-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 39160000-1 «Шкільні меблі» (навчальне обладнання для кабінетів фізики для закладів загальної середньої освіти Дарницького району м. Києва)
ДК 021:2015 код 39160000-1 «Шкільні меблі» (навчальне обладнання для кабінетів фізики для закладів загальної середньої освіти Дарницького району м. Києва)
Завершена
4 275 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 375.00 UAH
Період оскарження:
26.04.2021 16:28 - 19.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
628c9f71234d4b5481be78316d97e566
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-26-005641-c.c2
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
1. В Додатку 3 до Тендерної документації міститься Специфікація (технічні вимоги) до предмету закупівлі, яким в сукупності відповідають лише товарам одного виробника, а саме Дочірнього підприємства "Квант" Приватного акціонерного товариства "Електровимірювач" (далі - ДП «Квант» ПрАТ «Електровимірювач»), що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та обмежує конкуренцію серед учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, але натомість дії Замовника в частині встановлених у Документації вимог до персонального комп’ютера (ноутбука) вчителя свідчать про порушення законодавства в сфері державних закупівель.
Всім в сукупності вимогам, які встановлені в Додатку 3 до Тендерної документації відповідає лише один товар виробництва ДП «Квант» ПрАТ «Електровимірювач».
Будь-яких інших аналогів чи еквівалентів, які б відповідали висунутим Замовником умовам Технічної специфікації не існує. Таким чином, учасниками закупівлі може бути запропонована продукція лише одного конкретного виробника, а саме ДП «Квант» ПрАТ «Електровимірювач».
Виходячи з наведеного вище, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та обмежує конкуренцію серед учасників, а тому суперечить нормам частинам 1 та 4 статті 5, частині 4 статті 22 Закону.
2. Відповідно до встановлених вимог в п.12 Додатку 3 до Тендерної документації, для підтвердження якості товару в складі пропозиції учасник надає, зокрема, копію чинного сертифікату про відповідність вимогам технічних регламентів електромагнітної сумісності обладнання та безпеки низьковольтного електричного обладнання на засоби навчання та обладнання навчальних кабінетів, виданого уповноваженим органом з сертифікації із зазначенням номера та дати протоколу випробувань.
Зазначена вище вимога відноситься до всього переліку товарів які закуповуються за цим предметом закупівлі.
Однак, встановлена вимога Замовника щодо надання сертифікату про відповідність вимогам технічних регламентів електромагнітної сумісності обладнання та безпеки низьковольтного електричного обладнання неможливо виконати для пункту 4 «Набір з оптики демонстраційний» (у складі - Набір для демонстрації кілець Ньютона) Додатку 3 до тендерної документації, оскільки цей прилад не підпадає під дію вимог технічних регламентів низьковольтного електричного обладнання та електромагнітної сумісності обладнання в Україні.
Відповідно до пункту 2 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, яке Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067, дія цього Технічного регламенту поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму.
"Набір з оптики демонстраційний" (в складі - Набір для демонстрації кілець Ньютона) не призначене для роботи під напругою вище 50В змінного струму та 70В постійного струму, не містить у своєму складі радіообладнання та призначене для використання в освітніх цілях у навчальних закладах під наглядом дорослих осіб. Дана продукція за своїми фізичними характеристиками не здатна створювати електромагнітні випромінювання чи призводити до появи електромагнітних випромінювань, що перевищують рівень, за якого радіо-, телекомунікаційне та інше обладнання функціонує за призначенням. А тому не підпадає під дію вимог Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, яке Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067.
Встановлення Замовником вимоги, які завідомо неможливо виконати учаснику, є порушенням Закону, а також є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови ТД (UA-2021-04-26-005641-c).pdf 06.05.2021 18:26
- Скарга на умови ТД (UA-2021-04-26-005641-c).docx 06.05.2021 18:26
- Довідка від Рівнестандартметрологія.JPG 07.05.2021 11:40
- Лист-роз'яснення щодо Кілець Ньютона.pdf 14.05.2021 13:04
- Набір демонстраційний Оптика. Паспорт Кільця Ньютона.pdf 14.05.2021 13:04
- Додаток 1. Адвокатський запит ІМЗО №60-21.pdf 03.06.2021 11:58
- Додаток 2. Відповідь ІМЗО.pdf 03.06.2021 11:58
- Заперечення до пояснень Замовника (UA-2021-04-26-005641-c).pdf 03.06.2021 11:58
- Додаток 3. Скрин-шот з сайту ІМЗО.png 03.06.2021 11:58
- Рішення від 11.05.2021 № 10243 + лист Замовнику + лист Скаржнику.pdf 12.05.2021 12:13
- інформація про перенесення розгляду скарги від 21.05.2021 № 8953.pdf 21.05.2021 14:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.06.2021 № 12598.pdf 07.06.2021 16:13
- Рішення від 04.06.2021 № 12598.pdf 09.06.2021 20:36
- Пояснення АМКУ фізика.pdf 17.05.2021 16:06
- АМКУ фізика.docx 17.05.2021 16:10
- Додаток 1 Сертифікат відповідності БМС ТЕХНО.pdf 17.05.2021 16:12
- Додаток 2 Сертифікат відповідності Електровимірювач.PDF 17.05.2021 16:12
- Протокол № 1208.pdf 15.06.2021 16:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.05.2021 09:21
Дата розгляду скарги:
21.05.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.05.2021 12:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.06.2021 20:36
Дата виконання рішення Замовником:
15.06.2021 16:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПОСТАНОВИЛИ:
1. Внести зміни до Додатку № 3 до тендерної документації, на закупівлю: ДК 021:2015 код 39160000-1 «Шкільні меблі» (навчальне обладнання для кабінетів фізики для закладів загальної середньої освіти Дарницького району м. Києва), відповідно до ч.2 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», та викласти в новій редакції.
Вимога
Відхилено
Щодо дискримінаційної вимоги та тендерної документації яку складав потрібний учасник та переможець торгів.
Номер:
e7e9dba1d79448debe232dc044f3553f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-26-005641-c.a1
Назва:
Щодо дискримінаційної вимоги та тендерної документації яку складав потрібний учасник та переможець торгів.
Вимога:
Шановний замовнику, щодо Вашої вимоги "Копію титульної сторінки технічних умов (далі – ТУ) на виробництво навчальних кабінетів, засобів навчання та обладнання. ТУ мають бути погоджені відповідним органом МОН України (у складі пропозиції має бути надано копію документа про погодження ТУ);" звертаю Вашу увагу на те, що тендерну документацію потрібно готувати самостійно, без допомоги заздалегідь визначеного Вами учасника і переможця. На протязі 2020 року Ви неодноразово видаляли цю вимогу з ТД тому що бачили листи з МОНу ,що ТУ не погоджуються,що думаєте щось змінилось? Ні.
В прошлому році не вийшло протягнути по фізиці учасника та роздерибанити 5млн думаєте в цьому вийде? Ну ну подивимось,а вимогу дискримінаційну всеж таки видаліть,не притягуйте зайву увагу до себе.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол № 856.pdf 30.04.2021 13:00
Дата подачі:
27.04.2021 12:16
Вирішення:
під час формування тендерної документації та її умов, Замовник керувався законом України «Про публічні закупівлі» та нормами діючого законодавства України , враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель, в тому числі принципом добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації.
Згідно з пунктом 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна документація може містити інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації вимоги щодо наявності якої не порушують чинне законодавство.
Вимога щодо необхідності погодження ТУ виробника відповідним органом МОН України, включена до документації на підставі ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою підтвердження того, що виробник обладнання для навчальних кабінетів виготовляє якісну продукцію, у відповідності з Технічними умовами, які перевірено та погоджено профільним міністерством. Моніторинг закупівель у системі Prozorro показує, що такі ТУ мають різні виробники, та вони надають їх різним учасникам, які успішно виконують договори укладені за результатами торгів.
Зазначена вище вимога замовника спрямована на підтвердження того, що обладнання яке пропонується учасником до закупівлі, виготовлене офіційним виробником саме з дотриманням технічних умов, затверджених в установленому законодавством порядку, а погодження відповідним органом Міністерства освіти і науки України підтверджує можливість безпечного та ефективного використання пропонованого обладнання у навчальних закладах.
