-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Технічний нагляд по об’єкту Будівництво регіональних полігонів твердих побутових відходів Донецької області – Регіонального полігону в м. Краматорськ ІІ черга будівництва»
Торги відмінено
2 021 841.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 109.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 109.20 UAH
Період оскарження:
12.04.2017 16:53 - 07.05.2017 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
0d1fef24fdfb42f18444e5bc8d19e4a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-12-002309-b.b5
Назва:
Вимога
Вимога:
Найменування замовника:
Комунальне підприємство «Донецький регіональний центр поводження з відходами»
84301,Україна, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Танкістів, 176
Код за ЄДРПОУ 34850326
Номер та назва оголошення закупівлі:
UA-2017-04-12-002309-b
«Проведення технічного нагляду за виконанням робіт «Будівництво регіональних полігонів твердих побутових відходів Донецької області – Регіонального полігону в м. Краматорськ ІІ черга будівництва». ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 71240000-2)»
Аукціон: 12.05.2017 року о 14:57 - 15:36.
Вимога щодо перегляду рішення
про дискваліфікацію
учасника електронних торгів та
перегляд результатів електронних
торгів щодо визнання переможця
Вважаємо дискваліфікацію пропозиції ДП НДВТА «Стратегія регіонального розвитку» незаконною та необ’єктивною, в зв’язку з тим, що учасник повинен надати Довідку або витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, виданої не раніше місяця, що передує місяцю початку проведення процедури аукціону, про те, що спеціалістів, які будуть здійснювати технічний нагляд не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Відповідно статті 17 Закону та зокрема п 3. ст. 17. ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, Замовник в змозі самостійно перевірити дані на працівників учасника у відкритому реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на сайті http://corrupt.informjust.ua/.
Тобто, Рішення Замовника є безпідставним, неаргументованим та упередженим, що є порушенням основних принципів прозорості та неупередженості проведення закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», та в п.6.2 Порядку здійснення допорогових закупівель (Наказ №35 ДП «Зовнішторгвидав» від 13 квітня 2016 р.)
В зв’язку з вищевикладеним, ПРОСИМО:
1. Прийняти дану вимогу до розгляду.
2. Усунути порушення у процесі проведення закупівлі, переглянути рішення про дискваліфікацію ДП НДВТА «Стратегія регіонального розвитку» та скасувати протокол засідання тендерного комітету засідання тендерного комітету б/н від 26.06.2017 р. 10:00.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.06.2017 15:00
Вирішення:
На підставі п.3 ст.17 Закону України " Про публічні закупівлі" № 922 - VIII від 25 грудня 2015 року.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Без відповіді
Скарга
Номер:
f9f39ca59ba54e98a1650de6d35e050a
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-12-002309-b.c4
Назва:
Скарга
Вимога:
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, МСП-03680,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Юридична особа, скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю
«БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ»
49000, м. Дніпро, пр. Карла Маркса, буд.22,
Код за ЄДРПОУ 40123402
тел.: +38 (050) 451 18 43
Найменування замовника: Комунальне підприємство «Донецький
регіональний центр поводження з
відходами»
84301,Україна, Донецька обл.,
м. Краматорськ, вул. Танкістів, 176
Код за ЄДРПОУ 34850326
Рішення, що оскаржується: Протокол засідання тендерного комітету
б/н від 06.06.2017 р.
Номер оголошення закупівлі: UA-2017-04-12-002309-b
СКАРГА
Комунальним підприємством «Донецький регіональний центр поводження з відходами» (надалі - «Замовник»), оголошено проведення закупівлі: «Проведення технічного нагляду за виконанням робіт «Будівництво регіональних полігонів твердих побутових відходів Донецької області – Регіонального полігону в м. Краматорськ ІІ черга будівництва». ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 71240000-2)» (надалі «Закупівля»).
Номер оголошення закупівлі: UA-2017-04-12-002309-b.
