• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння

26

Завершена

1 785 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 925.00 UAH
Період оскарження: 29.04.2021 16:48 - 12.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на незаконні вимоги тендерної документації замовника при проведенні процедури закупівлі «Забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння»

Номер: 87e324e6a8c24ab4bda473264925df94
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-29-001837-b.a1
Назва: Скарга на незаконні вимоги тендерної документації замовника при проведенні процедури закупівлі «Забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння»
Скарга:
Національний авіаційний університет (далі - Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2021-04-29-001837-b про проведення відкритих торгів на закупівлю "Забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння" Кінцевою датою подання пропозицій учасниками визначено 16-05-2021, 10:00. Згідно з абзацом першим частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.». Вважаємо ряд вимог Тендерної документації Замовника дискримінаційними у відношенні до ТОВ "ВАРАНТ-СЕРВІС", що обґрунтовуємо наступним: 1. В Додатку 1 до тендерної документації в розділі «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям», а саме в підпункті 6 пункту 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» вказана вимога до учасників: "Надати документальне підтвердження про наявність власної електротехнічної лабораторії з сертифікатом визнання вимірювальних можливостей з додатком. Положення про вимірювальну електротехнічну лабораторію". Надаємо пояснення і обґрунтування незаконності вимоги щодо наявності в учасника електротехнічної лабораторії. По-перше, Замовником визначений код класифікатора закупівлі: ДК 021:2015 35110000-8 – Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (Забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння та монтажні роботи). На підставі даного класифікатору і предмету закупівлі, Замовник може прописувати лише ті вимоги, що безпосередньо стосуються цього предмету закупівлі та вказаних видів послуг. Замовником же прописана вимога щодо наявності електротехнічної лабораторії, яка взагалі не стосується даного предмету закупівлі і ніяким чином не відноситься до вказаних послуг. Послуги по виміру опору ізоляції електроінструменту та наявність електротехнічної лабораторії передбачені для іншого виду послуг та мають свій код класифікатора для проведення процедур закупівель, а саме: 71630000-3 - Послуги з технічного огляду та випробовувань. Таким чином, в одній процедурі закупівлі Замовник (фактично) об'єднав два різних коди класифікатора (два різних види послуг), зазначивши при цьому, звісно ж, лише один (що безпосередньо стосується потрібних йому послуг з забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння та монтажні роботи), але додав ще й інші послуги (які насправді не відносяться до послуг зі встановлення систем пртипожежного захисту, та ще й мають зовсім інший, свій код класифікатора і на дані послуги Замовники повинні проводити окрему процедуру закупівлі). Визначення коду класифікатора до закупівлі регулює Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №454 від 17.03.2016 р. "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 448/28578). Цей Порядок установлює спосіб визначення замовником предмета закупівлі відповідно до положень Закону України “Про публічні закупівлі”. Відповідно до вказаного Порядку визначення предмета закупівлі, Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. По-друте, електротехнічні лабораторії атестується згідно Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та може надавати наступні послуги у сфері поширення державного метрологічного нагляду: - вимірювання значення опору заземлювального пристрою, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтрали) - вимірювання значення опору ізоляції, випробування підвищеною напругою чистоти 50 Гц, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралюю - визначення відсутності обривів оболонок жил кабелів та фазування кабельних ліній, вимірювання значення опору ізоляції, перевірка чутливості захисту ліній напругою до 1000 В із заземленою нейтралю - наявність кіл між заземлювачами й елементам, що заземлюються, тощо. Крім того, даний вид послуг регулюється ще й ПРАВИЛАМИ технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені Наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258 (у редакції наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості 13.02.2012 № 91). Тому, ще раз звертаємо увагу на те, що електротехнічна лабораторія здійснює іншу господарську діяльність, ніж передбачено тендерною документацію та жодного відношення до забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння не має. По-третє, Забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння та монтажні роботи здійснюється суб’єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії ДСНС України на право виконання робіт протипожежного призначення. Виконання робіт з протипожежного призначення регулюється Ліцензійний умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженні Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Ці Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Тобто, учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі послуги зі монтажу системи пожежогасіння, жодних інших документів (або обов’язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. Тим паче, на законодавчому рівні не встановлено для учасників обов'язку отримувати будь-які інші (додаткові) документи, а тим паче, те й такі, що ніякого відношення до послуг протипожежного призначення не мають. На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обгрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі (однак не має (та не повинна мати для даної закупівлі) електротехнічної лабораторії), а також прямо порушує основний принцип здійснення закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (адже, створення власної електротехнічної лабораторії призводить до суттєвих додаткових витрат для учасників, що прямо впливає па вартість пропозицій учасників. Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання документального підтвердження про наявність власної електротехнічної лабораторії з сертифікатом визнання вимірювальних можливостей з додатком. Положення про вимірювальну електротехнічну лабораторію. 2. В Додатку 1 до тендерної документації в розділі «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям», а саме в підпункті 9 пункту 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» вказана вимога до учасників: "Копія настанови з якості вимірювальної електротехнічної лабораторії". Надаємо пояснення і обґрунтування незаконності вимоги щодо наявності в учасника настанови з якості вимірювальної електротехнічної лабораторії. Настанови з якості вимірювальної електротехнічної лабораторії має організація, що має електротехнічну лабораторію. Ця настанова є документом, який регулює діяльність електротехнічної лабораторії. Враховуючи безпідставність вимоги про наявність електротехнічної лабораторії (детально описано в п. 1 цієї скарги), то і вимога про надання інших документів електротехнічної лабораторії є безпідставною. На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обгрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі (однак не має (та не повинна мати для даної закупівлі) електротехнічної лабораторії та документів що регулюють діяльність електротехнічної лабораторії (в тому числі і настанови), а також прямо порушує основний принцип здійснення закупівель, а саме максимальна економія та ефективність. Адже, створення власної електротехнічної лабораторії (в тому числі і пакету документів для діяльності даної лабораторії) призводить до суттєвих додаткових витрат для учасників, що прямо впливає па вартість пропозицій учасників. Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання копія настанови з якості вимірювальної електротехнічної лабораторії. 3. В Додатку 1 до тендерної документації в розділі «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям», а саме в підпункті 3 пункту 2 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» вказана вимога до учасників: "На працівників, які будуть залучені до надання послуг необхідно надати копії посвідчень та протоколів про навчання та перевірку знань: Протоколи або посвідчення: перевірка знань вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), правил улаштування електроустановок (ПУЕ), вимог Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98) (ПБЕЕС), Правил експлуатації електрозахисних засобів (НПАОП 40.1-1.07-01) (ПЕЕЗ)". Надаємо пояснення і обґрунтування незаконності вимоги щодо наявності в учасника працівників, що пройшли навчання, передбачене вище. Як зазначалось вище, забезпечення електрощитових автономними системами аерозольного пожежогасіння та монтажні роботи здійснюється суб’єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії ДСНС України на право виконання робіт протипожежного призначення. Виконання робіт з протипожежного призначення регулюється Ліцензійний умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженні Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Ці Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Тобто, учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі послуги зі монтажу системи пожежогасіння, жодних інших документів (або обов’язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. Тим паче, на законодавчому рівні не встановлено для учасників обов'язку отримувати будь-які інші (додаткові) документи, а тим паче, те й такі, що ніякого відношення до послуг протипожежного призначення не мають. Зазначене вище навчання мають пройти працівники суб'єкта господарювання, що надає електровимірювальні послуги (електротехнічної лабораторії). Однак, як детально описано в п. 1 цієї скарги, наявність електротехнічної лабораторії е протиправною вимогою Замовника. На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обгрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі (однак не має (та не повинна мати для даної закупівлі) електротехнічної лабораторії та навчання працівників, необхідного для електротехнічної лабораторії), а також прямо порушує основний принцип здійснення закупівель, а саме максимальна економія та ефективність. Адже, створення власної електротехнічної лабораторії (в тому числі і навчання працівників, необхідного для електротехнічної лабораторії) призводить до суттєвих додаткових витрат для учасників, що прямо впливає па вартість пропозицій учасників. Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання на працівників, які будуть залучені до надання послуг Протоколів або посвідчень: перевірка знань вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), правил улаштування електроустановок (ПУЕ), вимог Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98) (ПБЕЕС), Правил експлуатації електрозахисних засобів (НПАОП 40.1-1.07-01) (ПЕЕЗ). 4. В Додатку 1 до тендерної документації в розділі «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям», а саме в підпункті 9 пункту 2 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» вказана вимога до учасників: "Копії медичних довідок про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів та сертифікати проходження профілактичного наркологічного огляду або копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників, що будуть задіяні в монтажі обладнання та висновків психофізіологічної експертизи таких працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору на працівників,що будуть здійснювати монтаж обладнання, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (прим. підстава https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1465-2000-%D0%BF#Text)". Надаємо пояснення і обґрунтування незаконності вимоги щодо наявності в учасника працівників, що пройшли навчання, передбачене вище. Так, порядок, підстави, періодичність та категорії працівників, що підлягають обов’язковому попередньому та періодичному психіатричному оглядів регулюється порядком проведення обов'язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2000 р. № 1465 (надалі - Порядок) Так, згідно п. 2 Порядку передбачається, що Обов'язковий попередній психіатричний огляд проводиться перед початком діяльності (влаштуванням на роботу), а обов'язковий періодичний - у процесі діяльності. Періодичність проведення цих психіатричних оглядів визначається переліком медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи, яка провадить цю діяльність, або оточуючих (далі - перелік). Нижче даний Порядок містить вичерпний перелік категорій працівників та видів діяльності, що підпадають під дію даного нормативно-правового акту, а самеї: Категорія працівників та види діяльності Періодичність проведення оглядів Додаткові медичні психіатричні протипоказання 1. Працівники, зайняті на підземних та відкритих гірничих роботах один раз на п’ять років епілепсія та інші психічні розлади, які супроводжуються нападами із затьмаренням свідомості 2. Працівники, які працюють на гідрометеорологічних станціях, спорудах зв’язку, розташованих у гірських районах або в особливих природних та географічних умовах -“- -“- 3. Працівники експлуатаційних підрозділів газовидобувних, газотранспортних та спеціалізованих підприємствах газового господарства -“- -“- 4. Працівники, які для виконання своїх професійних завдань і обов’язків повинні мати дозвіл на право придбання, зберігання, носіння, перевезення і використання зброї, спеціальних засобів індивідуального захисту та активної оборони, боєприпасів, вибухових речовин і матеріалів один раз на три роки усі форми психічних розладів (у тому числі на стадії ремісії) 5. Працівники пожежної охорони, рятувальних, гірничорятувальних, газорятувальних служб, служб запобігання виникненню відкритих газових і нафтових фонтанів; екстреної медичної допомоги та спеціалізованих медичних бригад один раз на рік усі форми психічних розладів (у тому числі на стадії ремісії) 6. Працівники, зайняті на підприємствах атомної енергетики та атомної промисловості один раз на два роки -“- 7. Працівники, зайняті на роботах підвищеної небезпеки один раз на п’ять років епілепсія та інші психічні розлади, які супроводжуються нападами із затьмаренням свідомості 8. Водії транспортних засобів, у тому числі: категорії А1, А, В1, В, ВЕ, С1, С, С1Е, СЕ один раз на два роки -“- категорії D1, D, D1E, DE, Т -“- усі форми психічних розладів (у тому числі на стадії ремісії) 9. Працівники залізничного транспорту та метрополітену -“- -“- 10. Працівники плавскладу суден один раз на два роки епілепсія та інші психічні розлади, які супроводжуються нападами із затьмаренням свідомості 11. Авіаційний персонал, який підлягає медичній сертифікації в лікарсько-льотних сертифікаційних комісіях закладів цивільної авіації один раз на рік усі форми