• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Рівненській області (оформлення прав власності на існуючі та нові землі дорожніх господарств, оформлення нових земельних ділянок)

Місцезнаходження замовника: 33028, м. Рівне, вул. Пушкіна, 19. Категорія замовника: пункт 3 частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі"; юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Забезпечення тендерної пропозиції надається у формі безвідкличної електронної банківської гарантії (далі – банківська гарантія), виданої банком (далі — банк-гарант), з накладеним кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП) такого банку-гаранта відповідно до вимог чинного законодавства. Електронна гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити КЕП банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати вимогам та формі затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Банківська гарантія надана банком-нерезидентом та долучена Учасником до своєї тендерної пропозиції, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 — URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 — ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про залишок коштів на рахунку покриття, виданої Банком-гарантом, завіреної печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із надання підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта. Грошове покриття прередбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, буде відхилена на підставі ч.1 ст. 31 Закону. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Служба автомобільних доріг у Рівненській області, код ЄДРПОУ:25894919. ІВАN: UA498201720355139004000006130, Банк: Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172. (У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну тендерної пропозиції. Розкриття інформації про ціну здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.)

Торги не відбулися

5 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 000.00 UAH
Період оскарження: 30.04.2021 13:41 - 27.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: a205ab6bb22349feb612c95fdaa3d77f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-30-001742-a.c3
Назва: Вимога
Вимога:
Вельмишановний Замовнику! Звертаємось до Вас з вимогою усунення прямого порушення чинного законодавства, викладені у Тендерній документації до закупівлі № UA-2021-04-30-001742-a. Відповідно до Національного класифікатора України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015» затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України код за ДК 021:2015 - 71250000-5 — «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» може включати в себе послуги по оформленню прав власності на земельні ділянки шляхом розроблення землевпорядної документації, відповідно до Закону України «Про землеустрій». Відповідно до Додатку №4 до тендерної документації, а саме Технічної специфікації на надання послуг, Замовник зазначає, що Виконавець має провести судово-експертні дослідження об’єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів та судово-експертні дослідження з визначення оціночної вартості будівельних об’єктів та споруд. Хочемо зазначити, що Замовник прийняв рішення поєднати коди та назви послуг, що можуть бути предметом закупівель, в один код ДК 021:2015 - 71250000-5, тим самим свідомо порушив законодавство, а саме пункт 22 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» - предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Послуги по проведенню судово-експертних досліджень об’єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів та судово-експертних досліджень з визначення оціночної вартості будівельних об’єктів та споруд мали б мати код за ДК 021:2015 - 71319000-7 «Експертні послуги». Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності). Для надання послуг по оформленню прав власності на існуючі та нові землі дорожніх господарств, оформлення нових земельних ділянок, за ДК 021:2015 - 71250000-5 — «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги», буде достатньо: 1.Виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) під автомобільними дорогами. 2. Виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування під автомобільними дорогами. 3. Виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок. 4. Виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель. 5. Виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж частин земельних ділянок, на які поширюються права суборенди, сервітуту. Крім того пунктом 1.2. Додатку №2 до Тендерної документації встановлює вимоги про наявність 4-ох сертифікованих інженерів-землевпорядників, 1-ого сертифікованого інженера-геодезиста, працюючих у Учасника за основним місцем роботи. Відповідно до статті 26 Закону України «Про землеустрій» достатньою кількістю працівників інженерів-землевпорядників може бути не менше двох. Обсяг та строки надання послуг, вказаних у Додатку №4 до ТД, об’єктивно можуть бути виконані відповідно до чинного законодавства. Вимога щодо наявності відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід та знання, викладена у Додатку №2 до тендерної документації, а саме наявність 4 сертифікованих інженерів-землевпорядників є дискримінаційною і звужує кількість Учасників, які можуть прийняти участь у процедурі