Аукціон відбувся: 12.05.2017 року о 14:57.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої пропозиції подали наступні учасники:
ТОВ «Проектна компанія АРКОН»;
ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ»;
ДП «Науково-дослідна виробничо-технічна агенція «Стратегія регіонального розвитку»;
ТОВ «БУДАЛЬЯНС ІНЖИНІРИНГ»;
Управління капітального будівництва.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось 12.05.2017 року о 15:36.
За результатами аукціону, ціна тендерної пропозиції ТОВ «Проектна компанія АРКОН» є найбільш економічно вигідною.
Відповідно до протоколу б/н від 31.05.2017 р., пропозиція ТОВ «Проектна компанія АРКОН» відхилена на підставі п. 4 частини 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та розпочато розгляд тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ».
Згідно з протоколом засідання тендерного комітету б/н від 06.06.2017 р. (надалі – «Протокол»), тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» відхилена з наступних підстав:
«2.1. Відповідно до вимог тендерної документації (розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) учасник повинен надати розрахунок витрат на проведення технічного нагляду.
Розрахунок витрат на утримання служби замовника, зокрема витрат із технічного нагляду має бути обґрунтованим, виходячи з фактичних витрат, необхідних для проведення технічного нагляду та обсягу коштів, які передбачено спрямувати цьому замовникові для виконання своїх функцій.
Відповідно до пункту 5.8.13 до глави 10 «Утримання служби замовника» (графи 6 та 7) включаються кошти на утримання служби замовника (включаючи кошти на здійснення технічного нагляду) в обґрунтованому розмірі, який, як правило, складає до 2,5 % від підсумку глав 1-9, графа.
Основоположним при визначенні витрат всіх учасників будівництва є ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013.
Листом Мінрегіон України від 11.01.2014 за № 8/15-7-14 передбачено, що Оплата за виконання зазначених робіт здійснюється за рахунок коштів на утримання служби замовника в розмірі, визначеному на підставі відповідних розрахунків, складених у довільній формі, виходячи з обґрунтованих трудовитрат спеціалістів технагляду та узгодженого сторонами показника вартості людино-дня.
Наданий Учасником розрахунок вартості здійснення технічного нагляду, лист № 1-14,1 від 10.05.2017 не відповідає вказаним вимогам, оскільки відповідний розрахунок не містить обґрунтованих трудовитрат спеціалістів технагляду, показника вартості людино- дня.
2.2. Замовником керуючись ст. 16 закону встановлені кваліфікаційні вимоги до учасників, одним з кваліфікаційних критеріїв є наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження вказаного критерію Учасниками необхідно було надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід встановлено зразка.
Учасником надано довідку про робітників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, лист вих. № 1-7 від 10.05.2017, згідно якої до виконання робіт буде залучено одного інженера з технічного нагляду.
Здійснення технічного нагляду необхідно на об’єкті «Будівництво регіональних полігонів твердих побутових відходів Донецької області - Регіонального полігону в м. Краматорськ II черга будівництва». Вказаний об'єкт будівництва має V категорію складності.
Враховуючи складність об'єкта будівництва на його соціальну та інфраструктурну значимість одного інженера з технічного нагляду недостатньо для забезпечення протягом усього періоду будівництва (понад пів року, до 31.12.2017 року) контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва на вказаному об'єкті.
2.3. Відповідно до вимог ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційній сертифікат, можуть виконувати окремі види робіт (послуг), пов’язані із створенням об’єкта архітектури, без відповідної ліцензії, мають особисту печатку та несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом.
У складі тендерної пропозиції учасником надано кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду Ніколаєва Віталія Миколайовича від 07.10.2014 р. АТ № 002742.
Згідно листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України від 30.01.2017 р. №8/17-113-17 суб'єкти містобудування повинні доручати виконання окремих видів робіт (послуг) відповідальним виконавцям, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Водночас зміною № 8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26) установлено нові кваліфікаційні вимоги до професій «інженер-проектувальник», «інженер з технічного нагляду» та «експерт» та запроваджено нову чотирирівневу систему кваліфікації фахівців в залежності від складності об’єктів, щодо яких виконуються роботи. Зміна № 8 в частині кваліфікаційних вимог до професій працівників введена в дію з 01.01.2016 р.
