-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто-Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. Марто-Іванівка, м.Олександрія, Кіровоградська область» (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)
Тендерні пропозиції подаються українською мовою
Завершена
1 505 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 30 100.00 UAH
мін. крок: 2% або 30 100.00 UAH
Період оскарження:
06.05.2021 14:09 - 07.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Замовником НЕПРАВОМІРНО відхилено пропозицію ТОВ «Комфорт-Еко»
Номер:
13b94312c90043489d37885ff6188200
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-06-005806-c.b6
Назва:
Замовником НЕПРАВОМІРНО відхилено пропозицію ТОВ «Комфорт-Еко»
Скарга:
ТзОВ «Комфорт-Еко» вважає що Замовником НЕПРАВОМІРНО відхилено пропозицію ТОВ «Комфорт-Еко» по закупівлі ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто-Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. МартоІванівка, м. Олександрія, Кіровоградська область" (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування) на підставі п.1, ч.1, ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» - учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до Учасника відповідно до законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 13.10.21.pdf 13.10.2021 11:52
- рішення по Комфорту від 22.09.2021 № 21576 (1).pdf 13.10.2021 11:53
- рішення від 19.10.2021 № 23500.pdf 20.10.2021 11:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2021 №24341.pdf 28.10.2021 17:01
- рішення від 27.10.2021 №24341.pdf 01.11.2021 16:17
- Пояснення по суті скарги 25.10.2021 11:59
- Пояснення по суті скарги (з можливістю копіювання тексту) 25.10.2021 12:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.10.2021 12:51
Дата розгляду скарги:
27.10.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.10.2021 11:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.11.2021 16:17
Дата виконання рішення Замовником:
03.11.2021 12:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ОКВП "Дніпро - Кіровоград" виконує рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідного рішення від 27.10.2021 № 24341.
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
0448404b62d84f44a8bbf3e0a5bad009
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-06-005806-c.a5
Назва:
Скарга
Скарга:
Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт-Еко"
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга підпис печать.pdf 09.09.2021 11:39
- Скарга.pdf 09.09.2021 11:39
- Скарга.pdf.p7s 09.09.2021 11:39
- рішення від 13.09.2021 № 20674.pdf 13.09.2021 17:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.09.2021 № 21576.pdf 23.09.2021 13:55
- рішення від 22.09.2021 № 21576.pdf 27.09.2021 13:17
- Пояснення по суті скарги 15.09.2021 11:07
- Пояснення по суті скарги (з можливістю копіювання тексту) 15.09.2021 11:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2021 12:10
Дата розгляду скарги:
22.09.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.09.2021 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.09.2021 13:18
Дата виконання рішення Замовником:
28.09.2021 16:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ОКВП "Дніпро-Кіровоград" виконує рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.09.2021 № 21576.
Скарга
Виконана замовником
ТзОВ «Комфорт-Еко» вважає що Замовником неправомірно визнано переможцем торгів по закупівлі UA-2021-05-06-005806-c, «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто-Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. Марто-Іванівка, м. Олександрія, Кіровоградська область» (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)» ТОВ "ВП "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ", оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації, наведеним нижче по тексту скарги та підлягає відхиленню на підставі ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер:
4e33f4d1800440108c19e67660ce3fca
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-06-005806-c.b4
Назва:
ТзОВ «Комфорт-Еко» вважає що Замовником неправомірно визнано переможцем торгів по закупівлі UA-2021-05-06-005806-c, «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто-Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. Марто-Іванівка, м. Олександрія, Кіровоградська область» (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)» ТОВ "ВП "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ", оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації, наведеним нижче по тексту скарги та підлягає відхиленню на підставі ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скарга:
ТзОВ «Комфорт-Еко» вважає що Замовником неправомірно визнано переможцем торгів по закупівлі UA-2021-05-06-005806-c, «ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто-Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. Марто-Іванівка, м. Олександрія, Кіровоградська область» (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)» ТОВ "ВП "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ", оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації, наведеним нижче по тексту скарги та підлягає відхиленню на підставі ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- ВП ЕЗТ Сертифікат ISO 9001 оригінал_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- sign_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- МТБ_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- ПИР_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- Аналогічні Договора (1)_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- sign (1)_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- Довідки в довільній формі_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- Право підпису та реєстраційні_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- Працівники підтвердження та інженери_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- Проект Договору_Validation_Report.pdf 05.08.2021 15:32
- Скарга.pdf 05.08.2021 15:32
- рішення від 09.08.2021 № 18124 .pdf 09.08.2021 17:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.08.2021 № 18847.pdf 18.08.2021 13:25
- рішення від 17.08.2021 № 18847.pdf 20.08.2021 16:38
- Пояснення по суті скарги 10.08.2021 14:36
- Пояснення по суті скарги (з можливістю копіювання тексту) 10.08.2021 14:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.08.2021 16:19
Дата розгляду скарги:
17.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.08.2021 17:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.08.2021 16:38
Дата виконання рішення Замовником:
25.08.2021 17:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ОКВП "Дніпро-Кіровоград" виконує рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.08.2021 № 18847.
Скарга
Виконана замовником
Неправомірна дискваліфікація ТОВ "ВП "Енергозберігаючі технології"
Номер:
3ea00c10efb24fc596b765e35f56b6bd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-06-005806-c.a3
Назва:
Неправомірна дискваліфікація ТОВ "ВП "Енергозберігаючі технології"
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-06-005806-c. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВП "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ" (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було: код ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування, що зазначено у оголошенні та ТД.
За результатами розгляду пропозиції Підприємства вона була відхилена. Підстави для відхилення зазначено наступні –
«
Слухали: Голову тендерного комітету Новікова М. Є., який повідомив членам тендерного комітету про необхідність відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» по закупівлі ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто-Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. Марто-Іванівка, м. Олександрія, Кіровоградська область» (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування) у зв'язку із наданням учасником неналежного обґрунтування аномально низької ціни своєї тендерної пропозиції, а саме - 14.06.2021 на веб - порталі уповноваженого органу електронною системою закупівель автоматично було опубліковано повідомлення про визначення аномально низької ціни тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» за результатами проведеного електронного аукціону.
На виконання вимог передбачених ч. 14, ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» вказаним учасником опубліковано обґрунтування щодо ціни за предметом закупівлі від 15.06.2021 № 1 змістом якого зазначено, що ціна яка пропонується останнім під час проведення вищезазначеної процедури закупівлі є актуальною так як учасником набуто значного досвіду виконання аналогічних робіт, має у своєму розпорядженні сучасне обладнання та програмне забезпечення, що дозволяє виконати роботи за предметом закупівлі за значно зниженою ціною. В якості підтвердження вищевказаного, учасником надано кошторисний розрахунок ціни пропозиції, в якому міститься обґрунтування розрахунку формування ціни.
В той же час, змістом вказаних кошторисних розрахунків визначено ціну пропозиції у розмірі 1 499 956,24 грн., що в свою чергу не відповідає ціновій пропозиції учасника, яка за результатами проведеного аукціону складає 697 999,81 грн.
Таким чином, надані учасником документи в якості обґрунтування аномально низької ціни під час проведення електронного аукціону є такими, що не можуть слугувати належним підтвердженням наявності у ТОВ «ВП «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» можливостей виконання робіт за предметом закупівлі за ціною 697 999,81 грн., так як учасником не було доведено та документально не підтверджено обґрунтування розрахунку формування ціни його пропозиції.
Враховуючи вищевикладені обставини, пропозицію ТОВ «ВП «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» пропонується відхилити на підставі п.1, ч.1, ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» - учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону.
Голосували:
Новіков М. Є. - ЗА, Кравченко Р. М. - ЗА, Гросул Є. В. - ЗА, Слюсар О. В. - ЗА, Шаршунович Н. М. - ЗА, Лапа Н. О. - ЗА.
ВСЬОГО:
ЗА - 6, ПРОТИ - 0, УТРИМАЛОСЬ - 0.
Постановили:
Відхилити пропозицію ТОВ «ВП «ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ» по закупівлі ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто- Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. Марто-Іванівка, м. Олександрія, Кіровоградська область» (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування) на підставі п.1, ч.1, ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» - учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону.
»
Стосовно підстави відхилення зазначаємо наступне:
Відповідно до п.3 Розділу 4 Тендерної документації: Згідно п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендери)' пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного згідно цього пункту.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
15.06.2021 року Підприємством було завантажено Лист-обґрунтування №1 від 15.05.2021 року з обґрунтуванням аномально низької ціни, а саме:
• Наявність вагомого досвіду виконання аналогічних робіт з наведенням дев’яти аналогічних договорів.
• Наявності сучасного обладнання та програмного забезпечення із їх найменувань.
• Значне зниження собівартості розробки проектно-кошторисної документації за рахунок значного досвіду та великого обсягу проектних робіт.
Варто зазначити, що тендерна документація не містила визначених критеріїв, у відповідності до яких, потрібно було надавати пояснення аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Глибоко переконані, що вищенаведена довідка в повній мірі та у відповідності до вимог тендерної документації належно обґрунтовує аномально низьку ціну тендерної пропозиції Підприємства.
