-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень будівлі Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №168 Харківської міської ради Харківської області за адресою: 61143, м. Харків, вул. Велика Кільцева, буд. 12 (код CPV ДК 021: 2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
Завершена
2 017 098.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 085.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 085.49 UAH
Період оскарження:
12.05.2021 14:17 - 24.05.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможця
Номер:
f54d9e105ac440bfb39181eadd091a68
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-12-008264-b.a1
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Вимога:
За закупівлею " Капітальний ремонт приміщень будівлі Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №168 Харківської міської ради Харківської області за адресою: 61143, м. Харків, вул. Велика Кільцева, буд. 12 (код CPV ДК 021: 2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи») Закупівля:UA-2021-05-12-008264-b було опубліковано повідомлення про намір укласти договір, яким визначено переможцем ФОП Мухін Денис Володимирович.
Вважаємо дане рішення неправомірним оскільки пропозиція ФОП Мухін Денис Володимирович не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оголошення замовника та кваліфікаційним критеріям встановленим Замовником, а саме:
1. У довідці-інформації про учасника відповідно до додатку 5 тендерної документації Замовника не зазначено форму власності , посаду керівника та посаду уповноваженої особи. Відповідно до п. 7 додатку № 5 необхідно було зазначити «Форма власності та юридичний статус, організаційно-правова форма (для юридичних осіб)». Натомість учасником зазначено у відповідній графі «Фізична особа підприємець», що є відповідно до діючого законодавства визначенням юридичного статусу, або організаційно-правової форми. А форму власності в порушення вимог документації учасником не зазначено. Окремо зазначаємо, що в українському законодавстві не існує такої форми власності як «Фізична особа-підприємець» Також відповідно до п.п.8,9 додатку 5 необхідно було зазначити «Керівник (посада, П.І.П. повністю, телефон для контактів)», «Уповноважена особа (посада, П.І.П. повністю, телефон для контактів)». Учасником в обох пунктах зазначено «Мухін Деніс Володимирович тел..+38(099)0141757», а посаду не зазначено. Таким чином учасником не зазначено всю необхідну інформацію відповідно до вимог Замовника.
2. В розділі V п.3. підпункт 5. Тендерної документації зазначено. На вимогу Закону України «Про захист персональних даних» Учасник повинен надати в складі пропозиції згоду (лист в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення) (Додаток 4 до тендерної документації). Мухін Д.В. надав в складі тендерної пропозиції згоду відповідно до Додатку 4 тендерної документації, але в ній відсутня згода на збирання, зберігання і поширення персональних даних, яка вимагалась Замовником згідно розділу V п.3. підпункт 5. Тендерної документації, що є порушенням вимог тендерної документації Замовника .
3. Відповідно до кошторису наданого учасником для виконання робіт за закупівлею в розрахунок включено перевезення 23 тон будівельного сміття. Учасник зазначив, що ним не будуть залучатись субпідрядники для проведення робіт за закупівлею. Замовник 14.06.2021 опублікував повідомлення про необхідність виправлення невідповідностей в тендерній пропозиції учасника, де зокрема зазначив «3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: а) довідку в довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із зазначенням всіх необхідних механізмів, обладнання, необхідних для виконання робіт за результатами закупівлі, із зазначенням найменування, технічного стану (задовільний/незадовільний), підстав користування (власне/ орендоване або залучене); копія/ї договору/ів оренди, у випадку, якщо машини, механізми, обладнання не є власністю учасника» Учасником були надані документи щодо виправлення цих невідповідностей, зокрема довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази № 24/05-1/1 від 24.05.2021 (не зрозуміло чому довідка датована датою, що є ранішою за дату повідомлення про усунення недоліків) та Договір оренди обладнання №11/05-2021 від 11.05.2021. Але разом з тим в довідці про наявність матеріально технічної бази у учасника та договорі оренди обладнання відсутній вантажний транспорт для перевезення 23 тон сміття. Таким чином учасник не має необхідного власного та/або орендованого вантажного транспорту. Також учасник надав Договір № 22/02/21-01 від 15.04.2021 р. з ТОВ «ТСК РИСАЙКЛИНГ ГРУПП», предметом якого є «надання Виконавцем послуги із збору, транспортування та захоронення будівельних та великогабаритних відходів за номенклатурою вказаною Замовником». За своєю сутністю та предметом цей договір не є договором оренди. Також відповідно до цього договору ТОВ «ТСК РИСАЙКЛИНГ ГРУПП» фактично буде здійснювати частину роботи за предметом закупівлі та фактично буде субпідрядником для ФОП Мухін Д.В. в разі підписання договору з ним. Але ФОП Мухін Д.В. зазначав в листі №24/05-15 від 24.05.2021 р. наступне «ФОП Мухін Денис Володимирович повідомляє, про відсутність наміру за даною закупівлею залучати спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців.» Також він не надавав документи та інформацію про субпідрядні організації згідно з тендерною документацією. Таким чином ФОП Мухін Д.В. не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, не підтвердив відповідність кваліфікаційним вимогам щодо наявності матеріально технічної бази для виконання робіт за закупівлею (відсутній вантажний транспорт).
