• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код за ДК 021:2015: 09110000-3 – «Тверде паливо» (вугілля марок ДГ (50-100), Г(Г2) (25-50), ГЖ (13-50), Д (40-80))

Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції учасника та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та не підготовлені безпосередньо учасником, можуть бути складені українською або іноземною мовами. У разі надання учасником будь-яких інших документів, складених іноземною мовою, вони повинні мати переклад на українську мову, якщо інше не зазначено у тендерній документації. Найменування торгових марок, комерційні найменування, оригінальні патентовані назви, іноземні географічні найменування, найменування юридичних осіб - нерезидентів України, а також найменування та назви міжнародних або іноземних нормативних актів, технічних документів, стандартів, регламентів, директив тощо можуть виконуватися та зазначаються у тендерній пропозиції мовою оригіналу латиницею або кирилицею.

Завершена

507 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 075.00 UAH
Період оскарження: 30.04.2021 13:59 - 21.05.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: 76c80511193f4b189eadc5ecab7da1b9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-30-005082-b.b2
Назва: Скарга
Скарга:
Вимоги тендерної документації, є дискримінаційними та такими, що порушують вимоги Закону, зокрема частину четверту статті 5: «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників»; частину четверту статті 22: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», а також основоположні принципи здійснення публічних закупівель, які відображені у статті 5, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.05.2021 17:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.06.2021 20:42
Автор: ТОВ "ЮГ-УГОЛЬ", Дмитрий Ляховец +380931666561 yug-ugol@ukr.net
Вимога
Відхилено

Вимога тендерної документації, є дискримінаційною

Номер: db28a280308b41288d33a0ec91c81fa4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-30-005082-b.c1
Назва: Вимога тендерної документації, є дискримінаційною
Вимога:
Зміни, які були внесені до технічної частини стали передбачати умови, які взагалі не були передбачені раніше, а саме: - чинний сертифікат відповідності, який підтверджує, що продукція вугілля кам’яне та антрацит відповідає екологічним критеріям до продукції, що розроблені згідно з ДСТУ ISO 14024:2018 (ISO 14024:2018, IDT), оформлений на виробника або на учасника закупівлі. Даний сертифікат є дорого вартісним і внесення його до документації порушує принцип максимальної економія, ефективність та пропорційності процедури закупівлі. А також суттєво зменшує коло потенційних учасників. Даною вимогою Замовник обмежує участь потенційних учасників, тільки тими які мають вказаний сертифікат ДСТУ ISO 14024:2018 (ISO 14024:2018, IDT). Законодавством не встановлено обов’язку для отримання виробником вугілля або суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію вугілля твердого палива даного сертифікату. Вважаємо, слід зазначити, що сертифікати ДСТУ ISO 14024:2018 (ISO 14024:2018, IDT) не є документом, що підтверджують якість вугілля кам'яного. Отже, подання учасником сертифікатів, ніяким чином не впливає на кількісні, якісні та технічні показники, технічний потенціал чи можливість здійснення поставки вугілля пропонованого Учасником за предметом закупівлі. Додамо, що у процедурі закупівлі № UA-2021-01-19-003574-a Замовником було встановлено аналогічну вимогу, і відповідно Рішення № 2476 -р/пк-пз від 11.02.2021 року було ухвалено, що "Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. Враховуючи викладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання та виробники, що зможуть надати копії діючих сертифікатів ДСТУ ISO 14024:2018 (ISO 14024:2018, IDT)» Вважаємо, що дані дії свідчать про зовнішнє керування Замовниками подальшим потенційним переможцем вищезазначених процедур закупівель. Отже, зазначені вимоги тендерної документації, є дискримінаційними та такими, що порушують вимоги Закону, зокрема частину четверту статті 5: «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників»; частину четверту статті 22: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», а також основоположні принципи здійснення публічних закупівель, які відображені у статті 5, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них Просимо вилучити дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за вимогу! За результатами її розгляду повідомляємо. У нашій тендерній документації встановлено вимогу, що у складі пропозиції учасники повинні надати - чинний сертифікат відповідності, який підтверджує, що продукція вугілля кам’яне та антрацит відповідає екологічним критеріям до продукції, що розроблені згідно з ДСТУ ISO 14024:2018 (ISO 14024:2018, IDT), оформлений на виробника або на учасника закупівлі. Той факт, що ви важаєте цей документ дискримінаційним, та таким, що обмежує коло потенційних учасників – не відповідає дійсності. Так, з вами не погоджуємося не тільки ми, а й Уповноважений орган оскарження – Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у своєму рішенні № 10826-р/пк-пз від 07.08.2019 року: «За позиціями 1 та 2 учасник повинен надати у складі Пропозиції сертифікат ДСТУ ISO 14024. … Запобігання негативним впливам на стан довкілля є заходом, що має запобіжний характер щодо охорони навколишнього природного середовища згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Посилання на національні стандарти ДСТУ ISO 14001 та ДСТУ ISO 14024, гармонізовані з міжнародними, відповідає положенням статті 22 Закону [Закону України «Про публічні закупівлі»] та Методичним рекомендаціям щодо визначення необхідності та застосування заходів із захисту довкілля до предмета закупівлі. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Документації, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Таку позицію Уповноваженого органу оскарження підтримала низка судів різних інстанцій, у тому числі Шостий апеляційний адміністративний суд у справі 640/16240/19 від 25.08.2020 року: «Колегія суддів зазначає, що встановлюючи вимоги до предмета закупівлі, його необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик, вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 14024, який є документом, що засвідчує загальну екологічну перевагу продукції в межах конкретної категорії продукції, жодним чином не свідчить про дискримінацію учасників тендерних закупівель. Відсутність обов’язковості сертифікації продукції не позбавляло позивача можливості отримати зазначений сертифікат в добровільному порядку. … Отже, доводи позивача викладені в апеляційній скарзі обґрунтовані нерівністю учасників тендеру, а також посилання на листи-звернення, відповіді на запити позивача, тощо, суд відхиляє, як такі, що не доводять наявність дискримінаційних ознак учасників процедури закупівлі». І на останок, вважаємо за доцільне послатися на авторитетну думку Окружного адміністративного суду міста Києва, викладену у рішенні № 826/2016/16 від 18.06.2019 року: «… незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо».
Статус вимоги: Відхилено