-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Газ природний (09120000-6 - Газове паливо)
Газ природний (09120000-6 - Газове паливо)
Торги не відбулися
96 390 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 481 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 481 950.00 UAH
Період оскарження:
29.04.2021 17:28 - 30.07.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
beb367ba7136458d85afca99d9ffdee8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-29-007700-c.a5
Назва:
Вимога
Вимога:
Доброго дня! Шановний Замовнику. Ціна за одиницю товару Вашої закупівлі становить 13,05 грн/м. куб. Разом з тим, повідомляємо, що наразі середньо ринкова ціна на прородний газ по Україні становить 15,0 - 16,0 грн/м. куб. Оскільки, зазначена Вами ціна є надто низька, і постачання по зазначеній Вами ціні неможливе жодним із постачальником, просимо внести відповідні зміни щодо ціни, щоб не допустити зриву закупівлі. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.07.2021 16:19
Вирішення:
Шановний учаснику, Замовником проводиться додатковий аналіз ринкових цін за результатами якого буде прийнято відповідне рішення.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
eb3e1f22e0c048bc9bd8293a0d62214f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-29-007700-c.c4
Назва:
Вимога
Вимога:
Ціна за одиницю товару Вашої закупівлі становить 13050,66 грн. за тис./м. куб. з ПДВ. Разом з тим, повідомляємо, згідно з наявною інформацією, що розміщена на веб-сайті ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 01.07.2021 р. приведена розрахункова вартість природного газу на європейських хабах до кордону України, що склалися на європейських хабах TTF, Gaspool, NCG, з урахуванням усередненої вартості транспортування магістральними газопроводами Європи та курсу гривні до євро та долара США, встановленого НБУ, становить: TTF 15936,98 грн./ 1000 м. куб, з ПДВ; Gaspool 15780,34 грн./ 1000 м. куб; NCG 15739,12 грн./ 1000 м. куб, з ПДВ.
Також зазначимо, що одним із принципів ЗУ «Про публічні закупівлі» є принцип – добросовісної конкуренції серед учасників. Розглядаючи право на добросовісну конкуренцію в системі принципів публічних закупівель варто зазначити, що цей принцип є метою здійснення закупівель, який відображає стан, на досягнення якого направлене державне регулювання у цій сфері. Тобто Замовник повинен обрати економічно найвигіднішу пропозицію, проте через те, що ціна зазначена Замовником є низькою – це не створює конкуренції між учасниками для визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Відповідно до положень статті 3 Закону «Про ринок природного газу», ринок природного газу функціонує на засадах вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб’єктів природних монополій, та зокрема за такими принципами:
- вільної торгівлі природним газом та рівності суб’єктів ринку природного газу незалежно від держави, згідно із законодавством якої вони створені;
- невтручання держави у функціонування ринку природного газу, крім випадків, коли це необхідно для усунення вад ринку або забезпечення інших загальносуспільних інтересів, за умови що таке втручання здійснюється у мінімально достатній спосіб;
- недопущення та усунення обмежень конкуренції, спричинених діями суб’єктів ринку природного газу, у тому числі суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання державної форми власності. Відтак ринок постачання природного газу є потенційно конкурентним, що надає можливість споживачам природного газу обирати між кількома постачальниками, у тому числі за ціновим критерієм. Разом із тим будь-які дії Замовника, які суперечать положенням чинного законодавства, за певних умов можуть призвести до спотворення конкуренції на постачання природного газу при проведенні процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного можливо зробити висновок, що очікувана вартість закупівлі і, відповідно ціна за 1000 куб. м. природного газу газу не сприяє економічній конкуренції між учасниками процедури закупівлі, а також протирічить принципам встановленим ЗУ «Про публічні закупівлі».
Встановлення ціни на підставі даних електронних біржових торгів на ТБ «УЕБ» згідно ресурсу серпня є не доцільним та ціна, яка ними встановлена не є ринковою, через те, що на момент встановлення ціни ресурсу серпня було проведено лише одні електронні біржові торги.
Тож ціна ресурсу серпня встановлена на ТБ «УЕБ» не відображає реальну ситуацію, яка склалась на ринку природного газу.
Встановлення Замовником ціни за 1000 куб.м. природного газу згідно очікуваної вартості закупівлі, а також не приведення її рівня ринкової шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» може свідчити про відсутність реального наміру здійснити закупівлю природного газу за даною процедурою та порушує права потенційних учасників закупівлі на добросовісну конкуренцію в межах реальних ринкових цін на товар.
З огляду на вказане вище, просимо переглянути очікувану вартість предмету закупівлі та привести її у відповідність із реальними ринковими цінами, зокрема що склались на найбільш релевантних європейських газових хабах TTF, Gaspool, NCG.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.07.2021 17:51
Вирішення:
Шановний учаснику, Замовником проводиться додатковий аналіз ринкових цін за результатами якого буде прийнято відповідне рішення.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
ea3cd9b192ab468ab33768e590535617
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-29-007700-c.c3
Назва:
Вимога
Вимога:
Ціна за одиницю товару Вашої закупівлі становить 9639,00 грн. за тис./м. куб. з ПДВ. Разом з тим, повідомляємо, згідно з наявною інформацією, що розміщена на веб-сайті ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 16.06.2021 р. приведена розрахункова вартість природного газу на європейських хабах до кордону України, що склалися на європейських хабах TTF, Gaspool, NCG, з урахуванням усередненої вартості транспортування магістральними газопроводами Європи та курсу гривні до євро та долара США, встановленого НБУ, становить: TTF 13152,26 грн./ 1000 м. куб, з ПДВ; Gaspool 13139,77 грн./ 1000 м. куб; NCG 13110,68 грн./ 1000 м. куб, з ПДВ.
А також згідно за результатами електронних біржових торгів на ТБ «УЕБ» станом на 16.06.2021 р. середньозважена ціна на природний газ по всіх видах оплати становить 7150 грн. за тис.м.куб з ПДВ. Така ціна склалася внаслідок проведення електронних біржових торгів № GAS-100321-14 10 березня 2021 о 14:00 за напрямком природний газ, де і було продано ПГНК, СП ресурс серпня в обсязі 500 тис.м.куб за ціною 7150,00 грн. за тис.м.куб., що в подальшому і стало середньозваженою ціною природного газу місячного ресурсу серпня 2021 р.
Проте згідно Методики розрахунку котирувальних цін та інших показників торгівлі на товарній біржі - Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа» (нова редакція) затвердженою Рішенням Котирувальної комісії ТБ «Українська енергетична біржа» Протокол засідання Котирувальної комісії № 2 від 17 лютого 2020 року Голова Котирувальної комісії, відповідно п. 3.1.1, розділу ІІІ середньозважені показники цін визначаються на підставі угод (біржових угод), укладених на Біржі та/або за допомогою торгових систем/інформаційних платформ, що використовує Біржа у своїй діяльності. Виходячи з того, що було укладено тільки одну угоду на ресурс серпня 2021 р., середньозважена ціна 7150 грн. за тис. м. куб. з ПДВ сформована не у відповідності до Методики і відповідно за свою суттю не є середньозваженою ціною, а фактично є ціною по результатам однієї укладеної біржової угоди.
Також зазначимо, що одним із принципів ЗУ «Про публічні закупівлі» є принцип – добросовісної конкуренції серед учасників. Розглядаючи право на добросовісну конкуренцію в системі принципів публічних закупівель варто зазначити, що цей принцип є метою здійснення закупівель, який відображає стан, на досягнення якого направлене державне регулювання у цій сфері. Тобто Замовник повинен обрати економічно найвигіднішу пропозицію, проте через те, що ціна зазначена Замовником є низькою – це не створює конкуренції між учасниками для визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Відповідно до положень статті 3 Закону «Про ринок природного газу», ринок природного газу функціонує на засадах вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб’єктів природних монополій, та зокрема за такими принципами:
вільної торгівлі природним газом та рівності суб’єктів ринку природного газу незалежно від держави, згідно із законодавством якої вони створені;
невтручання держави у функціонування ринку природного газу, крім випадків, коли це необхідно для усунення вад ринку або забезпечення інших загальносуспільних інтересів, за умови що таке втручання здійснюється у мінімально достатній спосіб;
недопущення та усунення обмежень конкуренції, спричинених діями суб’єктів ринку природного газу, у тому числі суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання державної форми власності. Відтак ринок постачання природного газу є потенційно конкурентним, що надає можливість споживачам природного газу обирати між кількома постачальниками, у тому числі за ціновим критерієм. Разом із тим будь-які дії Замовника, які суперечать положенням чинного законодавства, за певних умов можуть призвести до спотворення конкуренції на постачання природного газу при проведенні процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного можливо зробити висновок, що очікувана вартість закупівлі і, відповідно ціна за 1000 куб. м. природного газу газу не сприяє економічній конкуренції між учасниками процедури закупівлі, а також протирічить принципам встановленим ЗУ «Про публічні закупівлі».
Встановлення ціни на підставі даних електронних біржових торгів на ТБ «УЕБ» згідно ресурсу серпня є не доцільним та ціна, яка ними встановлена не є ринковою, через те, що на момент встановлення ціни ресурсу серпня було проведено лише одні електронні біржові торги.
Тож ціна ресурсу серпня встановлена на ТБ «УЕБ» не відображає реальну ситуацію, яка склалась на ринку природного газу.
Встановлення Замовником ціни за 1000 куб.м. природного газу згідно очікуваної вартості закупівлі, а також не приведення її рівня ринкової шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» може свідчити про відсутність реального наміру здійснити закупівлю природного газу за даною процедурою та порушує права потенційних учасників закупівлі на добросовісну конкуренцію в межах реальних ринкових цін на товар.
З огляду на вказане вище, просимо переглянути очікувану вартість предмету закупівлі та привести її у відповідність із реальними ринковими цінами, зокрема що склались на найбільш релевантних європейських газових хабах TTF, Gaspool, NCG.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.06.2021 17:19
Вирішення:
Шановний учаснику, Замовником проводиться додатковий аналіз ринкових цін за результатами якого буде прийнято відповідне рішення.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.08.2021 10:00
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога
Номер:
b3e2c4aee0af467889efd77c2e401152
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-29-007700-c.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Ціна за одиницю товару Вашої закупівлі становить 9639,00 грн. за тис./м. куб. з ПДВ. Разом з тим, повідомляємо, згідно з наявною інформацією, що розміщена на веб-сайті ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 16.06.2021 р. приведена розрахункова вартість природного газу на європейських хабах до кордону України, що склалися на європейських хабах TTF, Gaspool, NCG, з урахуванням усередненої вартості транспортування магістральними газопроводами Європи та курсу гривні до євро та долара США, встановленого НБУ, становить:
Дата *Ціна на природний газ (грн./ 1000 м. куб, з ПДВ)
TTF Gaspool NCG
16.06.2021 р. 13152,26 13139,77 13110,68
А також згідно за результатами електронних біржових торгів на ТБ «УЕБ» станом на 16.06.2021 р. середньозважена ціна на природний газ по всіх видах оплати становить 7150 грн. за тис.м.куб з ПДВ. Така ціна склалася внаслідок проведення електронних біржових торгів № GAS-100321-14 10 березня 2021 о 14:00 за напрямком природний газ, де і було продано ПГНК, СП ресурс серпня в обсязі 500 тис.м.куб за ціною 7150,00 грн. за тис.м.куб., що в подальшому і стало середньозваженою ціною природного газу місячного ресурсу серпня 2021 р.
Проте згідно Методики розрахунку котирувальних цін та інших показників торгівлі на товарній біржі - Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська енергетична біржа» (нова редакція) затвердженою Рішенням Котирувальної комісії ТБ «Українська енергетична біржа» Протокол засідання Котирувальної комісії № 2 від 17 лютого 2020 року Голова Котирувальної комісії, відповідно п. 3.1.1, розділу ІІІ середньозважені показники цін визначаються на підставі угод (біржових угод), укладених на Біржі та/або за допомогою торгових систем/інформаційних платформ, що використовує Біржа у своїй діяльності. Виходячи з того, що було укладено тільки одну угоду на ресурс серпня 2021 р., середньозважена ціна 7150 грн. за тис. м. куб. з ПДВ сформована не у відповідності до Методики і відповідно за свою суттю не є середньозваженою ціною, а фактично є ціною по результатам однієї укладеної біржової угоди.
