• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги по встановленню та монтажу системи охоронної сигналізації

Завершена

76 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 380.00 UAH
Період оскарження: 23.04.2021 13:43 - 29.04.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про скасування рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ "ОА "ЛЕГІОН"

Номер: 65e83b4737bf46bea20e182caaf3e030
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-23-005751-b.b1
Назва: Вимога про скасування рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ "ОА "ЛЕГІОН"
Вимога:
Уповноваженій особі тендерного комітету Комунальне некомерційне підприємство «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» Дніпровської міської ради Павлу НОВІКУ Вимога-оскарження щодо відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОХОРОННА АГЕНЦІЯ «ЛЕГІОН» у спрощеній закупівлі, код згідно ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-23-005751-b Згідно протоколу Комунальне некомерційне підприємство «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» Дніпровської міської ради від 11.05.2021 прийнято рішення: Відхилити пропозицію учасника ТОВ ’’ОХОРОННА АГЕНЦІЯ "ЛЕГІОН" (ЄДРПОУ: 39230000) спрощеної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-23-005751-Ь) за предметом закупівлі Послуги по встановленню та монтажу системи охоронної сигналізації код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45310000-3 Електромонтажні роботи. В Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що Учасник повинен накласти КЕП на пропозицію та/або документи. За результатами перевірки електронного підпису на сайті ЦЗО за адресою https ://www.czo.gov.иа, було виявлено тип підпису «удосконалений», а такий підпис не може вважатись кваліфікованим. Тому вважаю, що пропозиція учасника ТОВ "ОХОРОННА АГЕНЦІЯ "ЛЕГІОН" (ЄДРПОУ: 39230000) не відповідає встановленим абз. І ч. З cm. 22 Закону № 922 вимогам, визначеним в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та є наявні підстави для відхилення пропозиції учасника, визначені п. 1 ч. 1 cm. 31 цього Закону. ТОВ "ОХОРОННА АГЕНЦІЯ "ЛЕГІОН" не погоджується з таким рішенням Замовника, на що пояснюємо: 7 листопада 2018 року набув чинності оновлений Закон «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі по тексту — Закон). Згідно із частиною 5 розділу VII Закону Електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України "Про електронний цифровий підпис" до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом. Протягом двох років відбувався перехід на нові електронні підписи. За цей період закінчилася дія усіх ЕЦП, адже термін їх використання саме два роки. Отже, усі електронні підписи, які видані протягом дії Закону «Про електронні довірчі послуги», дійсні. Згідно з п.23 ст.1 розділ I Закону України Про електронні довірчі послуги кваліфікований електронний підпис - УДОСКОНАЛЕНИЙ електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Згідно з пп. 1 п. 3 Постанови № 193 від 3 березня 2020 р, удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 Постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної ідентифікації, електронної взаємодії, та автентифікації фізосіб, юридичних осіб, а також представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови № 193 від 3 березня 2020 р, з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Згідно з існуючим законодавством з 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів. Так, згідно з вимогами абзацу. 2 ч. 2 ст. 17 Закону № 2155, з 07.11.2020 зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов’язані наступні суб’єкти: • представники органів державної влади; • представники органів місцевого самоврядування; • працівників державних установ, підприємств, організацій; • нотаріуси; • державні реєстратори та суб’єкти, що виконують їхні обов’язки згідно з уповноваженням держави. Тобто, ТОВ "ОХОРОННА АГЕНЦІЯ "ЛЕГІОН", як юридична особа приватного права, має право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів до 31.12.2021, в цей час вимоги Замовника використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів для Учасників закупівлі, вважаємо безпідставними. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами), вимагаємо: 1. Скасувати рішення щодо відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОХОРОННА АГЕНЦІЯ «ЛЕГІОН» у спрощеній закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-23-005751-Ь) за предметом закупівлі Послуги по встановленню та монтажу системи охоронної сигналізації код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45310000-3 Електромонтажні роботи. 2. Оприлюднити інформацію щодо рішення Замовника на офіційному веб порталі зі здійснення закупівель у встановлені законодавством України терміни. Також хочемо наголосити та нагадати, що за порушення норм законодавства про закупівлі передбачено накладання адміністративного стягнення на винних посадових (службових) осіб (недотримання Замовником процедур) у вигляді штрафу. Директор ТОВ «Охоронна Агенція «Легіон» ¬¬¬¬¬¬__________________ Корнієнко О.П.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Замовником в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (п.5) була визначена чітка вимога про накладення учасником на тендерну пропозицію, так як до 31.12.2021 р. Замовник в Оголошенні про спрощену закупівлю має визначати вимоги до електронного підпису учасників. Абз. 3 п. 3 Порядку № 1082 вимагає накладання саме КЕП на інформацію після її внесення в електронні поля. Тож, загалом, у ЕСЗ всі суб’єкти повинні користуватись КЕП. Але Закон № 922 такого чіткого правила не містить, також немає нормативних документів, які б визначали чіткі вимоги щодо накладення ЕЦП (КЕП) учасниками на тендерні пропозиції, в тому числі заборону Замовнику вимагати накладання саме КЕП на тендерну пропозицію. Тому учасник має уважно читати вимоги Замовника щодо цього. Також наголошуємо, що АМКУ в інформації, розміщеній на власному сайті від 04.03.2021 р. (Головна — Напрями — Оскарження публічних закупівель — Інформація щодо електронних підписів) рекомендує замовникам звернути увагу на відмінності УЕП та КЕП та врахувати зазначене при підготовці тендерної документації, а учасникам — при поданні тендерних пропозицій. Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило: якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим. У зв'язку з викладеним, так як Замовником вимагалося накладання саме КЕП то при його перевірці має відображатися інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений». Якщо ж перевірка говорить про те, що «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», тоді це значить, що Учасник не відповідає встановленим абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону № 922 вимогам, а у замовника є наявні підстави для відхилення пропозиції учасника, визначені п. 1 ч. 1 ст. 31 цього Закону. Підсумовуючи вищезазначене, Замовником не було порушено норм законодавства про закупівлі та вимушені відхилити вимогу як недійсну.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.05.2021 11:29