-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бланки службових посвідчень
Завершена
330 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 300.00 UAH
Період оскарження:
15.04.2021 18:16 - 01.05.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
802cd00d0cb04d5d96a9ad7bff3e9ea3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-15-003363-c.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
Постійно діюча адміністративна колегія
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України
03035, м. Київ,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження:
Дочірнє підприємство
«Поліграфічний комбінат «Зоря»
Код ЄДРПОУ: 32068913
04074, м. Київ, вул. Лугова, буд. 1-А
Замовник: Державна податкова служба України
Код ЄДРПОУ: 43005393
04053, м. Київ, Площа Львівська, 8
Відомості про
процедуру закупівлі:
Відкриті торги
ДК 021:2015 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту
Бланки службових посвідчень
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2021-04-15-003363-c
С К А Р Г А
Державна податкова служба України (далі за текстом – Замовник) оголосило публічні закупівлі за процедурою «Відкриті торги» на закупівлю товарів: ДК 021:2015 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту Бланки службових посвідчень, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-15-003363-c (далі за текстом – публічні закупівлі).
Суб’єкт оскарження – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (далі за текстом – Скаржник) взяло участь у вищезазначеній публічній закупівлі, подавши відповідну тендерну пропозицію.
Крім Скаржника участь у цій публічній закупівлі також прийняло Товариство з обмеженою відповідальністю «Поллі-Сервіс» (код ЄДРПОУ 32912338), яке було визначено переможцем відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Державної податкової служби України від 11 травня 2021 року № 128.
Розглянувши тендерну пропозицію учасника – Товариство з обмеженою відповідальністю «Поллі-Сервіс», нами було встановлено, що пропозиція переможця не відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю за предметом: Друкована продукція з елементами захисту- за кодом ДК 021:2015 – 22450000-9 (Бланки службових посвідчень), що затверджена рішенням тендерного комітету від 15 квітня 2021 року № 88, (далі за текстом – Тендерна документації) та наявні визначені пунктом 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» підстави для відхилення.
За таких обставин Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Поллі-Сервіс» та перейти до розгляду пропозицій наступного учасника, яким є Скаржник.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Скаржника:
1. Згідно з пунктом 1 «Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи учасника (крім учасників нерезидентів)».
Товариство з обмеженою відповідальністю «Поллі-Сервіс» не є нерезидентом, але підписало тендерну пропозиції удосконаленим електронним підписом, а не кваліфікованим, оскільки тип носія – «незахищений», а тип підпису – «удосконалений».
Відповідно до листа Міністерства цифрової трансформації України №1/06-3-1587 від 16.02.2021 до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису "удосконалений", то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим".
Наведена в зазначеному листі інформація зазначена також на офіційному сайті Антимонопольного комітету України 04 березня 2021 року та може бути переглянута за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/informaciyashchodo-lektronnih-pidpisiv.
Як зазначено Антимонопольним комітетом України, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то, враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, зазначений підпис не є кваліфікованим електронним підписом.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, ТОВ «Поллі-Сервіс» у складі пропозиції було розміщено, зокрема, файл: «sign.p7s».
За результатами перевірки файлі «sign.p7s» на веб-порталі Центрального засвідчуваного органу, було встановлено наступне:
Підписувач СОЛТАН ВОЛОДИМИР МИХАЙЛОВИЧ
П.І.Б. СОЛТАН Володимир Михайлович
РНОКПП 2573708658
Організація (установа) ПОЛЛI-СЕРВIС
Код ЄДРПОУ 32912338
Посада ВИКОНАВЧИЙ ДИРЕКТОР
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) 14:41:01 12.05.2021
Сертифікат виданий АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК»
Серійний номер 2B6C7DF9A3891DA10400000037E46800A2D1F001
Тип носія особистого ключа Незахищений
Алгоритм підпису ДСТУ-4145
Тип підпису Удосконалений
Сертифікат Кваліфікований
Враховуючи наведене, а також інформацію, яка зазначена у листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, пропозиція зазначеного учасника не містить саме кваліфікований електронний підпис.
Враховуючи вищевикладене, вищезазначений Учасник не відповідає вимогам, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окрім того, Учасник завантажив у складі тендерної пропозиції довідку: 3.2.2 Інформаційна довідка (Відсутність кінцевого бенефіціарного власника) ОНОВЛЕНА.pdf після підписання тендерної пропозиції УЕП (удосконаленим електронним підписом).
Крім того, лист Щодо обґрунтування аномально низької ціни.pdf завантажено в систему також без урахування вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Згідно з пунктом 1 «Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи учасника (крім учасників нерезидентів)».
Таким чином, усі документи та дані мали створюватися та подаватися з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», однак вищенаведені довідки не підписані навіть УЕП (удосконаленим електронним підписом).
Принципами публічних закупівель, серед іншого, є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, а також відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Не відхиливши Пропозицію ТОВ «Поллі-Сервіс», Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, відповідно до якої замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – не відхиливши пропозицію ТОВ «Поллі-Сервіс» на підставі вимог статті 31 Закону, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Поллі-Сервіс» переможцем.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Встановити наявність порушення у сфері публічних закупівель під час проведення Державною податковою службою України закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-15-003363-c.
2. Зобов’язати Державну податкову службу України скасувати рішення про визначення ТОВ «Поллі-Сервіс» переможцем закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-15-003363-c.
Пов'язані документи:
Учасник
- sign_Validation_Report.pdf 12.05.2021 17:20
- СКАРГА 12.05.2021 17:20
- пояснення 21.05.2021 20:10
- пояснення 21.05.2021 20:11
- рішення від 14.05.2021 № 10593 + лист Замовнику.pdf 14.05.2021 17:12
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.05.2021 № 11667.pdf 27.05.2021 17:29
- рішення від 26.05.2021 № 11667.pdf 31.05.2021 18:52
- Пояснення ДПС щодо Скарги 19.05.2021 15:39
- Лист ДПС до АМКУ 19.05.2021 15:40
- Додаток до листа ДПС 19.05.2021 15:40
- Print Screen підпису з Прозорро 19.05.2021 15:40
- Перевірка підпису через Центральний засвідчувальний орган 1 19.05.2021 15:40
- Перевірка підпису через Центральний засвідчувальний орган 2 19.05.2021 15:40
- Протокол перевірки підпису 1 19.05.2021 15:40
- Протокол перевірки підпису 2 19.05.2021 15:40
- Додаткові пояснення ДПС 25.05.2021 17:00
- Додаткові пояснення ДПС (лист) 25.05.2021 17:00
- Додаткові пояснення ДПС (додаток до листа) 25.05.2021 17:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.05.2021 18:03
Дата розгляду скарги:
26.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2021 17:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
31.05.2021 18:52