• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 33760000-5 Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки (Рушники паперові листові, серветки паперові та туалетний папір)

Завершена

948 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 743.00 UAH
Період оскарження: 26.04.2021 15:10 - 08.05.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга до АМКУ

Номер: fd87cfe45b314d0db18d7c2416806017
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-26-001941-b.b6
Назва: Скарга до АМКУ
Скарга:
ТОВ "Український папір" подає скаргу від 08.07.2021 № 206/юр/21.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 22.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.07.2021 11:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.08.2021 16:49
Автор: ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", Омельченко Олександр Миколайович 380676932974 ALOME@UKRPAPIR.COM.UA http://ukrpapir.com.ua/
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 1698fc0f5db44e54939244d7b68b828c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-26-001941-b.c5
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга по суті викладена у файлі
Дата розгляду скарги: 16.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.06.2021 10:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.06.2021 15:36
Дата виконання рішення Замовником: 23.06.2021 11:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник виконує рішення No13673-р/пк-пз від 16.06.2021 Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України.
Автор: ТОВ “МІКОНТ”, Виговська Наталія 380949253709, 406534@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про виключення зобов'язання надання окремих документів

Номер: 677e70aa360f43b699395ef09c952e6a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-26-001941-b.b4
Назва: Вимога про виключення зобов'язання надання окремих документів
Вимога:
У Додатку 3 Тендерної документації Ви зазначаєте, що Учасник повинен надати наступні документи: - Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 виданий учаснику торгів, стосовно торгівлі; - Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданий виробнику продукції, стосовно виробництва. Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною та безпідставною. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Не зрозуміло, чому державний заклад робить акцент на наявність у Учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, якщо така вимога не передбачена законом, а отримання даного сертифікату є добровільним. У додатку № 3 зазначено, що учасник “повинен” надати вказані документи. Тлумачення із "Словника української мови": “Повинен - для вираження значення: який має своїм обов'язком, зобов'язаний щось робити, мати яку-небудь якість, властивість. ” Отже, Замовник прямо передбачив зобов'язання мати та надати визначені сертифікати, в іншому разі пропозицію буде відхилено. Виникає питання, чи може державна установа вимагати від Учасника документ, отримання якого є необов'язковим? Звісно, що ні, адже прямі вимоги мають стосуватись лише документів, які учасник зобов'язаний отримати для здійснення господарської діяльності в тій чи іншій сфері. Ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) містить таку норму: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником». За змістом ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Наголошуємо, що вимагаючи Сертифікат на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі того учасника, який спеціально та заздалегідь отримав два сертифіката на торгівлю та виробництво. Про Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015) 1)Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2)2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». 3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Тобто, по суті наявність даного Стандарту у Учасника закупівлі є для Замовника ознакою його відповідності кваліфікаційним критеріям, однак кваліфікаційні критерії підтверджуються іншими документами, які прямо вимагаються ст. 16 Закону. Для того, щоб отримати вказаний сертифікат необхідно пройти аудит, що складає від 8–12 тижнів, тобто даний процес тривалий, що виключає можливість нашої участі у закупівлі. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимога щодо надання сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 не є незаконною та безпідставною з точки зору Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). По-перше, відповідно до підпункту 4 пункту 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). По-друге, відповідно до пункту 3 цієї ж статті Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. По-третє, відповідно до пункту 5 статті 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Для замовника наявність сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 в постачальника є одним із способів підтвердження якості товарів і послуг. Будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів для отримання зазначених сертифікатів. Повідомляємо, що дискримінацією відповідно до практики Антимонопольного комітету України є надання сертифікату відповідності до стандарту, який вже втратив чинність або ще не набрав її, або від чітко визначеного акредитованого органу сертифікації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.05.2021 15:17
Вимога
Залишено без розгляду

Документація прописана під певного учасника???

