-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Деревина (дрова паливні твердих порід)
Торги не відбулися
266 755.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 333.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 333.78 UAH
Період оскарження:
26.04.2021 10:38 - 08.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дії Замовника
Номер:
5b91638c633445758ad9387a31ef3892
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-26-002213-a.b1
Назва:
Скарга на дії Замовника
Скарга:
Постійно діючій адміністративній колегії
Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя
Липківського, буд. 45
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейдінг Енд Делівері»
Код ЄДРПОУ 42940293
Україна, 04053, м. Київ, вул. Вознесенський
узвіз, 23А, офіс 20
тел. +38 (097) 575-92-06
Замовник:
Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Крупецької сільської ради
Код ЄДРПОУ 41055213
35541, Україна, Рівненська область, с. Крупець, вул. Довга, буд. № 68
Номер оголошення про проведення
процедури закупівлі, що оприлюднене
на веб-порталі Уповноваженого органу:
UA-2021-04-26-002213-a
СКАРГА
на неправомірні дії замовника
26 квітня 2021 року Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Крупецької сільської ради (надалі – Замовник) було опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-26-002213-a) щодо проведення відкритих торгів.
Предмет закупівлі – Деревина (дрова паливні твердих порід) ДК 021:2015: 03410000-7 Деревина.
Запланована вартість закупівлі становить 266 755 грн з ПДВ
Свої тендерні пропозиції подали: Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейдінг Енд Делівері», Фізична особа-підприємець Луговий Сергій Васильович.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 17 травня 2021 року було визначено переможцем закупівлі Фізичну особа-підприємець Луговий Сергій Васильович.
Однак, Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейдінг Енд Делівері» не може погодитися з вказаним рішенням Замовника з огляду на таке.
1. Відповідно до вимог тендерної документації, а саме п.п. 6.1. п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Учасником ФОП Луговим С. В. в складі тендерної пропозиції подано документ з назвою «2.3 якісна характеристика.pdf».
Однак, зміст вказаного документа не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки відповідно до Додатку № 2 до Тендерної документації Замовника діаметр дров повинен бути від 15 см до 30 см, довжина від 100 см до 400 см.
Натомість Учасником ФОП Луговим С. В. в документ з назвою «2.3 якісна характеристика.pdf» зазначено: розмір дров’яної деревини по довжині складає від 0,25 до 1.9 м., а по товщині (діаметр) — від 2 см.
Таким чином, поданий учасником документ на підтвердження технічних характеристик пропонованого ним товару не відповідає вимогам п. п. 6.1. п. 6 Розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації Замовника.
При цьому, поданий ним у складі тендерної пропозиції документ з назвою «15 Відповідність товару.pdf» не може слугувати належним підтвердженням відповідності тендерної пропозиції технічним характеристикам, оскільки поданий документ не містить жодних технічних даних щодо товарів та наданий учасником на виконання іншої вимоги тендерної документації замовника, а саме п. 3 Додатку 2, яким передбачено, що учасник письмово гарантує, що товар має відповідну документацію яка підтверджує якість по чинному законодавству України та яка обов’язково додається при поставці товару.
Також, не може слугувати належним підтвердженням відповідності тендерної пропозиції технічним характеристикам поданий у складі тендерної пропозиції учасником документ з назвою «14 Детальний опис предмету закупівлі.pdf», оскілкьи він наданий учасником на виконання іншої вимоги тендерної документації замовника, а саме п.п. 4.7. п. 4 Додатку № 4.
2. Відповідно до вимог тендерної документації а саме п.п. 1 п. 1 Додатку 4 тендерної документації Замовника передбачено, що для підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційним вимогам, встановленим статтею 16 Закону, учасники повинні надати Довідку, складену в довільній формі, на фірмовому бланку (за його наявності), за підписом уповноваженої особи Учасника та відбитком печатки (за наявності), в якій зазначається інформація про наявнсіть обладнання та матеріально-технічної бази та технологій. (У довідці має бути обов’язково зазначено наявність приміщень: адреси та загальна площа). В підтвердження наявності приміщень Учасник надає документ, що засвідчує право власності на приміщення або договору (оренди) нежитлових приміщень (дійсний або пролонгований на 2021 рік), що вказані в довідці.
В складі тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Лугового Сергія Васильовича подано файл з назвою «Договір оренди Дрогобич 2025 ФОП Луговий СВ.pdf» (договір оренди відкритого майданчика) та файл з назвою «20 МТБ.pdf» (довідка про наявність матеріально-технічної бази).
2.1. Поданий договір оренди відкритого майданчика від 17 грудня 2020 року не відповідає вимогам тендерної документації Замовника з огляду на таке.
В поданому договорі оренди відкритого майданчика від 17 грудня 2020 року зазначено, що предметом оренди є відкритий майданчик площею 100 кв. м., а не приміщення.