Відповідно, до об’єктів, початок будівництва яких здійснюється після введення в дію цих змін, повинні застосовуватися зазначені вимоги.
Відсутність в штаті учасника провідного інженеру технагляду є порушенням умов тендерної документації.
Тому пропозиція Учасника ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ», підлягає відхиленню через невідповідність умовам тендерної документації.».
ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» не згодне з рішенням Замовника, оскільки воно є неправомірним та необґрунтованим, порушує принципи встановлені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, максимальної економії та ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників.
1. Щодо надання розрахунку витрат на проведення технічного нагляду.
Тендерна документація не містить посилання на нормативний документ відповідно до якого необхідно виконати розрахунок витрат на здійснення технічного нагляду.
Підпункт 5.8.13 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, на який посилається Замовник, насамперед визначає кошти на утримання служби замовника під час складання зведеного кошторисного розрахунку (ЗКР) та, по-друге, встановлює ліміт цих коштів в обґрунтованому Замовником розмірі, але не більше 2,5% від підсумку графи 7 глав 1-9 ЗКР.
У листі Мінрегіонбуду №8/15-7-14 від 11.01.2014р. на який посилається Замовник зазначено, що оплата за виконання зазначених робіт здійснюється за рахунок коштів на утримання служби замовника у розмірі, визначеному на підставі відповідних розрахунків, складених у довільній формі, виходячи з обґрунтованих трудовитрат спеціалістів технагляду та узгодженого сторонами показника вартості людино-дня. Тобто розрахунок розміру коштів складається за фактом виконання зазначених робіт, виходячи з обґрунтованих трудовитрат спеціалістів технагляду.
Розрахунок витрат на проведення технічного нагляду наданий Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» у листі 1-14.1 від 10.05.2017р. виконано згідно з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 у розмір, який не перевищує 2,5%.
2. Щодо висновків про недостатністю кількість інженерів технагляду.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність»
від 20.05.1999 № 687-XIV» (надалі – «Закон»), технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Частина 5 ст. 11 Закону передбачає, що порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Пункт 3 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 903 (надалі – «Порядок»), закріплює, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Враховуючи вимоги Закону та Порядку, наявність у особи виданого відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційного сертифікату надає право здійснювати технічний нагляд за будівництвом.
На виконання вимог тендерної документації, ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» надано довідку про робітників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, лист вих. № 1-7 від 10.05.2017 р. та копію кваліфікаційного сертифікату інженера технічного нагляду Ніколаєва Віталія Миколайовича від 07.10.2014 р. АТ № 002742.
Тобто, ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ», виконано вимогу п. 9 Додатку 1 до тендерної документації та підтверджено відповідність кваліфікаційній вимозі щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Законом України «Про публічні закупівлі» визначене право замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон України «Про публічні закупівлі» не містить положень, що дозволяють замовнику змінювати кваліфікаційні критерії та спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям на етапі розгляду тендерних пропозицій.
Крім того, Закон та Порядок не містять вимоги щодо залучення певної кількості інженерів технічного нагляду в залежності від складності об'єкта будівництва, його соціальної та інфраструктурної значимості.
3. Щодо висновків про відсутність в штаті провідного інженеру технагляду.
Зміною № 8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26) установлено нові кваліфікаційні вимоги до професій «інженер-проектувальник», «інженер з технічного нагляду» та «експерт» та запроваджено нову чотирирівневу систему кваліфікації фахівців в залежності від складності об’єктів, щодо яких виконуються роботи. Зміна № 8 в частині кваліфікаційних вимог до професій працівників введена в дію з 01.01.2016 р.
