-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Стаціонарні комп'ютери та ноутбуки (ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина))
Місцезнаходження Замовника: вул. Миколайчука, 9, м. Львів, 79059. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська
Завершена
2 320 360.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 601.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 601.80 UAH
Період оскарження:
30.04.2021 21:22 - 13.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
1
Номер:
b0cba770822a460999b2e1a8909adab9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-30-005934-b.c1
Назва:
1
Вимога:
Просимо надати пояснення стосовно підтвердження статусу офіційного представника виробника та надання авторизаційного листа, а саме:
1. Що в понятті Замовника є офіційний представник? Просимо надати конкретну відповідь на дане запитання, посилаючись на нормативні акти та законодавчу базу.
2. Які законні повноваження у Замовника перевіряти статус офіційного представника виробника? Адже наданий документ «авторизаційний лист» - це не гарантія постачання якісного обладнання. Гарантія виконання обов'язків сторін - це договір.
Під час укладення будь-якого договору, та здійснення господарської діяльності учасниками правовідносин, зокрема державними Замовниками, та потенційними учасниками або переможцями відповідних закупівель, обов’язковим для всіх є дотримання чинного законодавства.
За своїм визначенням, Закон — це нормативно-правовий акт, встановлений законодавчим органом загальнообов'язкове правило, яке має найвищу юридичну силу.
Іншими словaми, нормaтивно-прaвовий aкт — це документ, прийнятий у визнaченому порядку компетентним оргaном публічної влaди, у якому містяться норми прaвa.
У прaвовій системі Укрaїни нормaтивно-прaвовий aкт є основним джерелом прaвa.
Таким чином, Замовник автоматично захищений від можливої поставки не якісного обладнання.
3. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Реалізуючи та продукцію згідно договору купівлі продажу між виробником або його офіційним дистриб’ютором, учасник виступає офіційним представником в розумінню цього терміну. На підставі цього, як Замовник може стверджувати або заперечувати, що сам учасник має право надавати повноваження на реалізацію продукції, що є предметом закупівлі.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації, та прибрати дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.05.2021 18:22
Вирішення:
Шановний учаснику, дякуємо за Ваше звернення.
Відповідаючи на нього, прагнемо, все ж таки, не вводити в оману користувачів порталу Prozorro та розглядати всі нормативно-правові акти, накази, рішення закони України в повному форматі, а не висмикувати з них частини, так як це було зроблено у випадку з Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими документами, які були приведені до прикладу у Вашому зверненні, в тому числі з нашою тендерною документацією.
Оскільки Ваше звернення об’ємне будемо відповідати на нього поетапно. Ви усюди вживаєте термін «авторизаційний лист», проте у тендерній документації, а саме у Додатку 3 ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначених характеристик, прописано наступне - Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного виробника або офіційного представника виробника на території України, виданий на ім’я Замовника із зазначенням номера оголошення про проведення закупівлі із зазначенням можливості поставки товару в необхідній кількості та якості, з вказуванням гарантійного терміну на товар (надається на ноутбуки, системні блоки, монітори). Згідно з статистичними даними компаній виробників, та компаній офіційних представників виробників ноутбуків, моніторів, системних блоків велика кількість.
Ми не зазначали жодних універсальних характеристик продукту, отже даний продукт по закупівлі не є унікальним. На Україні щонайменше 5 великих компаній, що можуть представляти інтереси виробників зазначеної техніки по закупівлі, більше 20 компаній виробників. Бачимо, з усього вищенаведеного, що отримати такий документ може будь-яка фізична або юридична особа, що має КВЕД 46.51 і здійснює оптову торгівлю комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням на постійній основі.
Звичайно, учасник може здійснювати і власний імпорт, з офіційним розмитненням, але для того, щоб возити комп’ютерну техніку у тій кількості, яка потрібна по даній закупівлі необхідно мати документи, які підтверджують легальний ввіз техніки на територію України, а це, як Ви вірно зазначили – договір, в даному випадку – з тим самим виробником. Якщо Ви компанія такого типу – виробник охоче надасть Вам потрібний лист.
При перегляді прикладів звернення в АМКУ, які Ви теж наводите у публікації (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), прошу зауважити, що у замовника було прописано лише лист виробника, а саме «учасник в складі своєї пропозиції повинен надати кольорову скан-копію оригіналу листа від виробника (HP) запропонованих витратних матеріалів та обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника (лист від виробника адресований на данні торги). В разі пропонування еквівалентів витратних матеріалів (картриджі) HP необхідно надати кольорову скан-копію оригіналу листа від виробників оргтехніки HP в якому зазначено, що запропоновані еквівалентні витратні матеріали повністю відповідають оригінальним та їх використання не призведе до зняття оргтехніки з гарантії», до того ж з вказанням конкретної торгової марки – отже розглядаємо дані посилання, як спробу тиску зі сторони учасника, залякування, і спосіб просунути неконкурентний, неякісний і, можливо навіть, нелегально ввезений на територію України товар.
Отже всі принципи, прописані в статті 5 Закону України про «Публічні закупівлі» та недискримінацію учасників, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням - Виконано нами в повному обсязі.
І наостанок, шановний учаснику – наша мета придбати якісну і надійну, легально ввезену техніку, що буде мати можливість гарантійного обслуговування в авторизованих сервісних центрах на території України, яка пропрацює тривалий період з метою забезпечення здоров’я та життя багатьом мешканцям Львова та області.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.05.2021 12:03