Відповідно до положень Закону України «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку», Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», загальних положень про право власності, закріплених в Цивільному кодексі України (Книга 3, Розділ 1, Глава 23) та положень Житлового кодексу Української РСР - приміщення – це відокремлене в натурі приміщення, призначене для використання в цілях, не пов’язаних з мешканням в цьому приміщенні та/або обслуговуванням інших приміщень будівлі, яке є самостійним нерухомим майном і об’єктом цивільних прав.
Таким чином, «відкритий майданчик» не є приміщенням в розумінні зазначених положень нормативно-правових актів України, а тому тендерна пропозиція Фізичної особи-підприємця Лугового Сергія Васильовича не відповідає вимогам Замовника.
В той же час, відповідно до п. 1.2. Положення про склади тимчасового зберігання, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 28.05.2012 р. № 613, відкритий майданчик - спеціально обладнана та огороджена територія, призначена для зберігання товарів та розташована поза межами приміщень.
2.2. Також, звертаємо увагу Колегії на те, що Договір оренди відкритого майданчика від 17 грудня 2020 року (файл з назвою «Договір оренди Дрогобич 2025 ФОП Луговий СВ.pdf») має термін дії до 31 грудня 2025 року, тобто укладений строком більш ніж 5 років.
Відповідно до ст. 793 Цивільного кодексу України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню.
Статтею 220 ЦКУ визначені правові наслідки недодержання вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору: він визнається нікчемним.
Враховуючи, що відкритий майданчик — це територія, тобто земельна ділянка, до нього також повинні застосовуватися положення Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі».
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оренду землі», об’єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.
Відповідно до ст. 13 вказаного вище Закону, договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов’язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов’язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею 17 Закону передбачено, що об’єкт за договором оренди землі вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди, якщо інше не встановлено законом.
Натомість тендерна пропозиція учасника ФОП Лугового С. В. не містить підтвердження державної реєстрації права оренди, а тому він не відповідає вимогам Замовника та не підтверджує відповідність тендерної пропозиції ФОП Лугового С. В. кваліфікаційним критеріям.
2.3. Окрема слід відзначити, що в довідці про наявність матеріально-технічної бази (файл з назвою «20 МТБ.pdf») в табличній частині щодо нерухомого майна в колонці «Назва та реквізити документу, що підтверджує право власності або право користування» зазначено «Договір оренди відкритого майданчика № 14/05-19/1 від 14.05.2019 р.», натомість учасником ФОП Луговим С. В. подано Договір оренди відкритого майданчика від 17 грудня 2020 року.
Таким чином, існує невідповідність в поданих документах в складі тендерної пропозиції учасника ФОП Лугового С. В., а тому його тендерна пропозиція підлягає відхиленню Замовником.
Отже, враховуючи, що тендерна пропозиція не відповідає встановленим вимогам у тендерній документації Замовника, прийняття рішення Замовником про визнання учасника ФОП Лугового С. В. переможцем торгів є протиправним.
При цьому, визнання ФОП Лугового С. В. переможцем торгів призводить до порушення прав ТОВ «Трейдінг Енд Делівері», оскільки за такого рішення Замовника порушується принцип об’єктивності та неупередженості оцінки тендерних пропозицій, визначений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, визнання ФОП Лугового С. В. переможцем торгів є порушенням вимог тендерної документації Замовника та Закону України Закону України «Про публічні закупівлі», а тому таке рішення Замовника підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), одним з принципів здійснення закупівель є об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Згідно із ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга може бути залишена без розгляду, а саме: «суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; скарга не відповідає вимогам частини першої або другої цієї статті; суб’єктом оскарження не внесено плату, передбачену частиною першою цієї статті; замовником відповідно до цього Закону усунено порушення, зазначені в скарзі».
На виконання ч. 1 ст. 18 Закону, скарга містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування».
Скарга подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель.
У зв’язку з вищевикладеним, керуючись ст. ст. 8, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника – Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Крупецької сільської ради скасувати своє рішення щодо визнання переможцем закупівлі Фізичної особи-підприємця Лугового Сергія Васильовича.
Директор Пирогов М. І.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Луговий - Крупець.pdf 28.05.2021 17:41
- рішення від 02.06.2021 №12328 (+лист Замовнику).pdf 02.06.2021 23:52
- інформація про перенесення розгляду скарги від 09.06.2021 № 10737.pdf 10.06.2021 15:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.06.2021 №13834.pdf 22.06.2021 18:17
- Рішення від 18.06.2021 №13834.pdf 24.06.2021 20:15
- протокол 09.06.2021 17:24
- лист-відповідь 17.06.2021 15:56
- лист-відповідь 17.06.2021 15:56
- лист 26.07.2021 11:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.05.2021 17:49
Дата розгляду скарги:
09.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.06.2021 23:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.06.2021 20:15
Дата виконання рішення Замовником:
05.08.2021 11:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Антимонопольного Комітету України виконано.