Номер: 548d88677ba2459d9711d849af0fa837
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-26-001941-b.a3
Назва: Документація прописана під певного учасника???
Вимога:
Шановний Замовник!! Я є одним з найбільших постачальників паперової продукції до закладів освіти по всій Україні. Але, уважно вивчивши Вашу документацію, вимушений зауважити, що вона прописана таким чином, щоб надати перевагу певному учаснику. Наприклад, про це свідчить те, що сертифікат екологічного управління вимогам ДСТУ ISO 14001, Ви вимагаєте лише на позицію 1 та 3 (рушники та серветки) і чомусь не вимагаєте на позицію 2 туалетний папір, хоча саме туалетний папір безпосередньо контактує з відкритими гігієнічними зонами дітей і саме його невідповідність екологічним критеріям може становити найбільшу загрозу для здоров'я дітей. По- друге, навіщо Вам висновок СЕС на клей та суперконцентрат біодеструкції, якщо предметом закупівлі є паперова продукція. І, якщо, Ви дійсно хочете купити якісний товар, то встановіть вимоги до товару а не до клею. Наприклад, попросіть протокли незалежних акредитованих лабораторій для підтвердження якості товару. А то, якось, ну вже зовсім дивно, що якість самого туалетного паперу підтверджувати не треба , а клею і біодеструкцію треба. Складається враження що у майбутнього переможця крім цих двох висновків СЕС взагалі немає ніяких документів для підтвердження якості товару. Тому для надання рівних умов всим учасників, я вимагаю надання сертифікату ISO 14001 та 9001 на всі позиції і на туалетний папір також, прибрати з документації документи які не стосуються товару і включити до документації протоколи випробувань незалежних акредитованих лабораторій які підтверджують якість товару, якщо Ви дійсно переживаєте за дітей та їх здоров'я.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник самостійно встановлює, які документи повинні бути наданими учасниками відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам (пункт 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі»). Перелік документів, зазначених у Додатку 3 до тендерної документації, є вичерпним та не потребує доповнень/змін. Висновок СЕС на клей для етикеток який буде використовуватися для виробництва продукції та суперконцентрат добавки для прискорення оксі- та біодекструції є документами, які стосуються безпосередньо товару, що є предметом закупівлі, зокрема в частині тари, яка використовується для її пакування. Це є підтвердженням безпечності використання тари (зокрема її складових) санітарним і гігієнічним нормам. Таким чином, Замовник мінімізує можливу загрозу забруднення навколишнього середовища та потребує цього ж від виробників товару, що є предметом закупівлі. Замовником не встановлені окремі вимоги до оформлення документів, тобто відповідності окремому стандарту чи органу, який видає документ. Виробники/дилери мають право здійснити перевірку їхньої продукції у будь-якому компетентному органі та пересвідчитись у безпеці тари, яка використовується для її пакування. Що стосується позиції №2 (туалетний папір), то тендерною документацією не передбачено наявності тари для даного виду товару, в той час як паперові рушники листові фасуються в індивідуальні упаковки по 150 і більше листів та серветки паперові, які фасуються в індивідуальні упаковки по 100 штук в кожній.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.05.2021 15:17
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо товару іноземного виробництва

