-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Безалкогольні напої
Торги не відбулися
276 940.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 100.36 UAH
мін. крок: 0% або 100.36 UAH
Період оскарження:
26.04.2021 11:44 - 08.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
251bb0d791904f89956fc6c92c02780f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-26-001829-c.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! Принципами здійснення публічних закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон). На офіційному сайті постійно діючої адміністративної колегії АМКУ (https://amcu.gov.ua/news/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-tipovi-prichini-oskarzhennya-zakupivel), розміщена інформація про найбільш поширені порушення замовників , які призводять до збільшення кількості скарг, "затягування" процедур закупівель та їх відміни. Деякі з них наведемо нижче з посиланям на конкретну процедуру закупівлі: - Встановлення замовником у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі занадто деталізованих додаткових/ необґрунтованих/ не передбачених законодавством вимог, що призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедур закупівель (закупівлі: UA-2019-08-23-000468-a, UA-2019-02-28-001304-b, UA-2019-04-16-000620-b). - Встановлення у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі вимог про надання документів (довідок), що дублюють інформацію. - Встановлення вимог про надання конкретного документа на підтвердження інформації, яку можна підтвердити також іншими документами (відомості/ виписка/ витяг/ довідка ЄДР, ЄРПОУ тощо). - Необґрунтоване встановлення кількості та конкретного переліку обладнання і матеріально-технічної бази, документальне підтвердження його наявності (право володіння/користування) у вигляді договорів: оренда/лізинг/надання послуг тощо (закупівлі: UA-2019-01-18-000010-a, UA-2018-06-01-000404-b.). - Об'єднання різної продукції в один лот, що призводить до порушення принципів здійснення закупівель, а також до обмеження конкуренції. Включення до предмету закупівлі без поділу на лоти "ексклюзивних" позицій (закупівля: UA-2019-08-08-000508-a). - Становлення у тендерній документації/оголошенні спрощеної закупівлі характеристик предмета закупівлі, яким відпадає продукція одного виробника. Відсутність можливості для учасників запропонувати еквівалент продукції. (закупівлі: UA-2019-08-21-001521-c, UA-2019-07-30-002521-b) - Зазначення у тендерній документації, що показники еквіваленту повинні бути "не гіршими", ніж предмет закупівлі (встановлення відповідності конкретним характеристикам, визначення діапазону показників, зазначення показників "не менше"/"не більше" тощо) (закупівлі: UA-2019-05-24-000666-c, UA-2019-07-30-002521-b) Європейська законодавча практика не передбачає використання поняття «столова мінеральна вода», а замість цього використовується термін «природна мінеральна вода», який використовується до усіх мінеральних вод, що добуваються безпосередньо із природного джерела. В Директиві 80/777/ЄЕС від 15 липня 1980 р. про зближення законів держав-членів стосовно використання і збуту природних мінеральних вод наведено таке визначення мінеральної води: «це мікробіологічна безпечна вода, добута з-під землі або яка з'являється у одному чи більше місці шляхом витікання природних чи пробурених джерел.» Така вода відрізняється від звичайної питної своїм складом та початковим станом. Ви,шляхом встановлення дискримінаційних вимог, порушуєте принципи здійснення публічних закупівель.
