-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплект навчального обладнання для кабінету хімії
категорія Замовника-органи місцевого самоврядування; мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.
Завершена
1 006 992.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 034.96 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 034.96 UAH
Період оскарження:
19.04.2021 09:45 - 01.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено
щодо дискримінації учасників
Номер:
4b63b8666f92460a93dc32d9b201362e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-19-000390-b.c1
Назва:
щодо дискримінації учасників
Вимога:
ВИМОГА
(про усунення порушень Закону України “Про публічні закупівлі” )
Шановний, Замовник, детально вивчивши тендерну документації публічної закупівлі UA-2021-04-19-000390-b (Комплект навчального обладнання для кабінету хімії), яка проводиться Управлінням освіти, молоді та спорту Лиманської міської ради, хочемо зазначити наступне.
Так, у Додатку № 4 до тендерної документації (Технічні вимоги до предмету закупівлі) - Комплект навчального обладнання для кабінету хімії (ДК 021:2015 - 39160000-1 - Шкільні меблі), містяться наступні дискримінаційні та противоправні вимоги.
Так, до Електронного освітнього ресурсу (ЕОР) з хімії, Замовник вимагає від учасника у складі тендерної пропозиції подати інструкцію та супровідну документацію: методичні вказівки до ЕОР; настанови користувача ЕОР; наявність грифу «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» на підтвердження чого у складі пропозиції надати копію відповідного документу та копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ЕОР; Крім того у у складі пропозиції учасник повинен надати посилання на сайт ЕОР з хімії.
Разом з тим така вимога є противоправною та такою, що є дискримінаційною.
Єдиним нормативно правовим актом України, який регулює питання про електронні освітні ресурси є Положення про електронні освітні ресурси, яке затверджено Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 за № 1060. Відповідно до Розділу III зазначеного вище Положення (загальні вимоги до ЕОР) НЕ ВСТАНОВЛЕНО вимоги про те, що ЕОР з хімії повинно мати посилання на сайт. Крім того для уніфікації вимог до обладнання навчального і загального призначення, Міністерство освіти і науки України затвердило Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій», в якому передбачило всі ключові вимоги до обладнання, аналогічного до предмету даної закупівлі. Зазначений вище Нормативно правовий акт, не встановлює вимоги до обладнання у тому числі ЕОР з хмії в частині наявності грифу МОН на ПО «Схвалено для використання у закладах загальної середньої освіти» та копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ЕОР. Більше того відповідно до сайту Міністерства освіти і Науки України https://mon.gov.ua/ua/tag/grifi-ta-svidotstva розділ ГРИФИ ТА СВІДОЦТВА не містить нормативно правового акту про надання грифу МОН на ЕОР хімії. Таким чином зазначена вище вимога про надання грифу «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» на підтвердження чого у складі пропозиції надати копію відповідного документу та копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на ЕОР та надання посилання на сайт ЕОР з хімії є противоправними та дискримінаційними, а тому підлягають виключенню із тендерної документації.
У разі відхилення нашої вимоги просимо аргументувати свою позицію з посилання на пункт частину та назву нормивно-правового акту, який законодавчо підтвержує позицію Замовника та ЗОБОВ'ЯЗУЄ УЧАСНИКІВ ОТРИМУВАТИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНІ ДОКУМЕНТИ, а отже, і подавати у складі пропозицій.
Наступною вимогою, яку виклав Замовник у тендерній документації п.5 Додатку № 4 до тендерної документації у тому числі міститься вимога про те, що учасник у складі тендерної документації повинен надати копію висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на персональний комп'ютер форм-фактор ноутбук, багатофункціональний пристрій та кабінет хімії дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій;
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» обладнання, яке є предметом закупівлі не відноситься до об’єктів державної санітарно-епідеміологічної експертизи що виключає обов’язок учасників отримувати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на обладнання.