Номер: 2ba6ce2fe99641e096b31f458087bb09
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-26-001941-b.c2
Назва: Щодо товару іноземного виробництва
Вимога:
Шановний замовник!!! Наша компанія є найбільшим імпортером паперової продукції з Турції, Італії та Польщі. Якість нашої продукція підтверджена компетентними Європейськими органами з сертифікації з відповідними повноваженнями. Але в країнах ЄС та Турції не передбачені технічні умови, ГОСТ, ОСТ, РСТ і ДСТУ на виробництво товару. Товар виготовляється у відповідності до міжнародних директив, що затверджені в цих країнах. Плануючи участь у Вашій закупівлі, нажаль було встановлено, що документація містить дискримінаційні умови для учасників, які пропонують до постачання товар іноземного виробництва який не виготовляється за ТУУ,ГОСТ, ОСТ, РСТ і ДСТУ. що в свою чергу суперечить статті 5 Закону "Про публічні закупівлі". Згідно таких умов надати свої пропозиції можуть лише учасники які пропонують до постачання лише товар українського виробництва.Таким чином для уникнення непорозумінь просимо доповнити вашу документацію, висловом "у разі якщо продукція виготовляється за ТУУ,ГОСТ, ОСТ, РСТ і ДСТУ " при наданні наступних документів- висновок СЕС на ТУУ, висновок СЕС на клей для етикеток та пакування, висновок СЕС на суперконцентрат оскільки в іноземних країнах для виробництва товару взагалі не передбачені висновки СЕС.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна документація, зокрема Додаток 3, містить наступне положення «У разі якщо товар виготовляється за (ТУ) технічними умовами або згідно з вимогами стандартів (ГОСТ, ОСТ, РСТ, ДСТУ), учасник вказує відповідну інформацію у своїй пропозиції». Також у примітці внизу зазначено «Якщо будь-який із документів не може бути наданий з причин його втрати чинності або зміни форми, назви тощо, учасник надає інший рівнозначний документ та письмове пояснення». Отже, якщо продукція, що пропонується Вами, іноземного походження, то зазначте стандарт відповідно до якого вона виготовлена та надайте рівнозначний документ тому що вимагається для вітчизняного виробництва.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.05.2021 15:17
Вимога
Залишено без розгляду

сертифікати

Номер: ae2edc0059ec4393bc7007d2f22b6718
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-26-001941-b.c1
Назва: сертифікати
Вимога:
Доброго дня! У технічних умовах ТД Замовник в якості обов'язкової вимоги висуває наявність сертифікатів ISO 9001 :2015 та ISO 14001 : 2015. Вимога цих сертифікатів є дискримінаційною і створює неправомірну перевагу одних учасників над іншими,є умовою недобросовісної конкуренції.Дані сертифікати не є обов'язковими ні при розмитненні ні при торгівлі на внутрішньому ринку України,Оскільки вимога надання даних сертифікатів не є обов'язковою також і для участі в переважній більшості тендерів,а лише окремих ДСА України,то більшість учасників і не замовляє ці сертифікати,які нічого не варті при здійсненні роздрібної чи оптової торгівлі,а лиш коштують певну суму немалих коштів. Для підтвердження якості є санітарно-гігієнічний висновок,паспорт та сертифікат якості від виробника.Якщо вже так потрібні сертифікати ISO 9001:2015 то логічно було б вимагати їх від заводу виробника,а не від посередника. Будь який імпортер надасть Замовнику такі документи. Пропонуємо прибрати з тендерної документації вимогу надання сертифікатів ISO 9001:2015 та та ISO 14001 : 2015 ,оскільки дана вимога є дискримінаційною та створює умови недобросовісної конкуренції та веде до значного здорощання ціни закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника. Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає. Теж саме стосується сертифікату ISO 14001:20215. Національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015, гармонізований з міжнародним нормативним документом. Вимоги та настанови щодо застосування стандарту - застосовується в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності, і застосовується до екологічних аспектів її діяльності, продуктів та послуг, щодо яких організація визначила, що вона може або контролювати, або впливати в рамках концепції життєвого циклу. Мета цього Міжнародного стандарту полягає в тому, щоб дати організаціям нормативну основу для захисту навколишнього середовища і відповіді на мінливі екологічні умови при дотриманні балансу з соціально-економічними інтересами. Сертифікат ISO 14001 підтверджує, що виробник товару також керується у своїй роботі принципами захисту довкілля і виробництво/обладнання не завдає шкоди навколишньому середовищу. Надання учасниками ISO 14001:2015 (видане на ім’я виробника) гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей при використанні товару та при дотриманні умов експлуатації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.05.2021 15:17