-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Стільці офісні
Місце знаходження замовника - 21007, Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Стрілецька, буд. 87. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).
Торги відмінено
190 482.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
26.04.2021 15:48 - 10.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
На рішення Замовника у порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
0cc3b28d271d4fbb90c39b4db255634d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-26-002171-b.b1
Назва:
На рішення Замовника у порядку ст. 18 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Квартирно - експлуатаційним відділом м. Вінниця (надалі за текстом - Замовник) 26 квітня 2021 року оприлюднено інформацію про початок процедури публічної закупівлі UA-2021-04-26-002171-b: «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» (надалі – закупівля).
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «ПРЕМ’ЄРА» (надалі – Скаржник або ТОВ «МЕБЛЕВА ФАБРИКА «ПРЕМ’ЄРА»), виявило бажання взяти участь у процедурі вказаної закупівлі та згідно з умовами Тендерної документації 12 травня 2021 року подало свою тендерну пропозицію через онлайн сервіс «zakupki.prom.ua», що пов’язаний із веб-порталом Уповноваженого органу - електронною системою закупівель ITC «PROZORRO».
Відповідно до рішення Замовника від 20.05.2021, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету КЕВ м. Вінниця № 98, переможцем торгів було визначено Товариство з обмеженою відповідальністю «Світловодська меблева фабрика «Престиж» та зазначено, що тендерна документація ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Вважаємо, що зазначена процедура закупівлі супроводжувалася порушеннями з боку Замовника, його рішення про визначення переможцем ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» не є обґрунтованим та таким, що відповідає приписам законодавства, а тому підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону).
Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з п. 31 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Згідно з п. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до статті 1 Закону, Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з коментованою статтею, Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Тобто відповідно до зазначеної імперативної норми закону, обов’язковою умовою для визначення Учасника переможцем процедури публічної закупівлі є відповідність його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Натомість, тендерна пропозиція ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж»не відповідає тендерній документації, а тому зазначеного учасника мало бути відхилено.
По-перше, у тендерній документації Замовника, в Додатку 1 в Формі «Тендерна пропозиція» вимагалось: «Ціна за одиницю (без/з ПДВ) та загальна вартість з ПДВ» тендерної пропозиції щодо ціни заповнюються лише переможцем торгів при підготовці документального підтвердження розрахунку ціни після аукціону та визначення переможця».
Проте, учасником ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» в супереч зазначеним вимогам подано Пропозицію з заповненою ціною, до моменту визначення його переможцем торгів.
По-друге, Замовником було внесено зміни у тендерну документацію від 29.04.2021 р. та викладено форму технічних вимог в новій редакції.
Натомість Учасником було подано у складі тендерної пропозиції технічні вимоги за зразком, який з моменту внесення змін до тендерної документації втратив чинність, у зв’язку з чим слід, що технічних вимог відповідно до тендерної документації учасником не подано.
По-третє, відповідно до тендерної документації зі змінами, Учасник має надати письмову згоду на виконання умов Договору.
Натомість учасником ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» згоду на виконання умов Договору у складі тендерної пропозиції не надано. А наданий учасником Документ «42 Згода з істотними умовами Договору», відрізняється за змістом від того, що вимагалося, адже «згода з істотними умовами» не тотожна «згоді на виконання умов Договору».
По-четверте, ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» не було заповнено розділ Технічний опис Додатку 2 до Проекту Договору, що є обов’язковим Додатком 4 до тендерної документації , а лише зазначено, що технічний опис відповідає додатку 3 до тендерної документації, хоча в свою чергу Додаток 3 до тендерної документації – це Технічні вимоги.
По-п’яте, в вимогах тендерної документації, а саме в розділі III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій», в пункті 10 вказано, що учасник повинен надати інформацію у довільній формі про наявність поточного рахунку(ів) Учасника торгів в обслуговуючому банку (в тому числі для учасників-фізичних осіб), що посвідчує можливість здійснення фінансових операцій, пов’язаних з розрахунками за результатами проведеної процедури закупівлі. Інформація про наявність поточного рахунку(ів) повинна бути підтверджена довідкою (оригінал або копія), виданою Учаснику обслуговуючим банком, у якому(их) відкрито поточний рахунок(ки).