4. Відповідно до п.1.6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника «У разі, якщо учасник або переможець не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в положеннях документації документ (відповідно до норм чинного законодавства), то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів.» В порушення даної вимоги Учасником в складі тендерної пропозиції не надано наступних документів, які вимагались тендерною документацією Замовника та/або листів-роз’яснення щодо ненадання таких документів:
- документ про створення об'єднання (окремо зауважуємо, що відповідно до діючого законодавства фізична особа-підприємець може утворювати об’єднання та документ про створення об’єднання не є документом, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців та фізичні особи-підприємці відповідно до діючого законодавства можуть складати такий документ)
- Якщо договір про закупівлю буде підписувати переможець процедури закупівлі – об’єднання учасників, у документі про створення такого об’єднання повинно міститися положення про те, що у разі укладення договору про закупівлю підприємства–учасники об’єднання будуть відповідати (солідарно, частково або субсидіарно) за зобов’язання об’єднання, які виникатимуть з договору про закупівлю, укладеного із замовником (окремо зауважуємо, що відповідно до діючого законодавства фізична особа-підприємець може утворювати об’єднання та документ про створення об’єднання не є документом, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців та фізичні особи-підприємці відповідно до діючого законодавства можуть складати такий документ),
- додаткове документальне підтвердження виникнення у підприємств–учасників відповідних зобов’язань перед об’єднанням та/або замовником, у разі укладення договору про закупівлю (окремо зауважуємо, що відповідно до діючого законодавства фізична особа-підприємець може утворювати об’єднання та документ про створення об’єднання та «додаткове документальне підтвердження» не є документами, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців та фізичні особи-підприємці відповідно до діючого законодавства можуть складати такі документи)
- підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі встановленими статтею 17 Закону по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо (окремо зауважуємо, що відповідно до діючого законодавства фізична особа-підприємець може утворювати об’єднання та документ про створення об’єднання не є документом, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців та фізичні особи-підприємці відповідно до діючого законодавства можуть складати такий документ)
- Копія або оригінал Статуту (остання зареєстрована редакція) (або установчого договору, або засновницького договору, або положення, або іншого установчого документа), або копія опису за підписом державного реєстратора, за допомогою коду якого є можливим перевірити останню редакцію такого установчого документу через офіційний веб-сайт (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch). Окремо зауважуємо, що Статут не є документом, що не передбачений законодавством для учасників фізичних осіб – підприємців та в разі власного бажання деякі підприємці можуть складати Статут та вести діяльність згідно Статуту на власний розсуд.
- Довідку, складену у довільній формі, із зазначенням коду згідно з ЄДРПОУ/РНОКПП, дати реєстрації платником податку на додану вартість, індивідуального податкового номеру, з обов’язковим посиланням на відповідний реєстр. Окремо зауважуємо, що статус учасника – платник єдиного податку не виключає його можливості бути платником ПДВ. Так відповідно до Податкового кодексу України зазначено :
Стаття 293.3. Відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:
1) 3 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з цим Кодексом;
2) 5 відсотків доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
Стаття 293.8. Ставки, встановлені пунктами 293.3-293.5 цієї статті, застосовуються з урахуванням таких особливостей:
4) ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3 відсотки, може бути обрана:
а) суб'єктом господарювання, який зареєстрований платником податку на додану вартість відповідно до розділу V цього Кодексу, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу;
б) платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного податку в розмірі 5 відсотків, у разі добровільної зміни ставки єдиного податку шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися нова ставка, та реєстрації такого платника єдиного податку платником податку на додану вартість у порядку, встановленому розділом V цього Кодексу;
в) суб'єктом господарювання, який не зареєстрований платником податку на додану вартість, у разі його переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку шляхом реєстрації платником податку на додану вартість відповідно до розділу V цього Кодексу і подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників єдиного податку не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено реєстрацію платником податку на додану вартість;
Таким чином учасником не надано вищезазначені документи та/або роз’яснення щодо їх ненадання, що є порушенням вимог тендерної документації Замовника.
На підставі вищезазначеного вважаємо рішення про визнання переможцем закупівлі ФОП Мухін Денис Володимирович неправомірним та прийнятим з грубим порушенням законодавства оскільки пропозиція ФОП Мухін Денис Володимирович не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оголошення замовника та кваліфікаційним критеріям встановленим Замовником та вимагаємо:
1. Скасувати рішення та повідомлення про намір укласти договір, яким визначено переможцем ФОП Мухін Денис Володимирович
2. Продовжити розгляд пропозицій Учасників за закупівлею відповідно до вимог Закону України про публічні закупівлі та іншого законодавства.