Таким чином, отримання Висновку СЕЕ на персональний комп'ютер форм-фактор ноутбук, багатофункціональний пристрій та кабінет хімії наразі проводиться на добровільних, а отже, учасники, які завчасно не знали про публікацію закупівлі з такою вимогою та не отримували відповідні Висновки СЕЕ на свою продукцію, оскільки це не вимагається законодавством, не можуть брати участь у закупівлі. Замовник не має права вимагати від учасників документи, які не передбачені для них законодачо. З огляду на це вимагаємо виключити дану вимогу про надання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи на персональний комп'ютер форм-фактор ноутбук, багатофункціональний пристрій та кабінет хімії. У разі відхилення нашої вимоги просимо аргументувати свою позицію з посилання на пункт частину та назву нормивно-правового акту, який законодавчо підтвержує позицію Замовника та ЗОБОВ'ЯЗУЄ УЧАСНИКІВ ОТРИМУВАТИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНІ ДОКУМЕНТИ, а отже, і подавати у складі пропозицій. Надалі у цьому ж пункті Тендерної документації, Замовник вимагає від Учасника надати у складі тендерної документації, надати копію декларації про відповідність вимогам технічних регламентів на персональний комп’ютер форм-фактор ноутбук, чинної на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій; Разом з тим дана вимога є дискримінаційною та звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Звертаємо увагу, що дане питання регулюється Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію». Частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Таким чином отримання декларації про відповідність вимогам технічних регламентів на персональний комп’ютер форм-фактор ноутбук здійснюється в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. З огляду на це вимагаємо виключити дану вимогу про надання копії декларації про відповідність вимогам технічних регламентів на персональний комп’ютер форм-фактор ноутбук, чинної на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій. У разі відхилення нашої вимоги просимо аргументувати свою позицію з посилання на пункт частину та назву нормивно-правового акту, який законодавчо підтвержує позицію Замовника та ЗОБОВ'ЯЗУЄ УЧАСНИКІВ ОТРИМУВАТИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНІ ДОКУМЕНТИ, а отже, і подавати у складі пропозицій. Наступною дискримінаційною вимогою цього ж пункту Тендерної документації, Замовник вказую про те, що Учасник у складі тендерної пропозиції, повинен надати копію титульної сторінки технічних умов на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, (далі – ТУ). Технічні умови мають бути внесені до бази даних «Технічні умови України» для можливості он-лайн перевірки та погоджені відповідним органом МОН України (у складі пропозиції має бути надано копію документа про погодження ТУ); Разом з тим вимога про погодження Технічних умов відповідним органом МОН України та надання копії документа про погодження є не тільки дискримінаційною, а такою, що суперечить нормам діючого законодавства України з наступних підстав. Так станом на 24.04.2021 року чинне законодавство не містить порядку такого погодження. Жодні нормативно-правові акти, навіть накази МОН, не містять відповідного порядку, а отже отримати таке погодження у законний шлях неможливо. Більше того Статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а самою документацією не передбачено порядок погодження техічних умов, що призводить до неоднозначного трактування вказаної вище умови Документації Учасниками під час підготовки тендерних пропозицій та Замовником під час здійснення оцінки тендерних пропозицій, що свідчить про непрозорість такої умови Документації по відношенню до суб'єктів господарювання, які планують взяти участь у Процедурі закупівлі, Крім того відповідно до визначення наведеному у ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» - який є спеціальним нормативно правовим актом, який регулює питання стандартизації в Україні, технічні умови це документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні відповідати продукція, процеси чи послуги. Технічні умови можуть бути стандартом, частиною стандарту або окремим документом. У технічних умовах описуються вимоги до якості, виконання, основними характеристиками, сировини, методів випробувань, безпеки, пакування та маркування, транспортування та зберігання продукції, що виготовляється. Пунктом 1 частини 1 ст. 16 Закону України «Про стандартизацію», визначено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації, зокрема: розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати стандарти, кодекси усталеної практики, технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування.
Таким чином навіть спеціальний Закон України не зобов’язує підприємство виробника погоджувати технічні умови.
Також додатково хочемо зазначити про те, що переліки необхідних документів для засобів навчання та обладнання визначені наступними нормативно правовими актами України: Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи, затвердженого наказом МОН від 07.02.2020 N 143, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.03.2020 за N 258/34541, Типовим переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом МОН від 29.04.2020 N 574, зареєстрованим Міністерством юстиції України 07.05.2020 N 410/34693, та Типовим переліком комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого наказом МОН від 02.11.2017 N 1440, зареєстрованим Міністерством юстиції України 15.01.2018 за No55/31507.
Жодний із вищезазначених нормативно правових актів не містить вимоги про погодження технічних умов виробників обладнання для кабінету хімії та комплекту обладнання для кабінету біології МОН України, а тому Учасник не повинен не погоджувати такі технічні умови і тим більше не надавати у складі тендерної пропозиції копію документа про таке погодження.
Зазначена вище правова позиція підтверджується листом Міністерства освіти і науки України вих.№ 4/1992-20 від 28.05.2020 року, який надавався учасником публічної закупівлі UA-2020-06-26-001332-a.
З огляду на вищенаведене, вимога Замовника щодо технічних умов є дискримінаційною та такою, що не відповідає діючому законодавству, а тому підлягаю видаленню.
У разі відхилення нашої вимоги просимо аргументувати свою позицію з посилання на пункт частину та назву нормивно-правового акту, який законодавчо підтвержує позицію Замовника та ЗОБОВ'ЯЗУЄ УЧАСНИКІВ ОТРИМУВАТИ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНІ ДОКУМЕНТИ, а отже, і подавати у складі пропозицій.
Відповідно до п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно із ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону (п.1). Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону. (п.2).
На підставі вищенаведеного, керуючись Конституцією України, Законом України “Про публічні закупівлі”,
ВИМАГАЄМО:
1) Враховуючи аргументи та мотиви викладені потенційним Учасником публічної закупівлі в мотивувальній частині даної вимоги щодо публічної закупівлі – внести зміни в тендерну документацію закупівлі з метою усунення дискримінаційних умов та приведення документації у відповідності до норм чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 24.04.21.docx 28.04.2021 13:14
Дата подачі:
24.04.2021 18:17
Вирішення:
відповідь у файлі додається
Статус вимоги:
Відхилено