• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Путівки на оздоровлення дітей пільгових категорій

Завершена

567 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 835.00 UAH
Період оскарження: 12.05.2021 17:10 - 27.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення замовника щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі

Номер: a25bf12f2608474aa71fb867736e065c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-12-013318-b.a2
Назва: Скарга на рішення замовника щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Обгрунтування вимог у вкладеному файлі
Дата розгляду скарги: 29.06.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.06.2021 19:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.07.2021 20:15
Дата виконання рішення Замовником: 15.07.2021 15:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасування рішення про визнання переможця закупівлі
Автор: ПБП Парітет, Фоміна Тетяна Василівна +380552266256 paritet-kherson@ukr.net https://paritetua.com
Вимога
Є відповідь

Вимога про скасування незаконного рішення про визначення переможця

Номер: 73c5e1ca228141248a71437fb3e9c860
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-12-013318-b.a1
Назва: Вимога про скасування незаконного рішення про визначення переможця
Вимога:
Шановна уповноважена особа Новокиївської спеціальної школи Херсонської обласної ради, сподіваємося, що, отримуючи повноваження для проведення публічних від імені замовника, ви все ж таки ознайомилися із нормами законодавства щодо відповідальності, яку несуть уповноважені особи за порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Якщо ви все ж таки з ними не знайомі – то вважаємо за необхідне довести до вашого відома, що за невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону – на уповноважену особу може бути накладено штраф у розмірі від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ч. 2 ст. 164-14 КпАПУ). Відповідно до частини дев’ятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки пропозицій, яка проводиться автоматично електронною системою закупівель, замовник, а в даному випадку уповноважена особа замовника, розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Якщо під час такого розгляду замовник виявить, що тендерна пропозиція учасника не відповідає хоча б одній з вимог тендерної документації, – він зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію такого учасника відповідно до статті 31 Закону. Замовник, розглянувши тендерну пропозицію учасника КП «Дитячий заклад санаторного типу «Таврія» Херсонської обласної ради прийняв незаконне та необґрунтоване рішення про визначення його переможцем торгів, не зважаючи на те, що учасник КП «Дитячий заклад санаторного типу «Таврія» Херсонської обласної ради» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону, а отже його пропозиція підлягає відхиленню на підставі абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», що обґрунтовується наступним: 1) Кваліфікаційним критерієм «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додаток №1 до тендерної документації передбачено, що учасник повинен мати відокремлену ділянку пляжу на узбережжі Чорного моря (відкрита акваторія моря, крім мілководних заток та прісноводних лиманів). Згідно із наданою учасником інформацією його заклад ДЗСТ «Таврія»» знаходиться на узбережжі Джаригацької затоки, що не відповідає вимогам тендерної документації та потребам замовника. Ця затока є мілководною, глибина якої ледь сягає 80 см. Доцільність направлення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей є недоцільним, оскільки географічне положення закладу учасника ДЗСТ «Таврія» відносно відкритої акваторії Чорного моря не зміниться за жодних умов. 2) Тендерна пропозиція подана учасником, який є пов’язаною особою з уповноваженою особою (особами), та з керівником замовника за ознакою, що визначена абзацом другим пункту 20 статті 1 Закону – учасник та замовник перебувають під спільним контролем Херсонської обласної ради, яка є їх засновником та здійснює вирішальний вплив на господарську діяльність як учасника, так і замовника цієї закупівлі. Допущені замовником порушення можуть бути виправлені замовником самостійно шляхом скасування попередньо прийнятого незаконного рішення та подальшого його відображення в електронній системі закупівель. У випадку, якщо замовник не виправить допущені порушення – ми будемо вимушені звернутися до органу оскарження для скасування незаконного рішення замовника та до органів держаудитслужби для притягнення уповноваженої особи до відповідальності, тобто стягнення штрафу. Окрім того, закупівля послуг у пов’язаної з замовником особи свідчить про наявність корупційних зловживань з боку посадових осіб замовника.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1.