-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Система зберігання даних
Завершена
1 039 033.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 195.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 195.17 UAH
Період оскарження:
20.04.2021 15:13 - 02.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо авторизаційного листа
Номер:
8ca86be2d1144472b59bb75e34d0351a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-20-008438-a.c1
Назва:
Щодо авторизаційного листа
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.04.2021 06:57
Вирішення:
Дану тендерну документацію відкритих торгів розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІI.
Внесенням вимоги щодо надання авторизаційного листа від виробника до документації вважаємо обґрунтованим, тим більше, що чинне законодавство не забороняє вимагати його в Учасника. Відповідно до чинного законодавства про закупівлю тендерна документація може містити і іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дана вимога є єдиною для всіх Учасників, тому не є дискримінаційною для окремо взятого Учасника. Кожен Учасник, який реально має намір брати участь у закупівлі та гарантує поставку бажаного товару Замовнику, може отримати такий лист у виробника. З фактами, які доводили б відмову виробників надати будь-якому Учаснику авторизаційні листи, не стикалися.
Авторизаційний лист від виробника підтверджує наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником та те, що запропоноване обладнання придбане через офіційну мережу виробника і у разі необхідності виконання гарантійного та/або післягарантійного обслуговування офіційні сервісні центри виконають якісний сервіс. Наявність авторизаційного листа від виробника надасть додаткові гарантії поставки на території України, зменшить рівень ризику поставки неякісного чи фальсифікованого товару (адже виробник, надаючи такого листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який він продукує).
Отже, дана вимога не є дискримінаційною та не може бути виключена зі складу тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.05.2021 10:01