-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуг з обробки даних за кодом ДК 021-2015 (CPV) - 72310000-1 (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем)
Торги відмінено
548 080.00
UAH з ПДВ
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
5106b798a8de483f811d018cecd696ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-22-004714-c.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» порядку проведення процедури закупівлі
Замовником, Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва», надалі – КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» та/або Замовник, проведена переговорна процедура, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-22-004714-c, з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОДС ПЛЮС» (Код ЄДРПОУ 43900246), надалі – ТОВ «ОДС ПЛЮС», щодо закупівлі Послуг з обробки даних за кодом ДК 021-2015 (CPV) - 72310000-1 (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем) на суму 548 080,00 грн. та прийнято рішення про намір укласти договір з ТОВ «ОДС ПЛЮС» та оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, про що складено протокол засідання тендерного комітету КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» від 22 квітня 2021 року № 41/2021.
В оголошенні вказані підстава та обґрунтування застосування переговорної процедури:
Підстава Оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера
Обґрунтування 18.01.2021 Замовник оголосив відкриті торги щодо закупівлі Послуг з обробки даних за кодом ДК 021-2015 (CPV) - 72310000-1 (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем) (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-18-004258-a) на суму 2 812 030 грн з ПДВ. Строк надання послуг по вищезазначеній процедурі становить: 01.03.2021 - 31.12.2021 (10 місяців). 16.04.2021 процедуру закупівлі призупинено через скаргу щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників. 21.04.2021 відповідно до рішення № 8556-р/пк-пз від 21.04.2021 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, скаргу прийнято до розгляду. Враховуючи, що послуги за даною процедурою повинні надаватися цілодобово Замовник згідно з пунктом 3 частини другої 40 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) застосовує переговорну процедуру закупівлі як виняток у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується. Відповідно до ч. 7 ст. 40 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Згідно з абзацом 4 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», (надалі - Закон), переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі, зокрема: оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.
Однак, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» вчиняє протиправні дії та порушує чинне законодавство України щодо порядку проведення переговорної процедури закупівлі виходячи з наступного:
Згідно процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, на яку посилається Замовник у своєму обґрунтуванні, тендерні пропозиції подали чотири учасника, які відповідно були і учасниками аукціону:
1. ТОВ «ОДС ПЛЮС»;
2. ТОВ «КОМФОРТ ОДС»;
3. ТОВ «СЕА ОДС» (Скаржник);
4. ТОВ «Барс Україна».
Виходячи з протоколу засідання тендерного комітету КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» від 22 квітня 2021 року № 41/2021 видно, що участь у переговорні процедурі приймав лише один учасник ТОВ «ОДС ПЛЮС» та з яким Замовник має намір укласти договір в результаті переговорної процедури. ТОВ «ОДС ПЛЮС» був і учасником процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a.
Переговорна процедура закупівлі - це процедура закупівлі, яка повинна бути відкритою, прозорою та доступною для будь-якого підприємства, установи, організації, які надають аналогічні послуги. Перед проведенням переговорної процедури закупівлі Замовник повинен проаналізувати ринок компаній, які надають необхідні послуги (в даному випадку їх лише 4), направити/надати їм запрошення на участь у проведенні переговорів, в якому зазначити: предмет закупівлі, обсяг закупівлі, очікувана вартість, строк надання послуг, місце надання послуг, перелік документів, які учасник зобов’язаний надати для підтвердження відповідності, місце, дата та час проведення переговорів, а потім вже виходячи з переліку бажаючих та їх цінових пропозицій, вирішувати з ким укладати договір.
Однак, під час проведення оскаржуваної переговорної процедури закупівлі, Замовник самостійно обрав лише одного учасника не запропонувавши прийняти участь в ній Скаржнику, не зважаючи на не, то Скаржник протягом чотирьох років надає Замовнику на високому професійному рівні послуги, які закуповуються. Жодних претензій з боку Замовника жодного разу не було.
А тому, виникає ряд запитань:
- Яким чином Замовником був обраний для участі у переговорній процедурі саме ТОВ «ОДС ПЛЮС»?
- Чому саме ТОВ «ОДС ПЛЮС»?
- Чому не запропоновано (не направлено/не надано запрошення на участь у проведенні переговорів) Скаржнику прийняти участь у переговорній процедурі закупівлі?
