Замовник не вбачає територіальну обмеженість місця знаходження сервісного центру дискримінаційною умовою, адже послуги із заправки та відновлення картриджів повинні надаватися якісно та вчасно, для забезпечення безперевної роботи та можливості виконання своїх обовязків працівниками Замоника, відповідно до поставлених цілей і завдань, керуючись при цьому статтею 5 Закону, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність. Добросовісна конкуренція серед учасників передбачає суперництво між суб'єктами господарювання (постачальниками, підрядниками) за можливість реалізувати предмет закупівель Замовнику. Замовник не мав на меті якимось чином послабити конкуренцію серед учасників. А отже, Замовник жодним чином не мав наміру порушувати такі принципи здійснення публічних закупівель, як: добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні