-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015: 32350000-1 «Частини до аудіо- та відеообладнання» (код НК 024:2019: 40979 «Медична рентгенівська плівка, екран» (Рентгенплівка))
Завершена
1 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
Період оскарження:
12.05.2021 17:23 - 24.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Наявні дискримінаційні умови та вимоги
Номер:
fb9b7a190aab4a08a5e9633d488df9df
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-12-013493-b.a1
Назва:
Наявні дискримінаційні умови та вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Однак Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі.
Згідно Тендерної документації предметом закупівлі за позицією №7 є Суха медична плівка DRYSTAR DT 5.000I B 20х25x100 аркушів) (або еквівалент).
Слід зазначити, що позиції №№1-6 відносяться до медичних систем традиційного «мокрого» відтворення зображення, зокрема, рентгенівські системи «екран/плівка». При цьому однією з характерних рис таких систем традиційного «мокрого» відтворення зображення є те, що як плівка, так і фотохімікати в ній є взаємозамінними, тобто на візуалізаційному обладнанні одного виробника може використовуватись плівка іншого виробника, а хімікати навіть від третього.
В той же час, медичні системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення, до яких відноситься продукція, визначена в позиції №7, є принципово іншими системами відтворення зображення, а відтак є системами закритого типу, тобто в таких системах для належної роботи відповідного обладнання, зокрема, принтерів (камер), слід використовувати лише і тільки плівку, що спеціально розроблена для таких принтерів. Зокрема, шар такої спеціальної плівки, в якому формується зображення, сформований на основі солей срібла та реагента-відновника, та чутливий саме до тепла (нагріву), а не до світла, що якісно відрізняє такі системи від загаданих традиційних. При цьому згідно законів фізики, тепло передається трьома способами: конвекцією, ІЧ-випромінюванням та через механічний контакт між нагрітим та холодним тілами. Відтак, кожен з виробників закритих систем сухого друку, обравши певний метод теплопередачі, вдосконалює свою власну технологію візуалізації зображень, надаючи таким технологіям та продукції унікальних рис та характеристик, які якісно відрізняють продукцію одного виробника від продукції іншого в даному сегменті ринку.
Враховуючи зазначене, принтер (камера) для цифрового друку сухих плівок та плівка, що використовуються в ньому, належать до єдиної закритої системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення та, відповідно, випускаються одним і тим же виробником, який впровадив свою унікальну технологію сухого друку (під однією і тією ж торгівельною маркою/ фірмовим позначенням/ брендом).
Однак, Ви напевно добре знаєте про все вищевикладене, оскільки згідно інструкцій з експлуатації термічних принтерів сухого друку AGFA Drystar, які вочевидь у Вас є, чітко передбачено, що в даних принтерах слід використовувати лише плівку DRYSTAR торгівельної марки.
Тому об’єднання Вами в один предмет закупівлі продукції за позицією №7 - яка є «ексклюзивною», та за №№1-6, яка є замінною, є або свідомим маніпулюванням у вигляді штучного розширення предмету закупівлі з метою організації закупівлі у заздалегідь визначеного постачальника (чи обмеженого кола постачальників), або ж простою необачністю, яка в будь-якому разі призводить до дискримінації потенційних учасників та фактичного обмеження кола учасників в даній процедурі.
Адже за позицією №7 не існує ні аналога, ні еквівалента в принципі, а отже учасники фактично можуть запропонувати за даними позиціями лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників.
А підсиленням неможливості участі будь-яких інших потенційних учасників виступає вимога Документації (Додаток №3, п. 4), згідно якої учасник повинен надати оригінал гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника, якщо їх повноваження поширюються на територію України, але при цьому вони безпосередньо не здійснюють комерційної діяльності), який засвідчує факт відносин між Учасником і виробником, та яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією Учасника торгів.
Залишаючи наразі осторонь питання практичної необхідності встановлення вимоги про надання «гарантійного листа» від виробника, слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, заздалегідь визначено та обмежено.
До того ж, позиція за №7 вимагається В КІЛЬКОСТІ ЛИШЕ 3 шт., в той час як продукція за іншими позиціями представлена значно більшою кількістю. Тож виникає питання, чи дійсно Замовнику потрібно закуповувати суху медичну плівку разом із зовсім іншою за типом плівкою, чи це є навмисне бажання/намір Замовника бачити в даній закупівлі конкретного постачальника?