Порядок проведення професійної атестації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554, передбачає, що професійна атестація – це процедура, під час проведення якої підтверджується професійна спеціалізація, рівень кваліфікації і знань виконавця (п. 2 Порядку), яка проводиться на підставі кваліфікаційних характеристик професій працівників (п. 3 Порядку).
Тому з набранням чинності Зміни № 8 до Довідника кваліфікаційних характеристик працівників професійна атестація інженерів технічного нагляду має здійснюватися відповідно до цього Довідника з урахуванням зазначених змін.
Водночас принцип незворотності дії нормативно-правових актів у часі передбачає, що дія закону чи іншого нормативно-правового акта поширюється лише на ті відносини, які виникли після набрання ним чинності. Це є однією з найважливіших гарантій правової стабільності та застосовується і щодо актів центральних органів влади.
Враховуючи зазначене, кваліфікаційні сертифікати, видані до введення в дію зміни № 8, які не містять інформації щодо категорії виконавців та давали право на виконання робіт щодо усіх об’єктів будівництва, мають і далі застосовуватися без обмежень права виконання робіт щодо об’єктів будівництва відповідного класу наслідків (відповідальності) чи категорії складності.
Вищевказане підтверджується Листом Управління ціноутворення, економіки та договірних відносин у будівництві Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 17.12.2015 року №8/15-648-15 (далі – «Лист»). Відповідно до Листа, кваліфікаційні сертифікати, видані до введення в дію Зміни № 8 до розділу І «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Мінрегіону від 27.01.2014 №26, які не містять інформації щодо категорії виконавців та давали право на виконання робіт щодо усіх об’єктів будівництва, мають і далі застосовуватися без обмежень права виконання робіт щодо об’єктів будівництва відповідного класу наслідків (відповідальності) чи категорії складності.
Інженер технічного нагляду Ніколаєв Віталій Миколайович має чинний кваліфікаційний сертифікат серії АТ № 002742, виданий 07.10.2014 р., який дає право на виконання робіт щодо усіх об’єктів будівництва та має застосовуватись без обмежень права виконання робіт щодо об’єктів будівництва відповідного класу наслідків (відповідальності) чи категорії складності.
На виконання вимог тендерної документації, товариством з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» надано вичерпний перелік документації відповідно до предмету Закупівлі (підтверджено відповідність технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі).
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників.
З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії замовника порушують основні принципи здійснення закупівель, визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації.
Відповідно до ч. 9 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 8, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство «Донецький регіональний центр поводження з відходами» скасувати рішення про дискваліфікацію товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ».
Додатки: платіжне доручення на підтвердження плати за подання скарги.
Директор В.М. Ніколаєв
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 14.06.2017 14:39
- Платіжне доручення.pdf 14.06.2017 14:39
Дата подачі:
14.06.2017 14:40
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА
Номер:
985b4622219c42f4b93d809e3c314b6c
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-12-002309-b.a3
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Юридична особа, що оскаржує: Товариство з обмеженою відповідальністю
«БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ»
49000, м. Дніпро, пр. Карла Маркса, буд.22,
Код за ЄДРПОУ 40123402
тел.: +38 (050) 451 18 43
Найменування замовника рішення
якого оскаржується: Комунальне підприємство «Донецький
регіональний центр поводження з
відходами»
84301,Україна, Донецька обл.,
м. Краматорськ, вул. Танкістів, 176
Код за ЄДРПОУ 34850326
Рішення, що оскаржується: Протокол засідання тендерного комітету
б/н від 06.06.2017 р.
Номер оголошення закупівлі: UA-2017-04-12-002309-b
ВИМОГА
Комунальним підприємством «Донецький регіональний центр поводження з відходами» (надалі - «Замовник»), оголошено проведення закупівлі: «Проведення технічного нагляду за виконанням робіт «Будівництво регіональних полігонів твердих побутових відходів Донецької області – Регіонального полігону в м. Краматорськ ІІ черга будівництва». ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 71240000-2)» (надалі «Закупівля»).
Номер оголошення закупівлі: UA-2017-04-12-002309-b.