Проте Учасником ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» не було надано інформації в довільній формі щодо наявності поточного рахунку, а лише надано довідку від обслуговуючого банку, в якому відкрито поточний рахунок.
Також слід зазначити, що подані учасником копії документів не засвідчені встановленим порядком.
Так, п. 5.27 Національного стандарту України Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації, затвердженого Державним комітетом з питань технічного регулювання та споживчої політики №55 від 07.04.2003 «ДСТУ 4163-2003» закріплює, що відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.
Проте з наданих у складі тендерної пропозиції копій документів вбачається, що вони в порушення п. 5.27 Національного стандарту України Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації, затвердженого Державним комітетом з питань технічного регулювання та споживчої політики №55 від 07.04.2003 «ДСТУ 4163-2003» не засвідчені належним чином, а саме не мають назви (посади/статусу) особи, яка засвідчує документ, її ініціалів та прізвища, особистого підпису, дати засвідчення копії, що також є порушенням.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
- про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
- про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Таким чином, рішення про визначення переможцем пропозиції ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» суперечить приписам законодавства, тендерна пропозиція ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» не відповідає тендерній документації Замовника, тому таке рішення Замовника, оформлене Протоколом засідання тендерного комітету КЕВ м. Вінниця № 98 від 20.05.2021 р. має бути скасоване.
Відповідно до абз. 3 ч.8 ст. 18 Закону № 922- VIII скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулись після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею п.п.18 ст 1, п.п.1,4,5 ст.5, ст.18, ст.22, ч.9 ст.26, ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі з боку замовника, Квартирно - експлуатаційного відділу м. Вінниця (КЕВ м. Вінниця) .
3. Зобов’язати замовника, Квартирно - експлуатаційний відділ м. Вінниця (КЕВ м. Вінниця) скасувати його рішення про визначення переможцем ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» у закупівлі UA-2021-04-26-002171-b, яке оформлене Протоколом засідання тендерного комітету КЕВ м. Вінниця № 98 від 20.05.2021 р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 28.05.2021 16:49
- рішення від 01.06.2021 № 12145 + лист Замовнику.pdf 02.06.2021 14:03
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.06.2021 № 13123.pdf 11.06.2021 15:42
- рішення від 10.06.2021 № 13123.pdf 15.06.2021 19:27
- Пояснення Замовника по суті скарги 04.06.2021 11:09
- Пояснення Замовника по суті скарги 04.06.2021 11:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.05.2021 17:33
Дата розгляду скарги:
10.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.06.2021 14:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.06.2021 19:27
Дата виконання рішення Замовником:
23.06.2021 11:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 10.06.2021 року прийнято Рішення №13123-р/пк-пз щодо скарги ТОВ «Меблева фабрика «Прем’єра» за № UA-2021-04-26-002171-b.b1. Відповідно до цього Рішення скарга задоволена частково, але Антимонопольний комітет України зобов’язує Замовника відмінити своє рішення щодо визнання переможцем відкритих торгів з закупівлі стільців офісних ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж».
Тендерний комітет квартирно-експлуатаційного відділу (далі КЕВ) м. Вінниця погоджується з даним Рішенням і немає наміру оскаржувати його в судовому порядку. З метою оперативного виконання Рішення Антимонопольного комітету України по процедурі відкритих торгів з закупівлі стільців офісних ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-26-002171-b тендерний комітет КЕВ м. Вінниця 22.06.2021 року прийняв протокольне рішення №109 про відміну свого попереднього рішення від 21.05.2021 року щодо визнання переможцем вищезазначених торгів ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж».
Голова тендерного комітету КЕВ м. Вінниця О.УМАНСЬКИЙ