-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Картриджі з тонером
Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
16.04.2021 14:59 - 01.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону
Номер:
563fc9438e8640d69e078255d13aaffb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-005967-b.b4
Назва:
Скарга на рішення замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону
Скарга:
У вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ФОП Ващенко.docx 07.06.2021 10:38
- Скарга ФОП Ващенко.pdf 07.06.2021 10:38
- Скарга ФОП Ващенко.pdf.p7s 07.06.2021 10:38
- Квитанція про сплату.pdf 07.06.2021 11:28
- рішення від 10.06.2021 №13039 лист Замовнику.pdf 10.06.2021 19:06
- Інформація про перенесення розгляду Скарги від 22.06.2021 №11807.pdf 23.06.2021 11:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.06.2021 №14673.pdf 01.07.2021 16:35
- рішення від 30.06.2021 №14673.pdf 05.07.2021 17:47
- Пояснення до розгляду скарги UA-2021-04-16-005967-b.b4.pdf 15.06.2021 10:08
- Пояснення до розгляду скарги UA-2021-04-16-005967-b.b4.docx 15.06.2021 10:09
- Протокол 80.pdf 07.07.2021 09:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.06.2021 10:45
Дата розгляду скарги:
22.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2021 19:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.07.2021 17:49
Дата виконання рішення Замовником:
07.07.2021 09:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №14673-р/пк-пз від 30.06.2021 виконано.
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо дискримінації учасника та не забезпечення об'єктивного і неупередженого визначення переможця
Номер:
eed1b766272c424781c6f7b3165a6c11
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-005967-b.a3
Назва:
Скарга щодо дискримінації учасника та не забезпечення об'єктивного і неупередженого визначення переможця
Скарга:
Скарга на відхилення учасника ТОВ «В.М.», яке повністю виконало в своїй тендерній пропозиції всі умови Тендерної документації, всупереч законодавчо встановленій процедурі проведення відкритих торгів та принципам недискримінації учасника.
Пов'язані документи:
Учасник
- 5. Додаток №3 до Тендерної документації..pdf 14.05.2021 14:23
- 3. Додаток №1 до Тендерної документації..pdf 14.05.2021 14:23
- 4. Додаток №2 до Тендерної документації..pdf 14.05.2021 14:23
- 7. Протокол № 52 від 11.05.2021 року..pdf 14.05.2021 14:23
- 2. Тендерна документація..pdf 14.05.2021 14:23
- 6. Додаток №4 до Тендерної документації..pdf 14.05.2021 14:23
- 8. Протокол №53 від 12.05.2021 року..pdf 14.05.2021 14:23
- 10. Лист-роз’яснення щодо відмітки сертифікації Технічних умов..pdf 14.05.2021 14:23
- 11. Тендерна пропозиція..pdf 14.05.2021 14:23
- 15.Сертифікат відповідності до ТУ підпис Картриджі електрографічні 2021 рік..pdf 14.05.2021 14:23
- 13.Довідка про підтвердження кількісних технічних та якісних характеристик запропонованого товару..pdf 14.05.2021 14:23
- 12. Довідка, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та ін. вимогам..pdf 14.05.2021 14:23
- 9. ТУ на картриджі зі змінами 1,2, 3..pdf 14.05.2021 14:23
- 14.Документи на ТМ ПАТРОН..pdf 14.05.2021 14:23
- 17. Нот. переклад сертифікат STМС ВМ 2022..pdf 14.05.2021 14:23
- 18.Розяснення щодо надання документів від органів сертифікації..pdf 14.05.2021 14:23
- 16. Сертифікати відповідності 19752, 19798 з нот. перекладами..pdf 14.05.2021 14:23
- 21. Витяг з ЄДРПОУ щодо ТОВ «В.М.»..pdf 14.05.2021 14:23
- 20. 20210505_01 Цінова пропозиція..pdf 14.05.2021 14:23
- 23. Наказ про призначення керівника ТОВ «В.М.»..pdf 14.05.2021 14:23
- 24. Протокол про призначення керівника ТОВ «В.М.»..pdf 14.05.2021 14:23
- 19. 20210505_10 Підтвердж відповідн тех якісним харак..pdf 14.05.2021 14:23
- 22. Статут ТОВ «В.М.»..pdf 14.05.2021 14:23
- Скарга №629_01-03 від 12.05.2021 року.pdf 14.05.2021 14:33
- Скарга №629_01-03 від 12.05.2021 року.docx 14.05.2021 14:33
- 1. Платіжне доручення про сплату за подання скарги..pdf 14.05.2021 16:45
- рішення від 18.05.2021 № 10830 + лист Замовнику.pdf 18.05.2021 21:00
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.05.2021 №11775.pdf 28.05.2021 16:29
- рішення від 27.05.2021 №11775.pdf 01.06.2021 20:05
- Пояснення до розгляду скарги UA-2021-04-16-005967-b.a3.pdf 21.05.2021 08:53
- Пояснення до розгляду скарги UA-2021-04-16-005967-b.a3.docx 21.05.2021 09:02
- Протокол 64.pdf 03.06.2021 10:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.05.2021 16:24
Дата розгляду скарги:
27.05.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.05.2021 21:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.06.2021 20:05
Дата виконання рішення Замовником:
03.06.2021 10:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №11775-р/пк-пз від 27.05.2021, було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «В.М.» та рішення про визначення фізичної-особи підприємця Ващенка Григорія Васильовича переможцем процедури закупівлі код за ДК 021:2015 - 30120000-6, Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Картриджі з тонером) (оголошення про закупівлю UA-2021-04-16-005967-b)
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні умови
Номер:
f74709e07cc64e34a7c9f894fd1624ee
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-005967-b.a2
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! Керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимушені звернутися до Вас з вимогою щодо усунення порушення, що були виявлені у Додатку №2 до Тендерної документації.
Так згідно п. п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації учасники у складі тендерних пропозицій мають надати: «Копію, дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, та їх складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються), а також копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів;…»
1. Щодо вимоги про надання «копії дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, та їх складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються)»:
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною до осіб, які не отримували висновків на складові частини картриджу з огляду на їх недоцільність, адже Тендерна документація не встановлює жодних вимог до «фото-барабанів», «ракелів», «магнітних валів» та не зобов’язує надавати інформацію про те, які з них будуть використовуватись учасниками. Таким чином, дана вимога не підтверджує жодну вимогу Замовника до предмету закупівлі.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»: - державна санітарно-епідеміологічна експертиза - це вид професійної діяльності органів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, встановленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а у разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини; - висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи; - об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зверніть увагу, що станом на сьогодні, жодним нормативно-правовим документом не визначено, що фото-барабани, ракелі, магнітні вали можуть шкідливо вплинути на здоров'я та життя людини, як і не передбачено обов’язкового проведення санітарно-епідеміологічної експертизи на них, а тому вимоги про необхідність висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на фото-барабани, ракелі, магнітні вали є такими, що не відповідають вимогам законодавства та є дискримінаційними.
В подібній справі постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року, яким було зобов’язано замовника усунути вимогу щодо надання висновку(ів) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на підтвердження того, що витратні матеріали (тонерні картриджі, фотобарабани, чіпи та магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства та допущені до використання за призначенням в визначеній сфері (із зазначенням реквізитів, зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов для їх виробництва), дійсні на момент подання пропозицій), які стосуються «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушенням положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції».
Крім того, згідно ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам Тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, в Тендерній документації та тендерній пропозиції повинні міститись виключно дані щодо предмета закупівлі, якими є «картриджі», а не його складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали), які не є Товаром та не є предметом закупівлі, а тому умова надати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на фото-барабани, ракелі, магнітні вали, суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною та обмежує конкуренцію.
2. Щодо вимоги про надання: «копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів»:
Протокол випробувань - це офіційний документ, який видає акредитований центр або лабораторія і містить в собі інформацію про результати проведених випробувань. Випробування проводяться за допомогою різних технічних засобів і засобів вимірювань, які відповідним чином перевірені або відкалібровані.
Протокол випробувань необхідний при обов’язковій сертифікації продукції. Результатом проведення випробувань є отримання сертифікату відповідності, завдяки чому можливо встановити здатність товару (продукції) реалізовувати і відповідати очікуваним вимогам і функціям в певних умовах, шляхом отримання об'єктивних характеристик дослідними методами.
Тобто, протоколи випробування не можуть підтвердити або спростувати інформацію про «наявність в товарах шкідливих важких металів, та інших домішок, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів», адже направлені лише на визначення технічних характеристик товару та відповідності його стандартам або методикам випробувань.
До того ж як відомо, у зв’язку з втратою чинності Декрету Кабінету Міністрів України № 46-93 від 10.05.1993 року не підлягають сертифікації такі товари як «тонери» та «картриджі», а тому Замовник не має права вимагати в учасників надання сертифікатів відповідності та протоколів випробувань до них.
При цьому підтвердити відсутність у «тонері» та «картриджах» шкідливих домішок, які можуть
бути небезпечними для організму людини, можна завдяки протоколу, що видається після проведення держаної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Як відомо, державна санітарно-епідеміологічна експертиза є видом
професійної діяльності органів, установ і закладів державної
санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному
вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих
небезпечних факторів у цих об'єктах, установленні відповідності
об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а в разі
відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних
вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини.
Тобто відповідний Протокол державної санітарно-епідеміологічної експертизи є також офіційними документами, що оформлюється згідно Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи» №247 від 09.10.2000 року.
Тому наявність у п. п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації формулювання «копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів» є не зрозумілим та не коректним.
Таким чином, з огляду на викладене вимагаємо внести зміни до п. п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації, виклавши вимогу в наступній редакції: «Копію, дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються), а також копії протоколів державної санітарно-епідеміологічної експертизи картриджів, на підтвердження відповідності об’єкта експертизи медичним критеріям безпеки;…»
У разі відмови в задоволенні вимог вимушені будемо звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету України, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.04.2021 16:54
Вирішення:
Відповідно до ч. 5 ст. 23 ЗУ “Про публічні закупівлі” замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Згідно з ч. 3 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі” тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
1. Щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. У відповідності до п.п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації учасники у складі тендерних пропозицій мають надати: копію, дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, та їх складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються), а також копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів.
Щодо встановлення вимоги надати копію, дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, та їх складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються) повідомляємо наступне.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» №442 від 10.09.2014 року шляхом реорганізації Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, та приєднання до неї Державної інспекції з питань захисту прав споживачів і Державної санітарно-епідеміологічної служби, утворено Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, а також її територіальні органи у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» № 667 від 02.09.2015 року уповноважені проводити державну санітарно-епідеміологічну експертизу та видавати за її результатами Висновки.
2. Щодо встановлення вимоги надати копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів повідомляємо наступне.
При складанні даної вимоги ми враховували положення ДСТУ ISO 17025 "Загальні вимоги до компетентності випробувальних і калібрувальних лабораторій", так як інші нормативні документи регулюють процеси вимірювання та вимірювального обладнання і не оперують такими поняттями як акредитація лабораторії національними регулюючими органами і областю технічної компетенції лабораторії.
Звертаємо увагу, що при складанні Вашої вимоги не доведено, в чому саме полягає неможливість виконання п. п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації.
Таким чином Замовник правомірно вимагає підтвердження якості, безпечності витратних матеріалів, адже продукція неналежної якості може спричинити шкоду здоров’ю та життю персоналу як при розвантажені, так і при використанні витратних матеріалів у майбутньому, отже встановлена вимога є цілком правомірною. Зазначимо, що фото-барабани, ракелі, магнітні вали є основними складовими частинами картриджів, тому для Замовника вкрай важливим є й те, щоб ці частини відповідали встановленим критеріям та показникам безпеки, а також тонер як основний елемент для друку не має у своєму складі тяжких металів та інших шкідливих домішок та не чинили шкідливого впливу для навколишнього середовища та для життя чи здоров'я людини.
Крім того, пунктом 3 частини 3 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що одним із критеріїв оцінки тендерної пропозиції є застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Зважаючи на викладене вище вважаємо, що Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи та протоколи випробувань є необхідними для визначення походження товару, рівня впливу об’єкта експертизи на здоров’я людини, а також враховуючи, що зазначені документи вільно видаються заявникам уповноваженими на те органами, вимоги є цілком правомірними.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.05.2021 10:01
Вимога
Залишено без розгляду
Тендерна документація
Номер:
e81840821d334e4ca23c8a3b95224f11
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-005967-b.a1
Назва:
Тендерна документація
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! Керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимушені звернутися до Вас з вимогою щодо усунення порушення, що були виявлені у Додатку №2 до Тендерної документації.
Так згідно п. п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації учасники у складі тендерних пропозицій мають надати: «Копію, дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, та їх складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються), а також копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів;…»
1. Щодо вимоги про надання «копії дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, та їх складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються)»:
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною до осіб, які не отримували висновків на складові частини картриджу з огляду на їх недоцільність, адже Тендерна документація не встановлює жодних вимог до «фото-барабанів», «ракелів», «магнітних валів» та не зобов’язує надавати інформацію про те, які з них будуть використовуватись учасниками. Таким чином, дана вимога не підтверджує жодну вимогу Замовника до предмету закупівлі.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»: - державна санітарно-епідеміологічна експертиза - це вид професійної діяльності органів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, встановленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а у разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини; - висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи; - об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зверніть увагу, що станом на сьогодні, жодним нормативно-правовим документом не визначено, що фото-барабани, ракелі, магнітні вали можуть шкідливо вплинути на здоров'я та життя людини, як і не передбачено обов’язкового проведення санітарно-епідеміологічної експертизи на них, а тому вимоги про необхідність висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на фото-барабани, ракелі, магнітні вали є такими, що не відповідають вимогам законодавства та є дискримінаційними.
В подібній справі постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року, яким було зобов’язано замовника усунути вимогу щодо надання висновку(ів) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на підтвердження того, що витратні матеріали (тонерні картриджі, фотобарабани, чіпи та магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства та допущені до використання за призначенням в визначеній сфері (із зазначенням реквізитів, зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов для їх виробництва), дійсні на момент подання пропозицій), які стосуються «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушенням положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції».
Крім того, згідно ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам Тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, в Тендерній документації та тендерній пропозиції повинні міститись виключно дані щодо предмета закупівлі, якими є «картриджі», а не його складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали), які не є Товаром та не є предметом закупівлі, а тому умова надати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на фото-барабани, ракелі, магнітні вали, суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною та обмежує конкуренцію.
2. Щодо вимоги про надання: «копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів»:
Протокол випробувань - це офіційний документ, який видає акредитований центр або лабораторія і містить в собі інформацію про результати проведених випробувань. Випробування проводяться за допомогою різних технічних засобів і засобів вимірювань, які відповідним чином перевірені або відкалібровані.
Протокол випробувань необхідний при обов’язковій сертифікації продукції. Результатом проведення випробувань є отримання сертифікату відповідності, завдяки чому можливо встановити здатність товару (продукції) реалізовувати і відповідати очікуваним вимогам і функціям в певних умовах, шляхом отримання об'єктивних характеристик дослідними методами.
Тобто, протоколи випробування не можуть підтвердити або спростувати інформацію про «наявність в товарах шкідливих важких металів, та інших домішок, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів», адже направлені лише на визначення технічних характеристик товару та відповідності його стандартам або методикам випробувань.
До того ж як відомо, у зв’язку з втратою чинності Декрету Кабінету Міністрів України № 46-93 від 10.05.1993 року не підлягають сертифікації такі товари як «тонери» та «картриджі», а тому Замовник не має права вимагати в учасників надання сертифікатів відповідності та протоколів випробувань до них.
При цьому підтвердити відсутність у «тонері» та «картриджах» шкідливих домішок, які можуть
бути небезпечними для організму людини, можна завдяки протоколу, що видається після проведення держаної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Як відомо, державна санітарно-епідеміологічна експертиза є видом
професійної діяльності органів, установ і закладів державної
санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному
вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих
небезпечних факторів у цих об'єктах, установленні відповідності
об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а в разі
відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних
вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини.
Тобто відповідний Протокол державної санітарно-епідеміологічної експертизи є також офіційними документами, що оформлюється згідно Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи» №247 від 09.10.2000 року.
Тому наявність у п. п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації формулювання «копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів» є не зрозумілим та не коректним.
Таким чином, з огляду на викладене вимагаємо внести зміни до п. п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації, виклавши вимогу в наступній редакції: «Копію, дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються), а також копії протоколів державної санітарно-епідеміологічної експертизи картриджів, на підтвердження відповідності об’єкта експертизи медичним критеріям безпеки;…»
У разі відмови в задоволенні вимог вимушені будемо звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету України, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.04.2021 16:40
Вирішення:
Відповідно до ч. 5 ст. 23 ЗУ “Про публічні закупівлі” замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Згідно з ч. 3 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі” тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
1. Щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. У відповідності до п.п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації учасники у складі тендерних пропозицій мають надати: копію, дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, та їх складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються), а також копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів.
Щодо встановлення вимоги надати копію, дійсного на момент подання цінової пропозиції, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи в якому зазначено, що нові еквівалентні (сумісні) картриджі торгової марки, що запропонована учасником в ціновій пропозиції, та їх складові частини (фото-барабани, ракелі, магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства (із зазначенням реквізитів зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов згідно яких такі картриджі виробляються) повідомляємо наступне.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» №442 від 10.09.2014 року шляхом реорганізації Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, та приєднання до неї Державної інспекції з питань захисту прав споживачів і Державної санітарно-епідеміологічної служби, утворено Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, а також її територіальні органи у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» № 667 від 02.09.2015 року уповноважені проводити державну санітарно-епідеміологічну експертизу та видавати за її результатами Висновки.
2. Щодо встановлення вимоги надати копії протоколів випробувань виданих державною установою, яка має відповідну спеціалізацію та вимірювальні можливості лабораторії промислової токсикології, на підтвердження відсутності в тонері таких картриджів шкідливих важких металів, та інших домішок у розмірах, що можуть бути небезпечними для організму людини під час експлуатації картриджів повідомляємо наступне.
При складанні даної вимоги ми враховували положення ДСТУ ISO 17025 "Загальні вимоги до компетентності випробувальних і калібрувальних лабораторій", так як інші нормативні документи регулюють процеси вимірювання та вимірювального обладнання і не оперують такими поняттями як акредитація лабораторії національними регулюючими органами і областю технічної компетенції лабораторії.
Звертаємо увагу, що при складанні Вашої вимоги не доведено, в чому саме полягає неможливість виконання п. п. 3.3.6. п. 3.3 ч. 3 Додатку №2 до Тендерної документації.
Таким чином Замовник правомірно вимагає підтвердження якості, безпечності витратних матеріалів, адже продукція неналежної якості може спричинити шкоду здоров’ю та життю персоналу як при розвантажені, так і при використанні витратних матеріалів у майбутньому, отже встановлена вимога є цілком правомірною. Зазначимо, що фото-барабани, ракелі, магнітні вали є основними складовими частинами картриджів, тому для Замовника вкрай важливим є й те, щоб ці частини відповідали встановленим критеріям та показникам безпеки, а також тонер як основний елемент для друку не має у своєму складі тяжких металів та інших шкідливих домішок та не чинили шкідливого впливу для навколишнього середовища та для життя чи здоров'я людини.
Крім того, пунктом 3 частини 3 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що одним із критеріїв оцінки тендерної пропозиції є застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Зважаючи на викладене вище вважаємо, що Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи та протоколи випробувань є необхідними для визначення походження товару, рівня впливу об’єкта експертизи на здоров’я людини, а також враховуючи, що зазначені документи вільно видаються заявникам уповноваженими на те органами, вимоги є цілком правомірними.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.05.2021 10:01