У статті 5 Закону містяться принципи здійснення публічних закупівель, яких повинні дотримуватись замовники при плануванні та проведенні закупівель:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Своїми діями Замовник знехтував принципами добросовісної конкуренції серед учасників, рівного ставлення до учасників закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, надавши перевагу з незрозумілих причин ТОВ «ОДС ПЛЮС». А може чому з не зрозумілих причин…..Спочатку ТОВ «ОДС ПЛЮС» за процедурою закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a був незаконно оголошений переможцем, потім за рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №4911-р/пк-пз від 12.03.2021 р. Замовника було зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «ОДС ПЛЮС» переможцем процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, Замовник виконав дане рішення, а далі незаконно відхилив наступного учасника (на даний час дане рішення оскаржується). Можливо, це пов’язано з тим, що якщо не вийшло укласти договір з ТОВ «ОДС ПЛЮС» в результаті процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, то можна з порушення всіз принципів Закону зробити це за переговорною процедурою. Виходить, що Замовник вирішив для себе ще давно, що договір на надання послуг з операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем повинен бути укладений лише з ТОВ «ОДС ПЛЮС» і більше ні з ким. Тому і стає зрозуміло, чому на переговорну процедуру не запросили Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції;
- недобросовісна конкуренція серед учасників, не рівне ставлення до учасників закупівлі;
- не відкритість та не прозорість на всіх стадіях закупівлі;
- корупційні дії та зловживання з боку Замовника.
Враховуючи мету Закону України «Про публічні закупівлі», якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень під час застосування Замовником переговорної процедури закупівлі № UA-2021-04-22-004714-c.
4. Зобов’язати Замовника КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» відмінити переговорну процедуру закупівлі № UA-2021-04-22-004714-c.
СКАРГА
щодо порушення Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» порядку проведення процедури закупівлі
Замовником, Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва», надалі – КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» та/або Замовник, проведена переговорна процедура, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-22-004714-c, з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОДС ПЛЮС» (Код ЄДРПОУ 43900246), надалі – ТОВ «ОДС ПЛЮС», щодо закупівлі Послуг з обробки даних за кодом ДК 021-2015 (CPV) - 72310000-1 (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем) на суму 548 080,00 грн. та прийнято рішення про намір укласти договір з ТОВ «ОДС ПЛЮС» та оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, про що складено протокол засідання тендерного комітету КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» від 22 квітня 2021 року № 41/2021.
В оголошенні вказані підстава та обґрунтування застосування переговорної процедури:
Підстава Оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера
Обґрунтування 18.01.2021 Замовник оголосив відкриті торги щодо закупівлі Послуг з обробки даних за кодом ДК 021-2015 (CPV) - 72310000-1 (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем) (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-18-004258-a) на суму 2 812 030 грн з ПДВ. Строк надання послуг по вищезазначеній процедурі становить: 01.03.2021 - 31.12.2021 (10 місяців). 16.04.2021 процедуру закупівлі призупинено через скаргу щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників. 21.04.2021 відповідно до рішення № 8556-р/пк-пз від 21.04.2021 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, скаргу прийнято до розгляду. Враховуючи, що послуги за даною процедурою повинні надаватися цілодобово Замовник згідно з пунктом 3 частини другої 40 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) застосовує переговорну процедуру закупівлі як виняток у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується. Відповідно до ч. 7 ст. 40 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Згідно з абзацом 4 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», (надалі - Закон), переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі, зокрема: оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.
Однак, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» вчиняє протиправні дії та порушує чинне законодавство України щодо порядку проведення переговорної процедури закупівлі виходячи з наступного:
Згідно процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, на яку посилається Замовник у своєму обґрунтуванні, тендерні пропозиції подали чотири учасника, які відповідно були і учасниками аукціону:
1. ТОВ «ОДС ПЛЮС»;
2. ТОВ «КОМФОРТ ОДС»;
3. ТОВ «СЕА ОДС» (Скаржник);
4. ТОВ «Барс Україна».
Виходячи з протоколу засідання тендерного комітету КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» від 22 квітня 2021 року № 41/2021 видно, що участь у переговорні процедурі приймав лише один учасник ТОВ «ОДС ПЛЮС» та з яким Замовник має намір укласти договір в результаті переговорної процедури. ТОВ «ОДС ПЛЮС» був і учасником процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a.
Переговорна процедура закупівлі - це процедура закупівлі, яка повинна бути відкритою, прозорою та доступною для будь-якого підприємства, установи, організації, які надають аналогічні послуги. Перед проведенням переговорної процедури закупівлі Замовник повинен проаналізувати ринок компаній, які надають необхідні послуги (в даному випадку їх лише 4), направити/надати їм запрошення на участь у проведенні переговорів, в якому зазначити: предмет закупівлі, обсяг закупівлі, очікувана вартість, строк надання послуг, місце надання послуг, перелік документів, які учасник зобов’язаний надати для підтвердження відповідності, місце, дата та час проведення переговорів, а потім вже виходячи з переліку бажаючих та їх цінових пропозицій, вирішувати з ким укладати договір.