закупівлі. Також, згідно примітки 1 до Додатку №2 до ТД аналогічний договір - договір(и) на надання послуг (виконання робіт) з розроблення (виготовлення) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, технічної документації із землеустрою щодо встановлення(відновлення) меж земельних ділянок в натурі(на місцевості), внесення за результатами виконаних робіт відомостей по земельним ділянкам до Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. (Під аналогічними договорами розуміються договори, укладені з державними установами/ органами місцевого самоврядування/ підприємствами державної або комунальної форми власності/ підприємствами, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій перевищує 50%.) обмежує кількість учасників закупівлі, що вважається порушенням законодавства про закупівлі, насамперед можливості участі всіх бажаючих, що мають право та можуть надати послуги. Також відповідно до Додатку №4 до тендерної документації, а саме Технічної специфікації на надання послуг, Замовник зазначає, що Виконавець має провести експертні грошові оцінки земельних ділянок. Замовник вимагає у Виконавця надання таких послуг, що суперечать назві предмета закупівлі - Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Рівненській області (оформлення прав власності на існуючі та нові землі дорожніх господарств, оформлення нових земельних ділянок). Виходячи із сказаного вимагаємо: - Привести у відповідність до чинного законодавства Тендерну документацію - Виключити з Тендерної документації наступні пункти (Проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, Судово-експертні дослідження об’єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів, Судово-експертні дослідження з визначення оціночної вартості будівельних об’єктів та споруд) - Виключити з Тендерної документації наступні пункти (3) 4-х сертифікованих інженерів-землевпорядників, 1-ого сертифікованого інженера-геодезиста, працюючих у Учасника за основним місцем роботи; оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок - не менше 2 осіб; судових експертів - не менше 1 особи – яким Міністерством юстиції України присвоєно кваліфікацію судового експерта за такими видами експертної спеціальності:10.6 Дослідження об’єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів, 10.7 Розподіл земель та визначення порядку користування земельними ділянками, 10.10 Визначення оціночної вартості будівельних об’єктів та споруд, 10.14 Оцінка земельних ділянок) - Виключити з Тендерної документації наступні пункти (Під аналогічними договорами розуміються договори, укладені з державними установами/ органами місцевого самоврядування/ підприємствами державної або комунальної форми власності/ підприємствами, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій перевищує 50%.) Враховуючи все викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії та ефективності, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. У випадку ненадання аргументованих відповідей по кожні із зазначених позицій, будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. Згідно з п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до п.3 ч. І Порядку визначення предмета закупівлі , затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Згідно з п. 1. СОУ 42.1-37641918-105:2013 «Класифікація робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування» цей стандарт визначає перелік робіт з експлуатаційного утримання, які повинні виконуватись на автомобільних дорогах загального користування та штучних спорудах на них. Відповідно до п.5.13. СОУ 42.1-37641918-105:2013 «Класифікація робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування» до робіт з експлуатаційного утримання на автомобільних дорогах належать роботи з оформлення прав власності на існуючі та нові землі дорожніх господарств, оформлення нових земельних ділянок Предмет закупівлі замовником визначено з урахуванням зазначеного вище. Детальний обсяг предмету закупівлі визначено в Технічній специфікації (Додаток № 4до тендерної документації ). Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначені Замовником з урахуванням специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням законодавства в цілому. Кваліфікаційні вимоги до учасників зазначені в тендерній документації у відповідності та на основі технічної специфікації предмету закупівлі та не містять дискримінаційних вимог. Надаючи підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів на цю закупівлю та інших кваліфікаційних критеріїв, учасники підтверджують свою спроможність в подальшому виконати належним чином свої договірні зобов'язання.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 31.05.2021 09:33
