-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги щодо висвітлення діяльності на шпальтах газети (за ДК 021:2015 – 79820000-8 – Послуги пов’язані з друком)
79820000-8 – Послуги пов’язані з друком
Завершена
136 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 682.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 682.50 UAH
Період оскарження:
19.04.2021 18:50 - 23.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено
вимога про усунення дискримінації
Номер:
81d869892f5c4db1ae6834e566d85a60
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-19-007424-a.a1
Назва:
вимога про усунення дискримінації
Вимога:
Шановний Замовнику, вивчивши вимоги Оголошення виявили ряд вимог, які є дискримінаційними та спрямовані на перемогу виключно одного учасника.
1. Додатком 1 Оголошення встановлено, що переможець, після оголошення про намір укласти договір, в 5-ти денний термін повинен надати два примірника оригіналу договору підписаного зі сторони учасника, два примірника специфікації підписані зі сторони учасника та завірені копії документів відповідно Додатку 2. Поряд із цим, ч. 15 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Отже, закон не визначає конкретного строку для надання договору для підпису. Вся документація учасника по закупівлі публікується на майданчику, надання документів в друкованому вигляді не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Просимо привести у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги оголошення в цій частині.
2. Додатком 2 Оголошення встановлено, що під аналогічним договором у розумінні даного предмету закупівлі слід вважати договір на надання послуг щодо висвітлення інформації на шпальтах газети, або будь яких рекламних послуг, виконання якого на момент подання пропозиції повинно складати не менше ніж 100% від суми аналогічного договору. Наше підприємство має договір, що виконується належним чином, однак виконаний не на 100%, оскільки закінчився строк його дії. Не зрозуміло, що мається під 100% виконанням (об’єм, ціна чи щось інше). Просимо внести зміни до Оголошення в цій частині.
3. Додатком 2 Оголошення встановлено, що учасник повинен надати довідку, в якій зазначається інформація про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для належного виконання даного замовлення. В даній довідці зазначається П.І.П.; посада; номер, дата та назва документу, яким підтверджується факт працевлаштування працівників. Хоча б один із зазначених у довідці працівників повинен мати вищу освіту в галузі філології/лінгвістики/перекладу (підтвердити документально). Що мається на увазі під «в галузі філології/лінгвістики/перекладу»? Учасник має надати лише освіту в одній галузі чи на одну особу всі галузі? Навіщо перекладач, якщо публікацію в газетах здійснюються виключно українською мовою? Просимо виключити підтвердження перекладача та внести зміни в Оголошення.
4. Додатком 2 Оголошення встановлено, що учасник повинен надати документ від сторонніх організацій, що підтверджує розповсюдження друкованого видання в торгівельних точках (не менше 7-ми точок) на території міста Кам’янське протягом 2020 року та на початку 2021 року. Що мається на увазі під торговою точкою? Таке термін не має визначення в діючому законодавстві України. Разом із тим, мережа Укрпошти має декілька відділень, які не є торговими точками. Звертаємо Вашу увагу, що 2020 рік закінчився і гарантувати розповсюдження видань в 2020 році не можливо. За вікном вже кінець квітня місяця, що не є початком 2021 року. Дану вимоги виконати як де-юре, так і де-факто не може виконати жоден учасник. Просимо внести зміни до Оголошення в цій частині.
5. Додатком 2 Оголошення встановлено, що учасник повинен надати лист – гарантію від Учасника про встановлення ціни на вільний продаж друкованого видання не більше ніж 3 грн. 00 коп. Відповідно до ст. 44 Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі, зокрема, комерційного розрахунку та власного комерційного ризику. Принцип комерційного розрахунку та власного комерційного ризику випливає із ризикованого характеру підприємницької діяльності і передбачає покладання негативних наслідків здійснення підприємницької діяльності безпосередньо на підприємство (підприємця). Тобто, суб'єкт підприємницької діяльності вправі обирати спосіб здійснення ним підприємницької діяльності, здійснюючи її на свій ризик, і самостійно відповідати за результати своїх дій, він вільний у виборі напрямків і методів роботи, незалежний у прийнятті рішень, діє своєю волею та за своїми інтересами, вільний у встановленні прав і обов'язків по договорам, що укладаються, у визначенні будь-яких умов договорів, що укладаються. Частиною 1 ст. 55 ГК України визначено, що суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Такі обставини як наявність або відсутність економічного ефекту від укладених в ході підприємницької діяльності договорів та зростання договірних зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності, як виникнення у Виконавця додаткових витрат є комерційним ризиком і суб'єкт підприємницької діяльності повинен самостійно нести відповідальність за власні комерційні ризики. Отже, ризики при підприємницькій діяльності несе сам суб'єкт господарювання, а відповідно нерентабельність та неприбутковість підприємства стосується виключно діяльності самого підприємства, в зв'язку з чим, наведені ризики не можуть бути ризиками іншої сторони, оскільки в протилежному випадку порушується принцип збалансованості інтересів сторін. Вами закуповується певним об’єм на сторінка друкованих видань. Отже, вимога про встановлення максимальної ціни друкованого засобу безпідставною та не відповідає принципам підприємницької діяльності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.04.2021 22:01
Вирішення:
1.Визначений замовником 5-ти денний строк для надання переможцем закупівлі підписаного договору не суперечить чинному законодавству.
Надання переможцем закупівлі двох примірників специфікації та завірених копії документів відповідно Додатку 2 документації також не порушує жодного з нормативно-правових актів.
Зазначені вимоги обґрунтований специфікою діловодства замовника закупівлі та жодним чином не дискримінують будь-кого з учасників та стосуються виключно переможця закупівлі.