Однак, під час проведення оскаржуваної переговорної процедури закупівлі, Замовник самостійно обрав лише одного учасника не запропонувавши прийняти участь в ній Скаржнику, не зважаючи на не, то Скаржник протягом чотирьох років надає Замовнику на високому професійному рівні послуги, які закуповуються. Жодних претензій з боку Замовника жодного разу не було.
А тому, виникає ряд запитань:
- Яким чином Замовником був обраний для участі у переговорній процедурі саме ТОВ «ОДС ПЛЮС»?
- Чому саме ТОВ «ОДС ПЛЮС»?
- Чому не запропоновано (не направлено/не надано запрошення на участь у проведенні переговорів) Скаржнику прийняти участь у переговорній процедурі закупівлі?
У статті 5 Закону містяться принципи здійснення публічних закупівель, яких повинні дотримуватись замовники при плануванні та проведенні закупівель:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Своїми діями Замовник знехтував принципами добросовісної конкуренції серед учасників, рівного ставлення до учасників закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, надавши перевагу з незрозумілих причин ТОВ «ОДС ПЛЮС». А може чому з не зрозумілих причин…..Спочатку ТОВ «ОДС ПЛЮС» за процедурою закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a був незаконно оголошений переможцем, потім за рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №4911-р/пк-пз від 12.03.2021 р. Замовника було зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «ОДС ПЛЮС» переможцем процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, Замовник виконав дане рішення, а далі незаконно відхилив наступного учасника (на даний час дане рішення оскаржується). Можливо, це пов’язано з тим, що якщо не вийшло укласти договір з ТОВ «ОДС ПЛЮС» в результаті процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, то можна з порушення всіз принципів Закону зробити це за переговорною процедурою. Виходить, що Замовник вирішив для себе ще давно, що договір на надання послуг з операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем повинен бути укладений лише з ТОВ «ОДС ПЛЮС» і більше ні з ким. Тому і стає зрозуміло, чому на переговорну процедуру не запросили Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції;
- недобросовісна конкуренція серед учасників, не рівне ставлення до учасників закупівлі;
- не відкритість та не прозорість на всіх стадіях закупівлі;
- корупційні дії та зловживання з боку Замовника.
Враховуючи мету Закону України «Про публічні закупівлі», якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень під час застосування Замовником переговорної процедури закупівлі № UA-2021-04-22-004714-c.
4. Зобов’язати Замовника КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» відмінити переговорну процедуру закупівлі № UA-2021-04-22-004714-c.
СКАРГА
щодо порушення Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» порядку проведення процедури закупівлі
Замовником, Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва», надалі – КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» та/або Замовник, проведена переговорна процедура, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-22-004714-c, з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОДС ПЛЮС» (Код ЄДРПОУ 43900246), надалі – ТОВ «ОДС ПЛЮС», щодо закупівлі Послуг з обробки даних за кодом ДК 021-2015 (CPV) - 72310000-1 (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем) на суму 548 080,00 грн. та прийнято рішення про намір укласти договір з ТОВ «ОДС ПЛЮС» та оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, про що складено протокол засідання тендерного комітету КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» від 22 квітня 2021 року № 41/2021.
В оголошенні вказані підстава та обґрунтування застосування переговорної процедури:
Підстава Оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера
Обґрунтування 18.01.2021 Замовник оголосив відкриті торги щодо закупівлі Послуг з обробки даних за кодом ДК 021-2015 (CPV) - 72310000-1 (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем) (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-18-004258-a) на суму 2 812 030 грн з ПДВ. Строк надання послуг по вищезазначеній процедурі становить: 01.03.2021 - 31.12.2021 (10 місяців). 16.04.2021 процедуру закупівлі призупинено через скаргу щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників. 21.04.2021 відповідно до рішення № 8556-р/пк-пз від 21.04.2021 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, скаргу прийнято до розгляду. Враховуючи, що послуги за даною процедурою повинні надаватися цілодобово Замовник згідно з пунктом 3 частини другої 40 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) застосовує переговорну процедуру закупівлі як виняток у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується. Відповідно до ч. 7 ст. 40 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Згідно з абзацом 4 пункту 3 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», (надалі - Закон), переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі, зокрема: оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.
Однак, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» вчиняє протиправні дії та порушує чинне законодавство України щодо порядку проведення переговорної процедури закупівлі виходячи з наступного:
Згідно процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, на яку посилається Замовник у своєму обґрунтуванні, тендерні пропозиції подали чотири учасника, які відповідно були і учасниками аукціону:
1. ТОВ «ОДС ПЛЮС»;
2. ТОВ «КОМФОРТ ОДС»;
3. ТОВ «СЕА ОДС» (Скаржник);
4. ТОВ «Барс Україна».
