-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
послуги фізичної охорони територій кладовищ, утримання та обслуговування виконавцем ручної тривожної сигналізації, технічний контроль патрулювання християнського та єврейського кладовищ м. Чернівці
Торги відмінено
1 425 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 129.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 129.50 UAH
Період оскарження:
19.04.2021 15:53 - 01.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Тендерна документація Замовника складена з порушенням принципів здійснення закупівлі, закріплених в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципів недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, чим порушено наші права та інтереси, зокрема встановлено дискримінаційні кваліфікаційні критерії до учасників щодо наявності вогнепальної зброї та проходження спецпідготовки з використанням вогнепальної зброї.
Номер:
f3f79979143e46fcaf414028189fd4ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-19-006797-c.a1
Назва:
Тендерна документація Замовника складена з порушенням принципів здійснення закупівлі, закріплених в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципів недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, чим порушено наші права та інтереси, зокрема встановлено дискримінаційні кваліфікаційні критерії до учасників щодо наявності вогнепальної зброї та проходження спецпідготовки з використанням вогнепальної зброї.
Скарга:
Вважаємо, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
Крім того, документація містить дискримінаційні вимоги, а саме:
Замовником встановлено в п. п.5.1. встановлено дискримінаційні Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону, зокрема: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: - довідка, складена у формі таблиці, що свідчить про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг, що є предметом закупівлі, засвідчена підписом уповноваженої особи учасника, скріплена печаткою із зазначенням посади, дати і підпису (надати сканкопії посвідчень та свідоцтв проходження даними працівниками спецпідготовки охоронника не нижче ІІІ розряду та підтвердження проходження спецпідготовки щодо використання вогнепальної зброї).
Згідно п. 5.2. Технічних вимог Додатку № 1 Тендерної документації, встановлено вимогу про наявність у працівників вогнепальної зброї та відповідно надання підтвердження проходження спецпідготовки щодо використання вогнепальної зброї, оскільки дані пункти суперечать п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
А також встановлена неправомірна вимога, щодо забезпечення працівників охорони, які патрулюють цілодобово території християнського та єврейського кладовищ м. Чернівці, спеціальними засобами активної оборони (гумові кийки, балони з газом дратівливої дії, вогнепальна зброя) та захисту (бронежилет, наручники);
Зокрема, зазначаємо, що згідно діючого законодавства, суб’єкти господарської діяльності, які надають охоронні послуги відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності" від 11 лютого 2013 р. № 97 можуть мати лише травматичну зброю, а вогнепальну зброю має право тільки працівники правоохоронних органів, структурних підрозділів Національної поліції України, законним військовим формуванням, як державний орган.
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність», Постанови Кабінету Міністрів України (далі – ПКМУ) «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960, спеціальним актом, що визначає перелік спецзасобів для охоронників – є ПКМУ «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності» від 11 лютого 2013 р. № 97, і вона надає право мати лише (а) Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії (б) Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*. Згідно чинного законодавства право на носіння вогнепальної зброї мають правоохоронні та державні силові органи.
Звертаємо Вашу увагу, що згідно підпункту 1 пункту 11 розділу 5 Наказу Міністерство Внутрішніх Справ України № 577 від 07.07.2017 Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2017 р. за N 989/30857 «Про організацію службової діяльності поліції охорони з питань забезпечення фізичної охорони об'єктів» Із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27 листопада 2018 року N 962 встановлено, що Персонал поліції охорони, призначений в наряд, забезпечується: 1) табельною вогнепальною зброєю з не менше ніж двома магазинами, спорядженими набоями (автоматична вогнепальна зброя видається за необхідності та за умовами атестата безпеки);
Звертаємо увагу, що вимоги підпункту 1 пункту 11 цього розділу не поширюються на працівників поліції охорони, які залучаються до виконання договірних зобов'язань на об'єктах, що не відносяться до категорії особливо важливих, та з охорони вантажів (крім валютних та інших цінностей, зброї, боєприпасів, вибухівки, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів), що перевозяться залізничним транспортом у складі змішаного наряду.
Озброєння працівників поліції охорони, залучених до виконання договірних зобов'язань на об'єктах, що не відносяться до категорії особливо важливих, здійснюється за письмовим розпорядженням керівника УПО (ПП УПО) на підставі аналізу стану оперативної обстановки на території обслуговування та/або за зверненням замовника.
Стаття 46 ЗУ «Про національну поліцію» визначає наступне: Застосування вогнепальної зброї: 1. Застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу. 2. Поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну підготовку. 3. Порядок зберігання і носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються Міністром внутрішніх справ України. 4. Поліцейський уповноважений у виняткових випадках застосовувати вогнепальну зброю: 1) для відбиття нападу на поліцейського або членів його сім’ї, у випадку загрози їхньому життю чи здоров’ю; 2) для захисту осіб від нападу, що загрожує їхньому життю чи здоров’ю; 3) для звільнення заручників або осіб, яких незаконно позбавлено волі. Отже, відповідно до нижченаведених норм, правом мати вогнепальну зброю наділені лише правоохоронні органи та/або військові формування. Інші потенційні учасники закупівлі позбавлені можливості виконати зазначену вимогу відповідно до норм чинного законодавства. Саме тому просимо Вас виключити з тендерної документації вимогу про про наявність у працівників вогнепальної зброї та відповідно надання підтвердження проходження спецпідготовки щодо використання вогнепальної зброї, оскільки вона суперечить чинному законодавству, а також дискримінує потенційних учасників та зменшує коло осіб, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі».
Використання словосполучення «вогнепальна зброя», свідчить проте, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників які здійснюють свою діяльність на підставі Ліцензії та Закону України «Про охорону діяльність».
Факт отримання компанією ліцензії вже підтверджує рівень компетенції компанії та можливість надавати певні послуги.
На нашу думку, Замовник обмежує добросовісну конкуренцію, враховуючи вимоги документації щодо наявності вогнепальної зброї, виконати зазначену умову Тендерної документації зможуть лише один структурний підрозділ Національної поліції України, зокрема Управління поліції охорони в Чернівецькій області, код 40108976, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі, ТОВ «ЛІГОР СІК`ЮРІТІ ЛЮКС», надаючи перевагу лише одному підприємству.
На підставі викладеного вимагаємо виключити вимогу про наявність вогнепальної зброї або зазначити про альтернативу, наприклад, "травматичну чи вогнепальну" в пунктах Тендерної документації зазначених вище, з метою дотримання принципів рівності та недискримінації згідно до Закону України "Про публічні закупівлі".
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Тендерна документація Замовника складена з порушенням принципів здійснення закупівлі, закріплених в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципів недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, чим порушено наші права та інтереси.
Враховуючи викладене вище, на підставі прав закріплених Конституцією України та керуючись положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Призупинити строки проведення процедури закупівлі
3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації щодо усунення дискримінаційних вимог до учасників закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист скарга на адресу АМК.pdf 29.04.2021 19:25
- Лист скарга на адресу АМК.docx 29.04.2021 19:25
- Додаток 1.doc 29.04.2021 19:25
- Тендерна документація.doc 29.04.2021 19:25
- Витяг з Наказу МВС.doc 29.04.2021 19:25
- рішення від 05.05.2021 № 9679 + лист Замовнику + лист Скаржнику .pdf 06.05.2021 12:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.05.2021 № 10751.pdf 18.05.2021 16:15
- рішення від 17.05.2021 № 10751 .pdf 20.05.2021 19:09
- пояснення антимонопольний.pdf 12.05.2021 18:16
- пояснення.doc 12.05.2021 18:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.04.2021 19:35
Дата розгляду скарги:
17.05.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.05.2021 12:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.05.2021 19:09
Дата виконання рішення Замовником:
01.06.2021 13:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
виконання рішення АМКУ