-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Світильники
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що безпосередньо готуються учасником, викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати переклад українською мовою завірений учасником або бюро перекладів, або нотаріусом. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту. При цьому проектна, технічна документація та інші документи, що входять до складу тендерної пропозиції та не готуються безпосередньо учасником, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою.
Торги не відбулися
4 361 796.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 810.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 810.00 UAH
Період оскарження:
07.05.2021 15:20 - 21.05.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Дискримінаційні вимоги в Тендерній документації Замовника та порушення Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
5e2835e313ac432581798f99d06b165e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-007611-b.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги в Тендерній документації Замовника та порушення Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
СКАРГА
на дії Замовника
КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ХАРКІВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН»
(далі - Замовник) було опубліковано 07.05.2021р. відкриті торги на закупівлю : Світильників, код 31520000-7 за ДК 021:2015 «Світильники та освітлювальна арматура (Світильники)» згідно ідентифікатора закупівлі в Prozorro: UA-2021-05-07-007611-b.
14.05.2021р. об 16:05 за Київським часом Скаржником було розміщено вимогу UA-2021-05-07-007611-b.c1 стосовно наявності дискримінаційних вимог в тендерній документації Замовника та їх невідповідність Закону України «Про публічні закупівлі».
18.05.2021р. об 15:24 за Київським часом Замовником було надано відповідь з статусом відмови у задоволенні наданої вимоги.
Уп.1 Розділу 1 тендерної документації Замовника зазначено, документація розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак, зважаючи на вимоги тендерного комітету, вважаємо, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»
Ми , ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАМІД» , як потенційний Учасник даної закупівлі , звертаємося до Антимонопольного комітету України з проханням розглянути нашу скаргу на умови Тендерної документації, що мають дискримінаційні вимоги та зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні вимоги з тендерної документації Замовника.
У п.1 Примітки Додатку 1 тендерної документації, Замовник вимагає надання учасниками, до кінцевої дати надання тендерних пропозицій, сертифікату ISO 14001:2015.
Однак, Замовник у тендерній документації обійшов деякі пункти Закону України та не вписав інформацію, в якій зазначено, що учасники можуть надати альтернативний документ, якщо станом на кінцеву дату подання тендерних пропозицій учасники не мають сертифікату ISO 14001:2015, чим порушив п.6 Статті 23 закону України «Про публічні закупівлі» , в якій зазначені вимоги щодо надання Технічних специфікацій, маркувань, сертифікатів, протоколів випробувань та інших засобів підтвердження відповідності, дослівно читаємо Закон, а саме:
«Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин від нього незалежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення».
• Дата виходу цього аукціону на торгівельній площадці – 07.05.2021р.
Кінцева дата подання тендерних пропозицій - 25.05.2021р. 09:00 за Київським часом. Тобто фактично до 24.05.2021р.
Різниця між цими датами складає 10 робочих днів (10.05 – державний вихідний).
У п.5 Розділу І тендерної документації зазначено, що учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у процедурі закупівель на рівних умовах.
Скаржник звернувся в акредитовані організації, які мають право згідно законодавства, надавати такі сертифікати.
Нами було отримано відповідь, що процедура отримання сертифікату ISO 14001:2015. триває від 30 до 60 календарних днів. Додатково к цим термінам, зважаючи на карантинні заходи адаптивного карантину, якій діє в Україні, терміни видачі зазначеного сертифікату може бути зсунутися на невідому кількість днів.
Зважаючи на стислі терміни подання тендерних пропозиції, потенційні Учасники не можуть отримати цей сертифікат, що, в свою чергу, обмежує коло конкуренції і дає можливість взяти участь у аукціоні тільки тим Учасникам, які вже мають зазначений сертифікат. Цими діями Замовник порушує статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; добросовісна конкуренція серед учасників.
Вiдповiдно до ч.4 Статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримiнацiйних вимог до учасникiв.
Вiдповiдно до ч.4 Статті 22 Закону Тендерна документацiя не повинна мiстити вимог, що обмежують конкуренцiю та призводять до дискримiнацiї учасникiв.
3 метою усунення дискримінаційних вимог, про якi зазначено вище, просимо зобов'язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та привести вимогу у Тендерній документації щодо надання сертифікату ISO 14001:2015 у відповідність до положень п. 6 Статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та прописати цю вимогу так:
• «На підтвердження екологічності (безпеки для довкілля) світильників , зазначених у п. 2.2-2.4, Учасник повинен надати копію сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 виробника товару, чинного на дату розкриття тендерних пропозицій. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин від нього незалежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям»
• або прибрати вимогу п.1 Примітки Додатку 1 тендерної документації надання учасниками, до кінцевої дати надання тендерних пропозицій, сертифікату ISO 14001:2015 ,
ПРОСИМО :
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рiшення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником.
3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги шляхом внесення змiн до Тендерної документації по Закупівлі ідентифікатор в Prozorro :
UA-2021-05-07-007611-b:
ДОДАТКИ :
1. Тендерна документація Замовника (файл архів RAR).
2. Скарга (файл pdf).
