-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Будівництво дитячого дошкільного навчального закладу на вул. Білогорща, 3а в м. Львові із знесенням існуючої нежитлової будівлі» (Код за ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Торги не відбулися
53 212 812.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 266 065.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 266 065.00 UAH
Період оскарження:
23.04.2021 11:17 - 05.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо аналогічного договору
Номер:
7f29e102cb5448529332cd13030147b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-23-002909-b.c1
Назва:
Щодо аналогічного договору
Вимога:
23 квітня 2021 р. Замовником оголошено про проведення відкритих торгів на закупівлю «Будівництво дитячого дошкільного навчального закладу на вул. Білогорща, 3а в м. Львові із знесенням існуючої нежитлової будівлі» (Код за ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт).
Відповідно до п. 1.1 Розділу 3 тендерної документації (далі – ТД) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником) та завантаження файлів у форматі «PDF» або «JPEG» з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно вимог частини 5 розділу 3 ТД та Додатку 1 (таблиця 1) ТД.
Згідно з Додатком 1 (таблиця 1) (п. 3) ТД Учасник повинен володіти успішним досвідом повного виконання не менше одного аналогічного* договору.
*Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на будівництво та/або капітальний ремонт та/або реконструкцію будівель (соціально-культурного призначення) на суму не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі. Аналогічний договір повинен бути повністю виконаний.
Зазначаємо, що вимога Замовника у тендерній документації щодо надання документів, що підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), де під аналогічним договором розуміється договір на будівництво та/або капітальний ремонт та/або реконструкцію будівель (соціально-культурного призначення), є дискримінаційною по відношенню до учасників, які здатні забезпечити якісне та своєчасне виконання робіт, але мають досвід будівництва та/або капітального ремонту та/або реконструкції будівель інакших, аніж соціально-культурного призначення.
Замовником не обґрунтовано у ТД необхідності наявності саме такої вимоги.
Будівництво та/або капітальний ремонт та/або реконструкція будівель соціально-культурного призначення не є відмінним від будівництва та/або капітального ремонту та/або реконструкції будівель іншого призначення. При цьому, Учасник може підтвердити досвід виконання аналогічного договору будівництва об’єкту, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.
Наше підприємство має намір взяти участь в процедурі закупівлі, яке, у випадку
не внесення змін до ТД, не буде допущено до проведення електронного аукціону,
не зможе взяти у ньому участь та, можливо, стати переможцем процедури закупівлі, запропонувавши Замовнику найбільш вигідну цінову пропозицію.
Ми є юридичною особою, що відповідає кваліфікаційним критеріям процедури закупівлі та здатне забезпечити виконання якісно, своєчасно та в повному обсязі зобов’язання за договором про закупівлю, у випадку визначення нас переможцем.
Однак, вимога п. 3 таблиці 1 Додатку 1 ТД звужує коло учасників, що можуть взяти участь у закупівлі, чим порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Замовником всупереч ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону встановлено у тендерній документації вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч. 4 ст. 5 Закону).
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (ч. 4 ст. 22 Закону).
Враховуючи викладене, ТД Замовника не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципам публічних закупівель, призводить до обмеження кола учасників процедури та унеможливить об’єктивне визначення переможця у процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
З урахуванням зазначеного, просимо усунути порушення під час проведення тендеру, а саме: внести зміни до п. 3 таблиці 1 Додатку 1 ТД, виклавши зазначену в ньому примітку в наступній редакції – « *Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на будівництво та/або капітальний ремонт та/або реконструкцію будівель на суму не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі. Аналогічний договір повинен бути повністю виконаний.».
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 7 ТК.PDF 27.04.2021 12:50
Дата подачі:
23.04.2021 14:33
Вирішення:
Шановний Учаснику! Відповідно до п.3 ч. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює кваліфікаційний критерій як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Аналогічним договором, із врахуванням предмету закупівлі, в розумінні тендерної документації є договір на будівництво та/або капітальний ремонт та/або реконструкцію будівель (соціально-культурного призначення) на суму не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі. Замовником не порушено права потенційних учасників торгів, а вимоги тендерної документації не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог, свідомого обмеження конкуренції немає.
В сфері публічних закупівель існує багато ризиків. Один із них - це недобросовісні учасники, які готові на все, щоб тільки заключити договір та отримати замовлення, а далі порушують терміни, неякісно виконують роботи або не ті, що вимагав Замовник. Замовник бажає придбавати товари, роботи та послуги виключно належної якості, а якщо не додивиться, то ризикує отримати звинувачення в розтраті державних коштів. Замовник написав дану вимогу, щоб бути абсолютно впевненим в якості виконаних робіт із врахуванням специфіки предмету закупівлі - будівництво дитячого дошкільного навчального закладу.
Вимога Замовника, що Учасник повинен володіти успішним досвідом повного виконання не менше одного договору на будівництво та/або капітальний ремонт та/або реконструкцію будівель соціально-культурного призначення, обумовлена необхідністю врахування вимог щодо інсоляції та рівня шуму у приміщеннях, правил протипожежної безпеки, норми щодо організації інклюзивного навчання. При будівництві будівель не соціально-культурного призначення не завжди усі ці норми враховуються, а відповідно, є ризик придбати неякісні роботи.
Таким чином дана умова тендерної документації жодним чином не порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та не обмежує права учасників на участь у даній закупівлі та не є дискримінаційною, адже є підтвердженням від Учасника повної відповідності досвіду виконання аналогічних робіт вимогам тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено