• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реставрація пам’ятки архітектури місцевого значення будівлі Обласного комунального концертно-видовищного підприємства “Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм” з виділенням черговості

Закупівля здійснюється на очікувану вартість за рахунок коштів державного бюджету та за рахунок коштів обласного бюджету (співфінансування)

Завершена

19 196 069.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 191 960.00 UAH
Період оскарження: 08.05.2021 00:35 - 28.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 7fe4049b87ca4bbb8fa351b1cecf7312
Ідентифікатор запиту: UA-2021-05-08-000006-c.a1
Назва: Скарга
Скарга:
ОККВП "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФІЛАРМОНІЙНИЙ ЦЕНТР ФЕСТИВАЛІВ ТА КОНЦЕРТНИХ ПРОГРАМ" код ЄДРПОУ: 31275331 (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-08-000006-c. «Реставрація пам’ятки архітектури місцевого значення будівлі Обласного комунального концертно-видовищного підприємства “Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм” з виділенням черговості (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» ТОВАРИСТВО з ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛАЙТЕК ТРЕЙДІНГ», ЄДРПОУ 41091141 (надалі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (зі змінами), затвердженої Рішенням уповноваженої особи протокол № 23 від 24.05.2021р. (надалі також – ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ (зі змінами) подало тендерну пропозицію. 14.06.2021р. за результатами розгляду пропозиції Скаржника, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЛАЙТЕК ТРЕЙДІНГ» (Протокол засідання тендерного комітету ОККВП "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФІЛАРМОНІЙНИЙ ЦЕНТР ФЕСТИВАЛІВ ТА КОНЦЕРТНИХ ПРОГРАМ" № 27 від 14.06.2021р. (надалі також – Протокол № 27 від 14.06.2021р.) як таку, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також викладена іншою мовою, аніж мова, що вимагається тендерною документацією. Протокол містить наступну інформацію: «Під час детального розгляду тендерної пропозиції даного учасника виявлено що всупереч вимогам, встановленим у пункті 1 Додатку 10 до тендерної документації у договірній ціні відсутні кошти на покриття ризику та на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами. Крім того, відповідно до пункту 7 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції» розділу І «Загальні положення» тендерної документації, документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, і готуються безпосередньо учасником, складаються українською мовою. У разі надання учасником будь-яких документів (оригіналів чи їх копій) іноземною мовою, що видані іншими установами чи підприємствами, то такі документи повинні мати автентичний переклад українською мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. У складі тендерної пропозиції учасника містяться дипломи на працівників, та накази складені російською мовою без перекладу на українську мову, що не відповідає умовам тендерної документації, в частині відповідності мови пропозиції. Дані документи є складовою частиною тендерної пропозиції, відтак наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 2 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону - тендерна пропозиція викладена іншою мовою, аніж мова, що вимагається тендерною документацією. Враховуючи вищевикладене, на підставі абзаців 1, 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону, тендерна пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Лайтек Трейдінг" повинна бути відхилена, оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також викладена іншою мовою, аніж мова, що вимагається тендерною документацією.» Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси на конкурентну участь у публічних закупівлях, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» з наступних підстав: По перше: у Протоколі № 27 від 14.06.2021р. ОККВП "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФІЛАРМОНІЙНИЙ ЦЕНТР ФЕСТИВАЛІВ ТА КОНЦЕРТНИХ ПРОГРАМ", Замовником, серед іншого, зазначено: «Під час детального розгляду тендерної пропозиції даного учасника виявлено, що всупереч вимогам, встановленим у пункті 1 Додатку 10 до тендерної документації, у договірній ціні відсутні кошти на покриття ризику та на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами». Зазначене є неправомірним оскільки цінова пропозиція учасників тендеру мала формуватись у відповідності до вимог викладених згідно Технічного завдання на виконання робіт, передбаченого Додатком 3 до цієї тендерної документації (інформація щодо обсягу проведення робіт). Ціна тендерної пропозиції учасника означає суму коштів з урахуванням усіх податків та зборів, за яку учасник зобов’язується виконати повний комплекс робіт, передбачених цією документацією, та відповідно до договору передати замовнику. Учасник повинен зазначити у пропозиції загальну вартість виконання робіт з ПДВ (у разі якщо учасник є платником ПДВ). До кінцевої вартості пропозиції включаються усі витрати учасника, в тому числі, прямі витрати, накладні витрати та прибуток, який учасник планує одержати при виконанні договору. Ціна тендерної пропозиції та всі її складові повинні бути чітко і остаточно визначені без будь-яких посилань, обмежень або застережень. Договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Договірна ціна, що пропонується за результатами торгів, є твердою та не підлягає перегляду за винятком випадків, передбачених законодавством України у сфері публічних закупівель. Якщо документи та розрахунок ціни тендерної пропозиції учасника не відповідають умовам цієї документації, тендерна пропозиція учасника буде відхилена замовником як невідповідна. Оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призводитиме до необхідності перерахунку учасником кошторису та ураховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції, у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України. Окрім цього, відповідно до п.1 Розділу ІІІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (зі змінами) передбачено, що: «Переможець торгів у строк, що не перевищує 10 календарних днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику: розрахунок вартості тендерної пропозиції учасника згідно з предметом закупівлі, що буде приведена у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону, та відповідає вимогам, установленим замовником в Додатку 10 до тендерної документації. Та саме пункт 1 Додатку 10 до тендерної документації містить посилання на врахування « коштів на покриття ризиків пов'язаними з виконанням робіт в розмірі не більш ніж 1,5 відсотків. Та прогнозний рівень інфляції в будівництві першого року будівництва, коефіцієнт, ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013 п. 5. 