-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти (Бензин А-95, Дизельне паливо), код – 09130000-9 Нафта і дистиляти за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Нафта і дистиляти (Бензин А-95, Дизельне паливо) у талонах
Завершена
2 069 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 691.20 UAH
мін. крок: 1% або 20 691.20 UAH
Період оскарження:
15.04.2021 11:09 - 29.04.2021 00:00
Скарга
Скасована
щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
85fd09848b14474d924e0c9e6d27ab5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-15-000993-c.b3
Назва:
щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
15.04.2021р. Комунальною установою "БАЛТА-БЛАГОУСТРІЙ" БАЛТСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – «Замовник») було оприлюднено процедуру публічної закупівлі за ідентифікатором UA-2021-04-15-000993-, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, Дизельне паливо).
ТОВ «БАЛТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» (далі – «Скаржник») є активним учасником процедур закупівель за даним предметом і планує взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Ознайомившись з Тендерною документацією Замовника (далі — «ТД»), у процесі підготовки тендерної пропозиції, ми виявили в ній дискримінаційні вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
В п 4. Розділу І ТД визначено: «місце, кількість, обсяг поставки товарів, надання послуг, виконання робіт: автозаправні станції розташовані в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим) в т.ч. в м. Балта, Одеської обл…».
В п 2. Розділу V ТД, в якому визначено інші документи, які необхідно учаснику подати в складі тендерної пропозиції визначено, серед іншого: «довідку - перелік розташування автозаправних станції в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим) в т.ч. в м. Балта, Одеської обл.».
Вимагаючи від учасників наявність автозаправних станцій розташованих в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим) Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Очевидно, що вищевказана вимога штучно звужує коло учасників, що суперечить принципам статті 5 Закону, які передбачають: добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У разі вилучення дискримінаційної вимоги, взяти участь у закупівлі Замовника зможе більша кількість учасників, які здатні створити конкуренцію постійним постачальникам Замовника, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника.
Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Скаржник вважає вимогу щодо наявності автозаправних станцій розташованих в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим) такою, що обмежує права Скаржника як учасника-постачальника з великим досвідом роботи на ринку, та перешкоджає взяти участь у оголошеній закупівлі з наступних обставин.
Предметом закупівлі згідно з Документації є - Бензин марки А-95 – 11500 л., Дизельне паливо - 61000 л.. Відпуск палива відбувається за талонами і здійснюється з АЗС Учасника. Тож нагальна необхідність в розташуванні автозаправних станцій розташованих в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим) відсутня, оскільки безпосередня передача нафтопродуктів відбувається на АЗС в м. Балта Одеської області. Тобто передача товару не відбувається на інших АЗС, що розташовані в кожній області на території України (більш того, Замовник здійснює свою діяльність ВИКЛЮЧНО на території м. Балта Одеської області, а тому є необґрунтованою вимога про наявність автозаправних станцій розташованих в кожній області на території України, якими Замовник об’єктивно не зможе користуватись), тож вищевказана вимога не є необхідним кваліфікаційним критерієм для вибору постачальника, до того ж значно обмежує можливість участі у відкритих торгах багатьох інших учасників.
З урахуванням вказаної дискримінаційної умови Замовника, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають автозаправні станції розташовані в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим), що є дискримінаційним до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Також, дискримінаційною вимогою, яка не відповідає чинним стандартам і законодавству та обмежує конкуренцію, є вимога, що міститься в п 5. Розділу ІІІ ТД визначено: «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Довідка в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази: наявність власного або орендованого спеціалізованого автотранспорту, складських приміщень, у тому числі власних виробничих потужностей».
Вимога щодо підтвердження наявності власних виробничих потужностей є дискримінаційною по відношенню до тих суб’єктів господарювання, які не мають власних виробничих потужностей та використовують виробничі потужності, наприклад, на умовах партнерських договорів. Ми, як учасник, який не має власних виробничих потужностей здатні вчасно виконати умови договору та вимоги Технічного завдання, однак згідно умов тендерної документації, прийняти участь у закупівлі не зможемо.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації вимоги щодо наявності автозаправних станцій розташованих в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим), порушують вимоги ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст. 3 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «БАЛТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «БАЛТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що ТД Замовника містить дискримінаційні вимоги, які порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «БАЛТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника ТОВ «БАЛТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» не може прийняти участь у закупівлі.
Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», органом оскарження є Антимонопольний комітет України.
Антимонопольний комітет України в межах своїх повноважень здійснює розгляд скарг, поданих суб’єктами оскарження, в порядку, встановленому статтею 18 Закону, стосовно відповідних рішень, які порушують права чи законні інтереси суб’єкта оскарження.
Як встановлено ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Як встановлено ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника – КП "БАЛТА-БЛАГОУСТРІЙ" БАЛТСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2021-04-15-000993-c, зокрема:
- Вилучити вимогу, щодо наявності автозаправних станцій розташованих в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим).
- Вилучити вимогу, щодо наявності власного або орендованого спеціалізованого автотранспорту, складських приміщень, у тому числі власних виробничих потужностей.
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація.docx 27.04.2021 14:56
- Скарга до АМКУ.pdf 27.04.2021 14:56
- Протокол _ 4.pdf 27.04.2021 14:56
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
29.04.2021 00:02
Вимога
Відхилено
Вимога на умови закупівлі ДИСКРИМІНАЦІЯ
Номер:
89c6c87d7dd7409a99ce92a7a2a233f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-15-000993-c.b2
Назва:
Вимога на умови закупівлі ДИСКРИМІНАЦІЯ
Вимога:
Вимога щодо наявності автозаправних станцій розташованих в кожній області на території
України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим), є
дискримінаційною по відношенню до тих суб’єктів господарювання, які не мають власних
автозаправних станцій розташованих в кожній області на території України.
Ми, як учасник, який не має власних АЗС, розташованих в кожній області на території
України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим), але
маємо АЗС в м. Балта, Одеської області, здатні вчасно виконати умови договору та вимоги Технічного завдання, однак згідно умов тендерної документації, прийняти участь у закупівлі не зможемо.
Більш, того Замовник, а саме Комунальна установа «Балта-благоустрій» Балтської міської
ради Одеської області, здійснює закупівлю пального для власного автотранспорту і в даному
випадку, об’єктивно, не має потреби здійснювати заправку власного автотранспорту на всій території України.
Вимагаючи від учасників наявності автозаправних станцій розташованих в кожній області на території
України – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність та мають власні АЗС в м. Балта, Одеської області. Отже, для постачання товару Замовникові не потрібно мати АЗС, що
розташовані в кожній області на території України, тому вищезазначена вимога не являється
обґрунтованою та Замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників, порушуючи
принципи державних закупівель, які визначені в ст. 5 Законі України «Про публічні
закупівлі» (далі – «Закон»).
Це дає підстави вважати інтерес Замовника щодо певного кола учасників/учасника.
Вважаємо, що Замовник порушив вимоги Закону, застосувавши дискримінаційний підхід до складання вимог тендерної документації та порушив законні інтереси потенційних Учасників.
Вимога Тендерної документації щодо наявності в учасника автозаправних станцій розташованих в кожній області на території України (за винятком Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим), – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з
ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги саме в м. Балта, Одеської області.
Вимагаємо скачувати дискримінаційну умову до наступного варіанту:
«автозаправні станції розташовані в м. Балта, Одеської області. "
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 22.04.2021 20:06
- Протокол № 4.pdf 26.04.2021 17:00
- П. 4. Про розгляд вимоги учасника на умови закупівлі ДИСКРИМІНАЦІЯ.docx 26.04.2021 17:00
Дата подачі:
22.04.2021 20:06
Вирішення:
Замовник категорично не погоджується зі змістом вимоги Учасника.
Вважає, що тендерна документація розроблена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник не встановив жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерна документація розроблена відповідно до п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Номер:
85e3ea1af6914f598472cd6c38b55770
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-15-000993-c.a1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Вимога:
1. Вимагаємо вилучити дискримінаційні вимоги Тендерної документації, керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі, щодо:
- наявності власних виробничих потужностей.
Детальний опис вимоги міститься у доданому файлі.
У разі не вилучення вищезазначених умов тендерної документації - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- КОМУНАЛЬНА_УСТАНОВА_БАЛТА_БЛАГОУСТРІЙ_БАЛТСЬКОЇ.pdf 22.04.2021 17:59
- П. 3. Про розгляд вимоги учасника про вилучення дискримінаційної вимоги Тендерної документації.docx 26.04.2021 16:35
- Протокол № 3.pdf 26.04.2021 16:35
Дата подачі:
22.04.2021 17:59
Вирішення:
Замовник категорично не погоджується зі змістом вимоги Учасника. Вважає, що тендерна документація розроблена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», підстави для вилучення дискримінаційної вимоги Тендерної документації відсутні.
Тендерна документація розроблена відповідно до п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено