• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-92 – 35000 л., дизельне паливо – 50000 л., газ – 55000 л.)

Завершена

3 272 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 362.50 UAH
Період оскарження: 27.04.2021 10:58 - 09.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінація

Номер: a5c505bb56404fddafe1f552c4f01a5d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-27-002233-c.b1
Назва: Дискримінація
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги Тендерної документації, керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі, щодо: - наявності суперечливих умов відпуску палива. Детальний опис вимоги міститься у доданому файлі. У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ з метою оскарження, ПРАВООХОРОНИХ ОРГАНІВ З МЕТОЮ МОНІТОРИНГУ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ ЗЛОВЖИВАННЯ СЛУЖБОВИМ СТАНОВИЩЕМ
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши Вимогу, надається відповідь: Тендерна документація - це інструкція, на підставі якої Учасники торгів готують свої пропозиції. В ній прописуються кваліфікаційні критерії до постачальників, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, тощо. Детальний перелік інформації, яку повинна містити тендерна документація, наведений в ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з цим є затверджена Примірна тендерна документація (наказ від 13.04.2016 № 680). Примірна тендерна документація не є обов'язковою для застосування Замовниками, проте на її основі можна сформувати власну тендерну документацію, врахувавши особливості своєї закупівлі. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. На виконання пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити перелік складових визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію ( у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики, вимоги, щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільне зазначити такі показники, посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація (вимоги) не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтоване, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент» Замовник зазначає вимоги, установлені статтею 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Відповідно до п.1ч.2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв – наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників,відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст. 16 Закону та вказує у Тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності Учасника встановленим критеріям. Разом з тим, з частиною третьою статті 22 Закону Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідною до неї включити. Закупівля палива проводиться Замовником з метою забезпечення транспортних засобів КП «Миронівка-благоустрій» пальним, які в свою чергу прибирають територію, вивозять тверді побутові відходи, підмітають дороги, розчищають дороги та тротуари від снігу в зимовий період, проводять полив водою рослини та дерева Миронівської громади, а також задіяні в іншій роботі по благоустрою території громади. Закупівля товару здійснюється за міські кошти. Заправка транспортних засобів підприємства здійснюється щоденно. Нажаль, відпуск палива, який фактично відбувається з АЗС партнерів не гарантує забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива на партнерських АЗС, а в результаті до невиконання вимог Договору про закупівлю. У випадку припинення відпуску палива, підприємство Замовника просто призупинить роботи і це призвиде до глобальної проблеми всієї Миронівської громади. Враховуючи зазначене, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 3 Закону та з дотриманням законодавства України в цілому. З урахуванням зазначеного, Замовник дотримався норм ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» при складанні Тендерної документації. Враховуючи вищезазначене, з метою захисту прав Замовника, сталої роботи та гарантованого забезпечення паливом відповідної якості та ефективного використання бюджетних коштів, наші вимоги вважаємо обґрунтованими та не вбачаємо порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а отже законних та обґрунтованих підстав для внесення змін до Тендерної документації не має. Для всіх учасників закупівлі Замовником викладені єдині умови, а встановлення вищевказаної вимоги не обмежує участь у процедурах закупівель учасників, оскільки відповідно до Господарського кодексу України кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності, а тому відповідність вказаним вимогам є цілком можливою і доступною за способом виконання. Визначення такої вимоги Замовником не має на меті обмежити конкуренцію чи надати переваги певному колу учасників, а лише спрямована на гарантування Замовнику відпуску пального на АЗС. Наявність в учасника закупівлі власних чи орендованих АЗС є гарантією безперебійного відпуску пального, оскільки АЗС партнери, нажаль, не гарантують забезпечення своєчасного відпуску пального, тому що партнер в будь який час може розірвати партнерську угоду (з учасником), та не несе будь яких зобов’язань і не виступає гарантом перед Замовником щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю. Чинним законодавством України не передбачено самостійного виду договору - «партнерський»; Таким чином неможливо дискримінувати потенційних учасників, які мають «партнерські АЗС» у зв’язку з тим, що «партнерські АЗС» - термін, який відсутній в чинному законодавстві України. Відпуск товару з АЗС здійснюється відповідно Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами (далі - Правила), затверджених ПКМУ від 20.12.97 №1442. Враховуючи вищевикладене, при створенні тендерної документації про закупівлю вказаного товару, Замовник дотримався всіх норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, з метою гарантованого та безперебійного забезпечення паливом відповідної якості та ефективного використання бюджетних коштів, вважаємо вимогу щодо обов’язкової наявності в учасника власних або орендованих автозаправних станцій (АЗС) повністю обґрунтованою та такою, що не містить дискримінаційних вимог до учасників закупівлі. А отже, тендерна документація у закупівлі за ідентифікатором UA-2021-04-27-002233-c не містить дискримінаційних та надмірних умов по відношенню до учасників закупівлі і не обмежує коло потенційних учасників закупівлі які взмозі виконати умови цієї закупівлі. Зважаючи на вище викладене, Ваша вимога не може бути задоволена, так як є безпідставною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.05.2021 23:04