-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Плити
Завершена
2 022 860.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 228.60 UAH
мін. крок: 1% або 20 228.60 UAH
Період оскарження:
07.05.2021 11:11 - 25.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
про порушення замовником вимог Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
26df5210712a4ca6bf660343d2e770a9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-001915-b.c1
Назва:
про порушення замовником вимог Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
СКАРГА
про порушення замовником
вимог Закону України "Про публічні закупівлі"
07.05.2021 року Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (далі - Замовник) оприлюднило оголошення про проведення відкритих торгів в системі PROZORRO за номером UA-2021-05-07-001915-b: ДК 021:2015-44170000-2 — Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами (Плити). процедура торгів відбулася 31.05.2021 року.
Згідно протоколу розкриття у закупівлі взяли участь три учасники:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАВОД ЗБК" з ціновою пропозицією - 1621737,00 грн
2. ФОП Туктагулова Л.В. з ціновою пропозицією - 2014450,00грн.
3. ФОП Тихомирова І.В. з ціновою пропозицією - 2020000грн
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради за № 364/ОТ від 04.06.2021року стосовно учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАВОД ЗБК", Замовник розмістив у системі повідомлення про перемогу у закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАВОД ЗБК".
Дана закупівля проводиться відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 No 922-VIII (далі - Закон).
Відповідно п.1 ч.13 ст.14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення відкритих торгів, та вимогам до предмета закупівлі.
Детально ознайомившись із тендерною пропозицією ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАВОД ЗБК" було виявлено невідповідність його пропозиції та долучених документів кваліфікаційним вимогам документації Замовника та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі", а саме:
Для виконання умов ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015-44170000-2 — Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами (Плити), учаснику пропонується надати перелік документів необхідних для перемоги в закупівлі, а саме:
1. На вимогу тендерної документації дод.1 п.1 на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям необхідно надати:
Довідка в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація:
- наявність обладнання, матеріально-технічної бази необхідних для виконання поставки товарів визначених у технічних вимогах;
- засвідчені копії документів на право власності або діючого договору оренди, або інших документів, які підтверджують наявність в учасника спеціалізованого автотранспорту для поставки товару.
На цю вимогу Учасник ТОВ "Завод ЗБК" надає довідку №176 від 20.05.2021 року, де вказане необхідне обладнання. В ній в якості техніки вказаний автомобіль МАЗ 64229, № 22417АА. На підтвердження стосунків між власником автомобіля та ТОВ "Завод ЗБК" надається сканована копія договору оренди техніки №4 від 01 березня 2016 року, а саме на оренду самоскиду МАЗ 5551 строком на 3 роки. Однак акта передачі автомобіля не надано. Виходячи з п.1.3 договору наданого договору, строк дії договору скінчився у 2019році. Також додається доп.угода №1 від 01 липня 2020 року до договору №4 від 01 березня 2016 року (який скінчив свою дію у 2019році), у якій вказано, що передається ще техніка, а саме автомобіль ГАЗ 33021, та автомобіль МАЗ 64229, № 22417АА. Однак акта передачі техніки знову не надано.
При вивченні що є таке автомобіль ГАЗ 33021, виявилось, що це є звичайний бортовий вантажний автомобіль "Газель". З наданих документів незрозуміло це вантажний автомобіль, або пасажирський, або ізотермічний фургон. При вивченні що є таке автомобіль МАЗ 64229, № 22417АА виявилось, що це є сідельний тягач. Сам по собі тягач, не може перевозити вантаж, для цього використовується причіп, у якого як і у автомобіля є свій регістраційний номер. В оренду будь який причіп, для транспортування вантажу, не передавався.
Також можливо констатувати такий факт, що згідно ч.7 договору №4 від 01 березня 2016 року всі зміни в договорі повинні бути відображені доп.угодами. І як що надається доп.угода №1 від від 01 липня 2020 року до договору №4 від 01 березня 2016 року, то інших доп.угод не було зовсім. Хоча повинна була бути доп.угода про пролонгацію договору на певний термін.
З вищенаведеного можливо зробити висновок, що ніякого спеціалізованого автотранспорту для поставки товару у учасника ТОВ "Завод ЗБК" немає. Чим він порушує вимоги ст.16 ЗУ Про Закупівлі, та свідчить про необхідність відхилення пропозиції цього учасника.
2. На вимогу тендерної документації дод.2 Вимоги до якості, необхідно надати:
1) Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці відповідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
2) Сертифікат на систему управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги".
3) Протокол випробувань залізобетонних плит перекриттів колодязів згідно ДСТУ Б В.2.6-106:2010 за п.1.3.1 (фактична міцність бетону, морозостійкість бетону, водонепроникність бетону), п.1.3.2 (середня щільність бетону), п.1.3.4 (водопоглинання бетону),
або протокол випробувань залізобетонних плит перекриттів лотків згідно ДСТУ Б В.2.6-2:2009 за п.4.4.2 (водопоглинання бетону), п.4.4.3 (міцність бетону), 4.4.7 (морозостійкість бетону), п.4.4.8 (стираність бетону),
або протокол випробувань залізобетонних лотків за ДСТУ Б В.2.6-2:2009 за п.4.4.2 (водопоглинання бетону), п.4.4.3 (міцність бетону), 4.4.7 (морозостійкість бетону), п.4.4.8 (стираність бетону).
