Технічний нагляд по об’єкту "Будівництво середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня на 24 класи (600 учнів) по вул.Центральна, 3 в с. Гора Бориспільського району Київської області. Коригування"
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія: Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва виконавчого комітету Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області; 08324, Київська обл., Бориспільський р-н, село Гора, вул.Центральна, будинок 5; 44094449
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Технічний нагляд по об’єкту "Будівництво середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня на 24 класи (600 учнів) по вул.Центральна, 3 в с. Гора Бориспільського району Київської області. Коригування" (Код за ДК 021:2015 - 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)
3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг:
Кількість (обсяг): 1 послуга
Місце виконання робіт: вул.Центральна, 3 в с.Гора Бориспільського району Київської області
4) очікувана вартість предмета закупівлі: 1516424,00 грн з ПДВ
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: До 31.12.2022 року
6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій: до 15.06.2021 00:00
7) умови оплати: протягом 10 (десяти) календарних днів після підписання актів приймання-передачі наданих послуг та надходження коштів з бюджету на реєстраційний рахунок Замовника
8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою.
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): 2.2.1. На підставі положень ст.25 Закону Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
2.2.2. Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія з грошовим покриттям.
2.2.3. Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 7500, грн. (сім тисяч п’ятсот грн. 00 коп.), що не перевищує 0,5 % (відсотків) очікуваної вартості закупівлі
Учасниками-нерезидентами банківська гарантія може бути надана у іноземній валюті, розмір якої еквівалентний вказаній вище сумі за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на дату видачі банківської гарантії.
2.2.4. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: 120 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошені про проведення відкритих торгів на веб-порталі Уповноваженого органу.
2.2.5. Банківська гарантія надана банком-резидентом України повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови правління національного банку України від 15.12.2004 №639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» та обов’язково містити реквізити щодо назви закупівлі та/або її номеру на веб-порталі Уповноваженого органу. У разі посилання в тексті гарантії на договір про надання гарантії, укладений між банком - гарантом та принципалом, зазначений договір обов’язково надається учасником в складі тендерної пропозиції.
Банківська гарантія надана банком-нерезидентом та долучена Учасником до своєї тендерної пропозиції, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 — URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 — ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку.
В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено:
- зобов’язання банку-гаранта сплатити бенефіціару гарантійну суму єдиним платежем протягом 15 робочих днів з дати отримання вимоги бенефіціара без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов;
- умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою принципала, без згоди та погодження з бенефіціаром, після її передавання/надсилання бенефіціару;
- відповідальність банку-гаранта перед бенефіціаром (Замовником), в разі порушення ним свого обов'язку, не обмежується сумою, на яку надано гарантію
Банківська гарантія повинна бути з повним грошовим забезпеченням (покриттям) за гарантією. На підтвердження зазначеного, учасником в складі тендерної пропозиції надається інформація (довідка, банківська виписка тощо) від банку-гаранта, що свідчить про наявність повного грошового забезпечення (покриття) за гарантією.
Умови банківської гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припиненою Банком-гарантом згідно із заявою Принципала без згоди та погодження з Бенефеціаром.
Забезпечення тендерної пропозиції не повинно містити умов щодо необхідності подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов крім подачі письмової вимоги про сплату коштів Бенефіціару, у тому числі, але не виключно, не повинно містити умов щодо: нотаріального засвідчення зразків підписів уповноважених осіб, які підписали вимогу за Гарантією, та/чи відбитка печатки Бенефіціара; подання до Банку-Гаранта вимоги за гарантією через банк Бенефіціара.
Разом із банківською гарантією, виданою банком-резидентом, Учасником надаються у електронному форматі оригінал або посвідчена банком-гарантом копія ліцензії, виданої банку-гаранту, оригінал або посвідчена банком-гарантом копія документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію.
У випадку надання банківської гарантії банком-нерезидентом, документи зазначені в даному абзаці надаються авізуючим банком-резидентом.
Пропозиції, що не супроводжуються документальним підтвердженням надання забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону.
2.2.6. Кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються Учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету.