Учасник в своїй вимозі зазначає наступне: Кваліфікаційним критерієм «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додаток №1 до тендерної документації передбачено, що учасник повинен мати відокремлену ділянку пляжу на узбережжі Чорного моря (відкрита акваторія моря, крім мілководних заток та прісноводних лиманів). Згідно із наданою учасником інформацією його заклад ДЗСТ «Таврія»» знаходиться на узбережжі Джаригацької затоки, що не відповідає вимогам тендерної документації та потребам замовника. Ця затока є мілководною, глибина якої ледь сягає 80 см. У відповідь на вашу вимогу повідомляємо, що перш за все Ви зазначаєте, що Джаригацька затока, є мілководною, глибина якої ледь сягає 80 см, при цьому не надаючи жодних документів на підтвердження цього факту. Отже, судячи з цього Замовник при розгляді Вашої вимоги повинен опиратися лише на ваші твердження, що суперечить вимогам Закону. Поряд з цим нами було розглянуто Вашу вимогу та встановлено, що чинне законодавство України не містить визначення поняття «мілководна затока» чи «мілководдя». Також, в чинних нормативно-правових актах відсутні критерії, на підставі яких можна було б встановити, чи відноситься затока до мілководної чи ні. Отже, в нас не має правових інструментів для того аби стверджувати, що дана затока є мілководною. Однак, відповідно до відкритих даних, Джарилга́цька зато́ка — затока Чорного моря між материковим берегом на півночі і островом Джарилгач на півдні є частиною Каркінітської затоки. Західна частина затоки називається Джарилгацькою бухтою. На сході протокою шириною до 10 км з'єднується із основною Каркінітською затокою. Довжина — 70 км Ширина — 6—20 км Глибина — бл. 8 м (джерело- М. Ф. Бойко. Джарилгацька затока // Енциклопедія сучасної України : у 30 т. / ред. кол. І. М. Дзюба [та ін.] ; НАН України, НТШ. — К. : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2001¬–2020. — 10 000 прим. — ISBN 944-02-3354-X., 2007) Враховуючи вищенаведене, Замовник не може відхилити Учасника на підставі документально не доведеної відповідності. Поряд з цим, повідомляємо, що для надання роз’яснення з питань тендерної документації Замовником було встановлено певний час. Оскільки, жодних запитань та зауважень не надходило, Учасник погодився з усіма умовами тендерної документації. Учасник зазначає: 2. Тендерна пропозиція подана учасником, який є пов’язаною особою з уповноваженою особою (особами), та з керівником замовника за ознакою, що визначена абзацом другим пункту 20 статті 1 Закону – учасник та замовник перебувають під спільним контролем Херсонської обласної ради, яка є їх засновником та здійснює вирішальний вплив на господарську діяльність як учасника, так і замовника цієї закупівлі. В відповідь на дану вимогу повідомляємо наступне: Посилаючись на статті 1, 17 Закону зазначаємо, що потрібно з'ясувати пов'язаність в трьох категоріях: 1) чи КП "ДИТЯЧИЙ ЗАКЛАД САНАТОРНОГО ТИПУ "ТАВРІЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" пов'язане з іншими учасниками процедури закупівлі; 2) чи КП "ДИТЯЧИЙ ЗАКЛАД САНАТОРНОГО ТИПУ "ТАВРІЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" пов'язане з уповноваженою особою (особами); 3) чи КП "ДИТЯЧИЙ ЗАКЛАД САНАТОРНОГО ТИПУ "ТАВРІЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" пов'язане з керівником Замовника. По-перше, категорія пов'язаності з іншим учасником процедури закупівлі не стосується конкретної ситуації, оскільки Новокиївська спеціальна школа Херсонської обласної ради не є іншим учасником процедури закупівлі, а перебуває у статусі Замовника. По-друге, закупівлю здійснює Новокиївська спеціальна школа Херсонської обласної ради як юридична особа. А рішення про створення комунального підприємства є виключною компетенцією сесії обласної ради (пункт 30 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"), тобто депутатського корпусу. А депутати не можуть бути членами тендерного комітету та уповноваженими особами Замовника (пункт 4 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону).Отже Учасник не є пов’язаним з уповноваженою особою Замовника. По-третє, відповідно до частини сьомої статті 78 ГКУ органами управління комунального унітарного підприємства є: - керівник підприємства, який призначається (обирається) органом, до сфери управління якого належить підприємство, або наглядовою радою цього підприємства (у разі її утворення) і є підзвітним органу, який його призначив (обрав); - наглядова рада підприємства (у разі її утворення), яка в межах компетенції, визначеної статутом підприємства та законом, контролює і спрямовує діяльність керівника підприємства. Одноособово керівник закладу освіти впливу на комунальне підприємство не має. Тому і така підстава, як пов’язаність з керівником замовника, не знаходить свого обґрунтування. Отже, на підставі вищезазначеного, ми вважаємо, що учасник – КП "ДИТЯЧИЙ ЗАКЛАД САНАТОРНОГО ТИПУ "ТАВРІЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" та Замовник не є пов'язаними особами в розумінні пункту 7 частини першої статті 17 Закону. Поряд з цим повідомляємо, що КП ДЗСТ «Таврія» ХОР – відповідно до Статуту (р.1 п.1.4 ) належить до об’єктів спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Херсонської області, що діє в особі Херсонської обласної ради. Відповідно до (р.2 п.2.1.)Дитячий заклад санаторного типу функціонує як юридична особа має Статус юридичної особи і не перебуває у складі підприємств, установ та організацій як їх філії чи структурні підрозділи. Так відповідно до( р.7 п.7.4.1) КП ДЗСТ «Таврія» Херсонської обласної ради самостійно планує свою господарську діяльність, проводить розрахунки і коригування вартості путівок, згідно з чинним законодавством реалізує путівки, здійснює матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування. Отже відповідно до Статуту підприємства КП ДЗСТ «Таврія» ХОР – юридична особа, самостійно планує господарську діяльність, працює на принципах госпрозрахункового підприємства , не перебуває в структурних підрозділах та філіях, Херсонська обласна рада не має вирішального впливу на господарську діяльність КП ДЗСТ «Таврія» ХОР. Тим більше такий вплив відсутній зі сторони керівника Замовника, яким є директор Новокиївська спеціальна школа Херсонської обласної ради. Також, хочемо відзначити, що Замовник не є особою, яка уповноважена встановлювати факт пов’язаності осіб. Враховуючи вищенаведене в Замовника відсутні підстави для відхилення такого Учасника.
Статус вимоги: Задоволено