психічних розладів (у тому числі на стадії ремісії) 12. Інші види професійної діяльності: працівники підприємств харчової промисловості, громадського харчування і торгівлі, молочних кухонь, які мають контакт з харчовими продуктами в процесі їх виробництва, зберігання і реалізації один раз на п’ять років епілепсія та інші психічні розлади, які супроводжуються нападами із затьмаренням свідомості медичні працівники закладів охорони здоров’я, які здійснюють безпосереднє обслуговування хворих -“- -“- працівники навчальних закладів всіх типів та форм власності -“- -“- працівники дитячих оздоровчих закладів, у тому числі сезонних -“- -“- працівники будинків дитини, дитячих будинків -“- -“- працівники лікувально-профілактичних закладів, санаторіїв, будинків відпочинку, пансіонатів, будинків інтернатів, які безпосередньо пов’язані з організацією харчування -“- -“- Як вбачається з викладеного вище, а ні працівники а ні види діяльності, що задіяні в даній закупівлі не підпадають під жодний пункт переліку категорій працівників та видів діяльності Порядку. На підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу не обґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі (однак не має (та не повинна мати для даної закупівлі) працівників, що пройшли обов’язковий попередній та періодичний психіатричних оглядів), а також прямо порушує основний принцип здійснення закупівель, а саме максимальна економія та ефективність. Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання копії медичних довідок про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів та сертифікати проходження профілактичного наркологічного огляду або копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників, що будуть задіяні в монтажі обладнання та висновків психофізіологічної експертизи таких працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору на працівників,що будуть здійснювати монтаж обладнання, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (прим. підстава https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1465-2000-%D0%BF#Text)). Дискримінаційні вимоги, що містяться в Документації порушують права та законні інтереси Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАРАНТ-СЕРВІС» як учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку пожежних послуг. Проте, через порушення замовником частини 3 статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації в розділі «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям», а саме виключити підпункт 6 пункту 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази»: "Надати документальне підтвердження про наявність власної електротехнічної лабораторії з сертифікатом визнання вимірювальних можливостей з додатком. Положення про вимірювальну електротехнічну лабораторію" 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації в розділі «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям», а саме виключити підпункті 9 пункту 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» вказана вимога до учасників: "Копія настанови з якості вимірювальної електротехнічної лабораторії". 4. Зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації в розділі «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям», а саме виключити підпункт 3 пункту 2 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази»: "На працівників, які будуть залучені до надання послуг необхідно надати копії посвідчень та протоколів про навчання та перевірку знань: Протоколи або посвідчення: перевірка знань вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), правил улаштування електроустановок (ПУЕ), вимог Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98) (ПБЕЕС), Правил експлуатації електрозахисних засобів (НПАОП 40.1-1.07-01) (ПЕЕЗ)" 5. Зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації в розділі «Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям», а саме виключити підпункт 9 пункту 2 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази»: "Копії медичних довідок про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів та сертифікати проходження профілактичного наркологічного огляду або копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників, що будуть задіяні в монтажі обладнання та висновків психофізіологічної експертизи таких працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору на працівників,що будуть здійснювати монтаж обладнання, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (прим. підстава https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1465-2000-%D0%BF#Text)"
Дата розгляду скарги: 25.05.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.05.2021 10:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.05.2021 19:16
Дата виконання рішення Замовником: 31.05.2021 16:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано. В Тендерну документацію внесено відповідні зміни.
Автор: ТОВ ВАРАНТ-СЕРВІС, Регуш Вадим Віталійович +380670050105 mchsukr@gmail.com