• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Мінеральна газована вода

Завершена

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження: 28.04.2021 13:18 - 06.05.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: 3075c90b35834b11b289fa21a000bf86
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-28-001693-a.c2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! Принципами здійснення публічних закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон). На офіційному сайті постійно діючої адміністративної колегії АМКУ (https://amcu.gov.ua/news/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-tipovi-prichini-oskarzhennya-zakupivel), розміщена інформація про найбільш поширені порушення замовників , які призводять до збільшення кількості скарг, "затягування" процедур закупівель та їх відміни. Деякі з них наведемо нижче з посиланям на конкретну процедуру закупівлі: - Встановлення замовником у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі занадто деталізованих додаткових/ необґрунтованих/ не передбачених законодавством вимог, що призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедур закупівель (закупівлі: UA-2019-08-23-000468-a, UA-2019-02-28-001304-b, UA-2019-04-16-000620-b). - Встановлення у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі вимог про надання документів (довідок), що дублюють інформацію. - Встановлення вимог про надання конкретного документа на підтвердження інформації, яку можна підтвердити також іншими документами (відомості/ виписка/ витяг/ довідка ЄДР, ЄРПОУ тощо). - Необґрунтоване встановлення кількості та конкретного переліку обладнання і матеріально-технічної бази, документальне підтвердження його наявності (право володіння/користування) у вигляді договорів: оренда/лізинг/надання послуг тощо (закупівлі: UA-2019-01-18-000010-a, UA-2018-06-01-000404-b.). - Об'єднання різної продукції в один лот, що призводить до порушення принципів здійснення закупівель, а також до обмеження конкуренції. Включення до предмету закупівлі без поділу на лоти "ексклюзивних" позицій (закупівля: UA-2019-08-08-000508-a). - Становлення у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі характеристик предмета закупівлі, яким відпадає продукція одного виробника. Відсутність можливості для учасників запропонувати еквівалент продукції. (закупівлі: UA-2019-08-21-001521-c, UA-2019-07-30-002521-b) - Зазначення у тендерній документації, що показники еквіваленту повинні бути "не гіршими", ніж предмет закупівлі (встановлення відповідності конкретним характеристикам, визначення діапазону показників, зазначення показників "не менше"/"не більше" тощо) (закупівлі: UA-2019-05-24-000666-c, UA-2019-07-30-002521-b) Європейська законодавча практика не передбачає використання поняття «столова мінеральна вода», а замість цього використовується термін «природна мінеральна вода», який використовується до усіх мінеральних вод, що добуваються безпосередньо із природного джерела. В Директиві 80/777/ЄЕС від 15 липня 1980 р. про зближення законів держав-членів стосовно використання і збуту природних мінеральних вод наведено таке визначення мінеральної води: «це мікробіологічна безпечна вода, добута з-під землі або яка з'являється у одному чи більше місці шляхом витікання природних чи пробурених джерел.» Така вода відрізняється від звичайної питної своїм складом та початковим станом. Ви,шляхом встановлення дискримінаційних вимог, порушуєте принципи здійснення публічних закупівель. Можливість надання еквіваленту Кривоозерській мінеральній воді, яка, доречі, не передбачена в ДСТУ, обмежуєте участь виробників якісної мінеральної води певним необґрунтованим хімічним складом , який може надати тільки конкретний учасник (виробник-постачальник Кривоозерської мінеральної води), під якого прописана документація. На офіційному сайті за посиланням https://krivoozerska.ua/ua/produktsiia.html мінеральної води Кривоозерської прописаний ідентичний хімічний склад тому, що ви вказали у вимогах до предмету даної закупівлі. Хімічний склад мінеральних вод всіх торгових марок прописаний же в ДСТУ 878-93 і є загальнодоступним. Тому, не потрібно доводити, що прописуючи хімічний склад води конкретного виробника, дискримінуєте іншого, без належного обґрунтування таких вимог. Адже Ви, як Замовник, не в праві визначати лікувальні, корисні властивості мінеральних вод, адже не маєте на це встановлених Законом повноважень. Згідно європейських стандартів транспортування мінеральних вод з джерела до лініії розливу заборонено. Мінеральна вода повинна подаватися до лінії розливу тільки по трубопроводу. Також, заборонена будь-яка обробка, яка може спричинити зміну хімічних і мікробіологічних властивостей. Згідно ч.5 ст. 14 Закону « Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Отже, враховуючи наведене вище та керуючись чинним законодавством, просимо: 1) У вимогах до предмету закупівлі UA-2021-04-28-001693-a «Технічна/якісна характеристика товару» вказати: «Вода мінеральна природна сильно газована ПЕТ 1,5 л», хімічний склад забрати, оскільки кожній мінеральній воді властивий інший хімічний склад, а на підтвердження її якості та лікувальних властивостей надаються сертифікати, в тому числі міжнародні, бальнеологічний висновок та інші результати досліджень. 2) Виключити з документації вимоги довідок та документів, що не передбачені чинним законодавством та не є обов’язковими. 3) Не ускладнювати процедуру проведення спрощеної закупівлі вимогами, які встановлюються Замовниками здебільшого у відкритих торгах. 4) Прибравши дискримінаційні вимоги, надати нам, як виробнику природньої мінеральної води, добутої прямо з джерела, якість якої підтверджена всіма встановленими чинним законодавством не6обхідними документами (сертифікатами, бальнеологічними висновками, тощо), та ціна якої є економічно вигідною для Замовника, порівняно з іншими цінами на мінеральні води України, можливість взяти участь у даній спрощеній закупівлі, чим самим розширити кількість потенційних учасників аукціону. Сподіваємося, на позитивний результат розгляду нашої вимоги. Ми в свою, у разі перемоги, гарантуємо Вам поставку якісної мінеральної води та хороший сервіс. Обгрунтуйте, будь-ласка, відповідь на цю Вимогу, посилаючись на нормативно-правові акти чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: З метою якісного та всебічного обґрунтування відповіді на Вашу вимогу, хочемо заначити та наголосити, що політика добросовісної конкуренції, відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», проводиться «серед учасників» публічної закупівлі, а не серед предмету закупівлі, маніпулюючи його якісними та технічні характеристики. Тож ми, як Замовник, не можемо приймати до уваги інформацію, чи є Ви, як потенційний учасник, виробником і постачальником чи безпосередньо постачальником товару, який необхідно закупити. При визначенні переможця закупівлі нами приймається до уваги лише наявність документів в пропозиції учасника, які ми зазначили у документації щодо проведення спрощеної закупівлі за цим товаром. Технічні та якісні характеристики товару, які нами були зазначені у документації щодо проведення спрощеної закупівлі мінеральної газованої води «Вода мінеральна природна столова «Кривоозерська», сильно газована ПЕТ 1,5 л або еквівалент» не є дискримінаційними, адже згідно ДСТУ 878-93 вона внесена до зазначеного державного стандарту та відповідно до зазначеного документу має достатню кількість еквівалентних, аналогічних та подібних їй за якісними, кількісними та хімічними показниками і характеристиками різновидів мінеральної води. Відповідно до роз’яснень Мінекономрозвитку щодо проведення спрощених закупівель (Особливості проведення окремих етапів спрощеної закупівлі: https://www.me.gov.ua/Files/Download?id=0afcdd56-5abe-4f6b-800b-b665b1edab2f), вимоги до предмета закупівлі можуть містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Постачати мінеральну воду, яка є предметом цієї закупівлі, може необмежена кількість суб’єктів господарської діяльності. З огляду на вищезазначене, принципи здорової конкуренції серед учасників закупівлі Замовником ніяким чином не порушуються. Також хочемо наголосити, що Ваша інформація, яка зазначена у вимозі: UA-2021-04-28-001693-a.c2 «Можливість надання еквіваленту Кривоозерській мінеральній воді, яка, доречі, не передбачена в ДСТУ, обмежуєте участь виробників якісної мінеральної води певним необґрунтованим хімічним складом , який може надати тільки конкретний учасник (виробник-постачальник Кривоозерської мінеральної води), під якого прописана документація. На офіційному сайті за посиланням https://krivoozerska.ua/ua/produktsiia.html мінеральної води Кривоозерської прописаний ідентичний хімічний склад тому, що ви вказали у вимогах до предмету даної закупівлі. Хімічний склад мінеральних вод всіх торгових марок прописаний же в ДСТУ 878-93 і є загальнодоступним. Тому, не потрібно доводити, що прописуючи хімічний склад води конкретного виробника, дискримінуєте іншого, без належного обґрунтування таких вимог» може порушувати принципи здорової конкуренції серед учасників закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні
Вимога
Відкликано скаржником

Дискримінаційні вимоги

Номер: 0d51567c69f2432b8fbac8519a6578d4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-28-001693-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! Принципами здійснення публічних закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон). На офіційному сайті постійно діючої адміністративної колегії АМКУ (https://amcu.gov.ua/news/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-tipovi-prichini-oskarzhennya-zakupivel), розміщена інформація про найбільш поширені порушення замовників , які призводять до збільшення кількості скарг, "затягування" процедур закупівель та їх відміни. Деякі з них наведемо нижче з посиланям на конкретну процедуру закупівлі: - Встановлення замовником у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі занадто деталізованих додаткових/ необґрунтованих/ не передбачених законодавством вимог, що призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедур закупівель (закупівлі: UA-2019-08-23-000468-a, UA-2019-02-28-001304-b, UA-2019-04-16-000620-b). - Встановлення у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі вимог про надання документів (довідок), що дублюють інформацію. - Встановлення вимог про надання конкретного документа на підтвердження інформації, яку можна підтвердити також іншими документами (відомості/ виписка/ витяг/ довідка ЄДР, ЄРПОУ тощо). - Необґрунтоване встановлення кількості та конкретного переліку обладнання і матеріально-технічної бази, документальне підтвердження його наявності (право володіння/користування) у вигляді договорів: оренда/лізинг/надання послуг тощо (закупівлі: UA-2019-01-18-000010-a, UA-2018-06-01-000404-b.). - Об'єднання різної продукції в один лот, що призводить до порушення принципів здійснення закупівель, а також до обмеження конкуренції. Включення до предмету закупівлі без поділу на лоти "ексклюзивних" позицій (закупівля: UA-2019-08-08-000508-a). - Становлення у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі характеристик предмета закупівлі, яким відпадає продукція одного виробника. Відсутність можливості для учасників запропонувати еквівалент продукції. (закупівлі: UA-2019-08-21-001521-c, UA-2019-07-30-002521-b) - Зазначення у тендерній документації, що показники еквіваленту повинні бути "не гіршими", ніж предмет закупівлі (встановлення відповідності конкретним характеристикам, визначення діапазону показників, зазначення показників "не менше"/"не більше" тощо) (закупівлі: UA-2019-05-24-000666-c, UA-2019-07-30-002521-b) Європейська законодавча практика не передбачає використання поняття «столова мінеральна вода», а замість цього використовується термін «природна мінеральна вода», який використовується до усіх мінеральних вод, що добуваються безпосередньо із природного джерела. В Директиві 80/777/ЄЕС від 15 липня 1980 р. про зближення законів держав-членів стосовно використання і збуту природних мінеральних вод наведено таке визначення мінеральної води: «це мікробіологічна безпечна вода, добута з-під землі або яка з'являється у одному чи більше місці шляхом витікання природних чи пробурених джерел.» Така вода відрізняється від звичайної питної своїм складом та початковим станом. Ви,шляхом встановлення дискримінаційних вимог, порушуєте принципи здійснення публічних закупівель. Можливість надання еквіваленту Кривоозерській мінеральній воді, яка, доречі, не передбачена в ДСТУ, обмежуєте участь виробників якісної мінеральної води певним необґрунтованим хімічним складом , який може надати тільки конкретний учасник (виробник-постачальник Кривоозерської мінеральної води), під якого прописана документація. На офіційному сайті за посиланням https://krivoozerska.ua/ua/produktsiia.html мінеральної води Кривоозерської прописаний ідентичний хімічний склад тому, що ви вказали у вимогах до предмету даної закупівлі. Хімчний склад же мінеральних вод всіх торгових марок прописаний же в ДСТУ 878-93 і є загальнодоступним. Тому, не потрібно доводити, що прописуючи хімічний склад води конкретного виробника, дискримінуєте іншого, без належного обґрунтування таких вимог. Адже Ви, як Замовник, не в праві визначати лікувальні, корисні властивості мінеральних вод, адже не маєте на це встановлених Законом повноважень. Згідно європейських стандартів транспортування мінеральних вод з джерела до лініії розливу заборонено. Мінеральна вода повинна подаватися до лінії розливу тільки по трубопроводу. Також, заборонена будь-яка обробка, яка може спричинити зміну хімічних і мікробіологічних властивостей. Згідно ч.5 ст. 14 Закону « Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Отже, враховуючи наведене вище та керуючись чинним законодавством, просимо: 1) У вимогах до предмету закупівлі UA-2021-04-28-001693-a «Технічна/якісна характеристика товару» вказати: «Вода мінеральна природна сильно газована ПЕТ 1,5 л», хімічний склад забрати, оскільки кожній мінеральній воді властивий інший хімічний склад, а на підтвердження її якості та лікувальних властивостей надаються сертифікати, в тому числі міжнародні, бальнеологічний висновок та інші результати досліджень. 2) Виключити з документації вимоги довідок та документів, що не передбачені чинним законодавством та не є обов’язковими. 3) Не ускладнювати процедуру проведення спрощеної закупівлі вимогами, які встановлюються Замовниками здебільшого у відкритих торгах. 4) Прибравши дискримінаційні вимоги, надати нам, як виробнику природньої мінеральної води, добутої прямо з джерела, якість якої підтверджена всіма встановленими чинним законодавством не6обхідними документами (сертифікатами, бальнеологічними висновками, тощо), та ціна якої є економічно вигідною для Замовника, порівняно з іншими цінами на мінеральні води України, можливість взяти участь у даній спрощеній закупівлі, чим самим розширити кількість потенційних учасників аукціону. Сподіваємося, на позитивний для нас результат розгляду цієї вимоги. Ми, в свою чергу, у разі перемоги, гарантуємо Вам поставку якісної мінеральної води та хороший сервіс.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Виявлення технічних помилок.
Дата скасування: 28.04.2021 17:12