-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розчини для в/в інфузій: Glucose, Potassium chloride, Calcium gluconate, Magnesium sulfate, Mannitol, Sodium chloride, Electrolytes, Tranexamic acid, Paracetamol, Acetylcysteine
Завершена
3 492 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 460.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 460.00 UAH
Період оскарження:
27.04.2021 16:27 - 17.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
a5a9b34f666d4901bc8e07ec93fe7bdb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-27-003713-b.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Пов'язані документи:
Учасник
- щодо усунення дискримінаційних вимог.docx 03.05.2021 22:24
- протокол відповіді на вимоги.docx 12.05.2021 17:00
- протокол відповіді на вимоги.docx 13.05.2021 08:44
Дата подачі:
03.05.2021 22:24
Вирішення:
Комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (надалі по тексту - Замовник) детально розглянуло Вашу вимогу від 03.05.2021 року, щодо можливого встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог під час проведення відкритих торгів на закупівлю фармацевтичної продукції (номер закупівлі в електронній системі за №UA-2021-04-27-003713-b), керуючись положеннями п.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, повідомляє наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами і доповненнями (далі – Закон).
Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
При цьому, частиною третьою вищевказаної статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до тендерної документації, який не є виключним.
Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону.
Згідно наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020 №708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, а лікарські засоби – за показником третьої цифри із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН).
Згідно Додатку №1 до Тендерної документації, Замовником визначено, що Учаснику для підтвердження відповідності запропонованого Товару вимогам ТД необхідно надати, в тому числі:
«- копію договору з виробником або його офіційним представником/філією виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), який діє на момент оголошення процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі в повному обсязі, з відповідними додатками (специфікаціями до зазначених договорів, при цьому специфікації повинні бути датовані роком проведення відповідної публічної закупівлі), що підтверджує наявність/можливість постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, визначеній тендерною документацією– оригінал гарантійного листа Учасника щодо зменшення цін на товар у випадку відповідного зменшення ринкових цін;».
Тобто, Замовником в складеній Тендерній документації, зазначено умови, що Учасники в складі тендерної пропозицій зобов’язані надати підтверджуючі документи щодо відповідності запропонованих учасником товарів медико-технічним та якісним вимогам тендерної документації, зокрема, надання гарантійній на товар або копію договору зі всіма додатками (в тому числі специфікаціями), що підтверджують можливість постачання товару, за результатами укладеного Договору про закупівлю.
Дана вимога є вирішальною для Замовника, так як, саме надання відповідних документів є для Замовника належним підтвердженням про наявність/можливість постачання фармацевтичних товарів в кількості, номенклатурі, формі випуску та в строки визначені відповідними договорами.
Окремо відзначаємо, що Тендерній документації публічної закупівлі вказується, що усі посилання в Тендерній документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз «або еквівалент».
Еквівалентом лікарського засобу в розумінні даної тендерної документації є лікарський засіб, діюча речовина якого (міжнародна назва), дозування, форма випуску, концентрація та інші стандартні характеристики абсолютно співпадають з біологічними, токсикологічними, фармацевтичними та терапевтичними властивостями препарату.
Відповідно наказу МОЗ України від 12.01.2017р. №22 Лікарські засоби є фармацевтична еквівалентними, якщо вони містять ту ж саму кількість тієї ж самої діючої речовини (діючих речовин) у тих же лікарських формах та відповідають вимогам однакових або порівнянних стандартів. Фармацевтична еквівалентність не обов’язково передбачає біоеквівалентність, оскільки відмінності у допоміжних речовинах та/або у процесі виробництва можуть призвести до більш швидкого чи більш повільного розчинення та/або абсорбції.
Тобто тим самим Замовник надає можливість приймати участь в публічній закупівлі усім потенційним учасникам закупівлі без прив’язки до конкретного виробника чи торгової марки предмету закупівлі, а тому тендерна документація складена у повній відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі», інших підзаконних нормативних актів та у чіткому дотримані рекомендацій уповноважених органів.
Окремо відзначаємо, відповідно до ст. 29 Закону, оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
Згідно п. 9 ст. 29 Закону зазначається, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Як того вимагає Закон, Замовником в ТД «Оцінка тендерної пропозиції», визначаються критерії і методики оцінки поданих пропозицій, а саме «оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є Ціна (з урахуванням податку на додану вартість)».
Більше того, для Замовника взагалі не зрозуміла позиція викладена в Вимозі, а саме посилання потенційного учасника, який подав Вимогу, на положення п.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», та при цьому жодним чином не аргументуючи (не розкриває суть можливих порушень) дані посилання. Однак, ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, яка діє на момент проведення закупівлі), визначає сферу застосування Закону України «Про публічні закупівлі», а саме п.1 визначає при яких вартісних критеріях та класифікації Замовників діє/застосовується даний Закон. При цьому, в самій вимозі потенційний учасник не аргументовує, не зазначає в чому полягають можливі порушення зі сторони Замовника, в частині проведення відповідної закупівлі, в контексті п.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на відсутність вищевказаної інформації та доказів, які її підтверджують, твердження щодо порушення його прав та законних інтересів є необґрунтованим, а вимоги, викладені у його Вимозі, безпідставними.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.05.2021 00:00