• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Автомобільне паливо (дизельне паливо)

Завершена

7 334 073.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 73 340.73 UAH
Період оскарження: 27.04.2021 13:55 - 27.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників

Номер: dd0eec0576d149b0b73e52a8e6bbc64a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-27-005295-a.b1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно підпункту 2.1 п.2 додатку №3 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої учасник повинене надати гарантійний лист про те, що він є Власником або Орендарем АЗС в м.Рівне (запропонованої у складі своєї тендерної пропозиції), тобто згідно умов тендерної документації учасник повинен бути Власником або Орендарем АЗС в м.Рівне. Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які не мають власних бао орендованих АЗС, а здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС. Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС. Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо надання учасником у складі пропозиції гарантійного листа про те, що він є Власником або Орендарем АЗС (запропонованої у складі своєї тендерної пропозиції), Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, Замовник не довів вимогу щодо наявності власної або орендованої повинна бути АЗС в м.Рівне, атже частка структурних підрозділів замовника (станції, підстанції), які розташовані в м.Рівне, складає лише 8% від загальної кількості, відстань найбільш віддаленої підстанції підстанція екстреної (швидкої) медичної допомоги до м.Рівне складає 180 км!!! Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: умову ТД, згідно якої учасник повинен бути Власником або Орендарем АЗС, вилучити. Звертаємо увагу, що згідно наявної практики закупівель товарів за ДК 09130000-9, жодний регіональний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф, крім КП ОЦЕМД ТА МК РОР, не встанолює дискримінаційні вимоги щодо наявності у учасників власних та/або орендованих АЗС. Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до статті 5 Закону публічні закупівлі здійснюються за принципами, серед яких добросовісна конкуренція, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Встановлення вимог в тендерній документації замовника з ініціативи учасника суперечить принципу добросовісної конкуренції. Згідно із п.4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Комунальне підприємство «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради (далі Центр) проводить свою діяльність відповідно до положень Закону України «Про екстрену медичну допомогу». Основними завданнями системи екстреної медичної допомоги є організація та забезпечення: надання доступної, безоплатної, своєчасної та якісної екстреної медичної допомоги відповідно до цього Закону, у тому числі під час виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків; медико-санітарного супроводу масових заходів та заходів за участю осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона; взаємодії з аварійно-рятувальними підрозділами міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади під час виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків. Основними принципами функціонування системи екстреної медичної допомоги є: постійна готовність до надання екстреної медичної допомоги; оперативне та цілодобове реагування на виклики екстреної медичної допомоги; доступність та безоплатність екстреної медичної допомоги, її своєчасність, якість та пріоритетність; послідовність та безперервність надання екстреної медичної допомоги та її відповідність єдиним вимогам; регіональна екстериторіальність. Ключову роль у виконанні покладених обов’язків на Центр, відіграє саме санітарний транспорт який за добу обслуговує в середньому 650 викликів по всій області, в тому числі майже 360 викликів в м. Рівне, а вся Рівненська станція екстреної(швидкої) медичної допомоги обслуговує більше половини викликів всієї області. У 2018 році Центр вже потрапив у ситуацію коли постачальник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕХОЙЛ НК" надав у складі своєї тендерної пропозиції (id закупівлі UA-2018-03-27-002014-b) безліч партнерських договорів, а саме: з ТОВ «Техойл Трейд», ТОВ «Лівайн Торг», ТОВ «МОТТО-ЄВРО», ТОВ «Донбас-Трейд-Ойл», ТОВ «ВІАДУК», ТОВ «ГАЗТРАНС-ОЙЛ», ДП «Авіком Рівне», ТОВ «АЗС-СЕРВІС», ФОП Кінчур І.М.,ПП «АМІК Україна», але вже починаючи з вересня 2018 року майже всі партнери ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕХОЙЛ НК" почали відмовлятися заправляти автомобілі Центру посилаючись на те, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕХОЙЛ НК" не виконує своїх партнерських зобов’язань, а перед Центром партнери ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕХОЙЛ НК" жодних зобов’язань не мають, що спричинило ситуацію при якій надання екстреної медичної допомоги населенню області було під загрозою. Відсутність можливості заправки автомобілів Центру могла б призвести до катастрофічних та непоправних наслідків на території Рівненської області. Також на запити тендерного комітету Центру були отримані листи від деяких постачальників пального на території Рівненської області та, зважаючи на судову практику, наявні законні та обґрунтовані підстави вважати, що укладений партнерський договір між учасником торгів і його постачальником не гарантує поставку пального Замовнику торгів, адже сторона партнерського договору (постачальник) не несе жодної відповідальності перед Замовником торгів. Дане питання також підіймалося на засіданні Антимонопольного комітету України (id скарги UA-2018-03-27-002014-b.a1) і було встановлено, що зобов’язання перед Замовником торгів несе лише Учасник торгів і наданий ним партнерський договір не може гарантувати поставку товарів. Необхідність включення вимог, викладених в п.2.1. Додатку №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі» Замовником була обґрунтована, адже на території м. Рівне є близько 60 АЗС різноманітних брендів, що унеможливлює дискримінацію Учасників та вказує на еквівалент вимогам тендерної документації. Отже потенційні Учасники даних відкритих торгів в будь якому разі будуть пропонувати пальне однієї із АЗС, які знаходяться на території м.Рівне. Закупівля пального у прямих постачальників не є дискримінаційною вимогою і будь хто із власників АЗС, які знаходяться у м.Рівне можуть приймати участь у відкритих торгах на рівних умовах, що унеможливлює дискримінацію.
Статус вимоги: Відхилено