До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії:
назва: Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва виконавчого комітету Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області
ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: 44094449;
юридична адреса: 08324, с. Гора, вул. Центральна, 5
банківські реквізити: р/р № UA 738201720355179011000112682 в Державній казначейській службі України, м. Київ.
МФО 820172
Розмір забезпечення тендерної пропозиції:
7500, грн. (сім тисяч п’ятсот грн. 00 коп.);
Електронна банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити КЕП банку-гаранта.
Застереження щодо випадків неповернення учасникові забезпечення тендерної пропозиції, вказані у пункті 3 цього Розділу.
Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону.
3.1 Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону: визначається автоматично
11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях:
Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає – 1 відсоток від очікуваної вартості закупівлі.
12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування): Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції учасника. Електронний аукціон здійснюється у відповідності з положеннями ст. 30 Закону.
1.3. До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
Торги не відбулися
1 516 424.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 164.24 UAH
Дата прийняття скарги до розгляду:13.08.2021 12:52
Дата розгляду скарги:27.08.2021 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:18.08.2021 09:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:31.08.2021 13:50
Дата виконання рішення Замовником:22.09.2021 22:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:Замовником усунуто порушення шляхом скасування рішення уповноваженої особи від 04.08.2021 року № б/н про Відхилення тендерної пропозиції ФОП "Лахненко Олександр Вікторович" на закупівлю "Технічний нагляд по об’єкту "Будівництво середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня на 24 класи (600 учнів) по вул.Центральна, 3 в с. Гора Бориспільського району Київської області. Коригування". Протокол додається.
Автор:ФОП "Лахненко Олександр Вікторович", Олександр Лахненко +380676852292 o.lakhnenko@ukr.net
resolved
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо незаконного відхилення пропозиції Консорціум «ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ»
Номер:285a18756091428f92003fbd31eae30b
Пов'язана кваліфікація:КОНСОРЦІУМ "ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ", UA-EDR 43643724
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-20-006055-a.c10
Назва:Скарга щодо незаконного відхилення пропозиції Консорціум «ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ»
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2021-04-20-006055-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю Технічний нагляд по об’єкту "Будівництво середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня на 24 класи (600 учнів) по вул.Центральна, 3 в с. Гора Бориспільського району Київської області. Коригування".
Очікувана вартість закупівлі - 1 516 424 грн з ПДВ.
Тендерні пропозиції на участь в процедурі закупівлі було подано чотирма наступними учасниками:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛЬДРІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ - 875 000 грн з ПДВ;
КОНСОРЦІУМ "ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ" - 890 990 грн з ПДВ;
ФОП "Лахненко Олександр Вікторович" 1 468 400 грн з ПДВ;
ТОВ РЕМКОНТ - 1 515 000 грн з ПДВ.
15 червня 2021 року по даній закупівлі відбувся аукціон. Відповідно до тендерної документації «Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).
04.08.2021 року оприлюднене рішення Замовника (Протокол №б/н від 04.08.2021 року, надалі також - Протокол) про відхилення пропозиції Консорціум «ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ» (надалі – Скаржник) з підстав, визначених підпунктом 1 пунктом 1 частини першої статті 31 Закону. Підставою для відхилення пропозиції Скаржника Замовник визначив «не належне обґрунтування вказаної у тендерній пропозиції ціни або вартості.»
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій: Додаток 5, 6 до скарги.
На нашу думку, при проведенні процедури оцінки пропозицій було порушено Закон України «Про публічні закупівлі», несправедливо та неправомірно прийнято рішення про відхилення пропозиції Скаржника, та рішення про визначення переможця зважаючи на таке:
Так, справді, після відхилення попередньої, найбільш економічно вигідної пропозиції, учасника ФОП ГОЛЬДРІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, Замовник перейшов до розгляду наступної, Скаржника. Відповідно до Закону 29.07.2021 року спрацював індикатор (Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лот). Скаржником 30.07.2021 було завантажено обґрунтування аномально низької ціни (файл Обґрунтування аномально низької ціни.PDF(№1-з від 30.07.2021 року)). Скаржник у своєму поясненні зазначив, що на Підприємствах учасників (засновників) Консорціуму «ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ» працюють висококваліфіковані інженери, які знаходяться в м. Києві та Київській області, що, в свою чергу, дає можливість надати послуги, що є предметом закупівлі, якісно i з меншими затратами на оплату відряджень та оплату праці працівників. Використовуючи у своїй діяльності високотехнологічне обладнання, спеціалізовані програми досвідченими кваліфікованими інженерами, власний досвід та використання новітніх підходів дозволяє виконувати нами роботу на якісно високому рівні за конкурентну ціну. Таке аргументування повністю відповідає вимогам частини 14 статті 29 Закону.