Окремо зазначаємо, що кошторисний розрахунок на суму 1 499 956,24 грн, був помилково завантажений та немає ніякого відношення до обґрунтування аномально низької ціни.
Отже, тендерна пропозиція Підприємства була неправомірно відхилена за даною підставою.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам ТД. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВП "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ" та всі наступні рішення.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 23.06.2021 15:12
- рішення від 25.06.2021 №14336 лист Замовнику.pdf 29.06.2021 12:11
- Інформація про перенесення розгляду Скарги від 07.07.2021 №13681.pdf 09.07.2021 09:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.07.2021 №16426.pdf 20.07.2021 16:12
- рішення від 19.07.2021 №16426.pdf 22.07.2021 17:59
- Пояснення по суті скарги Енергозберігаючі технології 30.06.2021 14:26
- Пояснення по суті скарги Енергозберігаючі технології (з можливістю копіювання тексту) 30.06.2021 14:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.06.2021 16:35
Дата розгляду скарги:
07.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.06.2021 12:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.07.2021 18:00
Дата виконання рішення Замовником:
26.07.2021 15:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ОКВП "Дніпро-Кіровоград" виконує рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідного рішення від 19.07.2021 №16426.
Скарга
Розгляд припинено
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
edbcaee2544f43ec87483b06c5a2ebaf
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-06-005806-c.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-05-06-005806-с Обласним комунальним виробничим підприємством «Дніпро-Кіровоград» (далі - Замовник) проводиться закупівля робіт «Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто-Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. Марто-Іванівка, м. Олександрія, Кіровоградська область» (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування), очікуваною вартістю – 1 505 000,00 гривень з ПДВ.
Рішенням Тендерного комітету ОКВП «Дніпро-Кіровоград» Рішення № 215 від 06 травня 2021 р. затверджено тендерну документацію (надалі-ТД).
Ознайомившись з ТД вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме:
1.Вимога у розділі 1 п. 2 Додатку 1 до ТД «Спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним вимогам встановленим ст. 16 Закону» є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам ст. 5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) виходячи з наступного:
Відповідно до вищезгаданого пункту Додатку 1 до ТД учасник в складі Пропозиції повинен подати інформаційну довідку (у формі таблиці, що подається нижче) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів з інформацією щодо виконання учасниками аналогічних договорів за період 2019-2021 років (підтверджується поданням договорів в складі пропозиції, з обов’язковим наданням позитивних експертних звітів на розроблені згідно них проекти) – не менше 2х договорів.
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом та правовою природою по об’єктах будівництва/реконструкції каналізаційних очисних споруд продуктивністю споруд не менше 1500 м³/добу. У таблицю вноситься інформація про досвід виконання аналогічних договорів за період 2019-2021рр. ( не менше 2х договорів).
Встановивши вимогу щодо наявності аналогічних договорів потягом 2019-2021 років, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені раніше, ніж протягом потягом 2019-2021 років, зокрема, протягом 2016-2018 років.
Звертаємо увагу, що для підтвердження аналогічного досвіду встановлено велику кількість критеріїв до аналогічного договору, які стосуються не лише часу їх укладення, а й відсотку виконання, предмету договору, обсягів (об’ємів) виконання основних видів робіт і т.д., такі умови та вимоги призводять до того, що з усього багаторічного великого досвіду Корпорації «Енергоресурс-інвест», яка має в наявності аналогічні договори які виконувалися до 2019 року, відповідати абсолютно усім вимогам одночасно не можуть усі договори, що позбавляє нас можливості належним чином підготувати свою Пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, – досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
Документальним підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічного договору, крім факту його укладення, є підписання сторонами акту (-ів) приймання-передачі, якими засвідчується, що роботи виконані виконавцем належним чином та прийняті замовником по договору без зауважень, а також на прикладі цієї закупівлі надання позитивних експертних звітів на розроблені згідно них проекти.
Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на період 2019-2021рр.
Вимога Замовника про укладення аналогічного договору протягом 2019-2021рр. є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
За умови, що аналогічний договір з аналогічним предметом містить підтвердження належного виконання потенційним учасником усього обсягу або частини обсягу основних видів робіт (відповідно до вимоги Замовника), які було прийнято без зауважень замовником по аналогічному договору, неможливо установити та є абсолютно не зрозумілим і не законним те обмеження, що такий договір не відповідатиме вимогам Документації тільки з підстави його укладення раніше, ніж протягом 2019-2021 років.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Аналогічної позиції дотримується Колегія у рішенні №6871-р/пк -пз від 05.04.2021 та у рішенні №9842 від 05.05.2021р.