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: a2d8c6c7cb5045b19bf0d7c12bf75e8e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-30-001742-a.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Просимо виключити з додатку 2 тендерної документації дискримінаційну вимогу: Для підтвердження кваліфікації надати засвідчені Учасником копії кваліфікаційних сертифікатів 4-х інженерів-землевпорядників та копію кваліфікаційного сертифікату 1-огоінженера-геодезиста, дійсні на весь період договору, що надають право надавати послуги відповідно до предмету закупівлі. Так як згідно ст. 66 Закону Про землеустрій - Сертифіковані інженери-землевпорядники зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації. А згідно ст. 5прим1 Закону Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність -Сертифіковані відповідно до цього Закону інженери-геодезисти зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації. Тобто підвищення кваліфікації інженерів проводиться у відведений законом термін. Також строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера - геодезиста не обмежений у часі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.Також, згідно з частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям. Пунктом 5 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації встановлено, що відповідно до статті 16 Закону Замовник встановлює до Учасників такі кваліфікаційні критерії: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (Розділ 1.1. Додатку №2 ); - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (Розділ 1.2. Додатку №2 ); - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (Розділ 1.3. Додатку №2 ). Згідно п.1.2 Додатку №2 до тендерної документації, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (надання послуг) із зазначенням: найменування посади, ПІБ, освіти, ізагального стажу роботи (роки), досвід роботи. Удодатку №2 до тендерної документації зазначено, Для підтвердження кваліфікації фахівців із вищою геодезичною та/або землевпорядною освітою надати копію диплома про відповідну вищу освіту (ОКР магістр, спеціаліст або бакалавр).Для підтвердження кваліфікації надати засвідчені Учасником копії кваліфікаційних сертифікатів 4-х інженерів-землевпорядників та копію кваліфікаційного сертифікату 1-ого інженера-геодезиста, дійсні на весь період договору, що надають право надавати послуги відповідно до предмету закупівлі. Учасник надає щодо кожного сертифікованого інженера-землевпорядника, зазначеного у довідці, витяги з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, видані у поточному році. Для підтвердження кваліфікації юриста надати копію диплома про вищу юридичну освіту (ОКР магістр, спеціалістабо бакалавр).Для підтвердження кваліфікації оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок надати копії кваліфікаційних свідоцтво оцінювачів з експертної грошової оцінки та свідоцтво про підвищення кваліфікації. Для підтвердження кваліфікації судових експертів надати копію свідоцтва про присвоєння кваліфікації судового експерта, що надає право здійснювати експертну діяльність за такими видами експертної спеціальності: 10.6 Дослідження об’єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів, 10.7 Розподіл земель та визначення порядку користування земельними ділянками, 10.10 Визначення оціночної вартості будівельних об’єктів та споруд, 10.14 Оцінка земельних ділянок. Для підтвердження наявності працівників у штаті Учасник надає копії трудових книжок (перший розворот та остання сторінка з записами)на усіх вказаних в інформаційній довідці працівників. Також відповідно до п17.ч.3 порядку роботи кваліфікаційної комісії , видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста: строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста не обмежений у часі, крім випадків, визначених законом. Відповідно до зазначеного вище, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 31.05.2021 09:33
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних критеріїв

Номер: 385fb5f070a64bc9807f7741700a27bd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-30-001742-a.a1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних критеріїв
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику, звертаємось до Вас з метою попередження та усунення дискримінаційних вимог, які на нашу думку, викладені у Тендерній документації до закупівлі, яка опублікована у ЦБД Prozzoro за № UA-2021-04-30-001742-a. Згідно Закону України «Про Публічні закупівлі», а саме відповідно до статті 5 закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до статті 26 Закону України «Про землеустрій» замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі. Розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Пункт 1.2. Додатку №2 до Тендерної документації (далі – ТД) встановлює вимоги про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід та знання, серед яких, фахівці із вищою геодезичною та/або землевпорядною освітою - не менше 4 осіб, однак відповідно до вищевказаного, а саме статті 26 Закону України «Про землеустрій» достатньою кількістю працівників з відповідною професійною освітою може бути не менше двох . Обсяг та строки надання послуг, вказаних у Додатку №4 до ТД, об’єктивно можуть бути виконані відповідно до чинного законодавства. Вимога щодо наявності відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід та знання, викладена Вами у Додатку №2 до тендерної документації, а саме наявність не менше 4-х осіб з вищою геодезичною та/або землевпорядною освітою є дискримінаційною і звужує кількість Учасників, які можуть прийняти участь у процедурі закупівлі. Також, згідно примітки 1 до Додатку №2 до ТД аналогічний договір - договір(и) на надання послуг (виконання робіт) з розроблення (виготовлення) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, технічної документації із землеустрою щодо встановлення(відновлення) меж земельних ділянок в натурі(на місцевості), внесення за результатами виконаних робіт відомостей по земельним ділянкам до Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. (Під аналогічними договорами розуміються договори, укладені з державними установами/ органами місцевого самоврядування/ підприємствами державної або комунальної форми власності/ підприємствами, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій перевищує 50%.) обмежує кількість учасників закупівлі, що вважається порушенням законодавства про закупівлі, насамперед можливості участі всіх бажаючих, що мають право та можуть надати послуги/виконати роботи, вказані у ТД. Вказана у ТД вимога щодо аналогічного договору є дискримінаційною відповідно до Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 521-р/пк-ск від 15.04.2015 (№ 1272-р/пк-ск від 22.11.2012), в якому оскарження процедури закупівлі за тим же предметом спору було вирішено на користь Учасника (Скаржника) та встановлено таку вимогу ТД Замовника дискримінаційною та такою, що суперечить законодавству про проведення публічних закупівель. Серед іншого, судово-експертні дослідження об’єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів та судово-експертні дослідження з визначення оціночної вартості будівельних об’єктів та споруд, вказані у пп.8,9 п. 1.1. Додатку №4 до ТД взагалі мають інший код за ДК 021:2015 і не поширюються на ДК 021:2015 - 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги. Тобто, вищевказане передбачає виключення данних видів робіт з числа передбачених у п. 1.1. Додатку №4 до ТД послуг/робіт, а також виключення з п. 1.2. Додатку № 2 до ТД пп.5 щодо наявності судових експертів - не менше 1 особи – яким Міністерством юстиції України присвоєно кваліфікацію судового експерта за такими видами експертної спеціальності: - 10.6 Дослідження об’єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів, - 10.7 Розподіл земель та визначення порядку користування земельними ділянками, - 10.10 Визначення оціночної вартості будівельних об’єктів та споруд, - 10.14 Оцінка земельних ділянок. Вищенаведена вимога ТД має упереджений та дискримінаційний характер, суперечить принципам проведення публічних закупівель та вимогам чинного законодавства про закупівлі. Наголошуємо, що відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» особа, що виявила порушення законодавства про проведення публічних закупівель має право подати скаргу до уповноваженого органу, в Антимонопольний комітет України задля розгляду скарги в адміністративній колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Просимо виправити вищезазначені порушення з метою проведення процедури закупівлі відповідно до принципів організації та проведення процедур публічних/спрощених закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна документація повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 Закону у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Приписи статті 16 Закону визначають, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Також, згідно з частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Слід зазначити, що законом не обмежено кількість таких осіб для виконання зазначеного виду робіт. Одним із основних кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору згідно умов тендерної документації. При цьому, чинним законодавством не передбачено вимог щодо конкретного переліку документів та/чи способів, якими може бути підтверджено виконання учасником аналогічного договору. Водночас, чинним законодавством України також не визначено поняття - «аналогічний договір», власне, як і критерії його визначення. Відтак, у кожному конкретному випадку замовник самостійно визначає перелік документів (способів), якими учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Відповідно до частини 5 статті 318 Господарського кодексу України предмет договору підряду це найменування об’єкта, а також обсяги і види робіт, передбачені проектом. Також, такий договір обов’язково повинен передбачати вимоги до якості відповідних робіт, строки початку і завершення будівництва, виконання робіт, про що також прямо зазначено в частині 3 статті 180 ГК України, а саме: при укладенні господарського договору сторони зобов’язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору 3 урахуванням вищезазначеного та того що, предмет закупівлі – це і є предмет договору, який буде укладений за результатами закупівлі, Замовник визначив аналогічним договір саме по предмету закупівлі та на підставі технічної специфікації (Додаток № 4) до тендерної документації Відповідно до зазначеного вище, кваліфікаційні вимоги до учасників сформовані в тендерній документації у відповідності та на основі технічних вимог предмету закупівлі та не містять дискримінаційних вимог. Надаючи підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів на цю закупівлю та інших кваліфікаційних критеріїв, учасники підтверджують свою спроможність в подальшому виконати належним чином свої договірні зобов'язання. Вимоги Замовника спрямовані саме на підтвердження можливості потенційними учасниками виконати зазначені обсяги робіт/надати послуги по предмету закупівлі в повному обсязі з належною якістю та своєчасністю виконання робіт в подальшому.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 31.05.2021 09:33