Аукціон відбувся: 12.05.2017 року о 14:57.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої пропозиції подали наступні учасники:
- ТОВ «Проектна компанія АРКОН»;
- ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ»;
- ДП «Науково-дослідна виробничо-технічна агенція «Стратегія регіонального розвитку»;
- ТОВ «БУДАЛЬЯНС ІНЖИНІРИНГ»;
- Управління капітального будівництва.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось 12.05.2017 року о 15:36.
За результатами аукціону, ціна тендерної пропозиції ТОВ «Проектна компанія АРКОН» є найбільш економічно вигідною.
Відповідно до протоколу б/н від 31.05.2017 р., пропозиція ТОВ «Проектна компанія АРКОН» відхилена на підставі п. 4 частини 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та розпочато розгляд тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ».
Згідно з протоколом засідання тендерного комітету б/н від 06.06.2017 р. (надалі – «Протокол»), тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» відхилена з наступних підстав:
2.1. Відповідно до вимог тендерної документації (розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) учасник повинен надати розрахунок витрат на проведення технічного нагляду.
Розрахунок витрат на утримання служби замовника, зокрема витрат із технічного нагляду має бути обґрунтованим, виходячи з фактичних витрат, необхідних для проведення технічного нагляду та обсягу коштів, які передбачено спрямувати цьому замовникові для виконання своїх функцій.
Відповідно до пункту 5.8.13 до глави 10 «Утримання служби замовника» (графи 6 та 7) включаються кошти на утримання служби замовника (включаючи кошти на здійснення технічного нагляду) в обґрунтованому розмірі, який, як правило, складає до 2,5 % від підсумку глав 1-9, графа.
Основоположним при визначенні витрат всіх учасників будівництва є ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013.
Листом Мінрегіон України від 11.01.2014 за № 8/15-7-14 передбачено, що Оплата за виконання зазначених робіт здійснюється за рахунок коштів на утримання служби замовника в розмірі, визначеному на підставі відповідних розрахунків, складених у довільній формі, виходячи з обґрунтованих трудовитрат спеціалістів технагляду та узгодженого сторонами показника вартості людино-дня.
Наданий Учасником розрахунок вартості здійснення технічного нагляду, лист № 1-14,1 від 10.05.2017 не відповідає вказаним вимогам, оскільки відповідний розрахунок не містить обґрунтованих трудовитрат спеціалістів технагляду, показника вартості людино- дня.
2.2. Замовником керуючись ст. 16 закону встановлені кваліфікаційні вимоги до учасників, одним з кваліфікаційних критеріїв є наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження вказаного критерію Учасниками необхідно було надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід встановлено зразка.
Учасником надано довідку про робітників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, лист вих. № 1-7 від 10.05.2017, згідно якої до виконання робіт буде залучено одного інженера з технічного нагляду.
Здійснення технічного нагляду необхідно на об’єкті «Будівництво регіональних полігонів твердих побутових відходів Донецької області - Регіонального полігону в м. Краматорськ II черга будівництва». Вказаний об'єкт будівництва має V категорію складності.
Враховуючи складність об'єкта будівництва на його соціальну та інфраструктурну значимість одного інженера з технічного нагляду недостатньо для забезпечення протягом усього періоду будівництва (понад пів року, до 31.12.2017 року) контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва на вказаному об'єкті.
2.3. Відповідно до вимог ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційній сертифікат, можуть виконувати окремі види робіт (послуг), пов’язані із створенням об’єкта архітектури, без відповідної ліцензії, мають особисту печатку та несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом.
У складі тендерної пропозиції учасником надано кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду Ніколаєва Віталія Миколайовича від 07.10.2014 р. АТ № 002742.