2. Вимога у розділі 1 п. 2 Додатку 1 до ТД «Спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним вимогам встановленим ст. 16 Закону», що стосується змісту експертних звітів які додаються до Аналогічних договорів, є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам ст. 5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) виходячи з наступного:
Відповідно до вищезгаданого пункту Додатку 1 до ТД учасник в складі Пропозиції повинен надати інформаційну довідку, що має підтверджувати досвід організації проектувальника на розроблення проєктної документації по об’єктах будівництва та/або реконструкції каналізаційних очисних споруд з класом наслідків не нище СС2.
Підтверджується поданими у складі пропозиції копіями позитивних експертних звітів виданих Учаснику закупівлі.
При цьому в експертному звіті мають зазначатися стислий опис проектних рішень, зокрема про:
- механічне очищення стічних вод від грубодисперсних домішок в комплексній машині механічної чистки;
- біологічна очистка стічних вод в анаеробних і аеробних умовах;
Вважаємо, цю вимогу дискримінаційною, з наступних підстав:
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом та правовою природою по об’єктах будівництва/реконструкції каналізаційних очисних споруд продуктивністю споруд не менше 1500 м³/добу, отже Замовник вимагає надання аналогічного договору, який подібний за змістом та правовою природою, проте встановивши вимогу щодо наявності в експертних звітах, які додаються до аналогічних договорів:
- стислого опису проектних рішень про механічне очищення стічних вод від грубодисперсних домішок в комплексній машині механічної чистки та біологічна очистка стічних вод в анаеробних і аеробних умовах, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, подібні за змістом та правовою природою та можуть виконати технічне завдання передбачене ТД відповідно до його вимог, проте мають в наявності експертні звіти, які додаються до аналогічних договорів без з специфічних вимог які Замовник встановив з метою обмеження кола потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що для підтвердження аналогічного досвіду встановлено велику кількість критеріїв до аналогічного договору, які стосуються відсотку виконання, предмету договору, обсягів (об’ємів) виконання основних видів робіт і т. д., тому встановлені такі специфічні вимоги Замовником призводять до того, що з усього багаторічного великого досвіду Корпорації «Енергоресурс-інвест», яка має в наявності позитивні експертні звіти, які додаються до аналогічних договорів, відповідати абсолютно усім вимогам одночасно не можуть усі експертні звіти, що позбавляє нас можливості належним чином підготувати свою Пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, – досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо наявності в експертних звітах, які додаються до аналогічних договорів, специфічних вимог зазначених вище.
За умови, що аналогічний договір з аналогічним предметом містить підтвердження належного виконання потенційним учасником усього обсягу або частини обсягу основних видів робіт (відповідно до вимоги Замовника), які було прийнято без зауважень замовником по аналогічному договору, та по якому отримано позитивний експертний звіт, неможливо установити та є абсолютно не зрозумілим і не законним те обмеження, що такий договір чи експертний звіт не відповідатиме вимогам Документації тільки з підстави відсутності в експертних звітах, які додаються до аналогічних договорів, стислого опису проектних рішень про механічне очищення стічних вод від грубодисперсних домішок в комплексній машині механічної чистки та біологічна очистка стічних вод в анаеробних і аеробних умовах.
Також варто зазначити, що на думку Скаржника вище згадані специфічні вимоги, які зазначені Замовником в тендерній документації, щодо аналогічних договорів та змісту експертних звітів, мають ознаки складання таких вимог в ТД під одного учасника, який, можливо, тільки один в Україні може відповідати усім виключно критеріям визначених в ТД, а саме ТОВ "ВП "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ" (код 40874051), адже аналізуючи практику АМКУ (рішення №378 від 12.01.2021р) проглядається користування вищезгаданим учасником такими специфічними вимогами заявленими Замовником у ТД на стадії «визначення переможця», на свою користь.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертою статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи вище викладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень Замовником процедури закупівлі «Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію Марто-Іванівських каналізаційних очисних споруд за адресою вул. Лугова, 1а, с. Марто-Іванівка, м. Олександрія, Кіровоградська область» (Код ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну умову, щодо надання аналогічних договорів, які виконувалися протягом 2019-2021 роках.
4. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну умову, щодо наявності в експертних звітах, які додаються до аналогічних договорів, стислого опису проектних рішень про механічне очищення стічних вод від грубодисперсних домішок в комплексній машині механічної чистки та біологічна очистка стічних вод в анаеробних і аеробних умовах.
Додатки:
1. Копії аналогічні договорів та звітів Корпорації «Енергоресурс-інвест».
2. Рішення Колегія №6871-р/пк-пз від 05.04.2021 та №9842 від 05.05.2021р.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1 Договір стадія П з додатками.PDF 19.05.2021 14:08
- 2 Акти Акти звірки стадія П.PDF 19.05.2021 14:08
- 5 Зміна Замовника.PDF 19.05.2021 14:08
- 7 Договір стадія Р.PDF 19.05.2021 14:08
- договір експерт звіт акт Пологи 2016 оригінал.pdf 19.05.2021 14:08
- рішення від 05.04.2021 №6871.pdf 19.05.2021 14:08
- Експертний звіт.pdf 19.05.2021 14:08
- Рішення від 05.05.2021 № 9842.pdf 19.05.2021 14:08
- Скарга.pdf 19.05.2021 14:08
- рішення від 21.05.2021 №11168+лист замовнику+лист скаржнику.pdf 24.05.2021 10:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.06.2021 №12175.pdf 02.06.2021 21:18
- рішення від 01.06.2021 №12175.pdf 04.06.2021 22:12
- Лист про усунення порушень 24.05.2021 16:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.05.2021 15:49
Дата розгляду скарги:
01.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.05.2021 10:51
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.06.2021 22:13
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.06.2021 22:13
Вимога
Залишено без розгляду
Встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
72c93e39c7384a58a804b3623b93cd63
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-06-005806-c.a1
Назва:
Встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Рішенням Тендерного комітету ОКВП «Дніпро-Кіровоград» (надалі-Замовник) Рішення № 215 від 06 травня 2021 р. затверджено тендерну документацію (надалі-ТД).
Ознайомившись з ТД вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимога у розділі 1 п. 2 Додатку 1 до ТД «Спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним вимогам встановленим ст. 16 Закону» є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам ст. 5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) виходячи з наступного:
Відповідно до вищезгаданого пункту Додатку 1 до ТД учасник в складі Пропозиції повинен подати інформаційну довідку (у формі таблиці, що подається нижче) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів з інформацією щодо виконання учасниками аналогічних договорів за період 2019-2021 років (підтверджується поданням договорів в складі пропозиції, з обов’язковим наданням позитивних експертних звітів на розроблені згідно них проекти) – не менше 2х договорів.
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом та правовою природою по об’єктах будівництва/реконструкції каналізаційних очисних споруд продуктивністю споруд не менше 1500 м³/добу. У таблицю вноситься інформація про досвід виконання аналогічних договорів за період 2019-2021рр. ( не менше 2х договорів).
Встановивши вимогу щодо наявності аналогічних договорів потягом 2019-2021 років, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені раніше, ніж протягом потягом 2019-2021 років, зокрема, протягом 2016-2018 років.
Звертаємо увагу, що для підтвердження аналогічного досвіду встановлено велику кількість критеріїв до аналогічного договору, які стосуються не лише часу їх укладення, а й відсотку виконання, предмету договору, обсягів (об’ємів) виконання основних видів робіт і т.д., такі умови та вимоги призводять до того, що з усього багаторічного великого досвіду Корпорації «Енергоресурс-інвест», відповідати абсолютно усім вимогам одночасно не можуть усі договори, що позбавляє нас можливості належним чином підготувати свою Пропозицію та прийняти участь у закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, – досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
Документальним підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічного договору, крім факту його укладення, є підписання сторонами акту (-ів) приймання-передачі, якими засвідчується, що роботи виконані виконавцем належним чином та прийняті замовником по договору без зауважень, а також на прикладі цієї закупівлі надання позитивних експертних звітів на розроблені згідно них проекти.
Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на період 2019-2021рр.
Вимога Замовника про укладення аналогічного договору протягом 2019-2021рр. є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
За умови, що аналогічний договір з аналогічним предметом містить підтвердження належного виконання потенційним учасником усього обсягу або частини обсягу основних видів робіт (відповідно до вимоги Замовника), які було прийнято без зауважень замовником по аналогічному договору, неможливо установити та є абсолютно не зрозумілим і не законним те обмеження, що такий договір не відповідатиме вимогам Документації тільки з підстави його укладення раніше, ніж протягом 2019-2021 років.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертою статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерному комітету Д-К.pdf 12.05.2021 11:41
- Протокол і відповідь на вимогу 14.05.2021 15:00
Дата подачі:
12.05.2021 11:41
Вирішення:
Протокол і відповідь на вимогу
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.06.2021 11:03