Протокол випробувань повинен бути виданий незалежною акредитованою лабораторією на ім’я Учасника. Надати ліцензію, атестат чи дозвіл на право проводити такі дослідження, (документ повинен бути виданий на підставі Законів України та інших нормативно-правових актів). Дата проведення випробувань повинна бути не раніше ніж 1 (один) місяць від дати оприлюднення оголошення.
На цю вимогу було надано інформаційний лист № 191 від 20.05.2021р, про те що учасник не вважає необхідним надавати документи які вимагає Замовник (Сертифікати ISO). Протоколи випробувань матеріалів надані не були зовсім.
З вищенаведеного можливо зробити висновок, що учасник ТОВ "Завод ЗБК" не надав документи які вимагає Замовник закупівлі у тендерній документації, що порушує вимоги ст.16 ЗУ Про Закупівлі, та свідчить про необхідність відхилення пропозиції цього учасника.
3. На вимогу ч.1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації повинні бути надані документи оформлені відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти електронний цифровий підпис (ЕЦП) або кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти ЕЦП/КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без ЕЦП/КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису.
Ретельно вивчивши надану документацію Учасника ТОВ "Завод ЗБК", можно помітити, що багато документів мають однакові підписи уповноваженої особи, а саме однаковий нахил підпису та печатка на документах відображена з одним кутом нахилу. Також при натисканні на цей підпис він "виділяється", та його можливо скопіювати та вставити у будь який документ. (документи: 1 Мат.-технічна база+документи на автотранспорт.pdf, 5 Довідка стаття 17.pdf, 7 Гарантійний лист.pdf, 8 Відомості про Учасника (1).pdf, 9 Протокол (1).pdf, 10 Лист ГКУ.pdf, 11 Гарантійний лист судові спори.pdf, 12 Лист-згода.pdf, 14 Гарантійний лист на товар.pdf, 15 технічні х-ки товару.pdf, 16 Гарантійний лист строк поставки товару.pdf, 17 Гарантійний лист захист довкілля.pdf, 18 Проект договору (1).pdf, 19 Тендерна пропозиція.pdf, 20 Інформаційна довідка.pdf, 22 Інформаційний лист.pdf). При натисканні на печатку відсканованого документу с живою печаткою та підписом цього не трапляється (документи: 2 Довідка про наявність працівників.pdf, 4 Фін звіт 2020 рік+ 1 квартал 2021 року.pdf, 6 Повноваження пос. особи.pdf, 13 Сертифікати відповідності (1).pdf, 21 Статут.pdf). Це свідчить, про те, що деякі документи були вироблені з накладанням на них факсімілє, або печатка та підпис було наложено за допомогою комп’ютерної техніки. Рішення Верховного суду в справі № 910/4050/17 від 19 квітня 2018 року чітко прописує, коли можливе використання факсімілє, а саме, його використання можливе лише у разі коли сторони про це письмово домовились. В нашому випадку не було надано ніяких пояснень стосовно використання факсімілє. Це говорить про те, що надані документи не завірені належним чином, як вимагає Замовник.
З вищенаведеного можливо зробити висновок, що учасник ТОВ "Завод ЗБК" не надав документи які вимагає Замовник закупівлі у тендерній документації, що порушує вимоги ст.16 ЗУ Про Закупівлі, та свідчить про необхідність відхилення пропозиції цього учасника.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "Завод ЗБК" не відповідає вимогам тендерної документації, а ТОВ "Завод ЗБК" не може бути визнаний переможцем.
Не відхиливши Пропозицію ТОВ "Завод ЗБК", з огляду на виявлені порушення, уповноважена особа Замовника порушила вимоги ст.31 ЗУ, відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо що уповноважена особа Замовника порушила вимоги ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі" визнавши ТОВ "Завод ЗБК" переможцем процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, права та законі інтереси ФОП Туктагулова Любов Василівна можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "Завод ЗБК" до аукціону та зобов’язання Замовника відхилити пропозицію ТОВ "Завод ЗБК".
Крім того, слід зазначити, що такі дії уповноваженої особи Замовника підтверджують попередньої сплановану змову з Учасником ТОВ "Завод ЗБК".
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.1, 2, 8, 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Комунальне підприємство «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради скасувати своє рішення про визначення ТОВ "Завод ЗБК" переможцем процедури закупівлі.
ФОП Туктагулова Любов Василівна _________________________
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга амку.doc 11.06.2021 10:31
- скарга UA-2021-05-07-001915-b.pdf 14.06.2021 10:21
- sign.p7s 14.06.2021 10:32
- Пояснення щодо скарги 14.06.2021 17:16
- Протокол 27.07.2021 09:27
- Рішення від 16.06.2021 № 13593 + лист Замовнику.pdf 17.06.2021 12:45
- інформація про перенесення розгляду скарги від 29.06.2021 № 12465.pdf 30.06.2021 16:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.07.2021 № 15760.pdf 13.07.2021 13:34
- Рішення від 12.07.2021 № 15760.pdf 15.07.2021 16:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.06.2021 10:27
Дата розгляду скарги:
29.06.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.06.2021 12:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.07.2021 16:59
Дата виконання рішення Замовником:
27.07.2021 09:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Згідно Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.07.2021 №15760-р/пк-пз (далі - Рішення), щодо скарги фізичної особи-підприємця ТУКТАГУЛОВА ЛЮБОВ ВАСИЛІВНА від 14.06.2021 №UA-2021-05-07—001915-b.c1 (далі - Скарга), КП «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради скасувало рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЗБК" переможцем процедури закупівлі - "Плити", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-05-07-001915-b.