3. Оплата за подання скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 19.05.2021 15:39
- Тендерна документація Замовника.rar 19.05.2021 15:39
- рішення від 21.05.2021 № 11174 + лист замовнику.pdf 21.05.2021 17:08
- рішення від 21.05.2021 № 11174 + лист замовнику.pdf 21.05.2021 17:15
- інформація про перенесення від 01.06.2021 № 10044.pdf 02.06.2021 09:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.06.2021 № 12908.pdf 09.06.2021 18:39
- рішення від 08.06.2021 №12908.pdf 11.06.2021 18:25
- Пояснення по скарзі.pdf 26.05.2021 15:47
- Пояснення по скарзі.doc 26.05.2021 15:47
- Копії (скрін-шоти відповіді).doc 26.05.2021 15:48
- рішення від 15.06.2020 № 11772.pdf 26.05.2021 15:48
- Рішення від 25.06.2020 № 12628.pdf 26.05.2021 15:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.05.2021 15:40
Дата розгляду скарги:
01.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.05.2021 17:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
11.06.2021 18:26
Вимога
Відхилено
Невідповідність вимог Замовника Закону України «Про публічні закупівлі» (дискримінаційні вимоги)
Номер:
e139ec5ac1a94e88b7c261596985926f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-007611-b.c1
Назва:
Невідповідність вимог Замовника Закону України «Про публічні закупівлі» (дискримінаційні вимоги)
Вимога:
У п.1 Розділу І тендерної документації замовника вказано, що документація розроблена у відповідності до вимог Закону Україні «Про публічні закупівлі».
У п.1 Примітки Додатку 1 тендерної документації Замовник вимагає надання учасниками, до кінцевої дати надання тендерних пропозицій, сертифікату ISO 14001:2015.
Однак, у тендерній документації, Замовник не вписав важливого пункту щодо надання альтернативних документів учасниками, якщо вони не мають сертифікатів.
Дослівно, у статті 23 закону України «Про публічні закупівлі» , в якій зазначені вимоги щодо надання Технічних специфікацій, маркувань, сертифікатів, протоколів випробувань та інших засобів підтвердження відповідності звучать так: «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин від нього незалежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення».
Дата виходу цього аукціону на торгівельній площадці – 07.05.2021р.
Кінцева дата подання тендерних пропозицій -25.05.2021р. 09:00. Тобто фактично до 24.05.2021р.
Різниця між цими датами складає 10 робочих днів.
У п.5 Розділу І тендерної документації зазначено, що учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у процедурі закупівель на рівних умовах.
Маючи намір брати участь у зазначеному аукціоні, ми звернулись в три різних організації, які мають право згідно законодавства, надавати такі сертифікати. У відповідь усі три відповіли, що процедура отримання такого сертифікату, якщо всі документи оформлюються у відповідності до вимог законодавства, триває від 30 до 60 календарних днів.
Зазначимо, що карантинні заходи адаптивного карантину, якій діє в України, подовжують ці терміни на невідому кількість днів.
Вимагаємо від Замовника, привести вимогу щодо надання сертифікату ISO 14001:2015 у відповідність до положень п. 6 Статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та прописати цю вимогу так: «На підтвердження екологічності (безпеки для довкілля) світильників , зазначених у п. 2.2-2.4, Учасник повинен надати копію сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 виробника товару, чинного на дату розкриття тендерних пропозицій.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин від нього незалежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.05.2021 16:05
Вирішення:
У зв’язку з виробничими потребами КП «Харківський метрополітен» виникла потреба в зазначені терміни здійснити закупівлю світильників. На підставі Додатку №1 до тендерної документації, вимоги стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі.
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до ч.5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Так, відповідно до абз. 4 п. 1 Приміток, зазначених у Додатку №1 до тендерної документації на підтвердження екологічності (безпеки для довкілля) світильників, зазначених у п. 2.2-2.4, Учасник повинен надати копію сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 виробника товару, чинного на дату розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1493 "Про прийняття європейських і міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, змін до національних стандартів України та скасування національних стандартів України" від 30 грудня 2014 року, Закону України № 124-VIII "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15 січня 2015 року, на виконання статей 26 і 124 Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, на території України впроваджуються в дію європейські та міжнародні стандарти. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит.
Стандарти серії ISO 14000 формулюють вимоги до екологічної політики організації і допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище ті чи інші продукти і послуги (роботи). Одним із доказів необхідного рівня якості товарів є підтвердження відповідності загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації.
Пунктом 2 наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» передбачено прийняття національного стандарту України, гармонізованого з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
ДСТУ ISO 14001:2015 передбачено положення про можливість продемонструвати організацією відповідності стандарту шляхом одержання відповідного сертифікату.
Сертифікат ISO 14001:2015 – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля. Дані вимоги є важливими для виконання вимог чинного законодавства та для впевненості, що світильники мають бути безпечними для здоров’я людини, навколишнього середовища та відповідає стандартам.
Таким чином, стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 є частиною законодавства України. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України – відповідним державним стандартом, та його дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Отже, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам законодавства, діючого на території України.
Тому, Замовник вимагає від Учасників надання сертифікату ISO 14001:2015, який підтверджує відповідність Учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015, діючого в Україні.
Наявність у підприємства сертифікату відповідно до вимог ISO 14001:2015 свідчить про спроможність підприємства поставляти товар у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, котра характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин, у тому числі пов’язаних зі здоров’ям персоналу, випадками травматизму та ін., та не містить жодних дискримінаційних елементів.
Отримати необхідний сертифікат відповідності, який вимагає Замовник може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника стандартам.
Стосовно відсутності можливостей в Учасника отримати сертифікат на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій слід зазначити, що Учасник не був позбавлений жодним чином можливості отримати зазначений сертифікат у добровільному порядку в будь-який час та до проведення відкритих торгів UA-2021-05-07-007611-b.
З огляду на зазначене, Замовником не встановлено жодної дискримінаційної вимоги до учасників та дотримано всіх норм Закону.
Тому підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено