• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ПІДШИПНИК 232726Е2М ПІДШИПНИК 42726Е2М

Завершена

2 971 584.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 857.92 UAH
Період оскарження: 16.04.2021 15:28 - 28.04.2021 00:00
Скарга
Скасована

Скарга щодо внесення дискримінаційних вимог в Тендерній документації

Номер: fc04757ea3e04dc0867c09c1faefd774
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-005297-c.c2
Назва: Скарга щодо внесення дискримінаційних вимог в Тендерній документації
Скарга:
Філією ««Рефрижераторна вагонна компанія» акціонерного товариства «Українська залізниця» опублікована закупівля UA-2021-04-16-005297-c по предмету «ДК 021:2015: 44440000-6 — Вальниці ПІДШИПНИК 232726Е2М ПІДШИПНИК 42726Е2М» (надалі – закупівля) Вважаючи, що тендерна документація не відповідає Законодавству та містить дискримінаційні вимоги, Скаржник звернувся до Замовника з вимогою (UA-2021-04-16-005297-c.c1) про внесення змін до Тендерної документації щодо усунення дискримінаційних вимог. Вимога є у відкритому доступі на майданчику Прозоро, а її зміст відтворено у цій скарзі. Вимоги Скаржника відхилені. Вважаємо, що Замовник безпідставно відмовив в задоволенні вимог Скаржника, а Тендерна документація сформована з порушеннями основоположних принципів здійснення державних закупівель та містить дискримінаційні умови з огляду на обґрунтування, зміст яких наведено в Скарзі, що додається.
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 28.04.2021 00:00
Автор: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХАРКІВСЬКИЙ ПІДШИПНИКОВИЙ ЗАВОД", Ганна Вишневська +380931575311 urist@harp.ua
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін в проект договору

Номер: 3a70c638f0204e26b999897e80622efb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-005297-c.c1
Назва: Вимога щодо внесення змін в проект договору
Вимога:
Замовнику закупівлі: Філія «Рефрижераторна вагонна компанія» акціонерного товариства «Українська залізниця» Код ЄДРПОУ: 40081326 Місцезнаходження 08502, м. Фастів, Київська обл., вул. Андрія Шептицького, 1-Б Закупівля: UA-2021-04-16-005297-c В И М О Г А Філією «Рефрижераторна вагонна компанія» акціонерного товариства «Українська залізниця» опублікована закупівля UA-2021-04-16-005297-c по предмету закупівлі ДК 021:2015: 44440000-6 — Вальниці ПІДШИПНИК 232726Е2М, ПІДШИПНИК 42726Е2М Вважаємо, що Тендерна документація сформована з порушеннями основоположних принципів здійснення державних закупівель та містить дискримінаційні умови з огляду на наступне: 1. В Тендерній документації встановлені дискримінаційні вимоги в частині оплати поставленого Товару. 4.3.1. Так відповідно до умов Додатку 3 (проект договору) 4.3.5. ПОКУПЕЦЬ здійснює оплату за кожну партію поставленого Товару з відстрочкою платежу не менше 45 (сорока п’яти) банківських днів з дати реєстрації податкової накладної, оформленої та зареєстрованої відповідно до вимог чинного законодавства України в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Встановлення на стільки тривалої відстрочки платежу ставить у край негативне фінансове становище виробників Товару, який є предметом закупівлі. Для придбання необхідних матеріалів, як то метал, ущільнення тощо виробник здійснює попередню оплату за вказані матеріали. Крім того, на виробника покладаються усі супутні виробничі витрати які здійснюються по попередній оплаті (електроенергія, комунальні послуги тощо) та накладні виробничі витрати. Таким чином, виробник у цей складний, з точки зору економічної ситуації, час змушений поряд з пошуком фінансування для покриття поточних витрат ще й відволікати обігові кошти на покриття фінансових збитків пов’язаних з тривалою відстрочкою платежів. Окрім того, часто трапляються випадки значного прострочення платежів від Покупців Товару. Вважаємо, що АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" як основний споживач підшипників для залізнодорожнього транспорту зловживає своїм монопольним становищем на ринку встановлюючи відтермінування платежів на рівні не менше 45 (сорока п’яти) банківських днів з дати оформлення та реєстрації податкової накладної, у відповідності до вимог чинного законодавства України. На підставі зазначеного, Просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та скоротити строк оплати за поставлений товар до 10 календарних днів від дати отримання Товару за умови наявності належним чином оформлених документів, передбачених умовами Договору (акт приймання-передачі, видаткова накладна, рахунок-фактура тощо). Просимо викласти п. 4.3.5. проекту Договору в наступній редакції: «4.3.5. ПОКУПЕЦЬ здійснює оплату за кожну партію поставленого Товару з відстрочкою платежу 10 (десять) календарних днів з дати реєстрації податкової накладної, оформленої та зареєстрованої відповідно до вимог чинного законодавства України в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. 2. В Тендерній документації встановлені дискримінаційні вимоги в частині відповідальності сторін встановленої в проекті договору. Відповідно до умов Додатку 3 до ТД (Проект договору), на Постачальника покладається неспіврозмірна відповідальність, а саме: 8.3. У разі порушення строків поставки ПОСТАЧАЛЬНИК сплачує ПОКУПЦЮ, пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від вартості не поставленого товару, за кожен день прострочки, включаючи день поставки. 8.4. У разі поставки ПОСТАЧАЛЬНИКОМ Товару, що не відповідає за якістю стандартам, технічним умовам, які зазначені в Специфікаціях,які є невід`ємними частинами даного Договору, та в асортименті, що не відповідає умовам Договору, ПОКУПЕЦЬ має право відмовитися від приймання і оплати Товару, а якщо Товар уже оплачений ПОКУПЦЕМ- вимагати повернення сплаченої суми. За постачання неякісного товару ПОСТАЧАЛЬНИК сплачує ПОКУПЦЮ штраф у розмірі 20% від вартості поставленого неякісного Товару. У разі, якщо ПОСТАЧАЛЬНИК власними силами і засобами усуває дефекти або замінює Товар на якісний в 20-денний термін, то штраф не сплачується. 8.5. У разі істотного порушення вимог щодо якості Товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов’язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з’явилися знову після їх усунення) ПОКУПЕЦЬ має право вимагати заміни Товару або розірвання Договору і вимагати повернення сплаченої за Товар грошової суми. 8.6. Якщо ПОСТАЧАЛЬНИК не зареєстрував, неправильно або несвоєчасно зареєстрував податкову/і накладну/і в Єдиному державному реєстрі податкових накладних чи вчинив інші дії/бездіяльність, в результаті чого ПОКУПЕЦЬ втратив право на податковий кредит, ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний сплатити ПОКУПЦЮ штраф у розмірі 20% від суми операції /й по якій/яким не зареєстровано, неправильно або несвоєчасно зареєстровано податкову/і накладну/і в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. В той же час, за прострочу оплати Товару відповідно до п.8.2. Додатку 3 до ТД (Проект договору) встановлена наступна відповідальність Замовника: «8.2. Сторони відповідно до частини другої статті 625 Цивільного кодексу України встановили, що розмір відповідальності ПОКУПЦЯ за прострочення виконання грошового зобов’язання за цим Договором становить 0,1 (нуль цілих одна десята) процента річних від простроченої суми грошових зобов’язань за цим Договором.» Зазначені умови є дискримінаційними та не паритетними. Так, відповідно до приписів ст.. 3 ЦК України: Загальними засадами цивільного законодавства є: справедливість, добросовісність та розумність. Стаття 6. ГК України встановлює, що Загальними принципами господарювання в Україні є: забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх суб’єктів господарювання; захист національного товаровиробника. У рішенні 15-рп/2004 від 02.11.2004р. Конституційного Суду України визначено, що справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права. Зазвичай справедливість розглядають як властивість права, виражену, зокрема, в рівному юридичному масштабі поведінки й у пропорційності юридичної відповідальності вчиненому правопорушенню. У сфері реалізації права справедливість проявляється, зокрема, у рівності всіх перед законом і засобах, що обираються для їх досягнення. На підставі зазначеного, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації та встановити пропорційну відповідальність сторін Договору, виклавши п. 8.3.. проекту Договору в наступній редакції: «8.3. У разі затримки поставки товару, або поставки товару не в повному обсязі, заявленому Покупцем, відповідно до п.5.2 Договору, Постачальник сплачує штраф у розмірі 0,1% від суми вартості Товару, поставка якого прострочена за кожний день прострочення, але не більше однієї облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який сплачується пеня.» Відповідно пункти 8.4., 8.5., 8.6.. виключити з додатку 3 до ТД (Проект договору). Для забезпечення принципу рівності сторін пункт 8.2. Проекту договору просимо викласти в наступній редакції «8.2. Сторони відповідно встановили, що розмір відповідальності Замовника у вигляді пені за прострочення виконання грошового зобов'язання за цим Договором становить 0,1 % (нуль цілих одна десята відсотка ) за кожен день прострочення від простроченої суми грошових зобов’язань за цим Договором.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! У відповідь на Вашу вимогу, повідомляємо наступне: Замовник, оголошуючи тендер, відповідно до ст. 21 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює умови оплати товару, розробляє проєкт Договору. Жодних обмежень щодо встановлення Замовниками конкретних умов оплати товару, чи інших вимог проєкту Договору при закупівлі товару Закон не містить, отже, ці умови встановлюються Замовником самостійно, з урахуванням особливостей специфіки його діяльності. В даному випадку умови оплати та вимоги Проєкту Договору сформовані з урахуванням наказів та доручень керівництва АТ «Укрзалізниця». Вимога щодо відстрочки платежу не менше 45 банківських днів з дати реєстрації податкової накладної, жодним чином не дискримінує та не обмежує конкуренцію серед учасників, а лише встановлює конкретні строки оплати, протягом яких Замовник має розрахуватись за отриманий товар. Наголошуємо також, що Закон не містить окремих вимог щодо того, що Замовник має враховувати особисті побажання та «особливості виробничих витрат» виробників Товару, який є предметом закупівлі. Припущення стосовно «Зловживання монопольним становищем» є необґрунтованими, оскільки Замовник у своїй діяльності дотримується виключно норм чинного законодавства, жодним чином не дискримінує Учасників процедури закупівлі, та не надає преференцій жодному з учасників процедури закупівлі. Дякуємо за звернення!
Статус вимоги: Відхилено