• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 3

Поточний ремонт дороги по вул.Гагаріна, вул.В.Коробко, вул.Соборна, вул.Садова, вул.Молодіжна, вул.Жовтнева, вул.Сонячна, вул.Кринична, вул.Героїв Майдану, провулок Криничний в с.Григорівка Обухівського району Київської області

Торги не відбулися

1 576 359.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 881.80 UAH
Період оскарження: 16.04.2021 14:51 - 15.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на відхилення та визначення переможця процедури закупівлі

Номер: a00b3794fd034414bf443d69ab0e2316
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-003167-a.c7
Назва: Скарга на відхилення та визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» та рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-04-16-003167-a Приватного підприємства «Артембуд».
Дата розгляду скарги: 19.08.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.08.2021 18:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2021 15:57
Дата виконання рішення Замовником: 09.09.2021 11:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-04-16-003167-a згідно з предметом закупівлі код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул.Гагаріна, вул.В.Коробко, вул.Соборна, вул.Садова, вул.Молодіжна, вул.Жовтнева, вул.Сонячна, вул.Кринична, вул.Героїв Майдану, провулок Криничний в с.Григорівка Обухівського району Київської області) приватного підприємства «Артембуд».
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ", Казарян Гусік Самвелович 097-966-66-14 info@velarm.com.ua
Скарга
Скасована

Скарга на відхилення та визначення переможця процедури закупівлі

Номер: dd7d4b96f64b4b10956d462c6b2e839d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-003167-a.c6
Назва: Скарга на відхилення та визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» та рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-04-16-003167-a Приватного підприємства «Артембуд».
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.08.2021 16:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ", Казарян Гусік Самвелович 097-966-66-14 info@velarm.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: f44df89236e94058900619ba1f307041
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-003167-a.c5
Назва: Скарга
Скарга:
ТОВ «Веларм» не погоджується із прийнятим Замовником рішенням про відхилення тендерної пропозиції та з рішенням про визначення переможця, вважає їх такими, що порушують принципи здійснення закупівель, визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон).
Дата розгляду скарги: 16.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.07.2021 20:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.07.2021 20:55
Дата виконання рішення Замовником: 26.07.2021 16:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» та рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-04-16-003167-a згідно з предметом закупівлі код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул.Гагаріна, вул.В.Коробко, вул.Соборна, вул.Садова, вул.Молодіжна, вул.Жовтнева, вул.Сонячна, вул.Кринична, вул.Героїв Майдану, провулок Криничний в с.Григорівка Обухівського району Київської області) приватного підприємства «Артембуд».
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛАРМ", Казарян Гусік Самвелович 097-966-66-14 info@velarm.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга с.Григорівка

Номер: e616ab9871b740f1beb8a57e68ce94d1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-003167-a.a4
Назва: Скарга с.Григорівка
Скарга:
Вих. № 21/05-1 від «21» травня 2021 р. До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 39107995) Адреса: 51931, Дніпропетровська обл., м. Кам’янське, Заводський район, вул. Курська, 45, кв.2. Тел: +38 097 830 27 37 email: afinacentr2017@gmail.com Замовник: Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області (код ЄДРПОУ 04362680) Адреса: 08700, Київська область, м. Обухів вул. Київська, 10. email: vkb-2014@ukr.net телефон: +38(04572) 5-04-67 Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-16-003167-a СКАРГА Виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області (далі – Замовник) оголошено відкриті торги на закупівлю: Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул.Гагаріна, вул.В.Коробко, вул.Соборна, вул.Садова, вул.Молодіжна, вул.Жовтнева, вул.Сонячна, вул.Кринична, вул.Героїв Майдану, провулок Криничний в с.Григорівка Обухівського району Київської області). ID: UA-2021-04-16-003167-a. Окремі вимоги, встановлені Замовником в тендерній документації, порушують принципи здійснення закупівель та право ТОВ «АФІНАЦЕНТР» (далі - Скаржник) на участь в процедурі закупівлі, що обґрунтовується наступним. 