Згідно листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України від 30.01.2017 р. №8/17-113-17 суб'єкти містобудування повинні доручати виконання окремих видів робіт (послуг) відповідальним виконавцям, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Водночас зміною № 8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26) установлено нові кваліфікаційні вимоги до професій «інженер-проектувальник», «інженер з технічного нагляду» та «експерт» та запроваджено нову чотирирівневу систему кваліфікації фахівців в залежності від складності об’єктів, щодо яких виконуються роботи. Зміна № 8 в частині кваліфікаційних вимог до професій працівників введена в дію з 01.01.2016 р.
Відповідно, до об’єктів, початок будівництва яких здійснюється після введення в дію цих змін, повинні застосовуватися зазначені вимоги.
Відсутність в штаті учасника провідного інженеру технагляду є порушенням умов тендерної документації.
Тому пропозиція Учасника ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ», підлягає відхиленню через невідповідність умовам тендерної документації.».
Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» не згодне з рішенням Замовника, оскільки воно є неправомірним та необґрунтованим, порушує принципи встановлені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, максимальної економії та ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників.
1. Щодо надання розрахунку витрат на проведення технічного нагляду, повідомляємо наступне.
Тендерна документація не містить посилання на нормативний документ відповідно до якого необхідно виконати розрахунок витрат на здійснення технічного нагляду.
Підпункт 5.8.13 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, на який посилається Замовник, насамперед визначає кошти на утримання служби замовника під час складання зведеного кошторисного розрахунку (ЗКР) та по-друге встановлює ліміт цих коштів в обґрунтованому Замовником розмірі, але не більше 2,5% від підсумку графи 7 глав 1-9 ЗКР.
У листі Мінрегіонбуду №8/15-7-14 від 11.01.2014р. на який посилається Замовник зазначено, що оплата за виконання зазначених робіт здійснюється за рахунок коштів на утримання служби замовника у розмірі, визначеному на підставі відповідних розрахунків, складених у довільній формі, виходячи з обґрунтованих трудовитрат спеціалістів технагляду та узгодженого сторонами показника вартості людино-дня. Тобто розрахунок розміру коштів складається за фактом виконання зазначених робіт, виходячи з обґрунтованих трудовитрат спеціалістів технагляду.
Розрахунок витрат на проведення технічного нагляду наданий Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» у листі 1-14.1 від 10.05.2017р. виконано згідно з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 у розмір, який не перевищує 2,5%.
2. Щодо висновків про недостатністю кількість інженерів технагляду.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність»
від 20.05.1999 № 687-XIV» (надалі – «Закон»), технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Частина 5 ст. 11 Закону передбачає, що порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Пункт 3 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 903 (надалі – «Порядок»), закріплює, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Враховуючи вимоги Закону та Порядку, наявність у особи виданого відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційного сертифікату надає право здійснювати технічний нагляд за будівництвом.
На виконання вимог тендерної документації, ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» надано довідку про робітників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, лист вих. № 1-7 від 10.05.2017 р. та копію кваліфікаційного сертифікату інженера технічного нагляду Ніколаєва Віталія Миколайовича від 07.10.2014 р. АТ № 002742.
Тобто, ТОВ «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ», виконано вимогу п. 9 Додатку 1 до тендерної документації та підтверджено відповідність кваліфікаційній вимозі щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Законом України «Про публічні закупівлі» визначене право замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон України «Про публічні закупівлі» не містить положень, що дозволяють замовнику змінювати кваліфікаційні критерії та спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям на етапі розгляду тендерних пропозицій.
Крім того, Закон та Порядок не містять вимоги щодо залучення певної кількості інженерів технічного нагляду в залежності від складності об'єкта будівництва, його соціальної та інфраструктурної значимості.
3. Щодо висновків про відсутність в штаті провідного інженеру технагляду.
Зміною № 8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.01.2014 № 26) установлено нові кваліфікаційні вимоги до професій «інженер-проектувальник», «інженер з технічного нагляду» та «експерт» та запроваджено нову чотирирівневу систему кваліфікації фахівців в залежності від складності об’єктів, щодо яких виконуються роботи. Зміна № 8 в частині кваліфікаційних вимог до професій працівників введена в дію з 01.01.2016 р.
