• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021-2015 код 39310000-8 Обладнання для закладів громадського харчування (обладнання для харчоблоку в комплекті з аксесуарами для ЗЗСО № 52)

Завершена

1 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 500.00 UAH
Період оскарження: 12.05.2021 10:47 - 31.05.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо порушення проведення Замовником процедури закупівлі

Номер: aecfeca7fe3d4cc0ac307d3a3c11d7e0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-12-003303-b.b1
Назва: Вимога в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо порушення проведення Замовником процедури закупівлі
Вимога:
Тендерний комітет Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації своїм протоколом від « 07» квітня 2021 року № 35 зм затвердив тендерну документацію для процедури закупівлі - відкриті торги на закупівлю (товарів) «ДК 021:2015 код 39310000-8 — Обладнання для закладів громадського харчування (Обладнання для харчоблоку в комплекті з аксесуарами для ЗЗСО № 52)» ТОВ «СП КОНТАКТ» спеціалізується на поставці аналогічного обладнання і має дійсний намір взяти участь у вказаній процедурі закупівлі Обґрунтування незаконності дій Замовника: Щодо вимоги про надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи: Крім саме технічних характеристик предмета закупівлі, у Додатку 1 до ТД також міститься вимога, п.5 «Для підтвердження відповідності ТП технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасник у складі ТП повинен надати: п.5.2. Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи виданий компетентним органом, яким підтверджується відповідність товару, діючим в Україні вимогам санітарного законодавства.» Така вимога є дискримінаційною виходячи з таких положень законодавства. Згідно Постанові Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 667 «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів», контроль усього, відповідно до накладених на неї завдань (п. 4 «Постанови»), жодним чином не стосується до участі юридичних та фізичних осіб в держ.закупівлях, що регламентується насамперед Законом «Про публічні закупівлі». В даному випадку діяльність Держпродспоживслужби починається на стадії ввезення обладнання на територію України за кодами УКТ ЗЕД, чи виробленого вітчизняними виробниками, транспортування, надання Висновків санітарно епідеміологічної експертизи наявного обладнання та самого використання обладнання. Згідно Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1994, № 27, ст.218) Розділ I Загальні положення), об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи Об'єкти державної санітарно-епідеміологічної експертизи визначені у ст.11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Згідно з цією статтею державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають: - проекти міждержавних, державних цільових, регіональних, місцевих і галузевих програм соціально-економічного розвитку; - інвестиційні проекти і програми у випадках і порядку, встановлених законодавством; - схеми, передпроектна документація, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо; - проекти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров'я та середовища життєдіяльності людини; - продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей; - документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо; - діючі об'єкти, у тому числі військового та оборонного призначення. Тобто, обладнання до харчблоку, що входить до таблиці Додатку 1, не входить до визначеного законом переліку об’єктів державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Крім того, звертаємо Вашу увагу на процедуру проведення зазначеної експертизи. Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи визначений Наказом Міністерства охорони здоров'я України №247 від 09.10.2000. Відповідно до п.7.4 цього Порядку, державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи: - звернення заявника; - здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту. Тобто, для отримання висновку уповноважений орган повинен провести обстеження обладнання. Це виключає можливість поставки обладнання, яке на момент проведення експертизи і подання тендерної документації ще не ввезено на територію України, або не вироблено вітчизняним виробником. Згідно з п.7.10 Порядку термін виконання державної санітарно-епідеміологічної експертизи становить 30 діб з дати надходження передбачених цим Порядком документів до виконавців експертизи. Таким чином, з урахуванням описаного вище порядку отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи та строків його виготовлення виконати цю вимогу ТД може тільки той учасник, якому заздалегідь було відомо про необхідність отримання такого висновку та який вже ввіз обладнання на територію України. Також, звертаємо Вашу увагу, що виготовлення Висновків СЕЕ на таку кількість обладнання, що мають різний код УКТ ЗЕД, потребує не малих витрат з боку учасника процедури закупівлі, чим порушується підпункт 2, частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Бо, по перше, учасник закупівлі ще не Переможець закупівлі, коли він має змогу отримати прибуток, тим самим в нього з'являється сенс вкласти додаткові кошти для продажу товару. По друге, в Проекті Договору, що поширюється і на сам Договір, який буде підписаним Замовником з Переможцем закупівлі, в Розділі 2 ЯКІСТЬ ТОВАРІВ, РОБІТ ЧИ ПОСЛУГ зазначається наступне: «2.1. Постачальник повинен поставити Замовнику товар, якість якого повинна відповідати нормативним документам, діючим в Україні стандартам, технічним умовам і підтверджуватися супроводжуючими товар документами, передбаченими чинним законодавством.», що є більш ефективним критерієм, ніж вимагати всі ці документи на стадії подання ТП. Тому таке положення ТД також є дискримінаційним і суперечить вимогам ст. 3, ст. 5 та ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». ПРОСИМО: Внести зміни до тендерної документації Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації за процедурою ДК 021-2015 код 39310000-8 Обладнання для закладів громадського харчування (обладнання для харчоблоку в комплекті з аксесуарами для ЗЗСО № 52) Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-12-003303-b, а саме, Виключити з Додатку 1 до ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» з п.5. Для підтвердження відповідності ТП технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасник у складі ТП повинен надати: «5.2. Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується відповідність товару, діючим в Україні вимогам санітарного законодавства.», та викласти його в наступній редакції: «Товар, що є предметом постачання, а саме обладнання в Додатку 1, повинен супроводжуватися висновками державної санітарно-епідеміологічної експертизи, якими підтверджується відповідність товару, діючим в Україні вимогам санітарного законодавства.»
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: вимога / скарга задоволена Вашу вимогу розглянуто, детально буде вивчено та в разі потреби будуть внесені зміни
Статус вимоги: Задоволено