Отже, знов-таки, завдяки «вдалому» поєднанню штучного розширення предмету закупівлі, шляхом включення «ексклюзивної» позиції з вимогою про надання «гарантійного листа», вирішується завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників).
Отже, дана Процедура при такій редакції Документації наразі може бути сприйнята не інакше як «завуальований» намір Замовника закупити конкретну продукцію у конкретного кола суб’єктів господарювання без будь-якої конкуренції, прозорості, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання.
З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення Документації у відповідність до приписів чинного законодавства та усунення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, задля уникнення зайвого обтяження даної закупівлі процедурами оскарження, просимо:
- виключити вищезгадану товарну позицію №7 з даної процедури закупівлі та закупити її, якщо вона дійсно необхідна, окремою процедурою (або, щонайменше, виділити в окремий лот);
- виключити з Додатку 3 до Документації п. 4, що містить вимогу про надання гарантійного листа від виробника виробу.
У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.05.2021 10:37
Вирішення:
Шановний дописувачу! Тендерний комітет повідомляє, що вимоги до предмету закупівлі встановлені згідно з потребами нашого закладу і у відповідності до порядку визначення предмету закупівлі» від 15.04.2020 № 708 та Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначені вами вимоги про те, що замовником об’єднано в один предмет закупівлі продукції за позицією №7 - яка є «ексклюзивною», та за №№1-6, яка є замінною, а також про те, що за позицією №7 не існує ні аналога, ні еквівалента в принципі, є неправдою, оскільки замовник не порушує принципи добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників та інші зазначені вами принципи виходячи з наступного.
Суха медична плівка DRYSTAR DT 5.000I B 20х25x100 аркушів не є ексклюзивною, бо існує еквівалент даної плівки іншого виробника плівок Оніко ДТ 5000і, яка відповідає вимогам встановленим у Додатку 3 тендерної документації та яка є сумісною з принтером, а також плівка забезпечує гарантовану якість друку знімків, тож встановлені вимоги не призводить до дискримінації учасників та обмеження кола учасників в цій закупівлі, бо учасники можуть пропонувати плівки різних виробників, адже тендерної документацією передбачено право учасників пропонувати еквівалент. Плівка DRYSTAR DT 5.000I B 20х25x100 аркушів відносяться до продукції фотопластини та фотоплівки, застосування цих плівок рентгенологія і розроблені вони спеціально для отримання рентгенологічних зображень в рентген кабінетах медичних закладів.
Щодо вимоги про оригінал гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника, якщо їх повноваження поширюються на територію України, але при цьому вони безпосередньо не здійснюють комерційної діяльності), який засвідчує факт відносин між Учасником і виробником, то замовник має намір закупити оригінальну плівку та отримати гарантії на своєчасну поставку плівки належної якості та у відповідній кількості, а тому була встановлена вимога щоб запобігти закупівлі незаконної та фальсифікованої продукції. Учасники мають право та можливість отримати гарантійний лист від виробника (представництва, філії виробника), тож вимога не обмежую участь потенційних учасників в цій закупівлі. Адже Законом України «Про публічні закупівлі» не заборонено встановлювати у тендерній документації до технічних, якісних характеристик предмета закупівлі встановлювати вимоги до плівок у відповідності до наших потреб.
Плівки сухого друку DRYSTAR DT 5.000I B 20х25x100 аркушів застосовується для отримання рентгенівських зображень (знімків), тож замовник не зобов’язаний виключати вищезгадану товарну позицію №7 з даної процедури закупівлі або виділити в окремий лот, бо Законом України «Про публічні закупівлі» не заборонено замовнику посилатися на певну торгівельну марку або виробника, а також нами дозволено надавати еквівалент зазначеної плівки. Крім того, замовник не вбачає підстав стосовно виключення з Додатку 3 до Документації п. 4, що містить вимогу про надання гарантійного листа від виробника виробу.
На підставі викладеного, тендерний комітет не задовольняє вимогу щодо внесення змін в тендерну документацію.
Статус вимоги:
Відхилено