• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б. Д.1.1-1-2013 Капітальний ремонт огорожі Таврійської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за адресою: с. Таврійське, вул. Лісна, 71, Голопристанського району Херсонської області

для Таврійської ЗОШ

Завершена

596 214.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 962.14 UAH
Період оскарження: 15.04.2021 15:43 - 30.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога усунути порушення ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: e8ba5cd3cebc48fbbe6f36e0a5cf911d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-15-002330-a.c1
Назва: Вимога усунути порушення ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
ФОП Тісовський О.С. має намір взяти участь процедури закупівлі. Проте під час вивчення тендерної документації замовника було виявлено, що тендерна документація, оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу для проведення процедури закупівлі містить ряд дискримінаційних умов. Дискримінаційні умови, включені Замовником до тендерної документації, дискримінують мене як учасника відкритих торгів та унеможливлюють мою участь у закупівлі, що проводиться замовником. 1. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 3: - Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку у довільній формі від Замовника про відсутність/наявність підстав щодо відхилення його, як учасника який не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і до нього було/не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. ФОП Тісовський О.С. не мав раніше укладеного договору з Замовником, однак для прийняття участі у процедурі закупівлі, мені як учаснику у складі пропозиції, потрібно надати довідку від Замовника. Тобто Замовник до проведення торгів вже має змогу вплинути на результати торгів на власний розсуд вирішуючи надавати зазначену довідку потенційному учаснику чи ні. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які зможуть надати вищезазначену довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі ФОП Тісовського О.С.. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ФОП Тісовського О.С., пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. 2. Окрім того, згідно з вимогами тендерної документації Додатку №4: У складі пропозиції обов’язково надається: -Сертифікат відповідності на стовпчики та секції огорожі. ФОП Тісовський О.С. повідомляє, що згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 93 від 26.01.2018 р. скасовано Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні» (із змінами), таким чином скасовується обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету, тому сертифікат відповідності на стовпчики та секції огорожі не видається. ФОП Тісовський О.С. зазначає, що вимога встановлена Замовником є неправомірною, такою що суперечить чинному законодавству та дискримінаційною до потенційних учасників. З огляду на вищезазначене ФОП Тісовський О.С. наполягає на видаленні зазначених вимог Замовника та усунення дискримінаційних вимог, що порушують законодавство України у тому числі Закон України «Про публічні закупівлі». У разі бездіяльності Замовника, щодо усунення дискримінаційних вимог, ФОП Тісовський О.С. буде змушений звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду вимоги UA-2021-04-15-002330-a.c1, поданої ФОП Тісовським О.С. повідомляємо наступне: Щодо питання № 1: Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі Додатку 3: - Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку у довільній формі від Замовника про відсутність/наявність підстав щодо відхилення його, як учасника який не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і до нього було/не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Згадана Довідка була надіслана ФОП Тісовському О. С., вих. №05-03/74 від 21.04.2021р., у відповідь на його запит від 20.04.2021р вих. № 4/т-20-1 на електронну адресу keystone.kherson@gmail.com. Отже замовнику незрозуміле твердження щодо змоги вплинути на результати торгів на власний розсуд. Щодо питання № 2: Згідно з вимогами тендерної документації Додатку №4: У складі пропозиції обов’язково надається: -Сертифікат відповідності на стовпчики та секції огорожі. Дана вимога тендерної документації жодним чином не свідчить про обмеження конкуренції, а спрямована виключно на закупівлю якісного обладнання, що буде використано під час виконання робіт та ефективне використання бюджетних коштів. Натомість, при відсутності чітких підтверджень якості, зростає ризик використання обладнання низької якості, без потрібних Замовнику функціональних та якісних характеристик за ціною, яка може не відповідати реальній вартості такого обладнання. У статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначене поняття «технічна специфікація» «Технічна специфікація до предмета закупівлі — встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги» Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі», на замовника прямо покладається обов’язок визначати у технічній специфікації опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Частина 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Зазначаємо, що скасованана території України обов’язкова сертифікація, та наразі вона є добровільною. Будь-який суб’єкт господарювання за власною ініціативою для доведення якості та відповідності продукції стандартам чи технічним умовам може пройти сертифікацію, це не заборонено та є можливим. Отже, це не є дискримінаційною вимогою, адже будь-який учасник може отримати сертифікат відповідності і цим самим довести якість та відповідність стандартам запропонованого до закупівлі товару/обладнання. Відповідно до Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» сертифікат відповідності є не єдиним документом, який підтверджує відповідність. До таких документів також віднесено декларацію про відповідність. Учасник, не маючи сертифікату відповідності, може надати декларацію про відповідність. Декларація про відповідність продукції складається виробником або його уповноваженим представником, або постачальником під свою повну відповідальність та документально засвідчує, що продукція/обладнання відповідає встановленим законодавством вимогам.
Статус вимоги: Відхилено