8. 16 - 1,101.» Таким чином, Замовник в ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ передбачив, що Учасники формують цінову пропозицію у відповідності до вимог Технічного завдання на виконання робіт, передбаченого Додатком 3 до цієї тендерної документації, а Переможець торгів повинен надати замовнику: уточнений розрахунок вартості тендерної пропозиції згідно з предметом закупівлі, що буде приведена у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону, та відповідає вимогам, установленим замовником в Додатку 10 до тендерної документації, Враховуючи вищенаведене наведена Замовником у Протоколі № 27 від 14.06.2021р. підстава для відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства у вигляді: «Під час детального розгляду тендерної пропозиції даного учасника виявлено що всупереч вимогам, встановленим у пункті 1 Додатку 10 до тендерної документації у договірній ціні відсутні кошти на покриття ризику та на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами.» є безпідставною та дискримінаційною та порушує наші права на участь у відкритих торгах UA-2021-05-08-000006-c. «Реставрація пам’ятки архітектури місцевого значення будівлі Обласного комунального концертно-видовищного підприємства “Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм” з виділенням черговості (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» По друге: у Протоколі № 27 від 14.06.2021р. Замовником зазначається, що: «У складі тендерної пропозиції учасника містяться дипломи на працівників та накази складені російською мовою без перекладу на українську мову, що не відповідає умовам тендерної документації, в частині відповідності мови пропозиції…». Так, відповідно до п.7 Розділу І ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (зі змінами) «Документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, і готуються безпосередньо учасником, складаються українською мовою. У разі надання учасником будь-яких документів (оригіналів чи їх копій) іноземною мовою, що видані іншими установами чи підприємствами, то такі документи повинні мати автентичний переклад українською мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.» Скаржник зазначає, що диплом на одного працівника, що викладений російською мовою, не готувався безпосередньо учасником (Скаржником), а був виданий учбовим закладом, в якому відповідний працівник навчався. Щодо наказів, викладених російською мовою Скаржник зазначає, що це є внутрішніми кадровими документами та не видавалися іншими установами чи підприємствами. По третє: п.8 Розділу ІІІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (зі змінами) Замовником вказувалось наступне: «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.» Так, 09.06.2021р., о 16:22:59 год. в електронній системі закупівель було оприлюднено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Замовника, де Замовником не було зазначено невідповідностей, що викладені ним у Протоколі № 27 від 14.06.2021р, а отже вищенаведені дії суперечать вимогам частини шістнадцятої статті 29 Закону і тому є дискримінаційними та неправомірними. Саме тому безпідставне відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА з ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛАЙТЕК ТРЕЙДІНГ», ЄДРПОУ 41091141, зазначене у Протоколі № 27 від 14.06.2021р. ОККВП "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФІЛАРМОНІЙНИЙ ЦЕНТР ФЕСТИВАЛІВ ТА КОНЦЕРТНИХ ПРОГРАМ" без врахування вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону порушує наші права на участь у відкритих торгах UA-2021-05-08-000006-c. «Реставрація пам’ятки архітектури місцевого значення будівлі Обласного комунального концертно-видовищного підприємства “Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм” з виділенням черговості (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» Отже, аналізуючи вищенаведене, в діях Замовника вбачаються ознаки упередженого підходу до оцінки учасників закупівлі, що в свою чергу, є грубим порушенням ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель, встановлений ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, чим грубо порушив охоронювані законом права ТОВ«ЛАЙТЕК ТРЕЙДІНГ» що може слугувати підставою для звернення до компетентного та неупередженого органу відповідно до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та ст. 7 ЗУ «Про антимонопольний комітет України»,- ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-08-000006-c ID: 4f9d705eac8a4bdabdcf7bce96ebfc49. 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА з ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛАЙТЕК ТРЕЙДІНГ», ЄДРПОУ 41091141, зазначене у Протоколі № 27 від 14.06.2021р. ОККВП "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФІЛАРМОНІЙНИЙ ЦЕНТР ФЕСТИВАЛІВ ТА КОНЦЕРТНИХ ПРОГРАМ". 4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем ТОВАРИСТВА з ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «САБ ЕНТЕРПРАЙЗ», зазначене у Протоколі № 28 від 15.06.2021р. ОККВП "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФІЛАРМОНІЙНИЙ ЦЕНТР ФЕСТИВАЛІВ ТА КОНЦЕРТНИХ ПРОГРАМ". 5. Зобов’язати Замовника повернутись до оцінювання тендерної пропозиції ТОВ «ЛАЙТЕК ТРЕЙДІНГ» відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону. Додатки: 1. Протокол засідання тендерного комітету ОККВП "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФІЛАРМОНІЙНИЙ ЦЕНТР ФЕСТИВАЛІВ ТА КОНЦЕРТНИХ ПРОГРАМ" № 27 від 14.06.2021р. 2. Протокол засідання тендерного комітету ОККВП "ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФІЛАРМОНІЙНИЙ ЦЕНТР ФЕСТИВАЛІВ ТА КОНЦЕРТНИХ ПРОГРАМ" № 28 від 15.06.2021р.
Дата розгляду скарги: 05.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2021 22:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.07.2021 21:17
Дата виконання рішення Замовником: 13.08.2021 18:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Погодитись з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.07.2021 № 16286-р/пк-пз з предмету закупівлі: “Реставрація пам’ятки архітектури місцевого значення будівлі Обласного комунального концертно-видовищного підприємства “Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм” з виділенням черговості” (ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)”, ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-08-000006-c.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Лайтек Трейдінг", Орлов Микола Миколайович 380487348801 dh.tender@lightek.net