Крім того, у складі пропозиції Скаржника на виконання вимог Замовника було надано забезпечення тендерної пропозиції (файл «27. Гарантія.rar») та зобов’язання надання забезпечення виконання договору , у випадку обрання нас переможцем закупівлі (25. Лист-підтвердження про забезпечення виконання договору.PDF). Тобто Скаржник гарантував Замовнику підписання Договору за результатами закупівлі на суму, яку буде запропоновано за результатами аукціону.
В свою чергу, Замовником в Протоколі зазначено: «Учасник КОНСОРЦІУМ "ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ" надав в довільній формі обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції, однак жодних підтвердних документів та розрахунків оновленої ціни пропозиції надано не було, відповідно надана інформація не може бути належним обґрунтуванням вказаної у тендерній пропозиції ціни або вартості… На підставі розгляду тендерної пропозиції та відповідно до вимог чинного законодавства, вважаю за доцільне відхилити тендерну пропозицію КОНСОРЦІУМ "ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ" на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону».
Слід зазначити що Тендерна документація Замовника не містить жодних вимог до порядку обґрунтування аномально низької ціни крім тих, які визначені Законом і дублюються в Тедерній документації. Замовником порушено один із основних принципів Закону, недискримінації учасників. На думку замовника Скаржник повинен був надати разом із обґрунтуванням аномально низької ціни якісь «підтвердні документи та розрахунки оновленої ціни пропозиції», хоча жодним пунктом Тендерної документації Замовника форма і порядок формування таких документів і розрахунків, що підтверджували б аномально низьку ціну не встановлено.
Незаконність прийнятого Замовника рішення про відхилення пропозиції Скаржника також підтверджується практикою АМКУ. Так, при розгляді скарг щодо проведення процедур закупівель UA-2021-02-09-013021-a, UA-2020-12-10-000037-a, UA-2021-03-05-006579-c Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) було встановлено: оскільки тендерна документація не містила окремих вимог до порядку формування ціни пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни, пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником (рішення від 24.03.2021 № 5940, рішення від 16.04.2021 № 8233, рішення від 05.05.2021 № 9800). Аналогічна позиція викладена Колегією також і в багатьох інших рішеннях (рішенні № 15728-р/пк-пз від 18.08.2020, рішенні № 17214-р/пк-пз від 14.09.2020, рішенні № 23186-р/пк-пз від 15.12.2020), та № 17318-р/пк-пз від 15.09.2020 (оголошення UA-2020-06-05-001983-b) тощо.
Оскільки базовим документом для оцінки пропозицій учасників є тендерна документація, замовник має діяти виключно в рамках Закону та вимагати від учасників подання лише тієї інформації та документів, які передбачені тендерною документацією. Таким чином, якщо замовник має окремі вимоги щодо обґрунтування аномально низької ціни, варто чітко їх прописати у тендерній документації. Замовником цього зроблено не було.
Крім того, Замовником під час ухвалення рішення було неправильно визначено підставу (норму Закону) для відхилення пропозиції Замовника. Так, згідно Протоколу Замовник вирішив: Відхилити тендерну пропозицію КОНСОРЦІУМ "ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ" на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі". Вищевказана норма Закону містить вичерпний перелік підстав для відхилення пропозиції Учасника, а саме:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону.
Отже, підставою для відхилення пропозиції Скаржника Замовник визначив ненадання обґрунтування аномально низької ціни протягом визначеного строку, що є грубим порушенням Закону. Так, як Скаржник надав обґрунтування аномально низької ціни в довільній формі протягом визначеного терміну, Замовником порушено вимоги Закону.
Вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами. Замовник жодним чином не вказав, як саме відсутність документів в обґрунтуванні аномально низької ціни, які ним НЕ вимагалось, впливає на якість нашої пропозиції.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду та оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників Процедури закупівлі, а саме - відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
Підсумовуючи наведене, на підставі викладеного, відповідно до ст. ст. 30, 31 Закону, керуючись ст. 18 Закону, просимо:
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення пропозиції консорціуму «ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ»
3. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому Законом порядку.
4. Повернути на рахунок скаржника кошти, сплачені за подання даної скарги.
Дата прийняття скарги до розгляду:12.08.2021 12:50
Дата розгляду скарги:26.08.2021 12:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:17.08.2021 09:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:30.08.2021 15:40
Дата виконання рішення Замовником:22.09.2021 22:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:Замовником усунуто порушення шляхом скасування рішення уповноваженої особи від 04.08.2021 року № б/н про Відхилення тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМ "ТЕХЕКСПЕРТ ІНЖИНІРИНГ" на закупівлю "Технічний нагляд по об’єкту "Будівництво середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня на 24 класи (600 учнів) по вул.Центральна, 3 в с. Гора Бориспільського району Київської області. Коригування". Протокол додається.
Пов'язана кваліфікація:ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛЬДРІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, UA-EDR 2961501254
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-20-006055-a.a9
Назва:Скарга на дії Замовника
Скарга:
29 липня 2021 року було знову відхилено пропозицію Фізичної особи підприємця Гольдріна Сергія Вікторовича згідно протоколу уповноваженої особи – Нерубайської І.М., відповідальної за організацію та проведення закупівель Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва виконавчого комітету Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області від 29.07.2021
Підставою для відхилення зазначено є наступне:
1. Згідно вимог тендерної документації вимагалося, від учасника надати підтвердження від Учасника щодо розуміння Учасником факту, що у разі зменшення обсягів фінансування та укладення відповідних змін до договору, сума забезпечення виконання договору не зміниться, оскільки формується на підставі суми наданої тендерної пропозиції. (п. 6.4 розділу 6). Учасником не надано такого підтвердження.
2. Згідно Довідки з ДПС про відкриті рахунки в Учасника відкриті рахунки в КБ Приватбанк та АТ Універсалбанк. Згідно вимог п.4. Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати «Оригінал або завірена підписом учасника (уповноваженої особи учасника) копія довідки (довідок - у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку (банків - у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами. Документ повинен бути чинним на момент розкриття тендерної пропозиції, а якщо в документі не встановлено термін його дії, він має бути отриманий не раніше ніж за 30 днів до дня розкриття тендерної пропозиції». ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛЬДРІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ не дотримався даної вимоги надано довідку про відсутність заборгованості за кредитами лише з КБ Приватбанк.
Водночас, тендерна пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛЬДРІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ не містить такого підтвердження.
На підставі розгляду тендерної пропозиції та відповідно до вимог чинного законодавства, вважаю за доцільне відхилити тендерну пропозицію ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛЬДРІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону.
І. Стосовно першої підстави відхилення повідомляємо наступне:
Замовник зазначає, відповідно до положень ТД передбачено (п. 6.4 розділу 6) вимагалося, що надана тендерна пропозиція повинна містити підтвердження від Учасника щодо розуміння Учасником факту, що у разі зменшення обсягів фінансування та укладення відповідних змін до договору, сума забезпечення виконання договору не зміниться, оскільки формується на підставі суми наданої тендерної пропозиції.
Водночас, Документація не містить окремих вимог до підтвердження розуміння учасником факту, що у разі зменшення обсягів фінансування та укладення відповідних змін до договору, сума забезпечення виконання договору не зміниться, оскільки формується на підставі суми наданої Пропозиції. Документацією не вимагається подання окремої довідки чи інших документів стосовно підтвердження зазначеного факту.
