-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти
Завершена
375 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
Період оскарження:
05.05.2021 16:10 - 17.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
ae3866a263bd4416a86fdc8dd42be63a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-05-003721-a.b3
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Пунктом 7 Додатку 3 до тендерної документації (далі – Документація) Замовником встановлена ДИСКРИМІНАЦІЙНА вимога, згідно якої учасник повинен підтвердити довідкою в довільній формі щодо наявності не менше двох АЗС Учасника (ВЛАСНИХ або ОРЕНДОВАНИХ) у Покровському районі, з вказанням конкретної адреси розташування цих станцій.
Встановивши в Документації вищенаведені вимоги, Замовник позбовляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС, а тому не мають змоги надати довідку в довільній формі щодо наявності не менше двох АЗС Учасника (ВЛАСНИХ або ОРЕНДОВАНИХ) у Покровському районі, з вказанням конкретної адреси розташування цих станцій.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС.
Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційні вимоги, згідно яких Учасник повинен надати довідку в довільній формі щодо наявності не менше двох АЗС Учасника (ВЛАСНИХ або ОРЕНДОВАНИХ) у Покровському районі, з вказанням конкретної адреси розташування цих станцій, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3.pdf 07.05.2021 12:12
Дата подачі:
07.05.2021 12:12
Вирішення:
У випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування Учасника, останній повинен надати гарантійний лист від кожного партнера, які здійснюють обслуговування, про те що вони гарантують заправку паливом до повного виконання всіх зобов’язань за договором на поставку пального.
В тому випадку, якщо Учасник не являється власником АЗС, він повинен надати від
власника АЗС гарантійний лист адресований на ім’я Замовника торгів з вказанням номера оголошення, що стосується даної закупівлі, про гарантію відпуску палива на користь Замовника торгів.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.05.2021 16:32
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
10cbce73b2e94b95b3b9dd3a13c69100
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-05-003721-a.b2
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Просимо привести ТД у відповідність до вимог Закону України "Про публічні заукпівлі", а саме: абзац шостий п.7 Додатку 3 до ТД після слів "власних або орендованих" доповнити текстом "або партнерських".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.05.2021 16:18
Вирішення:
Тендерним комітетом розглянуто Вашу вимогу, та було прийнято рішення про відхиленя вимоги у зв'язку з тим що в ТД було внесено зміни щодо подання інформації
у випадку залучення партнерських АЗС
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.05.2021 16:32
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЯ Учасників
Номер:
4b26f76fa1684d388f7567d48f14d272
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-05-003721-a.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ Учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Додатком 3 до тендерної документації (далі – Документація) Замовником встановлена ДИСКРИМІНАЦІЙНА вимога, згідно якої у Учасник повинен мати не менше двох власних або орендованих АЗС. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена довідкою в довільній формі щодо наявності не менше двох АЗС Учасника (власних або орендованих) у Покровському районі.
Встановивши в Документації вищенаведені вимоги, Замовник позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС та не мають власних та/або орендованих АЗС.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС.
Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційні вимоги, згідно яких Учасник повинен мати власні або орендовані АЗС, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.05.2021 17:59
Вирішення:
Відповідь на вимогу UA-2021-05-05-003721-a.b1
Шановний учаснику!
Тендерний комітет розглянув Вашу вимогу, та було прийнято рішення внести зміни до тендерної документації, а саме вписати умови у випадку залучення партнерських АЗС
Статус вимоги:
Задоволено