-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з агросировини (лушпиння соняшника)».
Місцезнаходження замовника: 52744, Україна, Дніпропетровська обл., Петропавлівський р-н, село Миколаївка, вул. Першотравнева, 182. Категорія Замовника: орган місцевого самоврядування. Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У іншому випадку в разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути автентично перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально.
Завершена
1 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Період оскарження:
11.05.2021 16:42 - 26.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга в АМКУ
Номер:
12c25c243b5a4683aa1a5738a9788e3a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-11-003042-c.c1
Назва:
Скарга в АМКУ
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК»
Код ЄДРПОУ 43237630
Місцезнаходження: вул. Ладозька, буд.22, кв. 17,
м. Запоріжжя, 69121
електронна пошта: pavel.tishaev.86@gmail.com
телефон: +380953684583
Замовник: Виконавчий комітет Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області
код ЄДРПОУ 41793136
Місцезнаходження: 52744, Україна , Дніпропетровська обл., село Миколаївка, Першотравнева, 182
+ 380954559559
mik.silrad@gmail.com
Підстави подання скарги: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації та невідповідність Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер закупівлі
та назва предмету
закупівлі UA-2021-05-11-003042-c
ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (паливні плети з агросировини (лушпиння соняшника)
Дотримання строку
подання скарги Скарга подається у строк, визначений
ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Про порушення своїх прав ТОВ «РІАТ» дізналося –12.05.2021р.
СКАРГА
11.05.2021р. Виконавчим комітетом Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області код ЄДРПОУ 41793136 (надалі-Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2021-05-11-003042-c ● 6b7ddf2cb3854e068a26a8f7e843101b про проведення закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (паливні плети з агросировини (лушпиння соняшника) очікуваною вартістю 1 200 000,00 гривень.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» (надалі – Скаржник, Учасник) вирішило взяти участь у відкритих торгах. Однак при вивченні Тендерної документації Замовника на закупівлю за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (паливні плети з агросировини (лушпиння соняшника) /надалі – тендерна документація/, виявилось, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та не відповідає вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі) , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак, Замовником грубо порушується принцип недискримінації учасників процедури закупівлі та штучно обмежується конкуренція та коло учасників, в Тендерній документації вказані умови, що містять неузгодженість між собою, з огляду на наступне.
1. В Додатку 1 «Форма «Тендерна пропозиція» до Тендерної документації Замовником визначено форму Тендерної пропозиції, яку Учасники мають подати для участі у процедурі закупівлі.
Зазначаємо, що вказана форма, зокрема, пункт 3 форми, суперечить вимогам ч.5 ст.33 Закону про публічні закупівлі, зокрема, в частині встановлення умови щодо оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, не узгоджується з вимогами законодавства та не дає учасникам належним чином підготувати свої тендерні пропозиції і взяти участь у закупівлі.
2. В Додатку 2 до Тендерної документації Замовником визначено Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника.
В п. 3 цього Додатку Замовником визначено документи, які повинен надати учасник для підтвердження того, що він володіє досвідом виконання аналогічних договорів з постачання товару, зокрема, Довідку в довільній формі, яка містить інформацію про повне виконання аналогічного договору з постачання предмету закупівлі, укладених у 2018-2021 роках. Довідка повинна містити інформацію про дату укладення та номер договору; найменування та обсяг товару, поставленого згідно договору; повне найменування Замовника (підприємства, організації, установи), для якого здійснювались поставки товару, його код за ЄДРПОУ, із зазначенням адреси такого замовника, прізвища, ім'я та по батькові контактної особи Замовника та контактного номеру телефону.
Вважаємо, що дане положення містить обмеження щодо можливості взяти участь у торгах тих Учасників, які не нададуть документальне підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів саме за період 2018 – 2020 років, однак мають багаторічний успішний досвід роботи у даній сфері з різними Замовниками, на різні обсяги та в інші періоди.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено обмежень стосовно контрагента за договором, періоду укладання та виконання, кількості та обсягів закупівель.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених вимог є дискримінацією учасників, є незаконними та порушують наші права, як потенційного учасника даних торгів.
3. Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі.
3.1. Так, Замовником в п. 2 Додатку 3 встановлено:
« Технічні та якісні характеристики товару - Паливні пелети з агросировини (лушпиння соняшника):
Діаметр - в межах від 6 мм до 8 мм
Зольність на сухий стан палива - не більше 3%
Загальна волога - не більше 10 %
Вища теплота згорання - не менше 21,0 МДж/кг
Нижча теплота згорання - не менше 17,0 МДж/кг
Упаковка - Мішки по 15-35 кг.
(мішки повинні бути цілими та неушкодженими)
Сировина - Паливні пелети з агросировини (лушпиння соняшника)
Примітка - у складі пелет з деревини сосни не допускаються сторонні матеріали (такі як клей, пластмаси, мінеральні домішки, металеві включення та інші).
При цьому в п. 7 самим же Замовником зазначено, що якість товару повинна відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо).