Також, у складі Пропозиції ФОП Гольдрін С.В. міститься форма "тендерна пропозиція" вих. 20 від 30.04.2021 (файл «Цінова пропозиція.pdf»), відповідно до якої зазначено наступне: " Вивчивши тендерну документацію, включаючи її додатки (проект договору, технічне завдання), умови яких приймаємо, ми, що нижче підписалися, маємо можливість та погоджуємося виконати вимоги Замовника на загальну суму…»
Крім того, Скаржником у складі пропозиції було подано Лист-погодження вих. № 22 від 30.04.2021 року. у якому зазначено що Фізична особа-підприємець Гольдрін Сергій Вікторович погоджується з усіма умовами тендерної документації.
Вищезазначена позиція підтверджується рішенням Антимонопольного комітету України від 17.09.2020№17565 (Ідентифікаційний номер закупівлі UA-2020-07-24-001534-a) та рішенням від 17.11.2020 №21385 (Ідентифікаційний номер закупівлі UA-2020-07-10-005601-c).
Таким чином, ФОП Гольдрін С.В. було повністю дотримано вимог тендерної документації у цій частині.
ІІ. Стосовно другої підстави відхилення повідомляємо наступне:
Замовник зазначає, що згідно вимог п.4. Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати «Оригінал або завірена підписом учасника (уповноваженої особи учасника) копія довідки (довідок - у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку (банків - у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами. Документ повинен бути чинним на момент розкриття тендерної пропозиції, а якщо в документі не встановлено термін його дії, він має бути отриманий не раніше ніж за 30 днів до дня розкриття тендерної пропозиції».
Водночас, у тендерній документації не вимагалося надання таких довідок по всіх обслуговуючих банках. Також зазначено «документ» у однині, що свідчить про достатнім надання одного документа з обслуговуючого банку.
Відсутність довідки з АТ «УНІВЕРСАЛ БАНК» не є підставою для відхилення Скаржника, так як Замовник не зобов’язав надати довідку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами з всіх обслуговуючих банків.
Звертаємо увагу Колегії, що відповідно до вимог тендерної документації дана вимога передбачена у Додатку 1 до ТД Документальне підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог статті 16 Закону, а саме п. 4 «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Тобто, надання вказаних довідок з банків є підтвердженням кваліфікаційного критерію – наявність фінансової спроможності. У випадку наявності невідповідності, Замовник повинен був надати 24 години на усунення таких невідповідностей згідно ч. 16 ст. 29 Закону.
Таким чином, ФОП Гольдрін С.В. 24 години на вказану підставу не отримував та повністю дотримався вимог тендерної документації у цій частині
З огляду на вищезазначене, вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Вважаємо що Замовник при оцінці пропозиції Скаржника в цій частині порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції Фізичної особи підприємця Гольдріна Сергія Вікторовича (Протокол уповноваженої особи – Нерубайської І.М., відповідальної за організацію та проведення закупівель Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва виконавчого комітету Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області від 29.07.2021).
Дата прийняття скарги до розгляду:01.07.2021 13:28
Дата розгляду скарги:13.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:06.07.2021 19:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:16.07.2021 20:36
Дата виконання рішення Замовником:22.07.2021 23:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:Замовником усунуто порушення шляхом скасування рішення уповноваженої особи від 25.06.2012 року № б/н про Відхилення тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛЬДРІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ на закупівлю "Технічний нагляд по об’єкту "Будівництво середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня на 24 класи (600 учнів) по вул.Центральна, 3 в с. Гора Бориспільського району Київської області. Коригування". Протокол додається.
Автор:ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛЬДРІН СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ, Гольдрін Сергій 380975881623 SERGEY.GOLDRIN@GMAIL.COM
resolved
Скарга
Відхилено
Скарга на дискримінаційні умови
Номер:f22ce3c2b5304b6187fea907e80e4cbf
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-20-006055-a.b7
Назва:Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
20 квітня Управлінням житлово-комунального господарства та капітального будівництва виконавчого комітету Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-20-006055-a. Товариство з обмеженою відповідальністю «ФОГС-ГРУПП» (надалі - Скаржник/ми) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері. Але після аналізу умов тендерної документації (далі - ТД). Скаржником було виявлено, що такі умови не дають можливість подати пропозицію належним чином. Так як ми маємо право на вільний та об'єктивний розгляд нашої пропозиції на конкурентних умовах, наші права було порушено встановленими Замовником вимогами. Повний текст скарги у супровідних документах.