Порядок проведення професійної атестації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554, передбачає, що професійна атестація – це процедура, під час проведення якої підтверджується професійна спеціалізація, рівень кваліфікації і знань виконавця (п. 2 Порядку), яка проводиться на підставі кваліфікаційних характеристик професій працівників (п. 3 Порядку).
Тому з набранням чинності Зміни № 8 до Довідника кваліфікаційних характеристик працівників професійна атестація інженерів технічного нагляду має здійснюватися відповідно до цього Довідника з урахуванням зазначених змін.
Водночас принцип незворотності дії нормативно-правових актів у часі передбачає, що дія закону чи іншого нормативно-правового акта поширюється лише на ті відносини, які виникли після набрання ним чинності. Це є однією з найважливіших гарантій правової стабільності та застосовується і щодо актів центральних органів влади.
Враховуючи зазначене, кваліфікаційні сертифікати, видані до введення в дію зміни № 8, які не містять інформації щодо категорії виконавців та давали право на виконання робіт щодо усіх об’єктів будівництва, мають і далі застосовуватися без обмежень права виконання робіт щодо об’єктів будівництва відповідного класу наслідків (відповідальності) чи категорії складності.
Вищевказане підтверджується Листом Управління ціноутворення, економіки та договірних відносин у будівництві Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 17.12.2015 року №8/15-648-15 (далі – «Лист»). Відповідно до Листа, кваліфікаційні сертифікати, видані до введення в дію Зміни № 8 до розділу І «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Мінрегіону від 27.01.2014 №26, які не містять інформації щодо категорії виконавців та давали право на виконання робіт щодо усіх об’єктів будівництва, мають і далі застосовуватися без обмежень права виконання робіт щодо об’єктів будівництва відповідного класу наслідків (відповідальності) чи категорії складності.
Інженер технічного нагляду Ніколаєв Віталій Миколайович має чинний кваліфікаційний сертифікат серії АТ № 002742, виданий 07.10.2014 р., який дає право на виконання робіт щодо усіх об’єктів будівництва та має застосовуватись без обмежень права виконання робіт щодо об’єктів будівництва відповідного класу наслідків (відповідальності) чи категорії складності.
На виконання вимог тендерної документації, товариством з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» надано вичерпний перелік документації відповідно до предмету Закупівлі (підтверджено відповідність технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі).
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників.
З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії замовника порушують основні принципи здійснення закупівель, визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації.
На підставі вищевикладеного, просимо усунути порушення у процесі проведення Закупівлі, переглянути рішення про дискваліфікацію товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ЕКСПЕРТ ТЕХНОЛОДЖИ» та скасувати протокол засідання тендерного комітету засідання тендерного комітету б/н від 06.06.2017 р.
Директор В.М. Ніколаєв
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 08.06.2017 10:00
Дата подачі:
08.06.2017 10:00
Вирішення:
Рішенням тендерного комітету від 12.06.2017 року, вирішено залишити вимогу без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінація
Номер:
dd571c5bd3e04dcf9401f8325512bfd0
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-12-002309-b.b2
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Відповідно до п. 14 Додатку 1 тендерної документації на закупівлю: «Технічний нагляд по об’єкту Будівництво регіональних полігонів твердих побутових відходів Донецької області – Регіонального полігону в м. Краматорськ ІІ черга будівництва» (надалі – «Документація»), учасник повинен до складу пропозиції додати копії кваліфікаційного сертифікату інженера з технічного нагляду за будівництвом, а також надати сертифікат експерта з будівництва, на предмет консультацій правильності застосування проектних рішень по будівництву, реконструкції. та капремонту об’єкта.
Вважаємо, вимогу щодо надання копії кваліфікаційного сертифікату експерта з будівництва, на предмет консультацій правильності застосування проектних рішень по будівництву, реконструкції. та капремонту об’єкта дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність»
від 20.05.1999 № 687-XIV» (надалі – «Закон»), технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Частина 5 ст. 11 Закону передбачає, що порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Пункт 3 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 903 (надалі – «Порядок»), закріплює, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Враховуючи вимоги Закону та Порядку, наявність у особи виданого відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційного сертифікату надає право здійснювати технічний нагляд за будівництвом. Закон та Порядок не містять вимоги щодо необхідності залучення інших фахівців (експерта з будівництва), або наявності іншої дозвільної документації при здійсненні технічного нагляду за будівництвом.
Законом України «Про публічні закупівлі» визначене право замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон України «Про публічні закупівлі» не містить положень, що дозволяють замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Також, ч. 3 ст. 5 названого закону передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також, названим законом встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії замовника (у частині встановлення вимоги щодо надання копії кваліфікаційного сертифікату експерта з будівництва, на предмет консультацій правильності застосування проектних рішень по будівництву, реконструкції. та капремонту об’єкта) порушують основні принципи здійснення закупівель, визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже в цій частині мають бути внесені відповідні зміни до Документації.
Частина 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, передбачає, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, просимо усунути порушення під час проведення процедури закупівлі, та виключити з Документації вимогу щодо надання копії кваліфікаційного сертифікату експерта з будівництва, на предмет консультацій правильності застосування проектних рішень по будівництву, реконструкції. та капремонту об’єкта.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
20.04.2017 16:48
Вирішення:
Внесено зміни до Додатку 1
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
988ee96b42b24045a9688da673a9ccb2
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-04-12-002309-b.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Відповідно до п. 14 Додатку 1 тендерної документації на закупівлю: «Технічний нагляд по об’єкту Будівництво регіональних полігонів твердих побутових відходів Донецької області – Регіонального полігону в м. Краматорськ ІІ черга будівництва» (надалі – «Документація»), учасник повинен до складу пропозиції додати копії кваліфікаційного сертифікату інженера з технічного нагляду за будівництвом, а також надати сертифікат експерта з будівництва, на предмет консультацій правильності застосування проектних рішень по будівництву, реконструкції. та капремонту об’єкта.
Вважаємо, вимогу щодо надання копії кваліфікаційного сертифікату експерта з будівництва, на предмет консультацій правильності застосування проектних рішень по будівництву, реконструкції. та капремонту об’єкта дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність»
від 20.05.1999 № 687-XIV» (надалі – «Закон»), технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Частина 5 ст. 11 Закону передбачає, що порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Пункт 3 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 903 (надалі – «Порядок»), закріплює, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Враховуючи вимоги Закону та Порядку, наявність у особи виданого відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційного сертифікату надає право здійснювати технічний нагляд за будівництвом. Закон та Порядок не містять вимоги щодо необхідності залучення інших фахівців (експерта з будівництва), або наявності іншої дозвільної документації при здійсненні технічного нагляду за будівництвом.
Законом України «Про публічні закупівлі» визначене право замовника встановити кваліфікаційні критерії і встановити спосіб документального підтвердження відповідності таким критеріям, але Закон України «Про публічні закупівлі» не містить положень, що дозволяють замовнику встановлювати додаткові умови підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Також, ч. 3 ст. 5 названого закону передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також, названим законом встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії замовника (у частині встановлення вимоги щодо надання копії кваліфікаційного сертифікату експерта з будівництва, на предмет консультацій правильності застосування проектних рішень по будівництву, реконструкції. та капремонту об’єкта) порушують основні принципи здійснення закупівель, визначені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже в цій частині мають бути внесені відповідні зміни до Документації.
Частина 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, передбачає, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, просимо усунути порушення під час проведення процедури закупівлі, та виключити з Документації вимогу щодо надання копії кваліфікаційного сертифікату експерта з будівництва, на предмет консультацій правильності застосування проектних рішень по будівництву, реконструкції. та капремонту об’єкта.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
18.04.2017 11:17
Вирішення:
Внесено зміни до документації
Статус вимоги:
Задоволено