1. Відповідно до підпункту 2.1. пункту 2 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасник закупівлі має надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної страхової гарантії. Відповідно до зазначеного підпункту Тендерної документації учасник у складі своєї тендерної пропозиції зобов’язаний зокрема надати «внутрішні правила (далі - «Правила») надання фінансових послуг (або додаток чи витяг з «Правил») та відповідну «Програму добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації порядку і умов проведення закупівлі, оголошення про проведення відбору» (далі - «Програма»), складену до «Правил» затверджену Страховиком та зареєстровані (затверджені) Нацкомфінпослуг (як «Правила» так і «Програма»). При цьому, Указом Президента України №259/2020 від 30.06.2020 припинено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), шляхом ліквідації. Всі функції як регулятора ринку страхових послуг передано до Національного Банку України. Цей Указ набирав чинності з дня його опублікування – з 07.07.2020 року. Таким чином, страхові компанії, що отримали ліцензію після 07.07.2020 року, не мають та не можуть мати будь-яких документів зареєстрованих або затверджених Нацкомфінпослуг – органу, що припинив свою діяльність. Разом з тим, відповідно до п. 48 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)» № 913 від 07.12.2016 року (втратила чинність 19.05.2021 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2021 № 470) страховик зобов’язаний розробляти та затверджувати правила страхування окремо для кожного виду добровільного страхування, на який він отримує ліцензію, та реєструвати такі правила в Нацкомфінпослуг, а також реєструвати в Нацкомфінпослуг нові редакції правил страхування, зміни та/або доповнення до правил страхування у випадку їх затвердження страховиком. Тобто, обов’язковій реєстрації в Нацкомфінпослуг підлягає виключно правила страхування окремо для кожного виду добровільного страхування, нові редакції цих правил, зміни та/або доповнення до них. «Програма добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації порядку і умов проведення закупівлі, оголошення про проведення відбору», на яку посилається Замовник у своїй Тендерній документації, не є змінами/доповненням до правил страхування. Реєстрація (затвердження) такої програми в Нацкомфінпослуг не передбачено ані вищевказаними ліцензійними умовами, ані Законом України «Про страхування» ані будь-яким іншим чинним актом законодавства України у сфері страхування. Відповідна програма може бути розроблений на потребу страховика згідно із зареєстрованих правил страхування, містити основні умови страхування, бути затвердженою страховиком та є обов’язковою для виконання його співробітниками, оскільки є внутрішнім нормативним документом. Враховуючи викладене, вищевказана вимога замовника є дискримінаційною умовою, оскільки значно звужує перелік страхових компаній, що можуть виступати гарантами, та, як наслідок, обмежують конкуренцію та право Скаржника бути учасником відкритих торгів.. Крім того, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив встановлення вищевказаних вимог Тендерної документації. ТОВ «АФІНАЦЕНТР» зацікавлене прийняти участь у даній процедурі закупівлі та може запропонувати якісні послуги за предметом закупівлі, проте встановлені Замовником вимоги щодо надання зареєстрованої (затвердженої) Нацкомфінпослуг «Програми добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання страхувальником вимог тендерної документації порядку і умов проведення закупівлі, оголошення про проведення відбору», штучно обмежують коло учасників, порушують наші права та законні інтереси, надають безпідставну перевагу учасникам, які мають забезпечення тендерної пропозиції (електронні страхові гарантії) від страхових компаній, що отримали ліцензії до 07.07.2020 року та/або за власною ініціативою зареєстрували (затвердили) вищевказану програму в Нацкомфінпослуг. Таким чином, Замовник у тендерній документації встановив вимоги, які дискримінують Скаржника як учасника, порушують основні принципи здійснення публічних закупівель визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, принципи добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та максимальної економії та ефективності, а також штучно обмежують конкуренцію. 2. Відповідно до Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10532-р/пк-пз від 13.05.2021 (далі – Рішення № 10532-р/пк-пз від 13.05.2021) визнано дискримінаційними умови п.3 Додатку 2 Тендерної документації, зокрема щодо надання учасниками аналогічних договорів, укладених саме з замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», та зобов’язано Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації. Однак, Замовником Рішення № 10532-р/пк-пз від 13.05.2021 не виконано. Так, з визначення «Аналогічного договору» (п.3 Додатку 2 Тендерної документації) Замовником було виключено «укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі»». При цьому, у зазначеному пункті Додатку 2 Тендерної документації Замовником залишено умову, що документальним підтвердженням повного виконання аналогічного договору є «копія звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель». Разом з тим, звіт про виконання договору про закупівлю складається та розміщується на Веб-порталі Уповноваженого органу виключно замовниками у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до п.12 ч.1 ст.10, ч.9 ст.41 та ст. 42 цього Закону. Таким чином, вимога щодо надання учасниками аналогічних договорів, укладених саме з замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації фактично залишилася. Тобто, встановлені Органом оскарження порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником не усунуто, дискримінаційні умови Тендерної пропозиції – не скасовано. Враховуючи викладене, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти рішення про наявність порушень в діях Замовника під час проведення процедури відкритих торгів по закупівлі: Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул.Гагаріна, вул.В.Коробко, вул.Соборна, вул.Садова, вул.Молодіжна, вул.Жовтнева, вул.Сонячна, вул.Кринична, вул.Героїв Майдану, провулок Криничний в с.Григорівка Обухівського району Київської області), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-16-003167-a. 2. Зобов’язати Виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області внести зміни до тендерної документації згідно вимог, викладених у скарзі. Директор ТОВ «АФІНАЦЕНТР» О. С. Фесенко
Дата розгляду скарги: 02.06.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.05.2021 11:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.06.2021 21:08
Дата виконання рішення Замовником: 11.06.2021 10:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до документації та викладено останню в новій редакції з урахуванням внесених змін , а також затверджено перелік змін, що вносились до документації, у вигляді окремого документу. Оприлюднено документацію в новій редакції з урахуванням внесених змін через авторизований електронний майданчик на Веб-порталі Уповноваженого органу, а так само переліку змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу.
Автор: ТОВ "Афінацентр", Фесенко Олександр Сергійович +380978302737 afinacentr2016@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: aca28df0133d4bc4b224dd7d63bcc57b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-003167-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
Вих. № 27/04-1 від «27» квітня 2021 р. До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «АФІНАЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 39107995) Адреса: 51931, Дніпропетровська обл., м. Кам’янське, Заводський район, вул. Курська, 45, кв.2. Тел: +38 097 830 27 37 email: afinacentr2017@gmail.com Замовник: Виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області (код ЄДРПОУ 04362680) Адреса: 08700, Київська область, м. Обухів вул. Київська, 10. email: vkb-2014@ukr.net телефон: +38(04572) 5-04-67 Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-16-003167-a СКАРГА Виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області (далі – Замовник) оголошено відкриті торги на закупівлю: Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул.Гагаріна, вул.В.Коробко, вул.Соборна, вул.Садова, вул.Молодіжна, вул.Жовтнева, вул.Сонячна, вул.Кринична, вул.Героїв Майдану, провулок Криничний в с.Григорівка Обухівського району Київської області). ID: UA-2021-04-16-003167-a. Окремі вимоги, встановлені Замовником в тендерній документації, порушують принципи здійснення закупівель та право ТОВ «АФІНАЦЕНТР» (далі - Скаржник) на участь в процедурі закупівлі, що обґрунтовується наступним. 1. Відповідно до підпункту 5.1. пункту 5 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 2, зокрема: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Згідно із п.3 Додатку №2 Тендерної документації «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поточний/капітальний ремонт доріг у межах населеного пункту, укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі». Разом з тим, зазначеним пунктом Додатку №2 Тендерної документації передбачено, що документальним підтвердженням повного виконання аналогічного договору є виключно «копія звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель». Вважаємо, що вищевказана вимоги Замовника щодо: - обмеження щодо суми виконання аналогічного договору; - обмеження переліку замовників, з якими учасником укладено аналогічний договір; - обмеження переліку документів (виключно «копія звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель») що підтверджують факт виконання аналогічного договору, є безпідставними, необґрунтованими, та такими, що не відповідають встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам здійснення закупівель, оскільки не є визначальними критеріями під час виконання аналогічних робіт. Крім того, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив встановлення вищевказаних вимог Тендерної документації. Разом з тим, такі вимоги Замовника надають безпідставні переваги учасникам, що мають аналогічний договір, виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі, укладений з суб’єктом господарської діяльності - Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», та, відповідно, копію звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель. При цьому, дані вимоги Замовника є дискримінаційними по відношенню до інших потенційних учасників закупівель, зокрема, Скаржника. Подання учасником в складі тендерної пропозиції документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, укладеного з суб’єктом господарської діяльності, що не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та/або на суму меншу очікуваної вартості даної закупівлі та/або не надання копії звіту про виконання договору про закупівлю, розміщеного на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель, може трактуватись Замовником як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації, що, в свою чергу, є порушенням принципів прозорості та відкритості, недискримінації учасників та рівного ставлення до них при проведенні процедур закупівель. Також, зазначаємо, що Замовник вимагає від потенційних учасників надати підтвердження виконання не аналогічного, а набагато складнішого за своєю природою договору, чим порушує принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, оскільки потенційні учасники, зокрема, Скаржник, які не мають можливості виконати вищевказані вимоги Замовника, позбавляються права на участь у закупівлі, незважаючи на те, що мають потрібний досвід та в змозі виконати всі необхідні за предметом закупівлі роботи. 