2. Закон Україна «Про публічні закупівлі» надає право замовнику закупівлі встановлювати кваліфікаційні критерії та вимоги щодо їх підтвердження.
Замовником встановлено кваліфікаційний критерій- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Додатком 2 Оголошення чітко визначена вимога до аналогічного договору – «Аналогічним договором у розумінні даного предмету закупівлі слід вважати договір на надання послуг щодо висвітлення інформації на шпальтах газети, або будь яких рекламних послуг, виконання якого на момент подання пропозиції повинно складати не менше ніж 100% від суми аналогічного договору».
Також визначено спосіб підтвердження учасниками відповідності кваліфікаційному критерію та встановлено перелік документів, що повинен подати учасник для такого підтвердження.
Тобто, для підтвердження встановленому кваліфікаційному критерію учасник повинен мати досвід повного виконання аналогічного договору та надати наступні документи:
-довідка у довільній формі із зазначенням номеру та дати укладання договору, предмету закупівлі договору, назви та місцезнаходження контрагента, загальна вартість договору та сума виконання договору
-сканований оригінал зазначеного у довідці договору;
-скановані акти прийому-передачи наданих послуг, що підтверджують повне виконання договору;
-сканований позитивний лист - відгук від контрагента за зазначеним у довідці договором (відгук повинен містити дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору та інформації про суму та належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків).
Замовник не вважає встановлення кваліфікаційного критерію та визначення способу підтвердження відповідності учасників встановленому критерію порушенням законодавства та дискримінацією учасників.
3.Як вже зазначалось вище, Законом надано право замовнику закупівлі встановлювати кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх підтвердження.
З метою якісного надання замовлених послуг замовник вважає, що наявність у учасника співробітника, який має вищу освіту, що безпосередньо стосується предмету закупівлі- в галузі філології/лінгвістики/перекладу- є обґрунтованим та таким, що буде сприяти якісному наданню послуг.
Замовник вважає, що для належного висвітлення його діяльності послуги повинні бути надані спеціалістами, професіоналізм яких доведено відповідною галузевою освітою.
Для підтвердження відповідності встановленому кваліфікаційному критерію учасник може мати трудові правовідносини як з одним співробітником, який має вищу освіту в галузі філології/лінгвістики/перекладу, так і з декількома працівниками, які отримали вищу освіти в галузі філології, або лінгвістики, або перекладу окремо.
Вимога щодо наявності працівника із освітою перекладача встановлена саме з огляду на те, що публікації здійснюються виключно українською мовою. Наявність працівника із зазначеною освітою дозволить уникнути при публікаціях застосування слів та мовних обертів, не притаманних українській мові (англіцизмів, русизмів та т.і.).
Таким чином, замовник не вважає встановлений кваліфікаційний критерій дискримінаційним та таким, що підлягає скасуванню або зміні.
4.Встановлена у документації закупівлі вимога про надання документу від сторонніх організацій, що підтверджує розповсюдження друкованого видання в торгівельних точках на території міста Кам’янське протягом 2020 року та на початку 2021 року обумовлена тим, що замовник бажає висвітлювати свою діяльність перед городянами та у газеті, яка розповсюджується на території міста.
Територіально замовник розташований у місті Кам’янське, відноситься до сфери управління відповідної міської ради, здійснює свою діяльність виключно у місті Кам’янське. З врахуванням цих обставин замовник вважає, що його діяльність цікавить переважно мешканців міста Кам’янське та в першу чергу інформувати про свою діяльність необхідно членів місцевої громади.
Надання запитаного документу, на думку замовника, підтвердить розповсюдження газети на території міста у обсязі, достатньому для інформування громадян про діяльність замовника.
В разі, якщо потенційні учасники дійсно розповсюджували свої друковані видання на території міста Кам’янське на протязі 2020- початку 2021 років, Замовник не бачить будь-яких складнощів для отримання відповідного підтверджуючого документу у організацій-розповсюджувачів.
Ринок друкованих видань, що реалізуються у місті Кам’янське не є монопольним, є досить великий та представлений декількома десятками газет, тому вимога замовника не звужує потенційне коло учасників та скерована лише на найбільш ефективне отримання замовлених послуг.
Під торгівельними точками замовник має на увазі заклади торгівлі або заклади з обслуговування населення, де здійснювалась у визначений в Оголошенні період продаж газети (друкованого видання) учасника.
З огляду на викладене, замовник не вважає зазначені вимоги дискримінаційними та не вважає за необхідне вносити зміни до документації закупівлі.
5.Стосовно визначення документацією закупівлі максимальної ціни на один примірник друкованого видання, то ця вимога ґрунтується на принципі максимальної доступності інформації про замовника закупівлі, що публікується у виданні, для найбільш широкого кола мешканців міста Кам’янське.
Зазначена ціна встановлена із врахуванням цін на ринку друкованих видань у місті та, за думкою замовника, є економічно привабливою для більшості городян.
Підвищення визначеної замовником максимальної ціни на видання призведе до зменшення кількості потенційних покупців та, як наслідок, зменшить коло мешканців міста, яки ознайомляться з інформацією щодо діяльності замовника.
В разі, якщо потенційний учасник вважає економічно не доцільним брати участь у аукціоні, замовник не в праві наполягати на такій участі та примушувати учасника до укладання не вигідного йому договору.
Підсумовуючи викладене, замовник не вважає встановлені документацією закупівлі вимоги до учасників дискримінаційними та такими, що підлягають зміні або скасуванню.
Статус вимоги:
Відхилено