Відповідно до чинного законодавства, вироби можуть вироблятися відповідно до Галузевого стандарту (далі – ГС) , Національного стандарту (далі – ДСТУ) або Технічних умов (далі – ТУ) (Технічного опису тощо). Даний вид продукції не регулюється ГС та ДСТУ, а виробляється відповідно до ТУ, та погоджується профільним міністерством та іншими органами виконавчої влади. ТУ розробляється самим підприємством виробником. Отже, будь-яка компанія чи організація може розробити та погодити ТУ і розпочати виробництво кабінетів навчальних, засоби навчання та обладнання і немає ніякої дискримінації чи обмежень, оскільки будь-яка компанія має таку можливість. Для іноземних компаній обмежень по даній процедурі також немає.
Замовник не є профільною установою, щодо визначення відповідності чи невідповідності технічних умов та виготовленої згідно цих технічних умов продукції нормативно-правовим документам України, з цією метою і встановлені вимоги, щодо надання погодження ТУ в цілому установою, на яку покладені такі функції.
Згідно чинного законодавства, Технічні умови повинні бути розроблені відповідно до ДСТУ – Н 1.3:2015 "Національна стандартизація. Настанова. Технічні умови України. Настанови щодо розробляння", а також стандартом організації України СОУ КЗПС 74.9-02568182- 003:2016"Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності". Відповідно до вказаних нормативних документів, у них подано методичні рекомендації щодо розроблення, побудови, викладання, оформлення, позначення технічних умов на продукцію, процеси, послуги (надалі – продукція), а також щодо надання їм чинності, перевірки, перегляду, внесення змін та скасування. Їх можуть застосовувати суб’єкти господарювання – резиденти України (підприємства, установи, організації та фізичні особи-підприємці), що здійснюють стандартизацію, незалежно від форм власності, відомчої належності та видів діяльності. Технічні умови розробляються: - якщо їх розроблення передбачено законодавством або вони необхідні для забезпечення виконання вимог законодавства; - за відсутності національних та (або) міждержавних стандартів на розроблювану продукцію або за необхідності конкретизації їхніх вимог; - за необхідності доповнення та (або) посилення вимог чинних національних та (або) міждержавних стандартів на цю продукцію. Технічні умови розробляються за рішенням розробника та (або) виробника продукції або на вимогу замовника (споживача) продукції.
Окремо варто зазначити, що за результатами вивчення досвіду проведення публічних закупівель у системі PROZORRO, замовником було достовірно встановлено, що багато виробників (учасників) мають погоджені технічні умови, а відтак, дана вимоги документації не є дискримінаційною.
Наприклад, аналогічна вимога тендерної документації була предметом розгляду скарги Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Колегія) у закупівлі №UA-2020-06-30-004988-a. За результатами розгляду скарги, рішенням Колегії від 29.07.2020 №14621, було відмовлено у задоволенні скарги в частині щодо виключення зазначеної вимоги із тендерної документації. Крім того, рішенням Колегії від 15.09.2020 №17323 у закупівлі UA-2020-06-30-004988-a, було відмовлено в задоволенні скарги, якою учасник оскаржував відхилення його пропозиції через неподання у складі пропозиції копії документа про погодження ТУ, як вимагалось у тендерній документації.
Аналогічні вимоги тендерної документації, неодноразово були предметом розгляду Колегії, та за результатами розгляду скарг було відмовлено у їх задоволенні, зокрема:
- за скаргою ФОП "КИСЛИЦЬКИЙ КОСТЯНТИН ЮРІЙОВИЧ" у закупівлі №UA-2020-04-09-003927-b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-003927-b), рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9484 -р/пк-пз від 15.05.2020 р., було відмовлено у задоволенні скарги з тієї самої підстави.
- за скаргою ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАБІНЕТУС" у закупівлі №UA-2020-05-19-004320-c (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-19-004320-c), рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11456-р/пк-пз від 10.06.2020 р., скаржнику було відмовлено у задоволенні скарги з тієї самої підстави.
Враховуючи вищезазначене відсутня необхідність внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено