• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Папка «ПОЧЕСНА ГРАМОТА» з вкладкою

Папка «ПОЧЕСНА ГРАМОТА» з вкладкою (ДК 021:2015(CPV)18530000-3 Подарунки та нагороди)

Завершена

136 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 700.00 UAH
Період оскарження: 21.04.2021 11:56 - 27.04.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: 4edda8f9bc0a40e1901ea42daffcd18d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-21-002334-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі (UA-2021-04-21-002334-a) У межах даної спрощеної закупівлі Замовником було допущено порушення вимог ст. 5, п. п. 5, 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 вказаної статті передбачено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з п. 5 ст. 14 Закону оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Підставами відхилення пропозиції, відповідно до п. 13 ст. 14 Закону, є: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Відповідно до п. 8 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, учасник, який запропонував найнижчу ціну і знаходиться на кваліфікації, надає за адресою Замовника макет предмету закупівлі та зразки готової продукції протягом 2-х робочих днів з моменту визначення системою пропозиції з найнижчою ціною. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги ст. 5 та ст. 14 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Закон у чинній редакції не передбачає обов’язкового надання учасниками зразка товару. Зразок товару не є складовою пропозиції учасника в розумінні Закону, а тому не може братися до уваги при оцінці та розгляді пропозиції. Отже, його невідповідність чи ненадання не можуть бути підставою для відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог Закону. Така позиція є усталеною в правозастосовній практиці і відображена, зокрема, в рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 22428-р/пк-пз від 03.12.2020 (закупівля UA-2020-10-19-005552-c); № 16911-р/пк-пз від 08.09.2020 (закупівля UA-2020-07-29-009562-c); № 11545-р/пк-пз від 11.06.2020 (закупівля UA-2020-05-12-004116-b); № 8262-р/пк-пз від 24.06.2019 р.; № 10531-р/пк-пз від 12.10.2018 (закупівля UA-2018-08-20-001061-c); № 6575-р/пк-пз від 04.07.2018 (закупівля UA-2018-05-03-000680-a). Аналогічна позиція підтверджена і судовою практикою. Так, відповідно до постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 11 серпня 2020 року у справі № 120/2753/19-а, замовники самостійно встановлюють вимоги у документації конкурсних торгів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, але з дотриманням ст 5 Закону та принципів, встановлених у ст. 3 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників. Замовники можуть вимагати від учасників надати одиницю товару на перевірку відповідності зразку-еталону. Але лише тоді, коли йдеться про закупівлі за Законом України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» від 12.05.2016 № 1356-VIII. Крім того, Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає підстав для відхилення пропозицій учасника через неподання зразка товару. Таким чином, вимога щодо надання зразків є незаконною. На етапі кваліфікації замовник не може відхилити учасника за ненадання/неправильне оформлення супровідних документів зразка або ненадання/неправильне оформлення самого зразка. На підставі викладеного, просимо виключити з Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі п. 8 як такий, що суперечить Закону та призводить до дискримінації учасників.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня! Шановний Учаснику, Вашу вимогу задоволено. Внесено зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Папка «ПОЧЕСНА ГРАМОТА» з вкладкою (ДК 021:2015(CPV)18530000-3 Подарунки та нагороди), а саме виключено з Додатку 2 «Кваліфікаційні вимоги до учасників та спосіб їх підтвердження» пункт 8 «Учасник, який запропонував найнижчу ціну і знаходиться на кваліфікації, надає за адресою Замовника макет предмету закупівлі та зразки готової продукції протягом 2-х робочих днів з моменту визначення системою пропозиції з найнижчою ціною».
Статус вимоги: Задоволено