2. Відповідно до підпункту 6.2. пункту 6 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг інженерних) на автомобільних дорогах відповідає вимогам ДСТУ ІSО 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України)». Вважаємо, що вищевказана вимога, в частині надання учасником закупівлі саме сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015 та, відповідно, сфери акредитації ОС (ООВ), завіреної Національним агентством з акредитації України, є безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідають встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам здійснення закупівель. Так, відповідно до абз.1 розділу «Національний вступ» Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю ВИМОГИ Видання офіційне (Київ ДП «УкрНДНЦ» 2016) цей стандарт є переклад ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (Системи управління якістю. Вимоги). Разом з тим, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив встановлення вищевказаної вимоги Тендерної документації щодо підтвердження відповідності якості робіт Учасника закупівлі саме сертифікатом на систему управління якістю ДСТУ ІSО 9001:2015. Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що отримали сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ІSО 9001:2015 та мають завірену Національним агентством з акредитації України сферу акредитації ОС (ООВ), що видав цей сертифікат. При цьому, дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до інших потенційних учасників закупівель, що мають сертифікати на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», зокрема, Скаржника. У Скаржника є чинний сертифікат на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» (міжнародного зразку українською, англійською та російською мовами) . Відповідно до даного Сертифікату система менеджменту якості ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АФІНАЦЕНТР» стосовно: • організації будівництва будівель; • будівництва житлових і нежитлових будівель; • будівництва доріг і автострад; • будівництва залізниць і метрополітену; • будівництва мостів і тунелів; • спеціалізованої діяльності із дизайну; • діяльності у сфері архітектури; • вантажного автомобільного транспорту; • діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги». Орган з сертифікації (органом з оцінки відповідності), що видав цей сертифікат, має свідоцтво про нотифікацію, видане S.I.C. Global Inc., 346 WIGSTON DR, Suite 4, NORTH BAY, ONTARIO, P1A 1X3, CANADA, та акредитацію (атестат) Національного агентства з акредитації України (НААУ). Однак, подання учасником в складі тендерної документації сертифікату на систему менеджменту якості ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» та, відповідно, без сфери акредитації ОС (ООВ), завіреної Національним агентством з акредитації України, може трактуватись Замовником як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації, що, в свою чергу, є порушенням принципів прозорості та відкритості, недискримінації учасників та рівного ставлення до них при проведенні процедур закупівель. Враховуючи викладене, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти рішення про наявність порушень в діях Замовника під час проведення процедури відкритих торгів по закупівлі: Код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вул.Гагаріна, вул.В.Коробко, вул.Соборна, вул.Садова, вул.Молодіжна, вул.Жовтнева, вул.Сонячна, вул.Кринична, вул.Героїв Майдану, провулок Криничний в с.Григорівка Обухівського району Київської області), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-16-003167-a. 2. Зобов’язати Виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області внести зміни до тендерної документації згідно вимог, викладених у скарзі. Директор ТОВ «АФІНАЦЕНТР» О. С. Фесенко
Дата розгляду скарги: 13.05.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.04.2021 12:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.05.2021 20:03
Дата виконання рішення Замовником: 19.05.2021 13:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до документації та викладено останню в новій редакції з урахуванням внесених змін , а також затверджено перелік змін, що вносились до документації, у вигляді окремого документу. Оприлюднено документацію в новій редакції з урахуванням внесених змін через авторизований електронний майданчик на Веб-порталі Уповноваженого органу, а так само переліку змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу.
Автор: ТОВ "Афінацентр", Фесенко Олександр Сергійович +380978302737 afinacentr2016@gmail.com
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: a420a7d0ae224f6b83ed482775b47b75
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-003167-a.a2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення тендеру Відповідно до підпункту 6.2. пункту 6 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг інженерних) на автомобільних дорогах відповідає вимогам ДСТУ ІSО 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України)». Вважаємо, що вищевказана вимога є безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України. Так, жодним нормативно-правовим актом чинного законодавства України не передбачено обов’язок суб’єкта господарювання, що має право (ліцензію) на виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі, мати (отримувати) сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015. Отримання такого сертифікату є виключно правом, а не обов’язком суб’єкта господарювання – учасника процедури закупівлі. Разом з тим, відповідно до абзацу 1 частини 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що отримували у добровільному порядку сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, та, відповідно, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що не мають зазначений сертифікат. Крім того, відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. При цьому, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частинами 2 та 4 цієї статті Закону визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі викладеного, та відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищевикладені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації та виключити з підпункту 6.2. пункту 6 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації вимогу Замовника: «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ІSО 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг інженерних) на автомобільних дорогах відповідає вимогам ДСТУ ІSО 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агентством з акредитації України)».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу, що Замовник під час формування ТД та її умов, керувався ЗУ «Про публічні закупівлі» та нормами діючого законодавства України, в тому числі Ліцензійними вимогами, враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель, в тому числі принципом добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації. Відповідно ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» ТД повинна містити, зокрема: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст.16, вимоги, встановлені ст.17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно чинного законодавства України ДСТУ ISO9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» передбачається застосування в Україні даного стандарту. Таким чином, вимоги ТД щодо надання учасниками зазначених вище сертифікатів є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням ст.ст.3,16,22 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 9f2c48a04ce7475fb1e746f2f3a0b608
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-16-003167-a.c1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення тендеру Відповідно до підпункту 5.1. пункту 5 Розділу № ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 2, зокрема: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Згідно із п.3 Додатку №2 Тендерної документації «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поточний/капітальний ремонт доріг у межах населеного пункту, укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі». Вважаємо, що вищевказана вимога Замовника щодо встановлення суми виконання аналогічного договору є безпідставною, необґрунтованою, та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України. Крім того, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що мають аналогічний договір, виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі, та, відповідно, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що мають аналогічний договір, виконаний на суму меншу очікуваної вартості даної закупівлі. При цьому, необхідно зазначити, що преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються в т.ч. за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частинами 2 та 4 цієї статті Закону визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі викладеного, та відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищевикладені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації та виключити з п.3 Додатку №2 Тендерної документації «Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на поточний/капітальний ремонт доріг у межах населеного пункту, укладений із Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі» вимогу Замовника щодо встановлення суми виконання аналогічного договору: «…виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. Таким чином, кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зазначаються в тендерній документації. Тобто, Законом надано повноваження замовнику самостійно визначити перелік документів, які мають надаватись учасниками для підтвердження їх кваліфікації. Відповідно до цієї норми, замовник у тендерній документації визначив вичерпний перелік документів та вимоги до них, які мають бути надані учасником. При цьому, Замовником було враховано специфіку, очікувану вартість, перелік робіт та важливість даної закупівлі при встановлені вищезазначеного критерію. Враховуючи вищевикладене, тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов та є такою, що складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема у відповідності до вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено