• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт міні-футбольного поля зі штучним покриттям за адресою: Харківська область, Нововодолазький район,с. Липкуватівка,пл. Доценка,2

Завершена

2 092 496.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 462.48 UAH
Період оскарження: 19.04.2021 10:07 - 01.05.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога до Замовника про скасування рішення

Номер: 6eebe753c3fd4ff6ae6b07cbcece2fa1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-19-000713-b.c1
Назва: Вимога до Замовника про скасування рішення
Вимога:
Вимога до Замовника про скасування рішення 06 травня 2021 року відбувся електронний аукціон за результатами якого тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КВА» (далі - ТОВ «КВА») визнана найбільш економічно вигідною. При цьому, пропозиція ТОВ «КВА» системою визнана пропозицією з аномально низькою ціною. ТОВ “КВА” на виконання вимог частини 14 статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі” та пункту 2.2 частини 2 розділу У тендерної документації протягом одного робочого дня надав обґрунтування своєї цінової пропозиції шляхом завантаження документу «Обгрунтування аномально низької ціни с. Липкуватівка» до електронної системи закупівель 06.05.2021 року о 16:26 год. 12.05.2021 року за результатами розгляду пропозиції та обґрунтування її учасником ТОВ «КВА», Замовником було прийняте рішення про відхилення пропозиції ТОВ “КВА” (протокол засідання тендерного комітету по розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КВА» від 12.05.2021 року № 27). Підставою для відхилення зазначено наступне: «Ухвалено рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КВА» на підставі п.1 ч.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»», як такого, що не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної протягом строку визначеного в частині 14 статті 29 цього Закону. Не можемо погодитися з таким рішенням та вважаємо дії Замовника такими, що порушують наші права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав. Учасником ТОВ “КВА” виконано вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та вимоги тендерної документації в частині надання обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції в повній мірі. Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює право Замовника відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни. В протокольному рішенні не вказано про те , що ТОВ «КВА» не надав саме належного обґрунтування аномально низької ціни, а відхиляє пропозицію в частині ненадання обґрунтування аномально низької ціни тендерної протягом строку визначеного в частині 14 статті 29 цього Закону. Проте, ні Законом, ні Замовником не визначено порядку формування обгрунтування аномально низької ціни, виключного переліку документів та формул, які можуть бути обґрунтуванням аномально низької ціни тендерної пропозиції. До того ж, вважаємо, що поняття належне обґрунтування чи неналежне обґрунтування є суто оціночна категорія, яка може на власний розсуд застосовуватися Замовником під час прийняття ним рішення. Згідно зі статтею 29 Закону України «Про публічні закупівлі», обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу надання виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; сприятливі умови, за яких учасник може надати поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. Звертаємо увагу, що так звана «аномальна низька ціна» тендерної пропозиції була обґрунтована Учасником ТОВ «КВА» у відповідності до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» такими законними факторами як ефективністю співробітництва з партнерами-постачальниками, та застосуванням мінімальної націнки, що створюють сприятливі умови, за яких суб’єкт оскарження може надати Послуги Замовнику за спеціальною ціновою пропозицією (знижкою) учасника. Зазначаємо, що розрахунок економічно обґрунтованої ціни Послуги забезпечується лише шляхом врахування реальних та об’єктивних витрат, які є індивідуальними для кожного окремого суб’єкта господарювання (учасника торгів), що й забезпечує їх різний економічний потенціал та конкурентоздатність, а також різне співвідношення ціни остаточних пропозицій учасників торгів. Тендерна пропозиція Учасника повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, ТОВ «КВА» має всі можливості та ресурси виконати роботи за ціною, виставленою ціновою пропозицією – 1 199 694,00, і претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником. Закупівля послуг за ціною, запропонованою суб’єктом оскарження, є вигідною як для ТОВ «КВА», так і в першу чергу для Замовника, оскільки надає йому можливість запобігти перевитрат бюджетних коштів і разом з тим отримати виконання якісних робіт. Крім того, на обґрунтування свого рішення, вказуєте, що учасник ТОВ «КВА» не надає у складі тендерної пропозиції Відомість ресурсів до договірної ціни та до Акту форми КБ2-В аналогічних договорів у файлі «Частина 4 тендерної пропозиції» для проведення порівняння цін Учасника на будівельні матеріали у складі робіт. Про те, це твердження є необґрунтованим, оскільки учасником ТОВ «КВА» надається Підсумкова відомість ресурсів, яка містить у файлі «Частина 5 тендерної пропозиції». Що стосується надання аналогічних договорів , то вони також надані у файлі «Частина 4 тендерної пропозиції», і вказані договора підтверджують наявність виконання аналогічного чи схожого переліку робіт, а не обґрунтування аномально низької ціни. У зв’язку з викладеним, вважаємо рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «КВА» з предметом закупівлі : Капітальний ремонт міні-футбольного поля зі штучним покриттям за адресою: Харківська область, Нововодолазький район, с. Липкуватівка, пл. Доценка, 2, згідно коду ДК 021:2015:45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи з підстав ненадання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині 14 статті 29 Закону необґрунтованим та несправедливим, а також таким, що прийнято з формальних підстав. Вказане рішення Замовника свідчить про порушення прав та законних інтересів ТОВ «КВА», зокрема права, на визнання переможцем у процедурі закупівлі з дотриманням принципу неупередженого визначення переможця процедури закупівлі та отримання вигоди, пов’язаною з перемогою у процедурі закупівлі. Враховуючи вищевикладене, просимо Вас скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КВА», зазначене у Протоколі засідання тендерного комітету від 12.05.2021 року № 27 та прийняти нове рішення, яким визнати переможцем закупівлі учасника ТОВ «КВА». У разі незадоволення наших вимог, відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», вимушені будемо звернутися зі скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня. Ваша вимога розглядається відповідно до ч. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Замовником було вірно розглянуто тендерну пропозицію ТОВ «КВА», про що надаємо додаткову аргументацію про її відхилення стосовно зазначених у вимозі тверджень. 1. Щодо відсутності належного обґрунтування аномально низької ціни (далі – АНЦ). Твердження «В протокольному рішенні не вказано про те , що ТОВ «КВА» не надав саме належного обґрунтування аномально низької ціни, а відхиляє пропозицію в частині ненадання обґрунтування аномально низької ціни тендерної протягом строку визначеного в частині 14 статті 29 цього Закону.» не відповідає дійсності, так як у Протоколі засідання тендерного комітету № 27 від 12.05.2021 р. (далі – Протокол) зазначено «Учасник надав файл «Обгрунтування аномально низької ціни с. Липкуватівка» листом Вих № 106/06 від 06.05.2021 р. шляхом завантаження до електронної системи закупівель 06.05.2021 р. о 16:26 год. Вивчивши надане Учасником «обґрунтування аномально низької ціни», Замовник приходить до висновку щодо неналежності такого обґрунтування.». Твердження «Звертаємо увагу, що так звана «аномальна низька ціна» тендерної пропозиції була обґрунтована Учасником ТОВ «КВА» у відповідності до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» такими законними факторами як ефективністю співробітництва з партнерами-постачальниками, та застосуванням мінімальної націнки, що створюють сприятливі умови, за яких суб’єкт оскарження може надати Послуги Замовнику за спеціальною ціновою пропозицією (знижкою) учасника» містить лише загальні фрази без конкретних зазначень і підтверджень того, за рахунок чого ціна тендерної пропозиції і, зокрема згідно з Відомістю ресурсів, ціна на основні будівельні матеріали, є аномально низькою. Економія бюджетних коштів є важливим фактором, але механізм обґрунтування АНЦ введено в Закону щоб уникнути ситуацій, коли Учасник виграє з занадто низькою ціною, а потім відмовиться від підписання договору, або підпише договір, а тоді відмовиться від виконання робіт. Тобто поняття АНЦ введено, щоб була змога для автоматичного відхилення аномально низьких цінових пропозицій, боротьби з демпінгом цін, що призводить до закупівель неякісних товарів і послуг або змушує бюджетні установи погоджуватись на менший обсяг закупівлі. Також, згідно з відповіддю Департамента сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на запит 948/2020, що розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=84c3a9c1-1627-42ed-b260-cf660431d928, замовник відповідно до вимог Закону може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник надав обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, однак замовник вважає таке обґрунтування неналежним, зазначивши в системі підстави такого відхилення з урахуванням наявного реалізованого в електронній системі закупівель функціоналу. Враховуючи, що обґрунтування АНЦ Учасника визнано Замовником неналежним, та відсутність у ст. 31 Закону підстави відхилення за надання неналежного обґрунтування АНЦ, Замовник, зазначивши підстави відхилення у Протоколі, відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КВА» з урахуванням наявного реалізованого в електронній системі закупівель функціоналу. 2. Щодо надання Відомості ресурсів. Замовником у Протоколі зазначено «Аналізом документів, наданих Учасником, встановлено, що під час розрахунку тендерної пропозиції ним не враховано перевезення працівників (враховуючи місцезнаходження Учасника в Полтавській області), а ціни на основні будівельні матеріали при виконанні робіт є значно нижчими, за звичайні ринкові ціни», що встановлено саме з Відомості ресурсів до Договірної ціни за предметом цієї закупівлі. Враховуючи наявні документи та інформацію у складі тендерної пропозиції ТОВ «КВА», Замовник намагався провести аналіз цін на будівельні матеріали у аналогічних договорах цього учасника, так як це могло б підтвердити можливість реального виконання учасником своїх зобов’язань за договором. Замовник відображає факт відсутності Відомості ресурсів до Договірної ціни та до Акту форми КБ2-В аналогічних договорів у файлі «Частина 4 тендерної пропозиції» як додаткове підтвердження неможливості визнання обґрунтування АНЦ належним, а не як підставу відхилення тендерної пропозиції учасника. Слід зауважити, що відповідно до ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 «Правила визначення вартості будівництва» Відомість ресурсів є додатком до Договірної ціни та до Акту форми КБ2-В і у цьому документі міститься інформація про вартість будівельних матеріалів. Враховуючи вищевикладене, вважаємо рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КВА» обґрунтованим і законним, а Протокол засідання тендерного комітету № 27 від 12.05.2021 р. прийнятим у відповідності до чинного законодавства України. Стосовно Вашої вимоги щодо визнання ТОВ «КВА» переможцем процедури закупівлі, звертаємо Вашу увагу на наявність у тендерній пропозиції інших невідповідностей вимогам тендерної документації та Закону, що також відображено в Протоколі.
Статус вимоги: Відхилено