Хімічний склад мінеральних вод всіх торгових марок прописаний же в ДСТУ 878-93 і є загальнодоступним. Тому, не потрібно доводити, що прописуючи хімічний склад води конкретного виробника, дискримінуєте іншого, без належного обґрунтування таких вимог. Адже Ви, як Замовник, не в праві визначати лікувальні, корисні властивості мінеральних вод, адже не маєте на це встановлених Законом повноважень. Згідно європейських стандартів транспортування мінеральних вод з джерела до лініії розливу заборонено. Мінеральна вода повинна подаватися до лінії розливу тільки по трубопроводу. Також, заборонена будь-яка обробка, яка може спричинити зміну хімічних і мікробіологічних властивостей. Згідно ч.4 ст. 12 Закону « Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.» Також стаття 22 Закону передбачає: "Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота)." Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Отже, враховуючи наведене вище та керуючись чинним законодавством, просимо: 1) У вимогах до предмету цієї закупівлі хімічний склад забрати, оскільки кожній мінеральній воді властивий інший хімічний склад, а на підтвердження її якості та лікувальних властивостей надаються сертифікати, в тому числі міжнародні, бальнеологічний висновок та інші результати досліджень. 2) Виключити з документації вимоги довідок та документів, що не передбачені чинним законодавством та не є обов’язковими. 3) Виділити мінеральну воду в окремий лот, від інших видів вод, оскільки, ми, як виробник мінеральної води, не можемо взяти участь у даних відкритих торгах через те, що не виробляємо інші види вод. І в цьому полягає дискримінація нас, як виробника. Адже весь асортимент безалкогольних напоїв можуть мати тільки дистиб’ютори, перекупщики (спекулянти), які часто ставлять 100 %, а то й більшу, націнку на товар, оскільки не є виробниками. А виробник, у якого ціна на мінеральну воду є значно нижчою, а сама вода значно якіснішою, оскільки безпосередньо з природного джерела розливається в пляшки і постачається замовнику, в свою чергу, не може взяти участь у тендері чи спрощеній закупівлі. 4)Прибравши дискримінаційні вимоги, надати нам, як виробнику природньої мінеральної води, добутої прямо з джерела, якість якої підтверджена всіма встановленими чинним законодавством необхідними документами (сертифікатами, бальнеологічними висновками, тощо), та ціна якої є економічно вигідною для Замовника, порівняно з іншими цінами на мінеральні води України, можливість взяти участь у даній спрощеній закупівлі, чим самим розширити кількість потенційних учасників аукціону. Сподіваємося, на позитивний результат розгляду нашої вимоги. Ми в свою чергу, у разі перемоги, гарантуємо Вам поставку якісної мінеральної води та хороший сервіс. Обгрунтуйте, будь-ласка, відповідь на цю Вимогу, посилаючись на нормативно-правові акти чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.04.2021 19:10
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику, розподіл мінеральних вод за Лотами відбувався
виключно за бажанням Замовника. і зручністю для Замовника. При цьому Замовником не
порушено жодного пункту ст. 5 Закону України " Про публічні закупівлі", Відкриті торги
на закупівлю безалкогольних напоїв поділено на лоти без жодних порушень для
потенційних учасників і без будь яких дискримінаційних умов до них. Законом України
"Про публічні закупівлі" не передбачено правил розподілу предмета закупівлі за лотами,
тому це залишає право Замовнику, визначити що і як розподілити, головним принципом
закупівлі є: - Добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія,
ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -
недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене
визначення переможця процедури закупівлі.
З метою якісного та всебічного обґрунтування відповіді на Вашу вимогу, хочемо
заначити та наголосити, що політика добросовісної конкуренції, відповідно до ст.5 Закону
України «Про публічні закупівлі», проводиться «серед учасників» публічної закупівлі, а не
серед предмету закупівлі, маніпулюючи його якісними та технічні характеристики. Тож ми,
як Замовник, не можемо приймати до уваги інформацію, чи є Ви, як потенційний учасник,
виробником і постачальником чи безпосередньо постачальником товару, який необхідно
закупити. При визначенні переможця закупівлі нами приймається до уваги лише наявність
документів в тендерній пропозиції учасника, які ми зазначили у документації щодо
проведення відкритих торгів. Технічні та якісні характеристики товару, які нами були
зазначені у тендерній документації щодо проведення відкритих торгів безалкогольних
напоїв, в тому числі мінеральної газованої води не є дискримінаційними, адже згідно ДСТУ
878-93 вони внесені до зазначеного державного стандарту та відповідно до зазначеного
документу мають достатню кількість еквівалентних, аналогічних та подібних їм за
якісними, кількісними та хімічними показниками і характеристиками різновидів
мінеральної води та інших безалкогольних напоїв.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі - товари,
роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури
закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється
подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі
застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі
визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із
застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому
законодавством порядку.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від
15.04.2020 № 708 (далі – Порядок).
Разом з тим пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні
закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок
розміщення інформації) передбачено під час унесення інформації щодо предмета закупівлі
товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом,
та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами
застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях
зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13
цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що
найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Отже, на виконання пункту 14 Порядку розміщення інформації в електронній системі
закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік
конкретних найменувань товарів або послуг, який замовник закуповує в межах предмета
закупівлі.
Разом з тим, виходячи зі змісту статті 22 Закону, у разі необхідності посилання в
тендерній документації на конкретну торговельну марку, таке посилання повинно бути
обґрунтованим замовником та містити вираз “або еквівалент”, що і передбачено
Замовником.
Постачати безалкогольні напої, які є предметом цієї закупівлі, може необмежена
кількість суб’єктів господарської діяльності. З огляду на вищезазначене, принципи здорової
конкуренції серед учасників закупівлі Замовником ніяким чином не порушуються.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.05.2021 09:01