У випадку незадоволення даної вимоги ФОП Петров А.О. залишає за собою право звертатись до Органу оскарження, правоохоронних органів, Держаудитслужби та органів фінансового контролю відповідно до діючого законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.06.2021 18:12
Вирішення:
Доброго дня!
1. Замовником затверджено тендерну документацію рішенням згідно протоколу №95 від «12» травня 2021р. На підставі п.3 Розділу V вимагалось надання відомостей про учасника. В свою чергу визначено Додатком 5 до Тендерної документації форму надання зазначеної інформації. У складі тендерної пропозиції надано Інформацію про учасника листом №25/05-5 від 25.05.2021 року, де зазначену вичерпну інформацію за встановленою формою щодо відомостей про учасника. Тобто ФОП Мухін Денис Володимирович в складі своєї тендерної пропозиції надав всю необхідну інформацію, що відповідає статусу учасника як фізичної особи-підприємця.
2. Замовником затверджено тендерну документацію рішенням згідно протоколу №95 від «12» травня 2021р. На підставі п.3 Розділу V вимагалось надання листа-згоди на обробку персональних даних. Додатком 4 до Тендерної документації затверджено форму надання зазначеної інформації. ФОП Мухін Денис Володимирович в складі своєї тендерної пропозиції було надано довідку №25/05-7 від 25.05.2021 року, яка відповідає встановленій Замовником формі та діючому законодавству України.
3. На вимогу тендерної документації та ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме: Додатку 1 до тендерної документації, Учасник закупівлі мав підтвердити такий кваліфікаційний критерій, як «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Учасник мав надати:
- довідку в довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із зазначенням всіх механізмів, обладнання, необхідних для виконання робіт за результатами закупівлі, із зазначенням найменування, технічного стану (задовільний/незадовільний), підстав користування (власне/ орендоване або залучене);
- копія/ї договору/ів* оренди, у випадку, якщо машини, механізми, обладнання не є власністю учасника;
*Договір/ори повинен/ні бути чинним/ми на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій та на строк виконання робіт, що є предметом закупівлі, або містити умови про можливість продовження строку дії на строк виконання робіт, що є предметом закупівлі, у разі якщо строк дії договору/ів менше строку виконання даних робіт».
На підтвердження даної вимоги у пропозиції ФОП Мухіна Дениса Володимировича було надано довідку №25/05-1/1 від 25.05.2021 року із зазначенням всіх механізмів, обладнання, необхідних для виконання робіт за результатами закупівлі, із зазначенням найменування, технічного стану (задовільний/незадовільний), підстав користування (власне/ орендоване або залучене). Також на підтвердження даному критерію було надано Договір оренди обладнання № 11/05-2021 від 11.05.2021 року та Договір №22/02/21-01 від 15.04.2021 року щодо надання послуг із збору, транспортування та захоронення будівельних та великогабаритних відходів. Вищезазначені договори є чинними на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій та на строк виконання робіт, що є предметом закупівлі. Таким чином Учасником було виконано всі вимоги щодо зазначеної норми.
Згідно з абз.2 ч.3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч.7 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» у разі встановлення замовником кваліфікаційних критеріїв таких як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник має змогу для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідно до та ч.7 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» у разі залучення субпідрядників/співвиконавців згідно умов цієї тендерної документації учасники в тендерній пропозиції зазначають інформацію (повне найменування, місцезнаходження та код ЄДРПОУ) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
За договором №22/02/21-01 від 15.04.2021р Учасником залучається субпідрядник в обсязі, що є меншою 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Крім того, відповідно до вимог п.18 ч. 2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації відсутня вимога щодо обов’язкового надання інформації щодо залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі, що є меншою 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Документи, надання яких не вимагається умовами тендерної документації, не можуть розглядатися замовником на відповідність чи невідповідність вимогам такої тендерної документації.
4. Замовником затверджено тендерну документацію рішенням згідно протоколу №95 від «12» травня 2021р. Відповідно п.п. 1.6 п.1 Розділу III, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. У разі, якщо учасник або переможець не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в положеннях документації документ (відповідно до норм чинного законодавства), то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз`яснення/нь державних органів. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Слід зазначити, що ФОП Мухін Денис Володимирович в складі своєї тендерної пропозиції надав довідку-обґрунтування №25/05-8 від 25.05.2021 року в якій зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для фізичних осіб-підприємців, не надані у складі тендерної пропозиції.
Таким чином пропозиція ФОП Мухін Денис Володимирович відповідає встановленій Замовником вимозі на виконання ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, рішення щодо визначення переможцем пропозиції ФОП Мухін Денис Володимирович є цілком правомірним, відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» та чинному законодавству України.
Наголошуємо, що Замовник при здійсненні закупівлі, у своїй діяльності насамперед керується принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням на виконання ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Відхилено