Однак, вказані Замовником технічні та якісні характеристики не відповідають вимогам ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване», що поширюються, в т.ч., на пелети з лушпиння соняшника, а саме ДСТУ 7124:2009 визначено:
Діаметр - від 4 мм до 15мм
Вища теплота згорання - ДСТУ 7124:2009 взагалі не встановлена
Нижча теплота згорання - не менше 15,0 МДж/кг
Крім того, Зазначення Замовником у Примітці вимог до пелет з деревини сосни взагалі не узгоджується з предметом закупівлі та призводить до неоднозначного трактування Учасниками вимог Тендерної документації, що може стати підставою для відхилення їх тендерних пропозицій.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, не узгоджується з вимогами законодавства та не дає учасникам належним чином підготувати свої тендерні пропозиції і взяти участь у закупівлі.
3.2. В п. 8 Додатку 3 до Тендерної документації Замовником зазначено, що Учасник «При постачанні паливних гранул (пелетів) з деревини сосни їх якість повинна підтверджуватись копією протоколу випробувань або копією сертифікату якості тощо відповідно до діючих державних стандартів.»
Однак є незрозумілим така вимога Замовника, адже відповідно до інформації, розміщеної в оголошенні, опублікованому в електронній системі закупівель, Замовником оголошено процедуру закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (паливні плети з агросировини (лушпиння соняшника), а не паливних гранул (пелетів) з деревини сосни.
Таким чином, Замовником умисно створюються передумови для явної дискримінації, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону про публічні закупівлі).
4. Відповідно до інформації, розміщеної в оголошенні, опублікованому в електронній системі закупівель, умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків):
Подіz - Поставка товару
Опис
Тип оплати - Післяоплата
Період (днів) - 30
Тип днів - Календарні
Розмір оплати, (%) -100
Зазначаємо, що вказані умови не узгоджуються з аналогічними умовами, визначеними у п. 4.2. Договору поставки, що викладений у Додатку 4 до Тендерної документації:
4.2. Розрахунки за поставлений Товар здійснюються за фактом постачання на умовах відстрочки платежу строком до 30 календарних днів. Здійснення попередньої оплати не передбачається. У разі затримки бюджетного фінансування Замовника як бюджетної державної установи Замовник має право оплатити товар Постачальника протягом 7 (семи) банківських днів з дати надходження коштів на поточний рахунок Замовника.
Зазначаємо, що така невизначеність та неузгодженість вимог Тендерної документації може бути неоднозначно трактована учасниками під час підготовки своїх тендерних пропозицій та стати з незалежних від них підстав у подальшому підставою відхилення тендерних пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, у т.ч. Скаржника.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених неузгоджених вимог є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч.4. ст. 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначених ч.1 ст. 5 Закону про публічні закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що встановивши вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник свідомо позбавляє можливості Товариству з обмеженою відповідальністю «РАЙК» подати тендерну пропозицію та взяти участь у процедурі закупівлі, чим порушуються його права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі.
Інтерес Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЙК» в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлю та одержанні прибутку від реалізації Товару. Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» є реальним учасником ринку паливних пелетів, тобто закупівля UA-2021-05-11-003042-c повністю відповідає сфері наших інтересів.
Проте, в зв’язку з допущеними Замовником порушеннями вимог чинного законодавства та невідповідністю Тендерної документації чинному законодавству, створено дискримінаційні, непрозорі та незаконні вимоги до учасників, що значно звужують їх коло, які виключають здійснення закупівлі UA-2021-05-11-003042-c за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того, такі порушення можуть повністю перекреслити шанс на перемогу Учаснику за суб’єктивними причинами, при цьому Учасник в будь-якому разі понесе суттєві витрати на участь у процедурі закупівлі.
Таким чином, порушуються права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЙК» як Учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО :
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі за ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (паливні пелети з агросировини (лушпиння соняшника) з оголошенням UA-2021-05-11-003042-c ● 6b7ddf2cb3854e068a26a8f7e843101b Замовником якої є Виконавчий комітет Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області код ЄДРПОУ 41793136 по питаннях наведених в Скарзі та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації за цією процедурою закупівлі з метою усунення виявлених порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
З повагою,
Директор ТОВ " РАЙК " П.О.Тішаєв
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Николаевка.docx 22.05.2021 21:49
- Скарга Николаевка.PDF 22.05.2021 21:49
- Рішення від 26.05.2021 № 11607 (+лист Замовнику).pdf 26.05.2021 22:28
- інформація про перенесення розгляду скарги від 04.06.2021 № 10391.pdf 07.06.2021 10:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.06.2021 № 13562.pdf 16.06.2021 18:57
- Рішення від 15.06.2021 № 13562.pdf 18.06.2021 19:57
- пояснення по скарзі 01.06.2021 14:20
- пояснення по скарзі 01.06.2021 14:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.05.2021 21:54
Дата розгляду скарги:
04.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.05.2021 22:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.06.2021 19:57
Дата виконання рішення Замовником:
22.06.2021 16:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ прийняте та виконане, внесено зміни до Тендерної документації.