Виходячи з протоколу засідання тендерного комітету КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» від 22 квітня 2021 року № 41/2021 видно, що участь у переговорні процедурі приймав лише один учасник ТОВ «ОДС ПЛЮС» та з яким Замовник має намір укласти договір в результаті переговорної процедури. ТОВ «ОДС ПЛЮС» був і учасником процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a.
Переговорна процедура закупівлі - це процедура закупівлі, яка повинна бути відкритою, прозорою та доступною для будь-якого підприємства, установи, організації, які надають аналогічні послуги. Перед проведенням переговорної процедури закупівлі Замовник повинен проаналізувати ринок компаній, які надають необхідні послуги (в даному випадку їх лише 4), направити/надати їм запрошення на участь у проведенні переговорів, в якому зазначити: предмет закупівлі, обсяг закупівлі, очікувана вартість, строк надання послуг, місце надання послуг, перелік документів, які учасник зобов’язаний надати для підтвердження відповідності, місце, дата та час проведення переговорів, а потім вже виходячи з переліку бажаючих та їх цінових пропозицій, вирішувати з ким укладати договір.
Однак, під час проведення оскаржуваної переговорної процедури закупівлі, Замовник самостійно обрав лише одного учасника не запропонувавши прийняти участь в ній Скаржнику, не зважаючи на не, то Скаржник протягом чотирьох років надає Замовнику на високому професійному рівні послуги, які закуповуються. Жодних претензій з боку Замовника жодного разу не було.
А тому, виникає ряд запитань:
- Яким чином Замовником був обраний для участі у переговорній процедурі саме ТОВ «ОДС ПЛЮС»?
- Чому саме ТОВ «ОДС ПЛЮС»?
- Чому не запропоновано (не направлено/не надано запрошення на участь у проведенні переговорів) Скаржнику прийняти участь у переговорній процедурі закупівлі?
У статті 5 Закону містяться принципи здійснення публічних закупівель, яких повинні дотримуватись замовники при плануванні та проведенні закупівель:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Своїми діями Замовник знехтував принципами добросовісної конкуренції серед учасників, рівного ставлення до учасників закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, надавши перевагу з незрозумілих причин ТОВ «ОДС ПЛЮС». А може чому з не зрозумілих причин…..Спочатку ТОВ «ОДС ПЛЮС» за процедурою закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a був незаконно оголошений переможцем, потім за рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №4911-р/пк-пз від 12.03.2021 р. Замовника було зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «ОДС ПЛЮС» переможцем процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, Замовник виконав дане рішення, а далі незаконно відхилив наступного учасника (на даний час дане рішення оскаржується). Можливо, це пов’язано з тим, що якщо не вийшло укласти договір з ТОВ «ОДС ПЛЮС» в результаті процедури закупівлі № UA-2021-01-18-004258-a, то можна з порушення всіз принципів Закону зробити це за переговорною процедурою. Виходить, що Замовник вирішив для себе ще давно, що договір на надання послуг з операційно-диспетчерського обслуговування об'єднаних диспетчерських систем повинен бути укладений лише з ТОВ «ОДС ПЛЮС» і більше ні з ким. Тому і стає зрозуміло, чому на переговорну процедуру не запросили Скаржника.
З огляду на вищевказане, вважаємо, що з боку Замовника наявні:
- дискримінація Скаржника, необ’єктивне та упереджене ставлення до нього, штучне обмеження конкуренції;
- недобросовісна конкуренція серед учасників, не рівне ставлення до учасників закупівлі;
- не відкритість та не прозорість на всіх стадіях закупівлі;
- корупційні дії та зловживання з боку Замовника.
Враховуючи мету Закону України «Про публічні закупівлі», якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень під час застосування Замовником переговорної процедури закупівлі № UA-2021-04-22-004714-c.
4. Зобов’язати Замовника КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» відмінити переговорну процедуру закупівлі № UA-2021-04-22-004714-c.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на дії Замовника 23.04.2021 19:47
- Відзив на пояснення Замовника 11.05.2021 17:09
- рішення від 28.04.2021№9337+лист замовнику.pdf 28.04.2021 19:31
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.05.2021 №10469.pdf 13.05.2021 20:22
- рішення від 12.05.2021 №10469.pdf 17.05.2021 17:28
- Пояснення по суті скарги 30.04.2021 11:42
- Пояснення по суті скарги 30.04.2021 11:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.04.2021 20:04
Дата розгляду скарги:
12.05.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.04.2021 19:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.05.2021 17:28
Дата виконання рішення Замовником:
18.05.2021 14:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Органом оскарження прийнято позитивне рішення щодо оскарження результатів процедури.