Дата прийняття скарги до розгляду:30.04.2021 17:33
Дата розгляду скарги:19.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:07.05.2021 19:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:03.06.2021 21:34
Автор:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОГС-ГРУПП", Гольдрін Сергій 380975881623 INFO.FOGS.GROUP@GMAIL.COM
declined
Скарга
Виконана замовником
Оскарження умов Тендерної документації
Номер:b49e52530bf34adc8cef4aa3d1c4bd6d
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-20-006055-a.c6
Назва:Оскарження умов Тендерної документації
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Інжинірингова компанія "СТРАТЕГІЯ" подає оскарження на умови Тендерної документації Замовника Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва виконавчого комітету Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області по закупівлі UA-2021-04-20-006055-a.
Дедальна інформація про оскарження викладена у доданому файлі "Скарка UA-2021-04-20-006055-a від 30.04.2021"
Дата прийняття скарги до розгляду:30.04.2021 15:05
Дата розгляду скарги:18.05.2021 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:07.05.2021 12:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:04.06.2021 21:45
Дата виконання рішення Замовником:07.06.2021 23:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:Порушення усунуто, відповідні зміни внесено до тендерної документації
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "Інжинірингова компанія "Стратегія", Волошин Іван Євгенович 380997900039,380675091435,380673967874 tender.strategiya@gmail.com
resolved
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ!
Номер:cab2ca0e01ea4aa9bf4cafe47b4cf294
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-20-006055-a.a5
Назва:ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ!
Вимога:
Предмет торгів - Технічний нагляд по об’єкту «Будівництво середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня на 24 класи (600 учнів) по вул. Центральна, 3 в с. Гора Бориспільського району Київської області. Коригування». Але Замовник для інженера з технічного нагляду вимагає використання аж ТРЬОХ (!) систем менеджменту якості, зокрема загальну, екологічну та щодо охорони праці. Мета договору про закупівлю викладена у Додатку 5 до ТД. Для виконання цієї мети – відсутня необхідність у застосування інженером з технічного нагляду систем менеджменту якості. Також поєднання одночасно ТРЬОХ систем є дискримінаційним – Замовник, який провів моніторинг компаній для визначення кваліфікаційних вимог перед оголошення торгів повинен чітко знати скільки компаній / інженерів з технагляду застосовують всі ТРИ системи (сертифіковано). Просимо вказати яка кількість таких компаній – 2? 3? 5? - згідно проведеного моніторингу проходять зазначені кваліфікаційні критерії. Вимагаємо виключити вимоги щодо надання:
- Оригінал або належним чином завірену копію сертифікату відповідності вимогам ISO 45001:2018 (або ДСТУ ISO 45001:2018), дійсного на дату розкриття пропозицій, стосовно діяльності у сфері архітектури та/або у сфері інжинірингу
- Оригінал або належним чином завірену копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001:2015 (або ДСТУ ISO 14001:2015), дійсного на дату розкриття пропозицій, стосовно діяльності у сфері архітектури та/або у сфері інжинірингу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:25.04.2021 21:35
Вирішення:Дякуємо за звернення! Рекомендуємо дотримуватися умов тендерної документації.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
АКТ ОГЛЯДУ
Номер:1dd8cbb5a21c4888b89ed173df3e467b
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-20-006055-a.a4
Назва:АКТ ОГЛЯДУ
Вимога:
Вами зазначено, що для максимального уникнення ситуацій виявлення відхилень від проектних рішень, Замовником вимагається огляд Учасника з об’єктом будівництва впродовж періоду уточнень, з підписанням відповідного акту огляду з Замовником. В акті обов’язково зазначається: найменування об’єкту, найменування Замовника та Учасника процедури закупівлі, дата складання цього акту. У подальшому разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час виконання робіт на Об'єкті, та відмови підрядника, визначеного у Договорі з закупівлі робіт, їх усунути, Виконавець повідомляє про це Замовнику для вжиття заходів відповідно до законодавства у термін не пізніше 3 робочих днів з моменту виявлення таких відхилень. Але враховуючи карантинні заходи, обмеження пересування осіб, які змушені перейти в самоізоляцію, здійснити огляд впродовж, по-перше, є стислим по строках, а тому обмежує участь в процедурі, а, по-друге, такий огляд немає належного обґрунтування для його проведення саме у період уточнень. Максимальне уникнення ситуацій виявлення відхилень від проектних рішень - здійснюється під час виконання договору про закупівлю та є обов’язком інженера з технагляду, а не обов’язком учасника процедури. Також наступний план заходів у разі виявлення відхилень від проекту - також здійснюється під час виконання договору.
Саме тому Замовник обмежив коло учасників своїми вимогами, що суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимагаємо від Замовника виключити або змінити вимогу щодо акту огляду: видаливши вимогу у повному обсязі або змінивши вимогу виключивши «впродовж періоду уточнень».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:25.04.2021 21:19
Вирішення:Дякуємо за звернення! Рекомендуємо дотримуватися умов тендерної документації.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Не обгрунтована вимога у ТД
Номер:0bbd49b666d342ee978b9d61ab3f35a6
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-20-006055-a.a3
Назва:Не обгрунтована вимога у ТД
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно вимог тендерної документації учасник повинен надати оригінал довідки (листа, тощо) від уповноваженого органу, який здійснює адміністрування податків та зборів та в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в установах банків (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий). Водночас, уповноважений орган, який здійснює адміністрування податків та зборів, це місцеві податкові інспекції, які здійснюють розгляд звернення від 15 до 30 календарних днів. Строк подання пропозицій становить 15 календарних днів (з 20.04 по 05.05), що унеможливлює гарантоване отримання даного документу. Закладаючи таку вимогу, Замовник обмежує конкуренцію, так як ставить під ризик можливість подання пропозиції Учасником від третіх осіб (при відсутності унормованої процедури отримання такого документу). Замовник не повинен ускладнювати вимоги до тендерної пропозиції учасника без належного обґрунтування включення таких вимог. Просимо виключити вимогу надати у складі пропозиції оригінал довідки (листа, тощо) від уповноваженого органу, який здійснює адміністрування податків та зборів та в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в установах банків (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий) як таку що необґрунтовано ускладнює подання пропозиції учасниками процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:25.04.2021 21:05
Вирішення:Дякуємо за звернення! Рекомендуємо дотримуватися умов тендерної документації.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Кваліфікаційні вимоги
Номер:14bc4b8230b54f8d9fcc92ca1cdb9865
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-20-006055-a.a2
Назва:Кваліфікаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно вимог тендерної документації для підтвердження реальної наявності працівників, що мають необхідні знання та досвід, учасники зобов’язані надати у складі пропозиції податкову звітність за формою 1 ДФ за IV квартал 2020 року з квитанцією про прийняття її до обліку уповноваженим органом або з відміткою уповноваженого органу та на кожного з працівників, що наведені в довідці, яка містить інформацію про наявність працівників, надати повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 з квитанцією про прийняття його уповноваженим органом або з відміткою уповноваженого органу. Водночас, звітність за формою 1 ДФ за IV квартал 2020 року буде підтверджувати інформацію дійсну станом на IV квартал 2020 року, а не станом на дату подання пропозиції та подальший період виконання договору. Кількість працівників може відрізнятися, власне самі працівники можуть уже не працювати у товаристві. Саме тому Замовник не зможе отримати іншого достовірного підтвердження працевлаштування працівників – окрім повідомлення про прийняття працівника на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413. Замовник не повинен ускладнювати вимоги до тендерної пропозиції учасника без належного обґрунтування включення таких вимог. Просимо виключити вимогу надати у складі пропозиції податкову звітність за формою 1 ДФ за IV квартал 2020 року з квитанцією про прийняття її до обліку уповноваженим органом або з відміткою уповноваженого органу як таку що необґрунтовано ускладнює подання пропозиції учасниками процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:25.04.2021 20:45
Вирішення:Дякуємо за звернення! Рекомендуємо дотримуватися умов тендерної документації.