-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Термокружки
Завершена
5 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 53.00 UAH
мін. крок: 1% або 53.00 UAH
Період оскарження:
06.05.2021 09:27 - 13.05.2021 09:21
Вимога
Відхилено
неправомірна відмова
Номер:
41c85526511e47edb869d06523487401
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-06-000902-c.b1
Назва:
неправомірна відмова
Вимога:
з 01.01.2018 сертифікація в Україні є необов’язковою. Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 за № 194/31646, про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів, скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
До компетенції ФОП Боровик С.О. не входить надання Замовнику юридично-консультаційних послуг в частині трактування законодавства, щодо сертифікації та викладення цих трактувань в листі довільної форми.
Пропозиція ФОП Боровик С.О. повністю відповідає тех критеріям викладених в документації Замовника.
Крім того, ФОП Боровик С.О. було надано висновок СЕС щодо предмету закупівлі.
Просимо переглянути рішення комісії та визнати переможцем ФОП Боровик С.О.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.05.2021 13:30
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Період уточнень за предметом закупівлі "Термокружки" тривав з 06.05.2021 по 13.05.2021. Протягом періоду уточнень, Замовник може за необхідності змінювати умови закупівлі/змінювати документи та вносити зміни. В період уточнень до замовника не було жодного питання щодо невідповідності оголошення.
Зазначаємо, вимога щодо надання сертифікату якості або паспорту якості не дискримінує жодного із потенційних учасників процедури закупівлі, а лише підтверджує якість та відповідність товару технічним вимогам Замовника.
Крім того зазначаємо, що Оголошенням до спрощеної закупівлі не вимагався висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та всі умови які зазначені в оголошенні були однакові та рівні для всіх учасників закупівлі.
п. 3.12. оголошення "вимоги до кваліфікацій учасників та спосіб їх підтвердження" встановлено, що в складі пропозиції Учасник подає наступні документи або їх копії (завірені учасником):
.... - Сертифікат якості або паспорт якості виробника;
Також, оголошення передбачено, що "У разі відсутності в Учасника документу, передбаченого цим оголошенням та Додатком №1 або наявності документів з іншою назвою, які містять необхідні відомості відповідно до чинного законодавства України, учасник в складі своєї пропозиції обов’язково надає письмове пояснення причини відсутності або надання іншого документу ніж зазначеного у Додатку №1 разом з копією документу, який містить відповідні відомості."
Додатково зазначаємо, що згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів.
Питанням оскарження відповідно до цих рішень було те, що за твердженнями учасників така умова є дискримінаційною, і виконати її можуть лише ті учасники, які вже мають виготовлені такі сертифікати.
Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова № 826/15639/17) виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Таким чином, можливість встановлення замовниками в документації умови надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом № 922, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що дана умова не є дискримінаційною, та автор вимоги не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище вимогу до кваліфікації Оголошення - надати сертифікат якості або паспорт якості виробника, чи документальне підтвердження про причини відсутності такого сертифікату. В зв'язку з чим вважаємо, що відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено