-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Дизельне паливо» Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Торги не відбулися
145 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 725.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 725.00 UAH
Період оскарження:
30.04.2021 10:19 - 11.05.2021 12:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови Тендерної документації
Номер:
251b8a27c48f45139b8b3530d7b22172
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-30-001237-b.a1
Назва:
Дискримінаційні умови Тендерної документації
Вимога:
Вимагаємо вилучити вищеописані дискримінаційні умови Оголошення, керуючись статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі щодо:
- надання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним;
- наявності в Учасника саме власних або орендованих АЗС, додавши можливість відпуску палива у дискримінаційних пунктах умов на партнерських АЗС тощо, видозмінивши умову до наступного варіанту: «власних або орендованих або партнерських АЗС» з наданням підтверджуючих документів для партнерських АЗС – партнерських договорів.
Детальнbq опис вимоги міститься у доданому файл
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до правоохоронних органів, зокрема ДАСУ, з метою моніторингу даної закупівлі та встановлення факту зловживання службовим становищем
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
10.05.2021 14:40
Вирішення:
Вимога вилучення дискримінаційних умов.
Законом України від 23 листопада 2018 року No 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон No 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року No 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон No 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Вимагаючи від учасників наявність ліцензій на право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу.
У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є:
наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним;
Відповідь до вимоги :Згідно із ст.1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального»:
оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки;
Таким чином, роздрібну торгівлю від оптової відрізнятиме спосіб (місце) продажу пального: суб’єкт господарювання з ліцензією на право роздрібної торгівлі пальним має право реалізовувати пальне через паливороздавальні колонки, а суб’єкт господарювання з ліцензією на право оптової торгівлі пальним не має такого права, і реалізовує пальне лише у тарах/баках тощо. Статус оптового торговця пальним має кожен продавець пального, який продає його не через паливо- чи оливороздавальну колонку. Така практика підтверджена рішеннями Верховного Суду, який визнав роздрібною торгівлею весь продаж через АЗС, незважаючи на статус покупця. Такий висновок аргументується п.2 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою КМУ від 20.12.1997 р. № 1442: роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу АЗС, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів (постанова ВС від 28.11.2018 р. у справі № 803/1165/16)
Відповідно до норм п.2 ч.2 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» - переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Водночас переможцем спрощеної закупівлі є учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю. Тобто, на думку замовника, саме у переможця повинна бути ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним оскільки Замовник купуватиме дизельне паливо на АЗС переможця і договір про закупівлю також укладатиме з переможцем.
Вимога вилучення дискримінаційних умов 2.Достатнім підтвердженням партнерських відносин між Учасниками та власником АЗС є відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками.
Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між Партнером та Учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов’язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов’язків. Гарантійний лист, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. В дійсності, вимоги надання гарантійного листа від партнера про відпуск товару на АЗС та копії документу, який підтверджує право власності партнера фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками, що штучно ускладнює збір документів для участі в процедурі закупівель, особливо з урахуванням відсутності юридичного сенсу в надані такого листа за наявності договорів.
Таким чином, вимога щодо надання гарантійного листа від партнера про відпуск товару на АЗС та копії документу, який підтверджує право власності партнера носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить зконодавству.
Відповідь до вимоги. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. На виконання пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію ( у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити детальний опис товарів, робіт , послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики, вимоги,щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільне зазначити такі показники, посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація (вимоги) не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтоване, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент» Замовник зазначає вимоги, установлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Відповідно до п.1ч.2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв – наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників,відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст. 16 Закону та вказує у Тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності Учасника встановленим критеріям. Разом з тим, з частиною третьою статті 22 Закону Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідною до неї включити.
Закупівля дизельного пального проводиться з метою забезпечення підвозу учасників освітнього процесу на території Мирогощанської ТГ Дубенського району Рівненської області. Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті до невиконання вимог Договору про закупівлю. Враховуючи зазначене, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 3 Закону та з дотриманням бюджетного та законодавства України в цілому. З урахуванням зазначеного, Замовник дотримався норм ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» при складанні Тендерної документації. Враховуючи вищезазначене, з метою захисту прав Замовника, сталої роботи та гарантованого забезпечення паливом відповідної якості та ефективного використання бюджетних коштів, наші вимоги вважаємо обґрунтованими та не вбачаємо порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а отже законних та обґрунтованих підстав для внесення змін до Тендерної документації немає.
Вимога вилучення дискримінаційних умов 3.Вимагаючи від Учасників надати копії реєстраційних посвідчень на реєстратори розрахункових операцій та сканований оригінал або копію дозволу, виданого управління держпраці, на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки на АЗС – Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів встановивши надмірну вимогу, яку Антимонопольний комітет України вбачає дискримінаційною.
Вищезазначені вимоги жодним чином не впливають на якість наданих послуг з боку Учасника, а тільки виступають доказом того, що Замовник вбачає бачити переможцем даної закупівлі того постачальника, який має ці документи. Підтвердженням добросовісності нас, як Постачальника та підтвердженням можливості надання якісних послуг є аналогічні договори та відгуки від Замовників за цими договорами, які будуть надані у складі нашої пропозиції. А зараз Замовник встановлює надмірні вимоги, звужує коло учасників та нехтує принципом добросовісної конкуренції, закладеним у Законі.
Відповідь до вимоги.Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року N 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон N 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набрали чинності з 1 липня 2019 року.
Порядок здійснення роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального визначено статтею 15 Закону N 481 (зі змінами).
Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
Для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Отож, вважаємо цю вимогу повністю обґрунтованою та такою, що не містить дискримінаційних вимог до учасників закупівлі.
Вимога вилучення дискримінаційних умов 4.Вимагаючи від Учасників реалізовувати паливо через власні або орендовані АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога щодо реалізації палива через власні або орендовані АЗС – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерських АЗС.
В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість
третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пре
Статус вимоги:
Відхилено