Також зазначимо, що одним із принципів ЗУ «Про публічні закупівлі» є принцип – добросовісної конкуренції серед учасників. Розглядаючи право на добросовісну конкуренцію в системі принципів публічних закупівель варто зазначити, що цей принцип є метою здійснення закупівель, який відображає стан, на досягнення якого направлене державне регулювання у цій сфері. Тобто Замовник повинен обрати економічно найвигіднішу пропозицію, проте через те, що ціна зазначена Замовником є низькою – це не створює конкуренції між учасниками для визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Відповідно до положень статті 3 Закону «Про ринок природного газу», ринок природного газу функціонує на засадах вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб’єктів природних монополій, та зокрема за такими принципами:
вільної торгівлі природним газом та рівності суб’єктів ринку природного газу незалежно від держави, згідно із законодавством якої вони створені;
невтручання держави у функціонування ринку природного газу, крім випадків, коли це необхідно для усунення вад ринку або забезпечення інших загальносуспільних інтересів, за умови що таке втручання здійснюється у мінімально достатній спосіб;
недопущення та усунення обмежень конкуренції, спричинених діями суб’єктів ринку природного газу, у тому числі суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання державної форми власності. Відтак ринок постачання природного газу є потенційно конкурентним, що надає можливість споживачам природного газу обирати між кількома постачальниками, у тому числі за ціновим критерієм. Разом із тим будь-які дії Замовника, які суперечать положенням чинного законодавства, за певних умов можуть призвести до спотворення конкуренції на постачання природного газу при проведенні процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного можливо зробити висновок, що очікувана вартість закупівлі і, відповідно ціна за 1000 куб. м. природного газу газу не сприяє економічній конкуренції між учасниками процедури закупівлі, а також протирічить принципам встановленим ЗУ «Про публічні закупівлі».
Встановлення ціни на підставі даних електронних біржових торгів на ТБ «УЕБ» згідно ресурсу серпня є не доцільним та ціна, яка ними встановлена не є ринковою, через те, що на момент встановлення ціни ресурсу серпня було проведено лише одні електронні біржові торги.
Тож ціна ресурсу серпня встановлена на ТБ «УЕБ» не відображає реальну ситуацію, яка склалась на ринку природного газу.
Встановлення Замовником ціни за 1000 куб.м. природного газу згідно очікуваної вартості закупівлі, а також не приведення її рівня ринкової шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» може свідчити про відсутність реального наміру здійснити закупівлю природного газу за даною процедурою та порушує права потенційних учасників закупівлі на добросовісну конкуренцію в межах реальних ринкових цін на товар.
З огляду на вказане вище, просимо переглянути очікувану вартість предмету закупівлі та привести її у відповідність із реальними ринковими цінами, зокрема що склались на найбільш релевантних європейських газових хабах TTF, Gaspool, NCG.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.06.2021 16:57
Опис причини скасування:
Технічна помилка
Дата скасування:
17.06.2021 17:18
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА До умов Тендерної документації (ДОДАТКУ 8 до ТД)
Номер:
6825e1a043b14cbba00de15cf709f4b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-29-007700-c.c1
Назва:
ВИМОГА До умов Тендерної документації (ДОДАТКУ 8 до ТД)
Вимога:
Пунктом 2.1 Проекту договору передбачено, що «Ціна за 1000 м3 Газу, що передається по Договору, визначається у Додатку 1 до цього Договору.
Ціна на Газ включає в себе ціну на природний газ, базовий тариф на послуги транспортування природного газу до фізичної(их) точки(ок) виходу з газотранспортної системи Оператора ГТС (газотранспортна система України) до газорозподільної системи Оператора ГРМ (газорозподільна система), на території ліцензованої діяльності якої знаходяться комерційні вузли обліку (адреси постачання) Споживача, що вказуються в Заявці на постачання природного газу, всі податки, збори та інші обов’язкові платежі, що сплачуються Постачальником, а також всі інші витрати Постачальника, пов’язані з виконанням цього договору.
Тарифи на послуги транспортування газу встановлені Постановою НКРЕКП № 3013 від 24.12.2019 «Про встановлення тарифів для ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» на послуги транспортування природного газу для точок входу і виходу на регуляторний період 2020-2024 роки», даною Постановою не передбачено поняття «базовий тариф». Тому не зрозуміло, який зміст у поняття «базовий тариф» вкладає Замовник.
ВИМОГА: Абзац 2 п. 2.1. викласти в наступній редакції: «Ціна на Газ включає в себе ціну на природний газ, вартість послуг транспортування природного газу до фізичної(их) точки(ок) виходу з газотранспортної системи Оператора ГТС (газотранспортна система України) до газорозподільної системи Оператора ГРМ (газорозподільна система), на території ліцензованої діяльності якої знаходяться комерційні вузли обліку (адреси постачання) Споживача, що вказуються в Заявці на постачання природного газу, всі податки, збори та інші обов’язкові платежі, що сплачуються Постачальником, а також всі інші витрати Постачальника, пов’язані з виконанням цього договору.
Крім того, в п. 2.3.2 Проекту Договору (додатку 8) до Тендерної документації наведено формулу за якою має розраховуватись ціна за 1000 куб. м газу (ЦР) з ПДВ, по завершенню кожного календарного місяця поставки природного. (за умов наведених в проекті договору).
Вважаємо, що вказаний пункт (зокрема формулу) в такій редакції не відповідає принципам встановленим ЗУ «Про публічні закупівлі», принципам функціонування ринку природного газу встановлених ЗУ «Про ринок природного газу», а застосування такої формули буде призводити до порушень ЗУ «Про публічні закупівлі», до того ж може призводити до того, що в одних випадках застосування буде створювати ризики для споживача, а в інших для постачальника природного газу з огляду на наступне.
1. Щодо значення T(б), яке наведене в формулі та застосовується при розрахунку ціни не відповідає термінології чинного законодавства та наведено в Постанові НКРЕКП № 3013 від 24.12.2019 «Про встановлення тарифів для ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» на послуги транспортування природного газу для точок входу і виходу на регуляторний період 2020-2024 роки»- базовий тариф на послуги транспортування природного газу.
Вимога привести у відповідність до чинного законодавства.
2. Посилання в формулі на NCG DA та NCG bas призведе нестабільності ціни, оскільки вказані Хаби в тому числі схильні до коливань ціни, в тому числі через не значні приводи (ремонт місцевих газопроводів тощо). При цьому, найбільш ліквідний газовий хаб в Європі це TTF. Обсяги та вартість реально здійснених правочинів на TTF значно перевищує NCG DA та NCG. Заміна в формулі NCG DA та NCG bas та значення хабу TTF зумовить більшу стабільність ціни за укладеним Договором.
3. Щодо використання в формулі UEEx та UEEx bas. Використання посилань в такому вигляді (всі торги по ресурсу місяця постачання та всі форми оплати) викривляє реальну ринкову ціну. Тому що торги можуть відбуватися як безпосередньо до початку місяця постачання так і за декілька місяців до початку постачання. Враховуючи сильні коливання ціни на природний газ, такий спосіб розрахунку ціни не відповідатиме реальній ринковій ситуації на момент постачання газу.
Також неможливо враховувати всі форми оплати тому що ціна відрізняється на 3-5% між ними.
До того ж, в формулі немає уточнення щодо всіх торгів, що фактично відбулись (реально укладені угоди), а не тільки заявлених.
4. В значеннях формули зазначено, що NCG DA - розраховується, як сума котирувань на хабі NCG за кожний календарний день, з 1 по останнє число (включно) місяця поставки.
Розрахунок вказаного значення ціни за всі дні місяця є таким, що суперечить ст. 632 ЦКУ, оскільки фактично буде мати місце зміна ціни в договорі після фактичної поставки. Доцільним є розрахунок значення котирувань не за всі дні відповідного місяця, а максимум з 1 по 25 число відповідного місяця поставки. Аналогічний підхід пропонує Мінекономіки у своїх численних листах, що присвячені можливості формульного ціноутворення ціни на природний газ в договорах, що укладаються за результатами публічних закупівель.
5. Щодо узгодження ціни в актах приймання - передачі. Вважаємо такий підхід неправильним, оскільки відповідно до Правил постачання природного газу та Кодексу ГТС, остаточні дані про обсяги будуть сформовані не раніше 8-го числа, місяця що слідує за місяцем споживання. Фактично, з урахуванням великої кількості об’єктів газоспоживання такий акт в кращому випадку буде складено 10 числа наступного за місяцем споживання. В даному випадку, буде матиме місце порушення Замовником ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині строків публікації змін до Договору.
Таким чином, пропонуємо ціну визначену згідно формули на відповідний місяць фіксувати в додаткових угодах до договору, які мають укладатись до останнього дня місяця постачання. Вказане також кореспондує з доцільністю брати значення ціни на хабах, не за всі місяці, а за 25 днів (див. п. 4 цієї вимоги).
Просимо усунити порушення шляхом внесення змін до Тендерної документації в строки та спосіб, що передбачені ЗУ «про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.05.2021 17:41
Вирішення:
Шановний учаснику, «Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» (далі Філія) розглянула вимоги по усунення порушення умов Тендерної документації (Додаток 8 до ТД) та повідомляє наступне. Філія внесе необхідні зміни в Тендерну документацію на вимогу учасника з урахуванням внутрішніх нормативних документів АТ «Укрзалізниця» та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в установлені терміни».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.08.2021 10:00